Is het misschien een idee dat u het gaat testen met iemand anders en dan zo de situatie naspelen?
U moet dan wel zorgen dat iemand met u mee gaat, dus 2 auto s in het spel zijn.
Dag Dagkoers,
De situatie is bekeken door iemand anders. Diegene heeft in de rijschoolbranche gezeten en heeft ook het kruispunt met eigen ogen gezien. Hieruit heeft die persoon gezegd dat bij werkende lichten dat het onmogelijk is dat zowel mijn verkeerslicht als die van de tegenligger op groen stonden.
Voor nu is het aan de verzekering om het op te lossen. Nu is de focus om een nieuwe auto te regelen om naar werk te kunnen.
De verzekering is een beetje, zoals te verwachten was, moeilijk aan het doen. Ze probeerde mij af te poeieren door te zeggen dat ik niet aan DSA kan voldoen, omdat er letsel op het formulier was ingevuld. Er was helemaal geen letsel, dat hebben wij alletwee verklaard aan de politie. Dit is alleen door de telefoon genoemd, omdat ze anders niet wou komen. En dat terwijl er een auto midden op het kruispunt stond dat niet weggezet kon worden, koppeling zat helemaal vast. Vervolgens is er dus wel politie gekomen met ambulance, gezien de positie waarin de vrouw verkeerde en de ambulance heeft mevrouw meegenomen voor controle naar het ziekenhuis. We hebben contact gehad en er was niets aan de hand, ook niet nadat we hebben afgesproken.
Ik vind het zeer teleurstellend dat de verzekering zich er te gemakkelijk vanaf maakt. Waar betaal ik dan premie voor?
Wat ik nu heb gedaan:
- RB benaderd, omdat ik recht heb op verhaalsbijstand om de schade te verhalen;
- Tegenpartij aansprakelijk gesteld via zo'n verhaalbrief van de verzekering.
Zoals in mijn vorige topic, ben ik bang dat het weer een getouwtrek wordt. Zelfs zo erg, dat mijn moeder mij gaat helpen om dit te regelen, omdat dit voor mij voor het eerst is dat ik zoiets meemaak.
Ze is zelfs boos geworden aan de telefoon met mijn verzekering, omdat de verzekering vaak aangeeft dat de verzekerde politie erbij moet halen en wanneer je dat doet, ze nog steeds niet willen helpen. Als verzekerde doe je het dus nooit goed.
Nogmaals zolang er niet vast te stellen valt wie er door rood gereden heeft valt er niets te helpen. De andere partij (die zelf door groen gereden is) heeft vergelijkbare argumenten waarom jij aansprakelijk bent. Geen beginnen aan. Het is niet dat ik je niet geloof maar vooralsnog beiden kunnen jullie niets bewijzen.
Nogmaals zolang er niet vast te stellen valt wie er door rood gereden heeft valt er niets te helpen. De andere partij (die zelf door groen gereden is) heeft vergelijkbare argumenten waarom jij aansprakelijk bent. Geen beginnen aan. Het is niet dat ik je niet geloof maar vooralsnog beiden kunnen jullie niets bewijzen.
Dat welles-nietes begrijp ik. Maar nu ben ik inmiddels achter dat er een camera aanwezig is op dat kruispunt. Sterker nog, omdat ik weet dat er een getuige achter mij reed, zou ik kunnen vragen aan de politie of zij de beelden kunnen bekijken en de mogelijke getuige kunnen aanspreken o.b.v. een kenteken. Die zou mijn verhaal kunnen ondersteunen. Misschien heel simpel gedacht, maar zou dit kunnen?
De vraag is of die camera überhaupt opneemt. Vaak zijn dergelijke camera’s bedoeld om op afstand het verkeersbeeld te kunnen monitoren.
Dat zou kunnen, gezien op dat kruispunt vaak ongelukken gebeuren o.b.v. de informatie die ik op internet heb gelezen. Dat is dus een vraag voor ome agent. Als blijkt dat ze de getuige hebben gefilmd, kan deze mogelijk mijn verhaal ondersteunen en de bewijslast sterker maken. Het is echt een heel gedoe allemaal, maar laten we hopen dat de verzekering heel snel uitsluitsel geeft.
Zelf heb ik ook gekeken of er een PV is opgemaakt, echter nog niet gevonden. Ik weet dus niet of dit nog gemaakt wordt of dat ze er niks mee doen.
https://www.arag.nl/reizen-en-verkeer/v ... ht-rijden/ wellicht hebt u hier iets aan. er is een rangorde in de verkeersregels. Stoplichten staat op 1, daarna pas de basisvoorrangsregels.
Wat dan de hamvraag is: wanneer u groen had, wat had tegenpartij... De wegbeheerder (provincie of gemeente??) moet kunnen vertellen hoe de stoplichten geschakeld zijn. (of ze daar tijd voor willen nemen is dan nog de vraag..)
Dag iedereen,
Ze is zelfs boos geworden aan de telefoon met mijn verzekering, omdat de verzekering vaak aangeeft dat de verzekerde politie erbij moet halen en wanneer je dat doet, ze nog steeds niet willen helpen. Als verzekerde doe je het dus nooit goed.
Papegaaiduiker
Staat in de algemene voorwaarden dat de verzekering een schade alleen oppakt als er politie bij is gehaald ? Dus wordt een door beide betrokkenen samen ingevuld en ondertekend schadeformulier niet in behandeling genomen ?
Dit vind ik raar (is voor mij nieuw). (Maar dat er een auto van het kruispunt gehaald moet worden is geen politieklusje volgens mij).
Enkele bladzijdes geleden schreef ik: kan het zijn dat de zon in het groene verkeerslicht scheen, waardoor het leek of het groen werd voor haar ? (bij deze zonnige dag moest ik daar weer aan denken). Daar zou ik naar gaan kijken op dat kruispunt.
Ik ken toevallig een verkeerslicht in Oosterbeek waarbij de baan voor linksaf groen geeft en je toch uit moet kijken en na het stoplicht op de middenstrook vaak moet wachten omdat het tegemoetkomend verkeer ook groen heeft. En dan telt: afslaand verkeer moet wachten!
Ik ben vandaag naar werk gereden en heb de stoplichten bekeken. Zodra links groen heeft, heeft rechtdoor rood. Dat is aan beide kanten zo. Dus dat ze groen zou hebben, kan niet kloppen. Ik kan het niet bewijzen, maar wat Moneyman en HandigeHarrie schetsen, kan een aannemelijke hypothese zijn.
@HandigeHarrie, het was donker toen het ongeluk plaatsvond. Maar misschien stond ze niet op te letten.
O, maar dan kan het ook zijn dat ze groen had toen ze vanuit de verte aan kwam rijden, gas gaf toen het geel werd, en vervolgens door rood reed. Het gebeurt hier vaak zat dat ik groen krijg, en heel wat afslaande tegenliggers pakken nog even het stoplicht mee.
Ik ben vandaag naar werk gereden en heb de stoplichten bekeken. Zodra links groen heeft, heeft rechtdoor rood. Dat is aan beide kanten zo. Dus dat ze groen zou hebben, kan niet kloppen. Ik kan het niet bewijzen, maar wat Moneyman en HandigeHarrie schetsen, kan een aannemelijke hypothese zijn.
@HandigeHarrie, het was donker toen het ongeluk plaatsvond. Maar misschien stond ze niet op te letten.
dat ze groen zou hebben kan wel kloppen, jullie kunnen blijkbaar niet tegelijk groen hebben.
dus als zij groen had, dan had jij rood en andersom
Ik ben vandaag naar werk gereden en heb de stoplichten bekeken. Zodra links groen heeft, heeft rechtdoor rood. Dat is aan beide kanten zo. Dus dat ze groen zou hebben, kan niet kloppen. Ik kan het niet bewijzen, maar wat Moneyman en HandigeHarrie schetsen, kan een aannemelijke hypothese zijn.
Natuurlijk kan het alsnog kloppen dat ze groen had. Geen idee met wat voor snelheid u over de kruising reed bij het afslaan, maar als het achter u rood werd en vervolgens bij haar groen werd en zij had nog snelheid, dan kan zij dus gewoon voorrang hebben op u. Is ze door rood gegaan, dan wordt het de taak dat te kunnen bewijzen en dat lijkt me onmogelijk zonder beelden en getuigen die haar licht zagen.
Ik ken toevallig een verkeerslicht in Oosterbeek waarbij de baan voor linksaf groen geeft en je toch uit moet kijken en na het stoplicht op de middenstrook vaak moet wachten omdat het tegemoetkomend verkeer ook groen heeft. En dan telt: afslaand verkeer moet wachten!
Maar dat betreft (zoals al heel vaak gezegd is) dan geen stoplicht met een pijl, maar met een bol.
Ik ga het nog maar een keer zeggen, één van de twee is door rood gereden en zolang niemand kan bewijzen wie betaalt iedereen zijn eigen schade, nou ja de verzekering dan als je allrisk verzekerd was. Nee de verzekeraars gaan dat niet verder uitzoeken want er valt niets uit te zoeken.
Ik ben vandaag naar werk gereden en heb de stoplichten bekeken. Zodra links groen heeft, heeft rechtdoor rood. Dat is aan beide kanten zo. Dus dat ze groen zou hebben, kan niet kloppen. Ik kan het niet bewijzen, maar wat Moneyman en HandigeHarrie schetsen, kan een aannemelijke hypothese zijn.
Natuurlijk kan het alsnog kloppen dat ze groen had. Geen idee met wat voor snelheid u over de kruising reed bij het afslaan, maar als het achter u rood werd en vervolgens bij haar groen werd en zij had nog snelheid, dan kan zij dus gewoon voorrang hebben op u. Is ze door rood gegaan, dan wordt het de taak dat te kunnen bewijzen en dat lijkt me onmogelijk zonder beelden en getuigen die haar licht zagen.
Ik reed met 10-20 km/h en trok op nadat het licht op groen stond. Dus hieruit is op te maken dat ik stilstond voordat ik optrok. Maar alsnog is het gewoon vreemd omdat ze rood moet hebben gehad.
Even een schets:
Het is een voorrangsweg waarbij 80 de maximumsnelheid is. De weg bevat 8 rijstroken waarvan elke kant 4 stroken beslaat. De 4 rijstroken zijn opgedeeld in 1x links, 1x rechts en 2 midden. Als links op groen staat, dan is midden rood. Zowel aan mijn kant als aan de kant van de tegenligger. Op het moment dat ik stil stond, was de weg vrij. Mijn verkeerslicht was groen en wees naar links, ik trek op en sla af. Toen kwam dus de tegenligger die op mij inreed.
Dus in theorie kan het niet anders dan dat ze rood moet hebben gehad. Waarschijnlijk zat ze niet op te letten.
Ik ga het nog maar een keer zeggen, één van de twee is door rood gereden en zolang niemand kan bewijzen wie betaalt iedereen zijn eigen schade, nou ja de verzekering dan als je allrisk verzekerd was. Nee de verzekeraars gaan dat niet verder uitzoeken want er valt niets uit te zoeken.
Onzin, er hangt daar een camera. Hieruit kan worden bekeken dat er een tweede auto betrokken was op het moment van afslaan. Dus dat kan wel uitgezocht worden.
In theorie kan het prima. Jij moet optrekken van nul en achter je gaat het op rood. De andere kant zit op 50 meter afstand van de stopstreep en is op dat moment met 60km/u (vanaf 80km/u) net begonnen met remmen. Die krijgt echter direct na u groen en trekt meteen weer op naar 80. Na 3 seconden is ze die stopstreep al ruim voorbij.
U bent echter van stilstand met 10-20 kilometer per uur het kruispunt op gereden. Dan heeft u in 3 seconden ongeveer 14 meter afgelegd en staat u midden op het kruispunt. Net als de persoon die van de andere kant komt dus.
Theoretisch kan het dus wel gewoon. Geen idee of de stoplichten daar strak staan afgesteld. Ik ken er een paar op weg naar mijn werk, waar de haak in de weg heel erg goed werkt voor doorgaand verkeer en eigenlijk vrijwel direct groen wordt zodat er niet geremd hoeft te worden. Maar ik ken ook stoplichten waar minimaal een halve seconde zit tussen het veranderen naar rood van de ene en groen krijgen bij de andere. Daarnaast zit je ook met reactiesnelheid. Sommigen slapen nog wel eens achter het stuur en komen maar langzaam in beweging, een ander geeft bijna met militaire precisie tegelijk met het groen worden flink gas.
Ik zeg niet dat ze door groen is gereden, ik zeg alleen dat het kan. En dat het aan jou is dat te bewijzen, wat me onmogelijk lijkt.