LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Starten met MLM

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Madeleine
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jul 2005 16:18

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Madeleine »

maar of jij dat doorverkoopt of voor eigen gebruik houdt-wat ook goed mogelijk is, m.n. bij verbruiksartikelen- maakt verder niet uit.

Hallo heren, dames,

Hier staat het bewijs, al eerder aangehaald: en niemand reageert hier echt op.

Dit is een MLM-er die bekent dat het niet belangrijk is of je producten doorverkoopt!!! Het maakt verder niet uit!!! Het punt is dat je downliners vindt; dat is het allerbelangrijkste. En geen van de MLM-ers erkent dit. Dit is heel erg belangrijk om MLM op de plaats te zetten waar het hoort.


Een verkapte piramide-organisatie, bouw de organisatie onder jou uit en dáár verdien je geld uit. En niemand durft het toe te geven dat ze er ingetrapt zijn en geld kwijt zijn.

Voor degenen die geld kwijt zijn: schaam je niet om te reageren, duizenden zijn jou voor gegaan. Met kettingbrieven, met echte piramidespelen en ook met MLM.

Als het klopt dat MLM een superverhaal is, waarom hoor ik nooit in mijn zeer grote vriendenkring, dat iemand er een dubbeltje mee heeft verdiend? Heel Nederland moet eraan. MLM is al een eeuwigheid de toekomst! (ok, een vriendin die 150 € heeft verloren).

Leuke toegift: Tellsell verkoopt een soort steunzooltje. Jaaaren geleden was datzelfde zooltje al onderwerp van een commercial. Nu is het zooltje vernieuwd en een nieuwe campagne. Je moet het kopen, want 1,0 milioen van de Amerikanen hebben het zooltje en het werkt. Een half procent van de bevolking???? Is dat nou zo geweldig?

En zo werkt MLM ook: iedereen doet het. 5 milioen Amerikanen (2,5% van de bevolking). Maar wij als Hollanders rekenen in 16-miljoen bites en dat is het hele verschil en denken dat 32% van de bevolking MLM bedrijft.

Maar goed, gaarne reactie op mijn eerste aanhaling: het is niet belangrijk of je iets koopt of verkoopt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@ madeleine, ik kan het niet volledig eens zijn met je.
Inderdaad is voor alle mlm-ers downline vinden van belang, van groot belang. Maar er zijn er enkele, waaronder enkele die hier gepost hebben, die een serieuze business proberen te bouwen. Voor hun zijn klanten dan ook van groot belang. Maar hoeveel% van het geheel dit is?
Een zeer kleine minderheid vrees ik.
Doch dat neemt niet weg dat het merendeel van de mlm-ers nauwelijks tot geen geld verdient, de methode noit zal werken, de branche zo rot is als een mispel en het een methodiek is die de meest onervaren verkopers probeert te doen geloven dat ze rijk kunnen worden, nou ja, noem eigenlijk alle slechte eigenschappen van mlm maar op.
Ik merk hetzelfde als jij. Niemand in mijn vrienden- en kennissenkring doet aan mlm. Ik ben lid van een dure hockeyclub in een kakdorp maar daar doet ook niemand aan mlm.
Waar zijn al die geweldige goed verdienende mlm-ers dan als die groep zo enorm groeit?

x-flp
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jul 2005 00:46

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door x-flp »

ik wil toch even reageren op madeleine en maarschalk, jullie zijn kritisch en terecht. Er zijn maar weinig mensen die er aan verdienen. Als je nagaat wat het allemaal gekost heeft om enigszins verdiensten te hebben aan je downline wordt je misselijk, alleen al bij de gedachte. Iedereen kan zeggen wat hij wil maar het draait om produktverkoop, op welke manier dan ook. Zelf verkopen of zelf gebruiken, het doet er niet toe. Geen produktverkoop, geen verdienste, zo simpel als wat. >ijn conclusie is: je moet aan het begin staan van een nieuw produkt, zo niet, kost het je veel geld. Verder moet je goed kunnen manipuleren en bikkelhard zijn. Als je zo met je familie, vrienden ,bekenden en noem maar op wil omgaan, veel succes. Er zijn maar heel weinig mensen die er door puur geluk iets aan verdienen. Je hebt net zo veel kans in de staatsloterij.

Santhy
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2005 16:36

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Santhy »

3 jaar geleden ben ik begonnen met thuiswerk / mlm organisaties te proberen en ben tot de conclusie gekomen dat bij de meeste bedrijfjes produkten worden aangeboden die absoluut niet te betalen zijn voor de normale burger. Op zich vindt ik het MLM systeem zelf zeer geschikt voor de verkoop van produkten, niks mis mee!
Ik heb tot nu toe zo'n 600 euro verloren, ook door mijn eigen fout om met juist de verkeerde in zee te gaan, en het had me tot voor kort nog niets opgeleverd. Sinds een tijdje ben ik nu bezig met Kleeneze en dit is voor mij het eerste bedrijf dat mij direct vanaf de eerste dag geld heeft opgeleverd. En het klopt ook nog wat ze zeggen, de catalogus moet het werk doen, heel cliche maar het werkt absoluut. Ik ben nu langzaam aan een team van enthousiaste mensen aan het verzamelen.

Iets wat werkt is ook makkelijker te verkopen. Ik ga er mee door en ben nu mede door wat ik voor mekaar heb gekregen dol enthousiast geworden over MLM. Maar MLM blijft een serieuze zaak en is absoluut niet bedoeld voor mensen die negatief in het leven staan! Als je een beetje inzet zo'n 2 uur per dag kan je heel wat bereiken. Als er mensen zijn die meer info willen en zich willen aansluiten bij mij, mail dan [email protected][/b]

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door jurrien »

Gaan we weer ! ook weeer een poging om alle positieven onder ons een oor aan te naaien. Wil je over onze rug je € 600.- terug verdienen?
jurrien

Santhy
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2005 16:36

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Santhy »

Het is inmiddels wel bewezen dat MLM een goed werkend systeem is. Er worden binnen de MLM hoge en lage inkomsten gehaald. Het is niet zoals bij een piramide spel dat je het langst bij de organisatie moet zitten om het geld binnen te halen. Iedereen krijgt wat hij verdiend. Ik doe bijvoorbeeld veel aan verkoop van de produkten, daar verdien ik een leuk zakcentje mee, als ik daarmee alleen al mijn 600 euro terug heb verdiend ben ik al zeker tevreden. En... dan naai ik toch echt niemand een oor aan, de produkten zijn spotgoedkoop en de klanten betalen geen bezorgkosten.

voorbeeld: Stel Jurrien (geloof ik nooit) zou toch in mijn team komen, dan kan Jurrien op den duur meer verdienen als ik ooit heb verdiend. Heb ik jou dan een oor aangenaaid!!!!! Misschien zou je me zelf dankbaar zijn op dat moment. Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat hij/zij gaat doen. Ik ben er tevreden mee en daar laat ik het bij![/b]

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Het is inmiddels wel bewezen dat MLM een goed werkend systeem is.
Santhy, onzin.

Maar wat ik me afvraag aangaande jouw eerdere post: waarom moet je hier weer reclame maken en mensen werven??

Santhy
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 sep 2005 16:36

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Santhy »

Ik heb deze mailtjes geschreven niet om reclame te maken maar om eens te melden dat er ook goede ervaringen zijn binnen de MLM. Ik heb ze beide meegemaakt, ik was het behoorlijk zat na vorige miskleunen. Toch wilde ik het nog een keer proberen en nu ben ik wel tevreden. Ik geef toe dat er een hoop bedrijfjes zijn en ik kan een flinke lijst maken die de boel belazeren en veel geld vragen voor produkten en om te mogen starten. Daar ben ik helaas ingetrapt. Stom van mij maar niet meer terug te draaien.

Maar ik blijf erbij er zijn ook bedrijfjes die het beter doen en normale prijzen vragen voor hun produkten. Ik ben tevreden met wat ik doe.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door jurrien »

Ik heb even een kijkje genomen op de site van kleeneze. Zou werkelijk geen reden hebben om hier iets te bstellen! Nergens prijzen, en als ik iets wil bestellen moet er eerst iemand bij mij thuis komen om de folder te bezorgen, Ook zie ik niets bijzonders waarvan ik denk dat het niet bij blokker of een andere zaak te koop is, waar ik eerst zonder enige verplichting kan voelen/kijken.vergelijken enz.Nu heb ik ook nog in deze brochure gekeken die een kennis thuis had, en als ik dan de prijzen zie dan zijn deze absoluut hoger dan een vergelijkbaar produkt bij andere zaken als blokker/kijkshop/hema . Dus GEEN reden om er iets te kopen en jou verloren € 600.- aan te vullen.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik heb deze mailtjes geschreven niet om reclame te maken maar om eens te melden dat er ook goede ervaringen zijn binnen de MLM.
Opnieuw onzin. Dan meld je dat je bij Kleeneze zit en laat je het daarbij. Maar nee, jij moet zo nodig mensen proberen te werven.
Hoezo, is je eigen netwerk niet voldoende?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Het is inmiddels wel bewezen dat MLM een goed werkend systeem is.
Dat bewijs zou ik dan graag eens willen zien...

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Voor Madeleine nogmaals mijn antwoord van een tijdje geleden :roll:
Madeleine, je snapt het niet. Het is al duizend keer hier uitgelegd dat het bij MLM WEL om product verkoop gaat! Omdat in herhaling de kracht zit doe we het nog maar een keer!

Je hebt bij MLM 2 soorten wijzes om een inkomen te genereren:

1) via de verkoop van producten/diensten - hier valt de hoogste verdiensten te halen. per MLMbedrijf verschillend maar het kan oplopen tot 50% - bij de reguliere bedrijven is dit ook een normaal inkoop - verkoopverschil.

2) Commisies/provisie over de door jouw aangebrachte downline percentages varieren van 1 - 8% - afhankelijk van MLM bedrijf.

Waar haal jij de hoogste winst percentages vandaan? De verkoop van producten of het kleine percentage wat je over je downline krijgt?

Als het bij MLM bedrijven niet om de verkoop van hun producten gaat. Waarom zijn er dan product gerelateerde kwalificatie eisen?

Waarom is bij 90% of meer van de Bedrijven die zich bezig houden met MLM DE eis: Geen verkoop van product geen Commissie/provisie van je Downline?
wie leest er niet??

Nog een voorbeeld:
Distributeurs die onder mij zitten, liggen, hangen enz. kunnen zeker meer verdienen als ik per maand of zelfs per jaar.

Als iemand nl voor bijv. € 10.000 verkoopt en heeft een inkoopkorting van 50% verdient deze persoon € 5.000! Toch? Als ik daar 3% van krijg. Wat verdien ik dan?

Wie verdient er dan het meeste? hij of Ik?

Het zelfde geldt als je meer van deze in je downline hebt hangen. Bij de meeste MLM bedrijven krijg je maar een percentage uitbetaald tot max. 6 lagen diep.
Van iemand die in de 7e laag zit verdien ik <strong>€ 0,00</strong>

als er in mijn downline iemand rond rent en zet zich voor de volle 100% in en hij doet meer dan ik zijn best verdient hij/zij ook meer. Ik krijg van haar of zijn werk maar een bepaaldt percentage. Als hij van verkopen incl. downline bijv. € 10.000 verdient krijg ik bij energetix max. 3% over zijn groepsomzet. Wie verdient er meer?
Hij of ik?

als ik nou 40 of meer in mijn downline heb van bovengenoemd voorbeeld verdien ik 1 op 1 gezien misschien wel meer maar in het totaalplaatje niet. Het zlefde geld voor betreffende personen. Doen zij precies hetzelfde als ik en hebben ieder ook 40 van Deze mensen dan............................ reken zelf maar verder.

Wel niet vergeten dat je bij de meeste MLM bedrijven aan bepaalde voorwaarde moet voldoen om uberhaupt deze percentages te kunnen verdienen.
zonder verkoop van producten geen commissies over je downline!!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

via de verkoop van producten/diensten - hier valt de hoogste verdiensten te halen.
En hier gaat het dus verkeerd... Zoals jij net zo goed als alle anderen hier weet is dat namelijk juist NIET wat bij MLM verteld wordt. Want daar wordt het totaal anders voorgespiegeld:

* Koop zelf het product, want wat je niet kent kun je niet verkopen;

* Zoek eventueel wat eigen klanten, maar focus hier niet teveel op, dit is immers WERK (en dat willen we niet) en hiervoor moet je je blijven inzetten;

* Zoek een aantal anderen die hetzelfde doen als jij, en laat hen ook een aantal anderen zoeken die hetzelfde gaan doen enzovoorts. Door de CUMULATIE van omzetten maakt het niet uit dat het percentage dat jij ervan ontvangt laag is, een paar procent van een berg is namelijk heel veel. En daarbij blijft het doorgaan, ook als jij stopt met energie (lees: met name tijd) er in te steken...

DAT is de manier waarop MLM gebracht wordt, niets meer en niets minder! Dat men even voor het gemak vergeet te vertellen dat het "hit"-percentage bij de laatste stap extreem laag is, dat aanbieders-verzadiging op de loer ligt, dat het aantal uitvallers onder de "gewerfden" hoog is, dat je energie zult blijven steken in het vinden van nieuwe mensen, enzovoorts is nou juist hetgeen op dit forum voor gewaarschuwd wordt. Trap er niet in mensen. Je hoeft geen negatieveling te zijn om de realiteit te (h)erkennen!

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

@Student,

Ik begrijp jou niet! JIJ bekritiseerd MLM voor zijn werkwijzes, methodes van werving enz. MAAR,............JIJ doet wel mee aan het betaald krijgen om e-mails te lezen!?!?!?

De grootste spammers van het Internet, daar doet student aan mee zoals Euroclix. Heb je de reclames gezien van vele van de Deelnemers?

"Wordt snel rijk met het lezen van......"
"Veel Geldverdienen? Klik op deze banner"
Enz.
Enz.
Enz.

En jij bekritiseerd MLM?? Jij behoudt mensen van een misstap?? en dat terwijl jij meedoet aan aflliatesprogramma's waar de basis MLM is??? :roll:

FLUSH!!!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Ik begrijp jou niet!
Volgens mij begrijp jij wel meer niet...
JIJ bekritiseerd MLM voor zijn werkwijzes, methodes van werving enz. MAAR,............JIJ doet wel mee aan het betaald krijgen om e-mails te lezen!?!?!?
Yep, is namelijk iets totaal anders.
De grootste spammers van het Internet, daar doet student aan mee zoals Euroclix. Heb je de reclames gezien van vele van de Deelnemers?
Mag ik vragen hoe vaak jij gespammt bent door EuroClix?
"Wordt snel rijk met het lezen van......"
"Veel Geldverdienen? Klik op deze banner"
Enz.
Enz.
Enz.
En jij bekritiseerd MLM?? Jij behoudt mensen van een misstap?? en dat terwijl jij meedoet aan aflliatesprogramma's waar de basis MLM is???
FLUSH!!!
Aannemende dat je met "de deelnemers" de adverteerders bedoelt, het interesseert me werkelijk geen reet welke pagina er geopend wordt bij het klikken. Het gaat puur om de Clix, verder niets.

Daarnaast heb ik dergelijke deelnemers nog niet gezien of er niet echt op gelet, want de meeste zijn goede doelen, loterijen, business-card bedrijven e.d.

Vervolgens is EuroClix niet bepaald een affiliates programma. Het enige dat je kunt doen is mensen aandragen en daarvoor 100 Clix ontvangen, meer niet. Je krijgt geen Clix voor de Clix die zij sparen o.i.d. Overigens doe ik DAAR dus niet aan mee. Omdat ik ook wel weet dat er dan mails, vaak ongewenst, naar die mensen gestuurd worden. Zoals jij vast weet heb ik GEEN problemen met single-level marketing...

Nog veel belangrijker: bij deze programma's hoef je NIET eerst geld in te leggen o.i.d., en zoals je ook weet is DAT nou juist voor de tegenstanders (zeker voor mij) 1 van de grootste kritiekpunten.

Je post slaat daarmee als een tang op een varken. Maar goed, dat doen jouw posts wel vaker.

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Je doet toch mee met een programma die al die faciliteiten biedt aan jou? Toch?

Jij hebt toch ook de mogelijkheid om mensen te werven enz.....??

Dat jij dat niet doet is leuk voor jou, maar je maakt wel gebruik van...!!!!

Er zijn zat mensen die iets met een MLM bedrijf hebben maar totaal niet doen aan het werven van distributeurs! Toch bekritiseer jij deze mensen??

En met deelnemers bedoel ik ook deelnemers!! De mensen die advertenties plaatsen op marktplaats, ebay enz met de door mij genoemde teksten. En ik scheer al dei paid by cliksbedrijfjes allemaal over 1 kam. Principes zijn het zelfde bij ze allemaal.
Mag ik vragen hoe vaak jij gespammt bent door EuroClix?
Vaker dan door MLM bedrijven. Het zelfde geldt voor die programma's van SFI en aanverwante systemen!

Maar ja, omdat jij geen gebruik maakt van het werven, mag je daar geen commentaar op geven en krijgen??

Nogmaals FLUSH!!

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door student26 »

Je doet toch mee met een programma die al die faciliteiten biedt aan jou? Toch?
Ik heb de mogelijkheid om mensen een mail te laten sturen ja. Ik doe het alleen niet, onder andere omdat ik vind dat ik anderen daar niet mee lastig hoef te vallen. Als anderen dat wel doen, prima, dan zullen ze er ook wel op aangesproken worden, of niet.
Jij hebt toch ook de mogelijkheid om mensen te werven enz.....??
Werven is nogal een groot woord hiervoor, vind je niet?
Dat jij dat niet doet is leuk voor jou, maar je maakt wel gebruik van...!!!!
Niet van dat aspect.
Er zijn zat mensen die iets met een MLM bedrijf hebben maar totaal niet doen aan het werven van distributeurs! Toch bekritiseer jij deze mensen??
Leesgebrekje? Ik heb in de vorige post NOGMAALS aangegeven dat ik GEEN problemen heb met Single-level marketing. Iemand die producten voor een bedrijf gaat verkopen, prima. Maar niet in een multi-level systeem.
En met deelnemers bedoel ik ook deelnemers!! De mensen die advertenties plaatsen op marktplaats, ebay enz met de door mij genoemde teksten. En ik scheer al dei paid by cliksbedrijfjes allemaal over 1 kam. Principes zijn het zelfde bij ze allemaal.
Maar je schreeuwt de hele boel bij elkaar omdat wij dat met MLM zouden doen? Hoezo met twee maten meten?! Ga je nu trouwens beweren dat er mensen zijn die je met EuroClix gouden bergen beloven? Iemand die al zo naief zou zijn om daar in te trappen is nog verder heen dan al die zielige MLM'ertjes...

Kennelijk ontgaat het verschil tussen MLM en affiliate systemen je volledig. Ik beloof die mensen geen gouden bergen, meer vrije tijd, een passief inkomen, een alternatieve baan, zogenaamde zelfstandigheid of meer van die onzin die bij MLM schering en inslag zijn. Get real man, we hebben het hier over een spaarsysteempje, hoe kun je dat nou met MLM vergelijken.
Quote: Mag ik vragen hoe vaak jij gespammt bent door EuroClix?

Vaker dan door MLM bedrijven. Het zelfde geldt voor die programma's van SFI en aanverwante systemen!
SFI ken ik niet. Zoals ik al zei doe ik niet mee aan andere systemen. Ik ken overigens echt NIEMAND die gespammt wordt door EuroClix. Je kunt door EuroClix ook niet gespammt worden, je wordt hooguit gespammt door iemand die meedoet aan EuroClix. Maar goed, dat soort lastigvallen moet jij toch wel gewend zijn uit de MLM-wereld.

kuklos
Berichten: 10137
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door kuklos »

Het is inmiddels wel bewezen dat MLM een goed werkend systeem is.
De zoveelste die denkt even langs te hoppen en ons "tegenstanders" wel de mond te snoeren met de zoveelste domme opmerking.
Bewijs blijft uiteraard uit. Verbazingwekkend toch.

koos boot
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2005 16:11

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door koos boot »

Goedendag allemaal, (ook al lees je dit midden in de nacht, ik rammelde dit overdag in mijn pc)

Ik ben Koos.
Ook ik heb goede en slechte ervaringen met MLM of hoe men het ook wil noemen.
Ik sta nog steeds met beide benen op de grond en ga hier ook geen PRO of ANTI verhaal houden... Beide kan.... A door eigen ervaring met zowel de goede als de slechte bedrijven en B door de diverse cursussen die ik heb gehad en ook heb gegeven.

Hoe men er ook over denkt MLM is een onderdeel van onze samenleving en zal dat denk ik ook altijd wel blijven. Met voor en tegenstanders.

Waar ik me echter wel vreselijk kwaad over kan maken zijn alle kinderachtige opmerkingen, en maar klakkeloos aangenomen uitlatingen hier op het forum. Ook weer van zowel voor als tegenstanders.

De strereotype piramides en gouden bergen vliegen over en weer.
De een wil ze zo snel mogelijk opbouwen en de ander weet niet hoe snel hij ze af moet breken.

Jammer daardoor ontgaat mij op een gegeven moment nog de hele opzet en het doel van een posting.

Waar ik wel op in wil haken, en daarom heb ik ook als titel mlm en euphony gekozen. is het feit dat het ergens in het begin ook over euphony ging.. NIET als begin van dit lint op het forum, maar wel in een van de eerste postings.

Daarna gaat het over naar voeding, medicijnen, supplementen, boodschappen en plastic bakjes. Overal tussen door komt echter weer naar voren dat er alleen aan de top geld valt te verdienen en dat je anders op zijn minst heel veel mensen moet werven die allemaal heel veel producten verkopen.

Laat dit nu in MIJN geval niet waar zijn... En nogmaals voordat er weer een hele discussie losbarst... Hierover geef ik graag uitleg maar GEEN discussie... Die is namelijk niet mogelijk.. Dit is MIJN verhaal en dit verhaal klopt, Daarover valt dus geen discussie te houden. Over de rest wel maar niet over dit FEIT. :!:

Ik begon zo'n 3 jaar geleden met euphony, ben er ook echt actief mee geweest en door totaal andere oorzaken (voor dat de anti mlm-ers tegelijk gaan roepen "zie je wel hij is ook gestopt") ben ik al zeker 18 maanden niet ACTIEF meer bezig met Euphony.. Wel ben ik nog steeds consultant en ik verwacht ook zeker in de toekomst ( nu, over 1 jaar, 5 jaar??) er weer actief wat mee te gaan doen. Maar terug naar mijn punt.. Zowel ik als zeker 6/8 van mijn downline doen dus al maanden niets! Toch krijg ik elke maand keurig mijn overzichten van omzetten en dergelijke. Elke maand, ondanks dat ik dus al 18 maanden niets doe, krijg ik tussen de 50 en de 150 euro op mijn rekening. Dat is niet veel, geef ik toe, maar.... het is geld... en dat kost mij 0,0% tijd en moeite. Ik heb ook geen supergroot team (8 personen) en zoals ik al schreef 6/8 doet niets.. Voor de goede rekenaars onder ons geeft dat dus aan dat 2 man "soms" wel wat doen.

Nu niet gelijk gaan brullen zie je wel!!!! ze verdienen aan de onderste...
Die 2 zijn namelijk niet de onderste maar zitten ergens in het midden.
Die 2 verdienen dan ook het meeste.. De rest komt puur uit de omzet die elke maand gemaakt is door de klanten/bellers met euphony.

Ook dat totaal is zeker niet superhoog!! met 8 man zitten we op net iets meer dan 200 klanten (een veelvoud is zeker mogelijk als ik, en of andere in mijn team meer hadden gedaan).

Een van de mensen in mijn downline is heel rustig (naast een fulltime baan) bezig om zijn klanten bestand uit te bouwen met 1 of 2 klanten per maand en hij alleen zit op zo'n 40 klanten .
HIJ is dus ook degene die het meeste verdient.. niet alleen door zijn nieuwe klanten, maar ook door de omzet van zijn klanten.

Wat wil ik hier nu mee zeggen...
Eigenlijk een aantal dingen....
Om te beginnen kun je goed verdienen dat staat vast.
Is het makkelijk geld verdienen? Nee zeker niet.
Verdienen de mensen aan de "top" het meest? Nee zeker niet!
Moet je een grote downline maken? Nee zeker niet, alhoewel het zeker waar is hoe meer hoe beter.
Moet je steeds nieuwe klanten maken of producten verkopen? Nee zeker niet... alhowel ook daar weer opgaat hoe meer hoe beter.

Waarom dan steeds meer??? wellicht omdat dat in elk bedrijf zo is?
(bijna) elk mens wil meer, meer, meer.

Maar een verzoek aan iedereen zowel pro als anti... Bedenk eens goed.
Waarom ben je PRO of waarom ben je ANTI ???
en respecteer de mening/gedachten/ervaringen van een ander.

Ik ga graag met iedereen een gesprek aan. Ik durf wel te zeggen dat ondanks dat ik met deze "handel" bezig ben. Ik ook open er tegen aan kijk.
Maar graag wel op een beschaafde manier zonder gelijk iedereen af te branden... De gemoederen op dit forum lopen namelijk af en toe wel heel hoog op...

:roll:
Koos.

shaibah
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 aug 2005 21:21

Re: Starten met MLM

Ongelezen bericht door shaibah »

Koos,

Je hebt hier iets neergezet, waar ik absoluut niets meer aan heb toe te voegen. :!: :!: :!: :wink:

Gesloten