LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

We zijn voor 80% afhankelijk van de amerikaanse beurs....Als die elke keer lager staat krijgen onze beursmensen alweer de spartelingen om angst te krijgen, en het effect is dan dat de beurs daalt en bedrijven minder winst en omzet hebben met tot gevolg dat er bezuinigt moet worden en met dat vervolg onslagen en werkelozen en daarna minder uitgaven van deze conumenten met als gevolg minder inkomsten voor de staat en bedrijven.....

Deze reactie geeft exact aan waarom je JA moet stemmen
Inderdaad zijn we heel afhankelijk van de mensen tov de grote plas (geen 80%) een percentage is moeilijk aan te geven omdat dat per sector anders is. Veel meer afhankelijk zijn we van Olie uit het midden oosten trouwens.

Sinds de Euro daadwerkelijk is ingevoerd, zie je een grote verschuiving. de dolalr verliest tov van de euro wat betekent dat de eurolanden een sterkere exportpositie krijgen tov van de andere landen. Verder zie je voornamelijk in Rusland en het miden oosten en recent ook in Japan dat men niet meer in Dollars maar in Euro's betaald wil worden.

Kortom de kracht van de Amrikaanse economie, en de kracht van de dollar, dit is Europa aan het overnemen.

Alleen door een JA stem gaan we hier mee door. en zorgen we ervoor dat Amerika ons Europa niet meesleept in de crisis waar ze op afstevenen.

Alleen door ja te stemmen maken we ons ONAFHANKELIJKER van Amerika.

Oh ja een econoom hoeft geen perfect NL te kunnen en hoeft niet perfect te kunnen typen.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Dat had betekent dat we ten eerste geen 180 Euro per persoon per jaar in de bodemloze put van de EU waren aan het pompen geweest, geld waar we zelf geen enkele cent van terugzien. Oftewel hadden we in Nederland 2.880.000,- jaarlijks meer te besteden gehad. Reken dat eens om naar de guldenprijs (koers 2,20371) en dan blijkt dat we jaarlijks ongeveer Fl. 6.350.000.000,-- aan Europa kwijt zijn Exclamation

FL 6,3 miljard. das veel dat klopt dat is grofweg 3 mld euro.

Maar had ik al niet gezegd, dat we 15% van de naoorlogse groei te danken hebben aan de euro. Voor dit voorbeeld zal ik de inflatiecorrectie niet toepassen, maar wezenlijk maakt dat weinig uit omdat we nominaal met nominaal vergelijken, bovendien maakt de inflatie een wezenlijkdeel uit van de groei in de reele bedragen.

DE BBP was in 1950 (strart EGKS, club van rome en het daadwerkelijke begin van de EU)in NL 10 mld , nu 550 mld. groei 540 mld.

540 mld, maal 0.15 is 81 mld, is wel ff wat groter dat 3 miljard

hast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door hast »

Ik stem ook tegen... De woorden 'kunnen' en 'sommige' of 'recht hebben' zint me helemaal niet en zijn allesbehalve duidelijk, en kunnen dus in de toekomst 'aangepast' worden. Voorts zijn de extra ministeries en instellingen niet van de lucht: Europese raad, Europese Commissie, Raad van ministers, Europees parlement, en ga zo maar door... Deze geld verslindende ineffectieve logge organisties hebben zo vrij spel om allerlei onzinnige dingen te verzinnen die hun zelf werk blijven toespelen.

de hele affaire rond de euro is een mooi voorbeeld. Mooie dingen voorspiegelen en later de rekening krijgen.

Na al die jaren van Europa hebben we nog steeds een waanzinng drugs beleid met het woordje 'gedoogbeleid' (het mag eigenlijk niet, maar we zeggen er niets van). Lekker makkelijk dus. Wat dacht je van de grote verschillen in benzine, extra belasting op vrachtwagens in Duitsland, BPM op auto's in Nederland.

Al het geld wat in Europa terrecht komt heeft totaal geen effect....

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Een econoom hoeft niet perfect te typen maar moet wel perfect Nederlands kunnen.
Je komt nu met onbegrijpelijke taal naar voren waardoor ik het vermoeden krijg dat je niet helemaal goed zit met de berekening en
bang bent voor tegengas.
Ik ga af op mijn gevoel hoe je door deze regering en vorige aan alle kanten belazerd wordt waardoor je als kleine man altijd de pineut bent.
Let maar op het kost ons weer geld als we ja stemmen heeft de regering zelf in de hand gewerkt die achterdocht.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

deze toekomst staat in de folder als je de woorden een letterlijke betekenis geeft; de eu zal 1 regering krijgen en 1 eu president. de regeringsleiders worden gekozen door de burgers van de eu landen. dus die komen uit de zes grote landen waar nederland niet bij hoort. die krijgen dan de meeste stemmen omdat ze de meeste inwoners hebben . iemand uit frankrijk gaat echt niet voor een nederlander stemmen. de president wordt gekozen door de regeringsleiders van de eu. dus na twee jaar zit er geen nederlander meer in brussel. mogen wij fijn doen wat zij zeggen. nee dus. stem gewoon nee . dan kan er achteraf ook niet gezegd worden . jullie hebben het zelf gewild. als wij eruit willen moeten wij een boete betalen van onze belastingcenten.

Econoompje

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Econoompje »

Econoompje, je kunt niet rekenen, ik neem aan dat je maar net met de hakken over de sloot geslaagd bent. Ik zou als ik jou was, terugrekenen van 1900, wauw wat een stijging, maar is dat relevant? Mijns inziens helemaal niet. Daarnaast baseer jij je op begrotingen, dat is al helemaal niet relevant om die stijging van 15% te berekenen.

Tuurlijk, het budget wat de overheid nodig heeft om over de balk te kunnen gooien, groeit jaarlijks met meer dan 15% maar waardoor? Een van die oorzaken is de gezondheidszorg waar jaarlijks steeds meer voor uitgetrokken wordt. Een andere "lastenpost" (sorry, niet slecht bedoeld) is noodzakelijk voor de uitkeringsgerechtigden. Daarmee moet je als econoom ook nog eens eerlijk blijven rekenen, door ook nog eens de verhogingen van accijnzen op benzine e.d. gaan meenemen en dat meerekenen, dan zul je zien dat er zeker geen 15% stijging is dankzij de economische groei. Neen, je zult je moeten baseren op export en import, kijken of de economie dan 15% gegroeid is, sinds de EU.

Enige bewijs dat die almaar stijgende begroting levert, is dat de overheid een gat in de hand heeft en de mensen steeds meer is aan het uitknijpen om nog meer geld te kunnen verspillen. En alsof we nog niet genoeg kaalgeplukt worden door onze overheid, dan zou de geldverslindende machine de EU daar nog wel eens de laatste paar veren die we nog hebben bij ons komen uittrekken. Nee dank je, ik stem duidelijk tegen.

P.s. Ik voorspel je dat als we uit de EU stappen en dat geld puur voor ons eigen landje gebruiken, onze economie heel wat beter af is dan als we in die EU blijven.

Perenwitje

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Perenwitje »

Helaas helaas...mag ik nog niet stemmen (als ze nog 2 maanden hadden gewacht wel..maar goed je kan niet verwachten dat ze voor mij wachten natuurlijk)..maar dat betekend niet dat ik me er NIET in heb verdiept (moest het o.a voor school doen en daarna vond ik het zo interessant dat ik mij er vrijwillig in ben gaan verdiepen), maar als ik zou mogen stemmen zou ik 100% JA stemmen, maar dat is mijn mening en duidelijk niet de mening van zoveel andere mensen, maar omdat ik toch echt echt echt wil dat de nieuwe grondwet er komt, ben ik mijn eigen 'campagne' begonnen om zoveel mogelijk mensen te overtuigen om toch nog JA te stemmen.. Het lukt nog niet echt, maar misschien ook omdat mensen het vertikken om te luisteren (of te lezen) omdat ze zo zijn overtuigd van hun eigen mening, als je zo zeker bent van je NEE stem en zeker weet dat je niet overtuigd kan worden...dan kan je dit stukje evengoed wel even lezen, het kan geen kwaad.

Oke beginnen we:

Staan we er nu goed voor? Nee, staan we er over 10 jaar goed voor als we zo doorgaan? Nee, deze nieuwe grondwet is gewoon nodig!
En als je denkt dat Nederland niks te zeggen heeft moet je goed lezen!!! Nederland is qua grootte numero 7 op de lijst van de 25, 26 landen...oh wat zijn we klein..en dan nog..Nederland heeft altijd veel inbreng gehad in Europa ook al zijn we bij lange na niet het grootste land...We blijven die inbreng houden!

En dan als mensen denken dat de Europese grondwet VOOR de Nederlandse grondwet gaat...Dat is dus ook niet zo.. De Europese grondwet geld voor heel Europa en die gaan geen dingen beslissen specifiek over Nederland. Dingen als het homo huwelijk, abortus, euthansie, dat MAG hier in Nederland omdat dat in ONZE grondwet staat, die word niet veranderd! Nederland blijft op zichzelf en blijft op dezelfde koers als we nu zitten. Alleen de koers van GEHEEL Europa veranderd...We zullen nog niet helemaal perfect zijn maar we gaan er WEL op vooruit.

En voor de mensen die die folder meteen hebben weggegooid of de 'moeilijke' woorden erin (ja ik snap die woorden wel ja), ik raad jullie aan om te gaan kijken op www.grondweteu.nl Daar staat alles in redelijk makkelijke taal uitgelegd, de grondwet in het kort, de 10 fabels over de grondwet (Ja er zijn nog meer fabels, maar dit zijn de 10 belangrijkste, je moet niet altijd geloven wat een ander zegt maar verdiep je er zelf in zodat je GOED weet waarom je Ja of Nee stemt) Dan heb je ook nog de 10 argumenten waarom je Ja moet stemmen en als je alles goed hebt gelezen en je bent NOG niet overtuigd dan ben je of echt Koppig en je hebt niet het beste voor met jezelf en anderen, of ... je bent het echt niet met alles eens, als dat zo is dan zou ik de oude grondwet ook nog maar even lezen en dan vergelijken...

Veel plezier ermee

GrowUp

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door GrowUp »

Volgens mij hoor jij rond deze tijd op school te zitten. Daarbij moet je nog eerst eens goed leren nadenken, aleer je zulke bizarre conclusies trekt. Je kunt wel een onderzoek starten en daarmee je eigen mening vormen, maar zolang je jouw onderzoek niet door anderen laat nakijken is en blijft het slechts een eigen mening, niet meer dan dat.
Staan we er nu goed voor? Nee, staan we er over 10 jaar goed voor als we zo doorgaan?
Waaruit concludeer je dit, ben je soms toekomstvoorspeller? Maar inderdaad, als we geld in die EU blijven pompen, zal er nog meer armoede hier in het land komen.
Nee, deze nieuwe grondwet is gewoon nodig!
Dit is dus nergens op gebaseerd, slechts jouw opinie geef je hier weer, maar zonder feiten overtuig je me hier niet mee.
En als je denkt dat Nederland niks te zeggen heeft moet je goed lezen!!! Nederland is qua grootte numero 7 op de lijst van de 25, 26 landen...oh wat zijn we klein..en dan nog..
Nederland is wel degelijk klein met hun 16 miljoen inwoners. Hoeveel inwoners heeft de EU eigenlijk? Als we van 500 miljoen uitgaan (volgens mij zijn dat er wel wat meer), dan vertegenwoordigt Nederland een geweldige 3%. Hoera, wat hebben wij dan veel te vertellen zeg.
Nederland heeft altijd veel inbreng gehad in Europa ook al zijn we bij lange na niet het grootste land...We blijven die inbreng houden!
Totale nonsens, we hebben nu al weinig te zeggen in Europa, later al helemaal niets meer.
En dan als mensen denken dat de Europese grondwet VOOR de Nederlandse grondwet gaat...Dat is dus ook niet zo..
Nee??? Waarom staat er dan die beruchte regel dat het Europese recht boven het nationale recht staat? Heb je daar soms overheen gelezen wil je zeggen? Hoe interpreteer jij die regel dan? Lijkt me toch duidelijk zat wat die regel betekent. Als Nederland A zegt en de EU zegt B, dan wordt het B.
De Europese grondwet geld voor heel Europa en die gaan geen dingen beslissen specifiek over Nederland. Dingen als het homo huwelijk, abortus, euthansie, dat MAG hier in Nederland omdat dat in ONZE grondwet staat, die word niet veranderd! Nederland blijft op zichzelf en blijft op dezelfde koers als we nu zitten. Alleen de koers van GEHEEL Europa veranderd...We zullen nog niet helemaal perfect zijn maar we gaan er WEL op vooruit.
Pfff, we gaan erop vooruit beweer je? En dat wil je doen met de uitbreiding van die Oost-Europese landen, waar de economische omstandigheden enorm veel slechter zijn dan hier? Om de economie van die landen op peil te brengen, zijn heel wat bergen geld nodig, om nog maar te zwijgen wat alle voorzieningen die ze nog niet hebben, kosten.

Daarbij, die goedkope arbeiders mogen volgens jouw geliefde grondwet straks hier komen werken, nog meer werkloosheid hier. Sterker nog, ze mogen zich hier vestigen, dus ook de niet-werkenden onder hen hebben de vrijheid hier de hand te komen ophouden, maar blijkbaar heb jij daar niet bij stilgestaan!
En voor de mensen die die folder meteen hebben weggegooid of de 'moeilijke' woorden erin (ja ik snap die woorden wel ja), ik raad jullie aan om te gaan kijken op www.grondweteu.nl
Blijkbaar begrijp je ze zelf niet, want anders als je zou mogen stemmen, zou je niet voor "Ja" kiezen. Je moet eens nadenken wat al die regeltjes voor gevolgen kunnen hebben, maar dat is blijkbaar nog wat te moeilijk voor je. Het is slechts een "vodje", over een fatsoenlijke grondwet denkt men wel wat beter na en werkt men details uit.
Daar staat alles in redelijk makkelijke taal uitgelegd, de grondwet in het kort, de 10 fabels over de grondwet (Ja er zijn nog meer fabels, maar dit zijn de 10 belangrijkste, je moet niet altijd geloven wat een ander zegt maar verdiep je er zelf in zodat je GOED weet waarom je Ja of Nee stemt) Dan heb je ook nog de 10 argumenten waarom je Ja moet stemmen en als je alles goed hebt gelezen en je bent NOG niet overtuigd dan ben je of echt Koppig en je hebt niet het beste voor met jezelf en anderen, of ... je bent het echt niet met alles eens, als dat zo is dan zou ik de oude grondwet ook nog maar even lezen en dan vergelijken...
Je moet die tekst eens kritisch proberen te lezen, dan kijk je door die loze beloftes heen die ze je daar als stroop om de mond proberen te smeren. Als je kunt nadenken, zul je zien dat als je jezelf de vraag stelt, hoe ze dat denken te realiseren daar geen enkel antwoord op wordt gegeven. En waarom niet, omdat ze er geen antwoord op hebben, met andere woorden ze weten zelf niet eens hoe ze dat denkten te realiseren. Ik geloof niet in sprookjes en zeker niet in de sprookjes die ze ons daar proberen wijs te maken.

Ik zal er een deel van 1 punt uitlichten als voorbeeldje voor je.

9 De hand op de knip met de Europese grondwet

De baten van het EU-lidmaatschap, namelijk vrede, veiligheid en welvaart, zijn gunstig voor alle lidstaten. Dus ook voor Nederland. Om dat te betalen dragen de lidstaten elk jaar bij aan de begroting van de Unie. Rijke landen betalen meer aan de Europese begroting dan ze eruit ontvangen.
Zegt dit genoeg? Nederland mag dus als zogenaamd rijk land voor andere "arme" landen gaan betalen. En hoe meer arme landen, hoe meer Nederland de beurs mag gaan trekken, want er ontvangen meer "arme" landen geld! Ik zie niet in hoe dit gunstig is voor Nederland, dat wij mogen betalen voor anderen, lijkt me eerder ongunstig.

Dat geld gaat naar de armere EU-landen. Dat is logisch, en solidair. Geef me een reden waarom wij Nederlanders de beurs moeten gaan trekken voor burgers van armere EU-landen, als er nog genoeg armoede in ons eigen land is. Ik neem toch aan dat de armoede in eigen land bestrijden de hoogste prioriteit moet zijn, er zijn genoeg mensen die nu al niet meer weten rond te komen, vanwege alle bezuinigingen, als we nog meer moeten bijdragen, komen er nog meer Nederlanders in de problemen. En denk je nu werkelijk dat als die "arme" landen het beter krijgen, dat ze dan zelf zullen willen gaan bijdragen? Die landen zullen er alles aan doen om maar het handje te kunnen blijven ophouden, ook wel bedelen in normale termen genoemd.

Nederland betaalt echter in vergelijking met andere rijke landen te veel. Daarover is Nederland hard aan het onderhandelen. De grondwet helpt daar in de toekomst bij. Op welke wijze helpt die grondwet daarbij, ik zie dat nergens gedetailleerd beschreven. Sterker nog, er is niets gedetailleerd beschreven.

De rest zal ik je maar besparen. De rest van die stellingen zijn ook op deze wijze te ontkrachten.

Perenwitje

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Perenwitje »

Sorry hoor GrowUp...ooit gehoord van een dag vrij? Want ja die heb ik vandaag, lekker he?!

En ja misschien romantiseer ik alles...maar jij denkt alleen zwart-wit..ik ben nog grijs...misschien omdat ik nog HOOP heb voor deze samenleving..

En nee ik ben geen toekomstvoorspeller, als ik dat was had ik heel zeker geweten dat ik ja of nee zou moeten stemmen..oh wacht ik weet het al zeker :), wat ik nu kan zien is dat we er nu slecht voorstaan en dat we nu steeds meer op bv. Afrika gaan lijken...dat kan niet goed zijn lijkt mij, tenzij 'u' dat misschien prettiger vind..Ik niet..Ik heb nog een lang leven te gaan (hoop ik) en dan wil ik toch wel in een zogezegd sterk land leven..

En tuurlijk geef ik mijn mening..dat doet 'u' ook, Want hoe weet u zoo zeker dat al die dingen die ze beloven allemaal niet waar zijn en dat u ze kan ontkrachten, waarom zou het niet waar zijn? Dit is ook allemaal uw mening...

En wat onze mening betreft die is wel degelijk belangrijk en gaat niet alleen om het aantal inwoners maar ook over wat wij tot nu toe te zeggen hebben.oh wacht..Wij leveren als iete pieterig klein kikkerland ook al jaren een eigen Commissaris MET stemrecht...Zouden wij die leveren als we geen inbreng zouden hebben? En ja...die commissaris die mogen wij nog steeds 10 van de 15 jaar leveren...Dus ja..we leveren iets in..Maar doet elk land dat niet? Uiteindelijk is het voor betere..
Maar oh..sorry...dat wilt u niet geloven..

We hebben WEL veel inbreng gehad in Europa...En daar blijf ik bij!
Als Nederland A zegt en de rest van Europa B ALS het gaat om iets wat heel Europa betreft dan zal het inderdaad B worden...Maar als het gaat om ons pietepeuterig kikkerland ALLEEN, dan telt ngo steeds A en daar heeft Europa niks over te zeggen!

En ik heb WEL stilgestaan bij de mensen die hier komen werken en leven...MAAR zoals u misschien weet is de regeling wat betreft 'buitenlanders' strenger geworden, wat betekend dat niet iedereen ons landje meer in kan komen en zoals u misschien weet is de werkloosheid in Nederland al stukken minder dan bv. 5 jaar geleden en omdat niet iedereen ons land meer in kan komen ZONDER goede reden zal de werkloosheid minder blijven worden. Tuurlijk kunnen Europeanen makkelijker ons land inkomen, maar dat geld ook voor ons dat wij makkelijker weg kunnen naar een ander land...Heeft u rekening gehouden met het aantal Nederlands dat wilt emigreren? Ik denk het niet..

Ik begrijp de woorden die er staan WEL, want zoals mijn moeder altijd heeft gezegd mag ik niet liegen en doe ik dat dus ook niet.. En ik heb ook geleerd dat ik mensen niet mag beledigen..Helaas hebben andere mensen dat niet overgenomen of zelf geleerd... Ik kan prima nadenken over de gevolgen die dingen hebben, dus ook over deze gevolgen, heeft u nagedacht wat voor gevolgen het heeft als wij Nee stemmen? Of is dat te moeilijk? Ik ben niet ACHTERLIJK ofzo omdat ik 17 ben, ik heb misschien nog niet zoveel levenservaring, maar ik kan lezen en schrijven en rekenen en nadenken voor mezelf en desnoods voor anderen als ze dat op prijs stellen. Ik kan meer dan u denkt.

Misschien moet u weer eens leren om in sprookjes te gaan geloven, misschien dat ik dan weer grijs kan denken in plaats van zwart-wit.
Ik heb vertrouwen in deze regering en in deze nieuwe grondwet, ik heb er vertrouwen in dat ze het beste met ons voorhebben (anders gaan hun er ook op achteruit he, zoals u misschien zou denken) en ik heb er geen behoefte in dat ze alles als koek voorkauwen, ze hoeven voor mij niet alles voor te kauwen als koek over hoe en wat ze gaan doen, als ik dat wil weten ga ik ook wel de politiek in. Ik hoor en merk het vanzelf wel en heb er alle vertrouwen in. Want ja...IK heb nog wel vertrouwen in de wereld...

En Nederland trekt al jaren de knip voor andere landen, net zoals andere landen dat doen. Omdat wij het ons kunnen veroorloven om onze knip te pakken. Zodra dat niet meer kan, kunnen andere landen ons weer helpen en waarom zouden ze dat doen? Omdat wij ook andere landen helpen of hebben geholpen. Voor wat, hoort wat. Die andere landen kunnen onze hulp gebruiken en dat u die hulp niet wilt aanbieden en u liever alleen geniet van alles wat wij hier hebben en niks wilt delen...dat is uw probleem..Een typisch geval van Nederlandse gierigheid.

En denkt u niet dat er niet meer aan Nederland word gedacht? Waarom komen ze met allemaal nieuwe regeltjes hier? Waarom hebben we prinsjesdag? Waarom hebben wij een regering? Waarom? Omdat ze ook voor ons moeten zorgen...Als ze dat niet hadden gedaan hadden we nu allang in de goot gelegen. En u heeft trouwens erg weinig vertrouwen in de 'arme' medemens, heeft u helemaal wel vertrouwen in de medemens of alleen in mensen als bill gates en donald trump?
Ik zie vooruitgang in de arme landen en als hun arm willen blijven...dat is hun keus... Maar hoe weet u zo zeker dat ze dat willen? Kunt u de toekomst soms voorspellen? En ik snap wat u bedoelt als u zegt dat ze hun handje kunnen blijven ophouden..nogmaals..ik ben niet dom..

En dit is een samenvatting of antwoorden of vragen van de grondwet, dus dan vind ik het niet zo gek dat niet alles er gedetailleerd op staat. U zult ze gewoon moeten geloven op het moment..oh wacht...stom van me zeg..dat doet u niet.. Wat een vertrouwen zeg..alleen in uzelf zeker? Als u alles zo goed weet, waarom zet u dan geen nieuwe grondwet in elkaar?

En wat dat ontkrachten betreft...zo kan je de hele wereld ontkrachten, dat noemt men nou zwart denken...

sja..

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door sja.. »

Sneeuwwitje uhmm Wit peertje,

Petje af!!
Geen idee of je gelijk hebt, ik heb hier helemaal geen kaas van gegeten...
Maar ik krijg inderdaad de kriebels van "eigen volk eerst mensen"
met uitspraken als; Je hebt toch zelf voor je kinderen gekozen..
Moet je maar gaan werken...
Nederland is vol...
moet je ze eens zien tekeer gaan als hun moeder niet meer kan rond komen van haar AOWtje..., maar landen waarmee het niet goed gaat moeten zelf maar voor hun haggie zorgen!!!!

We zullen zien hoe sociaal en tolerant Nederland blijkt te zijn na 1 juni. Ik ben bang dat we een hypokriet land zijn dat nu gedwongen wordt haar ware gezicht te laten zien...

Perenwitje

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Perenwitje »

reactie op sja:

Mijn nickname is perenwitje, maar sneeuwwitje is ook goed hoor :P ik hou wel van sprookjes :)

Ja..helaas is het in dit land vaak alleen nog maar: ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken..

Maar ik heb nog steeds hoop, er zijn nog genoeg mensen die niet alleen om zich zelf denken maar ook om de medemens. En dan niet alleen de medemensen in Nederland maar ook in andere landen. Volgens mij word soms vergeten dat we allemaal mensen zijn, nu word meer gedacht in termen als: Nederlander, Duitser, Turk, Marokkaan, Amerikaan, Pool, Fransman, Spanjaard....Zijn we allemaal aliens voor elkaar geworden?

Maar inderdaad... 1 Juni...de dag van de hoop?? Zijn we dan toch niet zo hypocriet als soms word gedacht? We zullen zien..
Zijn we dan toch die lieve, gulle Nederlanders? Of is dat ook een sprookje?

ArmeJongen

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door ArmeJongen »

Je moet nog veel leren jongen, analyseren kan ik als de beste (jaren ervaring als Technisch Ontwerper in de IT wereld) en laat me je vertellen dat je er helemaal naast zit als je voor de EU stemt. Ik zal een aantal van je puntjes aanhalen.
En nee ik ben geen toekomstvoorspeller, als ik dat was had ik heel zeker geweten dat ik ja of nee zou moeten stemmen..oh wacht ik weet het al zeker , wat ik nu kan zien is dat we er nu slecht voorstaan en dat we nu steeds meer op bv. Afrika gaan lijken...
En waardoor staan we er slecht voor? Nooit gegraven in de wereld die politiek heet? Dat is omdat onze oh zo "slimme" overheid niet verder kijkt dan hun neus lang is. Telkens is het hetzelfde liedje, de overheid heeft ergens geld voor nodig en kiest altijd de makkelijkste weg. Inderdaad, de burgers mogen weer betalen via een of andere vorm van belasting. Ze hadden ook eens kunnen nagaan of die kosten wel noodzakelijk zijn en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat de burgers minder zwaar belast worden.
dat kan niet goed zijn lijkt mij, tenzij 'u' dat misschien prettiger vind..Ik niet..Ik heb nog een lang leven te gaan (hoop ik) en dan wil ik toch wel in een zogezegd sterk land leven..
Dan kun je blij zijn dat er nog mensen in dit land zijn die nee stemmen.
En tuurlijk geef ik mijn mening..dat doet 'u' ook, Want hoe weet u zoo zeker dat al die dingen die ze beloven allemaal niet waar zijn en dat u ze kan ontkrachten, waarom zou het niet waar zijn? Dit is ook allemaal uw mening...
Neen, ik berust me op de feiten en op mijn praktijkervaringen qua ontwerpen van complexe computersystemen. Je zult als je zaken niet nader uitwerkt, bepaalde problemen over het hoofd zien en om later al die flaters weer te gaan rechtbreien, daar is heel veel inspanning, tijd en geld voor nodig. Geld dat hierdoor als het ware over de brug gaat gegooid worden, door de slechte opzet van die grondwet.

En wie zegt dat als men Ja zegt en men die "schoonheidsfoutjes" begint aan te passen, je het dan nog eens bent met de aangepaste versie van de grondwet. Laat ze eerst maar eens zaken fatsoenlijk in kaart brengen en tot in de puntjes uitwerken, dan zien we wel of we ja stemmen, aan de hand van zo'n "floddertje" zeker niet. Wat mij betreft is er geen sprake van eenduidigheid in dat "foldertje", zaken zijn voor meerdere interpretaties vatbaar (dus zowel goed als slecht), maar het stoort mij vooral dat het zo amateuristisch is opgezet. En zo'n instantie zou ik dan moeten voor stemmen? Dat geloof je toch zelf niet, geloof me maar dat het een grote warboel wordt, daar iedereen die regeltjes op een andere wijze zal interpreteren.
En wat onze mening betreft die is wel degelijk belangrijk en gaat niet alleen om het aantal inwoners maar ook over wat wij tot nu toe te zeggen hebben.oh wacht..Wij leveren als iete pieterig klein kikkerland ook al jaren een eigen Commissaris MET stemrecht...Zouden wij die leveren als we geen inbreng zouden hebben? En ja...die commissaris die mogen wij nog steeds 10 van de 15 jaar leveren...
En jij denkt dat de EU niet uitgebreid wordt in de toekomst en dat die landen ook niets te zeggen willen hebben? Sorry hoor, maar we krijgen steeds minder te zeggen in een EU als die almaar groter wordt.
Dus ja..we leveren iets in..Maar doet elk land dat niet? Uiteindelijk is het voor betere..
Waarom zou je iets inleveren, als je er nauwelijks iets voor terugkrijgt? Kun je me dat eens uitleggen?
We hebben WEL veel inbreng gehad in Europa...En daar blijf ik bij!
Als Nederland A zegt en de rest van Europa B ALS het gaat om iets wat heel Europa betreft dan zal het inderdaad B worden...Maar als het gaat om ons pietepeuterig kikkerland ALLEEN, dan telt ngo steeds A en daar heeft Europa niks over te zeggen!
Dat denk je maar, de regel die ik je aanhaalde, is voor 1 interpretatie vatbaar, als EU zegt dat het B wordt en Nederland zegt A, ook al gaat het om een zaak waar de rest van de EU niets mee te maken heeft, dan wordt het toch B, neem dat maar van me aan.
En ik heb WEL stilgestaan bij de mensen die hier komen werken en leven...MAAR zoals u misschien weet is de regeling wat betreft 'buitenlanders' strenger geworden, wat betekend dat niet iedereen ons landje meer in kan komen en zoals u misschien weet is de werkloosheid in Nederland al stukken minder dan bv. 5 jaar geleden en omdat niet iedereen ons land meer in kan komen ZONDER goede reden zal de werkloosheid minder blijven worden. Tuurlijk kunnen Europeanen makkelijker ons land inkomen, maar dat geld ook voor ons dat wij makkelijker weg kunnen naar een ander land...
Als je nog geen werk hebt, heb je makkelijk praten, wacht maar tot je zover bent dat je moet gaan werken, dan krijg je zeker een heel andere kijk op een aantal zaken. Je ziet nog niet de problemen in die ik je voorspel, zelfs al is die regeling voor buitenlanders strenger geworden, voor mensen binnen de EU is die niet van toepassing. Dat betekent dat als mensen uit Oost-Europa, die het westen nog steeds als een soort paradijsje zien er zin in hebben, gewoonweg hier kunnen komen wonen, werken, de hand ophouden enzovoort.

Och ja, grote voordeel van die stroom "arme" Europeanen die ons te wachten staat, is dat we wellicht meer inwoners krijgen, dan krijgen we ook iets meer te zeggen in de EU. (Dit bedoelde ik uiteraard als grap)

En denk je nu werkelijk dat het merendeel van de Nederlanders die emigreren dat zo graag doen? Nee, ze moeten wel, omdat ze hier tot de laatste cent zijn uitgeknepen vanwege de almaar stijgende lasten. En denk je nu werkelijk dat de mensen in Nederland erom zitten te springen om naar een Oost-Europees land te verhuizen, als je dat gelooft geloof je inderdaad nog in sprookjes. Er zal derhalve een veel grotere stroom van mensen uit "arme" EU landen naar de zogenaamde rijkere landen komen dan omgekeerd, waardoor daar de sociale lasten almaar groter worden.
Heeft u rekening gehouden met het aantal Nederlands dat wilt emigreren? Ik denk het niet..
Jawel, daar heb ik wel rekening mee gehouden, die willen verhuizen omdat ze niet anders meer kunnen, omdat ze financieel gezien in de problemen zijn door het wanbeleid van onze overheid. En waar verhuizen die mensen heen? Voornamelijk naar Duitsland en België omdat ze daar financiele voordeeltjes kunnen behalen, zoals meer kindergeld, lagere huizenprijzen en niet zo'n hoge kosten hebben qua uitgaven voor kinderdagverblijf.

Ik begrijp de woorden die er staan WEL, want zoals mijn moeder altijd heeft gezegd mag ik niet liegen en doe ik dat dus ook niet..
Dat je een eigen mening erop na houdt, is prima. Probeer alleen ook eens te luisteren als anderen je feiten presenteren, waar je niet omheen kunt. Ik ben ook niet heilig, maar tot nu toe heb ik nog geen details gezien van die zogenaamde grondwet, waaruit mag blijken dat daar fatsoenlijk over is nagedacht.
heeft u nagedacht wat voor gevolgen het heeft als wij Nee stemmen? Of is dat te moeilijk? Ik ben niet ACHTERLIJK ofzo omdat ik 17 ben, ik heb misschien nog niet zoveel levenservaring, maar ik kan lezen en schrijven en rekenen en nadenken voor mezelf en desnoods voor anderen als ze dat op prijs stellen. Ik kan meer dan u denkt.
Tuurlijk heb ik daar over nagedacht. Ten eerste is het niet het eind van de wereld, de EU zal zeker niet ophouden te bestaan. Daarnaast betekent een Nee niet automatisch dat wij uit de EU stappen. Alleen zal die grondwet dan eens wat fatsoenlijker beschreven moeten worden, omdat hij verworpen is. Maar troost je, misschien zijn de Fransen ons reeds voor met tegenstemmen, dan doet het er niet meer toe wat Nederland vindt.
Misschien moet u weer eens leren om in sprookjes te gaan geloven, misschien dat ik dan weer grijs kan denken in plaats van zwart-wit.
Laat me je wakker maken, sprookjes bestaan niet.
Ik heb vertrouwen in deze regering en in deze nieuwe grondwet, ik heb er vertrouwen in dat ze het beste met ons voorhebben (anders gaan hun er ook op achteruit he, zoals u misschien zou denken)
Dan ben je nog een van de weinigen in dit land. Zullen we voor de aardigheid eens de beloftes die de regeringspartijen voor de verkiezingen hebben gedaan op een rijtje zetten en dan eens kijken waar ze zich aan hebben gehouden, nadat ze daadwerkelijk mochten regeren? Als je dat nagaat, blijkt dat ze bitter weinig van hun beloftes waar hebben gemaakt, sterker nog, ze beweren soms ook nog dat ze dat nooit hebben beloofd. En welzeker worden zij er beter van. Waarom denk je dat al die afgedankte politici al die goede baantjes aangeboden krijgen, na hun politieke carriere.

Laat me je dit zeggen, als jij werk zou vinden met zulke smoesjes en je werkgever zou erachterkomen dat je gelogen hebt, alleen om die baan te krijgen, dan zou je niet alleen op staande voet ontslagen worden, een schadeclaim tegen je krijgen waar je misselijk van wordt, maar ook nog blij kunnen zijn als je ooit nog werk krijgt.
En Nederland trekt al jaren de knip voor andere landen, net zoals andere landen dat doen. Omdat wij het ons kunnen veroorloven om onze knip te pakken. Zodra dat niet meer kan, kunnen andere landen ons weer helpen en waarom zouden ze dat doen? Omdat wij ook andere landen helpen of hebben geholpen. Voor wat, hoort wat.
Hieruit blijkt dat jij inderdaad nog in sprookjes gelooft. Stel nu dat bijvoorbeeld een arm land door de EU helemaal uit het slop wordt getrokken. Wat denk je dat zo'n land doet, als ze dan te horen krijgen dat zij mogen meebetalen? Zo'n land stapt gewoon uit de EU, zonder ook maar een cent te betalen, dat garandeer ik je. Dan kun je wel aangeven dat zij door zo'n zogenaamde grondwet gebonden zijn, maar daar veegt dat land dan zijn achterste aan af.
Die andere landen kunnen onze hulp gebruiken en dat u die hulp niet wilt aanbieden en u liever alleen geniet van alles wat wij hier hebben en niks wilt delen...dat is uw probleem..Een typisch geval van Nederlandse gierigheid.
Foute gedachte het heeft helemaal niets met gierigheid te maken, een typisch geval van de overheid die royaal is met de centen van de eigen burgers, waarvan een groot deel zeer ernstig in de problemen zit. Zie het maar als volgt, als jij later werkt en iemand binnen je familie heeft financiële problemen en ook een wildvreemde, aan wie geef jij dan je centen liever. Ik neem toch aan, dat je dan je eigen familie de voorkeur geeft. Die eigen familie, dat zijn de burgers van Nederland, die wildvreemden dat is te vergelijken met andere landen. Help eerst eens de eigen bevolking uit het slop en ga dan pas anderen helpen. Dat is niet zwart-wit, dat is je verstand gebruiken.
Ik zie vooruitgang in de arme landen en als hun arm willen blijven...dat is hun keus... Maar hoe weet u zo zeker dat ze dat willen? Kunt u de toekomst soms voorspellen? En ik snap wat u bedoelt als u zegt dat ze hun handje kunnen blijven ophouden..nogmaals..ik ben niet dom..
Tussen arm willen blijven en de hand blijven ophouden is een groot verschil. Gelegenheid maakt de dief.
En dit is een samenvatting of antwoorden of vragen van de grondwet, dus dan vind ik het niet zo gek dat niet alles er gedetailleerd op staat.U zult ze gewoon moeten geloven op het moment..oh wacht...stom van me zeg..dat doet u niet.. Wat een vertrouwen zeg..
Zelfs in de volledige versie van de grondwet, die ik wel, maar jij niet hebt gelezen, staan geen details. Er wordt met geen woord over gerept hoe ze dat voor elkaar denken te krijgen. Dus voor je begint, zou ik me eerst maar eens in de materie verdiepen.
En wat dat ontkrachten betreft...zo kan je de hele wereld ontkrachten, dat noemt men nou zwart denken...
Als er sprake is van eenduidigheid, valt er weinig meer te ontkrachten, dat zijn feiten, wat. Echter, die eenduidigheid is in die flodder die ze grondwet noemen ver te zoeken, als hij al te vinden is.

sja...

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door sja... »

mag ik zo vrij zijn te concluderen dat u tegen stemt omdat "wij" er dan op achter uit gaan ?? als gevolg van dat "zij" allemaal in Nederland komen wonen???

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg, beste Perenwitje, ik heb een vraagje voor je.

Als je later een baan krijgt aangeboden en ze bieden je een contract aan, onderteken jij dat contract dan als er heel veel zaken niet in zijn opgenomen en ze tegen je zeggen dat ze dat later wel zullen aanvullen? Als je antwoord hier ja op is (zelfde als met de grondwet), dan vertrouw je de mensen ten onrechte te veel. Ik neem dus maar even aan dat je nee antwoordt op die vraag.

Laat me je deze wijze levensles alvast geven, laat alle gemaakte (mondelinge) afspraken op schrift vastleggen en laat onduidelijkheden corrigeren. Ga dan pas akkoord met zo'n contract.

Waarom geef ik je deze tip? Net als in het echte leven, worden mondeling heel veel zaken beloofd, zo ook door een werkgever. Echter zodra men degene die het beloofd heeft, aan zijn mondelinge belofte probeert te herinneren, kun je van geluk spreken, als hij dan die afspraak alsnog nakomt, sterker nog, de meeste werkgevers doen dan alsof ze dat nooit hebben gezegd. Om dergelijke vervelende verrassingen te voorkomen, is het dus uitermate belangrijk dat daadwerkelijk alles op papier wordt gezet.

Niet alleen bij een arbeidscontract is dat belangrijk, bij een grondwet is dat nog veel belangrijker. Zie je waar ik heen wil?

En beste Sja, dat ik tegenstem, concludeer je terecht. Als we voorstemmen, mogen we vanwege de uitbreiding van Europa nog meer geld gaan uitgeven aan de EU. En wie mag dat bekostigen? Het volk van de rijke landen, waardoor de armeren in die landen nog armer worden en de mensen die nu reeds met moeite het hoofd boven tafel weten te houden, ook de pineut zijn. Dat er een stroom van de "arme" landen naar "rijkere" landen mogelijk wordt, lijkt me duidelijk. Of dat ook gaat gebeuren, ik vrees van wel. Maar dat is niet de reden waarom ik tegenstem.

Perenwitje

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Perenwitje »

Oke even voor de duidelijkheid:
Ik ben een meisje en wens niet met jongen aagesproken te worden,
Ik heb werk en ik heb mensen in de familie met financiele problemen, dat betekent niet dat ik geen andere mensen meer wil helpen, tuurlijk gaat familie dan voor, maar ik houd niet op met andere mensen helpen.

En niet alles valt te analyseren.

Zoals ik al eerder heb gezegd, is deze nieuwe grondwet niet perfect, dat weet ik ook wel, maar slechter dan die we nu hebben is er niet.

Dat de overheid niet altijd verder heeft gekeken dan hun neus lang is...Weet ik ook...Nee ze maken niet altijd de slimste beslissingen, maar ik heb er vertrouwen in dat ze leren van hun fouten, net zoals wij allemaal doen.
Tot nu toe hebben ze niet altijd geleerd van hun fouten nee, maar deze overheid is goed op weg, ik was er in het begin ook helemaal niet weg van, maar ik krijg er steeds meer vertrouwen in.

Wie zegt dat Nederland sterker word als we allemaal massaal nee stemmen? (Wat toch al waarschijnlijk gebeurt maar goed)

Ontwerpen van complexe computersystemen, gefeliciteerd, doet mijn broer ook :)... Overal is veel inspanning, tijd en vaak ook geld voor nodig, iedereen gooit weleens geld over de burg, dat heeft dan vaak geen gevolgen voor heel Nederland oke, maar zoals ik in dit stuk al eerder zei, men leert van fouten, de een wat sneller dan de ander.

En zoals ik al eerder zei: ik ben niet dom, als u zegt 'meerdere interpretaties' snap ik (nog steeds) wat u bedoelt, u hoeft dus niets uit te leggen.

Iedereen moet die grondwet lezen, dan zullen die regels misschien niet door iedereen verkeerd geinterpreteerd worden. Qua opzet ben ik het wel met u eens, ze hebben het inderdaad behoorlijk amateuristisch aangepakt. Erg zonde van hun tijd en hun en ons geld. Door deze opzet zijn er veel misverstanden ontstaan en krijg je discussies als deze, dit hadden ze veel groter moeten aanpakken. Op dat punt is Geert Wilders weer beter bezig met zijn grote NEE-campagne, dat slaat duidelijk beter aan. De politiek had beter moeten ingaan op de wensen van ons. Duidelijkheid.

En tuurlijk word de EU uitgebreid, dat is 1 ding wat volkomen duidelijk is.
En dan zullen de rechten en plichten opnieuw moeten worden ingedeeld.
Maar, als ik het goed heb begrepen, is deze nieuwe grondwet erop gericht om uit te breiden en hebben ze daar ook alweer oplossingen voor die ik wel heb gehoord maar zo even niet voor me kan halen.

In de EU geldt geven en nemen. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven, je hebt periodes waarin je minder geeft en ook periodes waarin je minder neemt, dat is zo en dat blijft zo. Soms heb je veel periodes waarin je weinig ontvangt, die hou je altijd, met deze grondwet, de nieuwe grondwet of de desnoods aangepaste grondwet.

En zover ik nu begrijp van het A en B gevalletje, tot nu hebben we vaker gehad dat bijvoorbeeld het merendeel van Europa B zegt over abortus en Nederland A, en wat is het geworden? Goed zo: antwoord A.

En gelukkig heb ik ouders die heel vrij zijn in het praten met werk enzo, ook in de familie, ook werkloze familie leden gehad, werd heel vrij over gepraat + dat ik zelf werk heb, niet zoals u waarschijnlijk dat ik 5 dagen in de week moet werken en ik heb nog niet te maken met de grote problemen qua werk. Maar die heb ik wel in het onderwijs, niet iedereen kan een plaats krijgen op een bepaalde school. Volgende school.

En inderdaad, een groot deel van de emigrerende mensen gaan misschien vanwege de hoge kosten in Nederland, maar als ze emigregen naar bv. Amerika of Engeland...Heb je dezelfde lasten.
Tuurlijk geloof ik niet dat men naar Oost-Europa willen emigreren, zo dom ben ik niet, zoals ik al vaker heb gezegd en blijf zeggen dankzij u.
En slimme emigranten komen niet meer naar Nederland. Wij staan er ook niet zo best voor meer, wat nu overal al bekend is.
En we kunnen wel wat mensen gebruiken vanwege die vergrijzing hier.
Niet teveel, dat ben ik met u eens, ze zullen ooit een halt toe moeten roepen als wij ten onder dreigen te gaan. Maar dat zal wel gebeuren, die halt roepen ze nu al voor niet europese 'buitenlanders', die halt kunnen ze dan ook toeroepen voor europese 'buitenlanders'. Er zijn genoeg landen in de EU waar men naartoe kan vluchten, dat word wel redelijk verdeeld zover ik heb begrepen kan men een halt toeroepen.

Die hoge kosten hier komt niet door de EU....Die hoge kosten komen door de slechte economie, slechte huizenmarkt + dat wij altijd al redelijk duur zijn geweest.

Ik geloof gewoon niet in uw feiten..Nou ja..wat u zegt dat het feiten zijn.
Ik ben niet zo'n rampenplan dat ik mijn ongelijk niet kan of wil toegeven. Voorlopig heeft u mij gewoon nog niet overtuigd. Ik geloof niet in uw 'feiten', maar in de feiten in de grondwet.

Volgens mij bent u getroost als Frankrijk nee stemt, niet ik. En misschien word er dan inderdaad wel beter gekeken naar de grondwet. Maar ik ben tevreden met deze dus hoeft het van mij niet. Ik ben wat sneller tevreden, misschien te snel, we zullen zien.

En ik hoef al helemaal niet door iemand als u wakker gemaakt te worden. Sprookjes zijn gewoon leuk, ook al weten we allemaal dat het fictie (niet echt ;)) is. Geloven in omdat het leuk is en het misschien je leven op kan leuken is wat anders dan ECHT geloven erin. Bij mij leukt het mijn leven op. Ik vind grijs denken prettig.

Maakt u altijd uw beloftes waar? Denkt u dat u uw beloftes makkelijk kan waarmaken als heel Nederland toekijkt of u het goed doet?
Oke, beloftes zijn er om aan gehouden te worden, zeker als je die beloftes aan een heel land doet. Maar sommige beloftes zijn moeilijk te realiseren dan men denkt.
En niet alle afgedantke politici krijgen goede baantjes...Alleen als wij denken dat ze het goed hebben gedaan..god wat zijn dat er weinig. Sommige hebben geen baan meer nodig, maar goed, de baantjes die ze krijgen hebben vaak alsnog met politiek te maken, waarom krijgen ze die? Omdat hun ervaring hebben. Als u een computerwinkel hebt en u heeft een verkoper nodig bijvoorbeeld zou u dan iemand aannemen met totaal geen verstand van computers of iemand die wel verstand heeft van computers...Juist ja..

En ik lieg niet. Politici wel. Dat weten we nou eenmaal. Als u gelooft dat politici zich houden aan hun beloftes altijd..dan gelooft u misschien toch in sprookjes. Maar zoiets als de grondwet staat vast...Daar kunnen ze niet over liegen.

En ik wilde helemaal niet zeggen dat je door de grondwet geboden bent aan de EU, met de nieuwe grondwet kan je juist makkelijker uitstappen.
Jammer dan dat dat land zou willen uitstappen. Dan kunnen wij tenminste zeggen: we hebben ons best gedaan. Dat is toch iets om trots op te zijn. Je word genaaid...daar moet je niet trots op zijn natuurlijk....Maar je hebt wel je best gedaan.

Het deel dat in de problemen zit, word steeds kleiner. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Niet op eigen houtje...
En je kan ook proberen om EN jezelf te 'redden' en een ander.
Qua problemen als werkloosheid en armen in Nederland...Op dat punt zijn we goed bezig...En we geven toch nog geld aan andere landen? RaRa hoe kan dat? Tuurlijk zou ik mijn centen liever geven aan mijn familie...Dat lijkt me logisch. Maar als ze het niet (meer) nodig hebben?

Ik heb genoeg gelegenheden gehad om te stelen...maar ik heb het niet gedaan. Denkt u nou echt dat de overheid niet oplet waar hun geld heengaat?

Maakt het uit hoe ze het voor elkaar krijgen? Als ze het maar voor elkaar krijgen zonder over ons heen te lopen. ( Nee inderdaad...ik geloof dat ze dat niet gaan doen..anders dan u dus)

Of u kijkt over de eenduidigheid heen omdat u het niet wilt zien.

Perenwitje

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Perenwitje »

Beste Gast,

Op het moment heb ik werk en toevallig heb ik laatst weer een contract moeten ondertekenen. Dat heb ik niet zomaar gedaan, ik heb het contract eerst helemaal doorgelezen voordat ik dat contract tekende.

Ik neem aan dat dit iets is wat de meeste mensen wel zullen doen.
Eerst lezen, dan tekenen (of misschien niet)

Net zoals bij de grondwet, heb ik hem eerst gelezen voordat ik mijn mening vormde. De afspraken die ze nu maken hebben ze niet alleen mondeling doorgegeven, die staan ook in de grondwet.

Ik heb ook weleens mondeling een afspraak gemaakt en die jammer genoeg soms niet nagekomen, net zoals andere mensen weleens met mij een afspraak maakten, maar ook niet zijn nagekomen.

Ik ben dus niet zo naief als sommige van jullie ondertussen zullen denken. Misschien nog wel een beetje TE naief, maar de tijd zal het leren.

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Maar goed dat we in Nederland maar een econoom hebben die
Perenwitje heet

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Perenwitje je draaid nog niet zolang mee in dit landje.En een ding weet ik zeker.We zijn aldoor nog bedonderd geworden over wat de regering
Betreft.Vandaar dat ze nooit een les hebben getrokken uit alle kabinetten.En deze spant helemaal de kroon.Die maken alles wat opgebouwd is door de mensen helemaal kapot en uitgehold.Dat is dank aan deze kabinet.Op de nullijn zitten en die hoge absurde bnussen en eigen zakken vullerij.Door de jaren heen en nu zo uitgekleed de verzorgingsstaat de aow,de gezondsheidszorg die op zijn gat onderhand ligt.En jij maar roepen dat ze van fouten leren.Nee dus.En zoveel belastingsgeld uitgeven voor die foldertjes waar niemand iets van begrijpt !!!Voor mij ben ik blij als het 1 juni word dan kan ik met een gerust hart NEE stemmen

Zonnebloem

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Zonnebloem »

Ik ben tegen, het zal wel het zelfde gaan als bij de EURO.
Toen had Zalm ook zoveel babbels, hij zou dit en dat bij overdreven stijgingen. Nu heeft hij babbels omdat hij op zijn teentjes (het enige wat groot is, na zijn babbel) is getrapt. OOk hier zullen we wel weer heel veel spijt krijgen. De grotere broers zullen de dienst wel uit maken. We mogen wel het meeste betalen voor de EU (Ook weer een zalm trukje maar wat wil je met slappe beentjes) :evil:

Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

beste perenwitje, dat jij voor zou stemmen als dat mocht dat is jouw mening. dat wij tegen stemmen is de onze . waarom is het vertrouwen in het kabinet helemaal verdwenen? 1 voorbeeld; de gezondheidszorg. wij zijn per 1-1-2006 niet meer ziekenfonds verzekerd, omdat wij dat dan niet meer kunnen betalen . in dit gezin wordt er door 1 persoon de kost verdient omdat de ander minder valide is en van de zorg afhankelijk. dat wordt afzien per 2006. wij kunnen nu al niet rondkomen . laat staan als we nog meer moeten betalen voor inwoners van de arme eu landen. het verschil is dat zij redelijk goed worden opgevangen , en wij vervolgens de ene na de andere deurwaarder aan de deur krijgen en vervolgens op straat komen te staan. en nu niet zeggen dat dit in nederland niet kan want we hebben het aan den lijve ondervonden . dus daarom stemmen wij nee.oa.

Gesloten