LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Poepjes,

Kijk ook goed naar wat voor kosten ze in rekening hebben gebracht. Als de zaak NIET voor de rechter is geweest mogen zij NIET MEER dan incassokosten in rekening brengen !
( gezien het heefdbedrag zijn ze bij jou ook lekker bezig geweest )

Als de kosten niet gespecificeerd op het overzicht van ze staat kan je dat schriftelijk aanvragen. Als je vragen hebt over hoe ze die kosten noemen en bedragen kan je mij altijd vragen wat het betekend. Ben ondertussen, helaas, expert met dit soort dingen :lol:

Een giro afschrift is trouwens voldoende bewijs, dus laat je niet gek maken. Gewoon per brief bezwaar maken. NIET BELLEN, want je moet vragen om een schriftelijk antwoord...alles zwart op wit hebben.

succes

roygroningen
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:44

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door roygroningen »

Ik kreeg via de e-mail een rekening van Mijndomein voor twee domeinnamen en een aantal malen een herinnering. Elke keer ingelogd en aangevinkt dat ze mochten afschrijven. Door een fout bij de bank hadden ze een blokkade gezet op mijn rekening voor afschrijvingen. Op een gegeven moment kreeg ik een e-mail dat ze het naar Intrum zouden sturen, ik heb toen DIRECT gemaild of ik het alsnog snel kon overmaken, maar dat mocht al niet meer. Nu dus een e-mail van Intrum gekregen. Totale kosten van Mijndomein waren € 35,- en Intrum gooit er € 0,01 rente overheen en € 37,- kosten (welke kosten staat er niet bij, dus weet niet of het registratiekosten zijn of incassokosten of wat dan ook).

Ik ben zeker bereid om die € 35,- plus € 0,01 te betalen, maar moet ik nu ook die € 37,- kosten van Intrum gaan betalen. Ik vind het ten eerste belachelijk dat Mijndomein mij niet de kans gaf het over te maken en nu verdubbeld Intrum de factuur. Ben ik verplicht om deze kosten nu wel of niet te betalen? Graag op korte termijn een reactie :)

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Hoi roygroningen,

ls jij het bedrag vandaag nog overmaakt aan de leverancier van je product kunnen ze je niks maken, want je hebt nog geen brief van intrum ontvangen ( zal je altijd zien dat het minstens een week duurt voordat die binnenkomt )

Dus, gewoon je rekening betalen en klaar is Roy :D

roygroningen
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:44

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door roygroningen »

Dat lukt helaas niet. Als je inlogd bij Mijndomein kun je je facturen inzien en dan kun je aanklikken dat ze het mogen afschrijven. Met een extra handeling kun je ervoor kiezen het zelf over te maken, maar dan wordt er ter plekke een factuur gemaakt zeg maar.

Die opties zijn nu weg. Als ik inlog zie ik wel dat er twee openstaan (zelfde datum), maar die zijn naar Intrum gestuurd. Ik kan dus gewoonweg niet betalen, al zou ik dat willen. Het enige wat ik kan is betalen aan Intrum, met of zonder die € 37,-.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie! :)

Ps. Bedoel je dat e-mail dus niet "officieel" is? En als ik het dus alsnog wel probeer over te maken (moet ik aan het rekeningnummer komen enz), dat dat ook nog kan? Intrum heeft me dus al wel een e-mail gestuurd, en dat ik kan inloggen en het via Ideal kan betalen...

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Als je een rekeningnummer hebt van de provider kan je tog gewoon betalen ? waarom zou dat niet kunnen ?

Ik weet dat intrum e-mails verstuurd, maar je kan altijd zeggen dat je die niet hebt ontvangen ;-)

Wel een ingewikkeld verhaal. Over welk bedrijf hebben we het. Niet xs4all hoop ik, want ik wil binnenkort overstappen van tele10keerniks naar xs4all.

roygroningen
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:44

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door roygroningen »

Ja, daar heb je een punt... Het gaat trouwens om MIJNDOMEIN, dus maak je geen zorgen over XS4All (heb ik geen ervaringen mee, maar wel goede verhalen over gehoord, wat betreft de verbinding dan, haha!).

Ik zou het wel kunnen overmaken, al maakt Mijndomein wel een unieke code aan bij elke factuur, anders kunnen ze de betalingen niet terug vinden, dus mijn naam en domeinnaam is misschien niet voldoende... daarnaast ben ik wel ingelogd met de gegevens uit het mailtje van Intrum, dus misschien kunnen ze dat wel zien...

Gewoon erg flauw en ik las hier al dat € 37,- het maximale is, maar las ergens anders weer dat het maximaal 15% mag zijn van de totaalsom (die dus maar € 35,-). Uiteindelijk gaat het echt nergens over... Avondje stappen is duurder...

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Het is inderdaad 15%, maar met een minimum van 35 eurie....helaas, dus daar kom je dan misschien, gezien de ingewikkelde constructie die ze bij dat bedrijf hebben, niet onderuit. Misschien gewoon maar betalen, hoe lullig het ook is. Stel dt ze het niet meer terug kunnen vinden, dan ben je nog verder van huis...dusss............

cu7

roygroningen
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 feb 2009 19:44

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door roygroningen »

Aha, oke... nou, dan betaal ik het maar gewoon!

Maar dan zeg ik al mijn domeinnamen per direct op bij Mijndomein. Had vorige week zelfs een crematie (is geen excuus, dat weet ik), maar heb diezelfde dag dus gemaild of ik mocht betalen en wilde ze zelfs een bewijs mee sturen.. als ze dan helemaal geen begrip kunnen tonen voor de hele situatie, dan ben ik daar weg.

Bedankt nogmaals!

Esmee87
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2009 20:18

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Esmee87 »

is dit bedrijf legitiem?

Ik werd vandaag om half 8 (jawel op zaterdag )
gebeld, ze waren op zoek naar meneer of mevrouw .... van ....... ik draag deze zelfde achternaam ik weet wie ze bedoelen, maar het is niet zijn nummer maar t mijne, dus ik zei. ik ben dat niet, ik weet wel wie het is het is namelijk mijn familie, dus zeg maar waar t over gaat dan geef ik het door.

Ja mevrouw deze persoon heeft een schuld bij ons open staan ( ik kreeg ook al steeds smsjes dus ik wist er al van) vervolgens heb ik gezegt. mevrouw ik adviseer u om in het vervolg uw bronnen beter na te gaan, ten eerste ben ik niet meneer ... van ...... u belt en smst mij.. maar ik heb hier niets mee te maken. dus zoek het lekker uit.

toen werd er op gegooit!!!! welk incasso bureau gooit er nou zomaar de telefoon op.. ik heb het nu alleen over vandaag maar ik word al 2 jaar belaagd door deze mensen.. en als ik er heen bel want ze sturen in sms bel dat en dat nummer krijg ik te horen dat het nummer dat ik bel niet in gebruik is.

ondertussen ( ookal ben ik niet de persoon die ze zoeken) heb ik toch een BKR notering gekregen.. terwijl ik altijd netjes mijn rekeningen betaal.. ik vind dit schandalig en schofterig!

hoe kan ik actie ondernemen? zou ik deze mensen kunnen aanklagen?

green
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2009 19:01

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door green »

In 2002 kreeg ik bericht van IC + ic-kosten,ik zou een filmrolletje niet bet.hebben van een inmiddels opgeheven fotoservicebedrijf.IC was tel.niet bereikbaar,men belt ook niet terug.Heb ze alles uitgelegd,betaalbewijzen opgestuurd.Alles koek en ei.
Dacht ik.2004.Herhaling van het gebeurde.Weer alles opgestuurd.Kreeg geen schrift. tegenreactie van IC op mijn verzoek,maar men had mij tel.verteld dat indien ik dit zou doen,ze contact zouden openemen met
het bedrijf dat inmiddels door anderen zou zijn overgenomen.
2009 herhaling van alles.
VRAAG kan IJ nog steeds het reeds betaalde(ik heb zelfs van fotolab geld tegoed)alsnog na zeven jaar opeisen?Ik dacht dat hier max 5 jr voor stond.
In ieder geval,bedankt voor de berichten.Was al van plan de AC te negeren.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Door steeds vlak voor het verlopen van de verjaringstermijn te reageren, voorkomt intrum justitia dat de vordering daadwerkelijk verjaart. Vorderingen die levering van produkten betreft, verjaren na 2 jaar, diensten en dergelijk na vijf jaar. Een vordering van de belastingdienst is aan andere regels gebonden.

Echter: wanneer jij kunt aantonen dat er geen sprake is van een vordering, of dat het vermeend openstaande bedrag aantoonbaar al is betaald, dan kunnen ze vorderen wat ze willen, ze zullen een eventuele rechtszaak altijd verliezen, als ze ervoor gaan procederen.

john-murre
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2009 20:54

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door john-murre »

Ik heb bij click & buy (automatische betaling bij i-tunes) schijnbaar nog een rekening openstaan van € 4.95 zonder enige waarschuwing/rekening vanuit hun kreeg ik en brief van intrum justitia dat ik € 66.95 moet betalen (€ 62,00 incasso kosten)
na vele malen bellen en voicemails inspreken en e-mail sturen nog steeds niemand gesproken van dit bureau.
Uiteraard ga ik dit niet betalen als het zover komt laat ik het voorkomen!
Wie heeft er ook zulke ervaringen met dit in mijn ogen oplichters incasso bureau?



gr john

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door sterkearm »

john-murre

Hier geldt de regel: "Hij/zij die eist, bewijst".

De eisende partij moet bewijzen op tafel leggen dat u de desbetreffende rekening niet betaald hebt.

Het beste kunt u de eisende partij een aangetekende brief sturen met verzoek de eis schriftelijk te onderbouwen.

Stel een redelijke termijn voor het aantonen hiervan (b.v. 2 weken, na dagtekening van uw brief).

Stel in uw brief dat binnen de gestelde termijn bij geen- of onbevredigend antwoord u de zaak als gesloten beschouwd!

Doe telefonisch geen zaken met de eisende partij.

Dat levert soms problemen op met bewijslast.

Zonde van uw geld om via dure telefoongesprekken met een bedrijf te bellen, die niet of slecht reageert op uw verzoeken.

Bij telefoneren kunt u niet exact vaststellen met wie u feitelijk spreekt/ welke bevoegdheid de medewerker heeft om rechtsgeldige afspraken met u te mogen maken!

Via track & Trace (TNT) is het traject van uw aangetekende brief te volgen, alsmede de acceptatie daarvan!

Bewaar al uw correspondentie gedurende een flink aantal jaren!

succes
sterkearm

jaahh
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2009 22:34

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door jaahh »

hoe kom je hier vanaf als je wel betaalt en alleen geen email krijgt met het door linken voor je wachtwoord aan te melden

ik ben die MIJNdomein echt zat ben er helemaal klaar mee

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ John,

Zoals Sterke Arm al stelt - schriftelijk.
Betwist de vordering, en laat hen bewijzen.

Telefonisch is niet aan te raden, tenzij je gesprekken kan opnemen, ivm bewijs.

fashionista
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 jul 2009 12:12

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door fashionista »

Vanmorgen werd ik gebeld door Intrum Justitia ivm een vordering van 1300,- euro. Dit betreft een gigantische jaarafrekening van mijn energiemaatschappij, waarvan ik de betalingsregeling (200,- euro per maand) niet kon nakomen met mijn bijstandsuitkerinkje. Dus is een en ander nu overgedragen aan I.J.

Ik werd gebeld door een dame met flink wat haar op de tanden, die direct vroeg wanneer ik van plan was om het bedrag over te maken. Ik antwoordde dat het voor mij onmogelijk was om per direct 1300 euro over te halen, maar dat ik graag een betalingsregeling wil treffen. Omdat ik momenteel blut ben, kan ik de eerste termijn van die regeling per 12 augustus overmaken. Op de 12de wordt namelijk mijn bijstand gestort.

Het meisje van I.J. reageerde hierop zeer geïrriteerd en bleef volhouden dat ik zelfs met een betalingsregeling BINNEN 10 DAGEN MOEST betalen. We konden wel een betalingsregeling afspreken, maar dan moest de eerste termijn binnen 10 dagen binnen zijn. Ik gaf aan dat dit onmogelijk is voor mij. "Als u binnen 10 dagen niet betaald, dan wordt het hele bedrag opeisbaar," kreeg ik te horen en het meisje wou de verbinding verbreken!
Nadat ik 10 keer "wacht nou! luister nou!" had geroepen, hing ze toch niet op en deed ik nogmaals een poging mijn situatie uit te leggen. (Diep in de schulden tgv diverse problemen, bewindvoering aangevraagd, half jaar achterstand bij de kantonrechter, etc...)

Ik merkte aan het meisje dat dit haar TOTAAL NIET interesseerde.
:( Uiteindelijk heeft ze het gesprek met mij beëindigd, zonder een betalingsregeling af te spreken.

Momenteel heb ik echt ff geen idee meer wat te doen... Ik word gek van alle schuldeisers die in mijn nek hijgen, daarom dat ik bewindvoering aanvroeg, maar hier is dus een wachttijd van 6 maanden voor... :shock:

Persoonlijk vind ik I.J. erg onrdelelijk, kort door de bocht én inconsequent. Een paar maanden terug had ik ook vordering bij I.J. en toen werd ik gebeld door een behulpzame jongen, met wie ik een normale betalingsregeling kon afspreken. :? Waarom kan dat bij hem wel en bij die meid niet?

remmez
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2009 13:11

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door remmez »

Intrum justitia heeft mij over een boete van NS reizigers minimaal vijf maal gebeld ondanks dat er de eerste maal een goede betalingsafspraak is gemaakt vonden zij het nodig om bij herhaling meerdere malen per dag nadien te bellen. het gaat om dossiernummer 1101844937. Na een brief en meer dan vijf telefoontjes werd ik vanmorgen gebeld met de mededeling dat men mij ongeloofwaardig vond. Een oordeel op karakter lijkt mij niet de zaak van een incassant maar van een psycholoog. Ik ben meer dan bereid te betalen heb ze dit zeker vijf maal gezegd, maar na het telefoontje van zojuist waarin een kereltje vanaf een callcenter mij wilde meedelen dat ik voor hun ongeloofwaardig was, was bij mij de maat vol. Ik ben ziek en moe van het gestalk van Intrum Justitia. Ik ben meer dan boos dat men een betalingsregeling waar ze mee akkoord gaan niet willen bevestigen op schriftelijke wijze en ik ben bijzonder ontevreden over de wijzes waarop men denkt zaken en oordelen op karakter door elkaar te moeten gooien. Deze klacht is zeer serieus. Ik wil gewoon betalen en verder geen gezeur van het bureau.

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door wiltin »

Intrum heeft weer eens wat oude koeien uit de kast getrokken.

Ergens in 2005/2006 ooit eens een 2 tal aanmaningen van hen gehad van organisaties waar ik niets mee van doen heb.. Deze organisaties bleken nieuwe eigenaren te zijn van: Ladot (vroegere internet provider) en Tano (onderbroekenlol) Ik zou nog abbonements verplichtingen hebben terwijl ik deze al jaren geleden heb op gezegt. Intrum destijds bewijzen gestuurd en daarna nooit meer wat van gehoord. Nu 3 jaar later komen ze weer met dezelfde oude vorderingen. Heb er nu schoon genoeg van. Heb gelukkig alle voorgaande correspondentie nog dus laat ze maar komen met hun dreigingen. Reageer niet meer zie wel hoe het los loopt.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door estevens »

Ik heb er mijn buik van vol van dit bedrijf, ik wil ze niet meer aan mijn deur hebben, dan bel ik meteen de politie.

Roger38
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2009 18:06

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Roger38 »

Als je Intrum Justitia zelf een loer wil draaien kan dat heel eenvoudig via hun eigen website.

Op elke aanmaning die Intrum je stuurt staat een wachtwoord en gebruikersnaam. Hiermee log je in op hun systeem en kun je je eigen gegevens bekijken en...................zelf bewerken/veranderen!
Gewoon een niet bestaande straat of huisnummer invoeren en klaar ben je. Als die gasten je telefonisch lastig vallen verander je je telefoonnummer simpelweg in een niet bestaand nummer.

De gegevens van mijzelf in hun systeem kloppen sowieso al niet. Mijn voorletters staan in verkeerde volgorde, mijn achternaam is verkeerd gespeld, het tussenvoegsel tussen mijn voor- en achternaam is weggelaten en de straatnaam is verkeerd gespeld. Nu kan ik het wel zelf gaan veranderen als ik inlog in hun systeem.................................maar ach, ze soppen het zich maar op daar.
Stelletje amateurs.

Gesloten