Re: PostNL misbruikt haar positie
Geplaatst: 21 jun 2024 18:32
Ter aanvulling voor degene die beweren dat de pakketautomaat misschien vol was.
IK kreeg eerst een mail met deze inhoud:
We brengen je pakket op .......dag ....juni naar onderstaand PostNL-punt. We geven je een seintje als het pakket voor je klaarligt, Daarop volgt het adres van de pakketautomaat. Voor dit pakket moet je een handtekening zetten. Voor dit pakket moet je een identiteitsbewijs laten zien. Daarna de afzender en barcode.
Een handtekening zetten bij een pakketautomaat kan ik mij nog voorstellen maar het identiteitsbewijs laten zijn lijkt mij niet mogelijk tenzij deze door PostNL wordt gescand en dat mag wettelijk niet.
Daaruit blijkt naar mijn mening dat PostNL nooit de intentie heeft gehad om de bestelling af te leveren in de pakketautomaat.
Vervolgens wordt het pakket afgeleverd en krijg ik als mail:
Je kunt je pakket ophalen bij het PostNL-punt. We bewaren het voor je tot en met ........dag ... juni. Bericht van de webwinkel: Goedendag, Heeft u vragen of opmerkingen over uw bestelling? Via www...............nl/help vindt u antwoord op veel gestelde vragen. Ook staan hier de contactgegevens van onze klantenservice. Neem gerust contact met ons op!
Daarna het bezorgadres, het afhaalpunt. Ook daarbij weer: Voor dit pakket moet je een handtekening zetten. Voor dit pakket moet je een identiteitsbewijs laten zien. PostNL kan je pakket helaas niet in de gekozen pakketautomaat bezorgen. Daarna weer de afzender en barcode.
IK kreeg eerst een mail met deze inhoud:
We brengen je pakket op .......dag ....juni naar onderstaand PostNL-punt. We geven je een seintje als het pakket voor je klaarligt, Daarop volgt het adres van de pakketautomaat. Voor dit pakket moet je een handtekening zetten. Voor dit pakket moet je een identiteitsbewijs laten zien. Daarna de afzender en barcode.
Een handtekening zetten bij een pakketautomaat kan ik mij nog voorstellen maar het identiteitsbewijs laten zijn lijkt mij niet mogelijk tenzij deze door PostNL wordt gescand en dat mag wettelijk niet.
Daaruit blijkt naar mijn mening dat PostNL nooit de intentie heeft gehad om de bestelling af te leveren in de pakketautomaat.
Vervolgens wordt het pakket afgeleverd en krijg ik als mail:
Je kunt je pakket ophalen bij het PostNL-punt. We bewaren het voor je tot en met ........dag ... juni. Bericht van de webwinkel: Goedendag, Heeft u vragen of opmerkingen over uw bestelling? Via www...............nl/help vindt u antwoord op veel gestelde vragen. Ook staan hier de contactgegevens van onze klantenservice. Neem gerust contact met ons op!
Daarna het bezorgadres, het afhaalpunt. Ook daarbij weer: Voor dit pakket moet je een handtekening zetten. Voor dit pakket moet je een identiteitsbewijs laten zien. PostNL kan je pakket helaas niet in de gekozen pakketautomaat bezorgen. Daarna weer de afzender en barcode.