LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mac of een PC

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Bart86
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 jan 2006 15:57

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Bart86 »

Ik merk inderdaad dat de site van Rader zelfs niet overweg kan met WMP9 voor Mac... De filmpjes van RTL Nieuws doen het wel, dus dat probleem ligt niet aan je Mac.
Als je wilt webcammen kan je het beste aMSN proberen, die ondersteund bijna alles wat MSN 7 voor Windows heeft, inclusief de interface :wink:
De Belastingdienst schijnt ook gewoon een Mac-programma te hebben, wat alleen niet werkt met de nieuwe Intel Macs, maar de iBook heeft geen Intel op dit moment, dus zou moeten werken.
B-one.net, zo te zien een webhostingsite? Zeer slecht dat een webhostingsite alleen maar IE ondersteund. Zelfs nu er steeds meer mensen met FireFox gaan surfen! Direct op zoek naar een andere aanbieder!

Verder heb ik eigelijk nooit echt last gehad van gebreken, behalve van die vreselijke IE-only websites. Maar degene die die sites ontwikkeld, mag zich mijns inziens geen websitebouwer noemen. Er is meer dan IE op de wereld tenslotte :roll:

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Sja.... »

hey Bart,

Dank je voor de info, maar zo ver was ik ook al!

Het was alleen bedoeld voor andere mensen, dat ze er niet blindelings van uit moeten gaan dat het allemaal het zelfde is...

En wat betreft de belastingdienst had ik het over het wijzigingsform voor toeslagen die ik dus niet open krijg met mijn mac. Zal ik de toekomst wel veranderen, voorlopig moet ik het doen met een papiertje.

B-one moet een mogelijkheid zijn om ook met een mac te bewerken, alleen ben ik er nog niet achter hoe (zonder dreamweaver a €399 ) haha

en ja die IE websites, hoe dan ook met een mac kan je er problemen mee hebben en als je twijfelt over een mac zijn dat zoch dingen om rekening mee te houden.

groetjes Sja....

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Rustig »

Sja....heb je flip4mac ?

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Sja.... »

uhmm :?

wasda?? :roll:

Sja...

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Rustig »

http://www.microsoft.com/windows/window ... nents.mspx

flip4mac zet .wmv in webbrowsers automatisch om in QuickTime

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Sja.... »

Ik ben super gelukkig!!!!!

dankjewel voor deze super tip :D

Ik kan je wel kussen :oops:

HAHA
Sja....

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Rustig »

Als je vragen heb dan raad ik je http://www.macned.nl/ aan.

En voor downloads http://www.versiontracker.com/macosx/

Succes met je iBook.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door mr T. »

Als mac echt zo goed is als jij beweert, had iedereen nu een mac gehad.maar nee, het merendeel van de computers op de wereld draait op WINDOWS!
Wel: de 'bedenker' van Windows had ooit een Mac en was er zeer tevreden over. Kijk maar eens naar dit filmpje

http://youtube.com/watch?v=60X7KXdanAA

Hansi2124
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2004 09:46
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Hansi2124 »

Als ik lees welke programma's gebruikt gaan worden, adviseer ik je een Mac. Wat hier al vaker is vermeld, zal ik nogmaals benadrukken:
1. Geen virussen voor de Mac in omloop. Je kan je Mac gewoon aansluiten op internet zonder je eerst af te vragen of je gelijk ook virussen binnenkrijgt.
2. Het systeem X hoeft nooit gedefragmenteert te worden. Dat gebeurt automatisch. Bestandjes op de Mac kunnen ook nooit tot vertraging van de computer leiden. Alleen dat programma wat gebruikt wordt, vergt processorkracht. De rest vult hooguit de harde schijf.
3. Je hoeft vanwege 1. en 2. nooit je systeem opnieuw te installeren.
4. Bij aankooop van een Apple computer krijg je echte goede software gratis bijgeleverd, zodat je gelijk van start kan gaan.
5. Ik heb sinds dat ik Os X draai (ruim 3 jaar nu) nog nooit een vastloper gehad.
6. Je opstarttijd van je nieuwe Mac is (afhankelijk uiteraard van de snelheid hiervan) minder dan 20 seconden.
7. De aanschafprijs van een Mac is misschien hoger dan een (vergelijkbare!!) pc, maar je krijgt er dus gratis softwarepakketten bij en doordat je bijna geen onderhoud hoeft uit te voeren, verspil je minder tijd hieraan en geniet je hierdoor meer van het gemak van deze computer. Ook gaat een Mac gemiddeld langer mee dan een gemiddelde pc.
8. Sinds begin van dit jaar zijn de Intel-Macs beschikbaar. Dat wil zeggen dat je software op zowel een pc als Mac kan gebruiken, mist die hiervoor geschikt is gemaakt. Apple-software is dat nu al en de rest van de softwarefabrikanten zijn ook druk bezig om dit te ontwikkelen.
9. Bijna alle taken die je met een Windows-pc doet, kan ook met een Mac. Dit geldt ook andersom.
10. Er zijn relatief meer tevreden Mac-gebruikers op de wereld dan Windows-gebruikers. Dat zegt toch ook wel wat.....
11. Als men pc-randapparatuur heeft (muis, toetsenbord, beeldscherm, externe harde schijf e.d.) is dat meestal makkelijk aan te sluiten d.m.v plug and play. Bovendien als deze apparatuur al in bezit is, kan in dit geval een Intel Mac mini worden aanbevolen:
http://www.apple.com/nl/hardware/
12. Mocht een programma op een gegeven moment niet lekker meer lopen (door wat voor reden dan ook), dan volstaat het meestal om een voorkeurenbestandje weg te gooien. Dat wordt dan automatisch opnieuw aangemaakt zodra het programma weer wordt opgestart.
13. Tot slot: het unieke bedieningsgemak van het OS. Microsoft loopt al sinds het begin Apple te copieren, maar slaagt er nooit in om hetzelfde te bereiken. Ze lopen er altijd achteraan. Wat Vista gaat krijgen, heeft Apple nu al voor elkaar.....

Loop eens een Apple-store binnen http://www.apple.com/nl/buy/ en laat u voorlichten. Het zal misschien even wennen zijn om over te schakelen naar deze manier van computeren, maar u laat weten dat dat geen probleem hoeft te zijn :wink:

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door parky »

+ dat je met de intel-mac nu ook bootcamp kunt gebruiken met b.v windows xp erop,je hebt dan gewoon een exacte windows bak die je kunt overschakelen naar Mac OSX.

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Sja.... »

tip;

vergelijk prijzen in de mac winkels en op www.apple.nl...

kan nog wel eens verschillen :wink: in combi met leuke acties

Sja...

janse

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door janse »

Ik ben inmiddels weer ff wat tijd verder en heb een Mac gekocht. Een imac 17 inch dual core processor. Omdat ik middenin een verhuizing zit ben ik er nog niet mee aan de slag geweest, maar dat gaat zeker goed komen. Heb een internetaansluiting genomen bij de beste provider van NL dus dat wordt genieten en lekker downen van het net straks.

Rustig
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 nov 2004 21:14

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Rustig »

Gefeliciteerd janse, je hebt een juiste aankoop gedaan. :D

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door NONO »

Boot Camp of Parallels Workstation, er wordt toch voor gewaarschuwd dat de Mac dan niet meer zo veilig is als vroeger.

Zie hiervoor de link helemaal onderaan dit artikel naar Windows Security for Mac Users:
http://www.lowendmac.com/mac2win/06/0420.html

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Beathoven »

Boot Camp of Parallels Workstation, er wordt toch voor gewaarschuwd dat de Mac dan niet meer zo veilig is als vroeger.
Onder de windows partitie niet nee ;)

Gelukkig staat de HFS partitie van OS X gescheiden.

Sja....
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 mei 2005 19:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Sja.... »

vraagje;

Is er spyware vooor een MAC en moet ik mijn ibook daarvoor beschermen?

Sja.....

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Beathoven »

maak je geen zorgen, er is nog geen spyware voor Mac OS X gesignaleerd. De vraag is ook of het er ooit zal komen. 5 jaar geleden riepen ze al van 'als het aantal gebruikers toeneemt zullen er ook meer virussen en spyware voor OS X komen' Inmiddels is het aantal gebruikers sterk toegenomen en is er nog niks noemenswaardigs te krijgen.

OS X draait hier al jaren met wat updates op dezelfde installatie, ik heb het nog nooit ergens opnieuw hoeven installeren.

nachtlamp
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:02

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door nachtlamp »

waarom heeft iedereen het over een windows of mac os X
waarom niet over linux dat is ook een heel stabiel besturings progamma met gewoon geen beperkingen. als je nieuw hardware hebt vind die dat van zelf met de nieuwe kernel.
ik adviseer een mac mini te kopen en een pc die naar je eigen keuze samen te stellen en linux uit te proberen.

om te beginnen zou ik wel ubuntu nemen.
en om te netwerken of een server te bouwen fendora core 4 ofzo

en al die besturingssystemen kun je niet mee nemen linux heeft een aantal distro's die je kan boote van uit een usbstickje zo dat je overal je eigen werk omgeving hebt dat is zo makelijk al je gegevens en werk plek bij je
je eigen instellingen enzovoorts.

en linux kun je zo grafies maken hoe je maar wilt.

mac os lijkt wel een beetje op linux
en sommige distro's lijken ook op windows dus zeker een reden om linux uit te proberen

gr. nachtlamp(van den broek designs)

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door Beathoven »

Met OS X heb je ook een Unix variant onder de motorkap, dus waarom zou je Linux nemen? Als je het met Windows vergelijkt kan ik me je argument voorstellen, maar wat is precies het voordeel ervan t.o.v. OS X?
en al die besturingssystemen kun je niet mee nemen
lap-top

Ik zeul namelijk graag alle bestanden die ik heb met me mee.

Verder is zo'n OS op een USB stick een leuke gimmick, maar wat heb je er in de praktijk aan? Op de meeste PC's staat al een OS voorgeinstalleerd waarmee je ook alles kunt doen wat je wilt. Verder kan ik me zo geen situatie voorstellen waarin het ontzettend handig is behalve als je misschien systeembeheerder bent en server onderhoud doet.. maar dan nog.

Volgens mij is het meer een 'leuk voor de lol' idee. ;)
Laatst gewijzigd door Beathoven op 11 mei 2006 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.

nachtlamp
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:02

Re: Mac of een PC

Ongelezen bericht door nachtlamp »

linux draait op een PC. dus een pc die over al word gebruikt en je heb maar weinig nodig.
voordeel 1 van linux
meer weet ik niet maar vind linux beter op een of andere manier
draai zelf ook met een mac en ook met een gewone PC
vind linux ook fijner dan windows

Gesloten