LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips DVD Recorders

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.

Tevreden of Ontevreden? (ouder dan 2 a 3 jaar)

Tevreden
22
39%
Ontevreden
35
61%
 
Totaal aantal stemmen: 57

arie-de-klaagkanarie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door arie-de-klaagkanarie »

Waar maken jullie je in godsnaam druk over? Als je je preference-driften niet kunt onderdrukken en daardoor altijd voorop wilt lopen en het nieuwste van het nieuwste wilt hebben dan zijn dit de consequenties.

Mijn advies: koop nooit een product dat technologisch net nieuw is. Dit soort producten wemelen van de kinderziekten.

Mijn ervaringen met Philips producten zijn overigens prima.

Groet,
Arie

egielen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:53

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door egielen »

lijkt me een onzinnige reactie Arie. Als je een product koopt, en er veel geld voor neertelt, heb je ook recht op een deugdelijk product. Anders moet de fabrikant het nog niet op de markt brengen. Dat levert namelijk meer imagoschade op dan het aan omzet oplevert. Zie de reaties op dit forum en bijvoorbeeld ook op kieskeurig.nl.

Zachary1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Zachary1980 »

Ik snap de meeste van jullie gewoon echt niet, waarschijnlijk ligt het aan de kortzichtigheid van sommigen, Philips is natuurlijk maar slechts de producent, in het consumentenrecht wordt ook gesproken over een deugdelijk goed gekocht te hebben. Daarvoor is een koopovereenkomst nodig en die hebben jullie niet met philips maar met de winkel waar je je DVD recorder hebt gekocht, ik vindt het top van philips dat ze een coulancr hebben voor klanten die te sneu zijn om naar de winkelier terug te durven. Mij hebben ze bij de klantenservice oed te woord gestaan en ik geniet nu van een prachtige DVDR7310H die het werkelijk super doet

henkgeluk
Berichten: 302
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:05

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door henkgeluk »

het type 70 geeft bij ons(3jaar oud) elke keer na opname geen beeld
disk is empty.

na in mijn computer dvd te hebben gedaan ,ziet hij wel het prg

na opnieuw in de recorder is het weer oke!!

dit gebeurt dus elke keer na opname.

dvd's zijn dvd+-rw van philips!

wat is er aan de hand?

egielen
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:53

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door egielen »

De winkelier waar ik mijn harddisk-recorder gekocht heb, bestaat niet meer (Megapool). En Philips doet rechtstreeks zaken met consumeten via hun service-lijn. Ze verwijzen met niet naar de winkelier, en moeten het dus gewoon netjes voor mij oplossen.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Arie bakt ze wel bruin! Je moet geen nieuwe apparaten kopen omdat die nog te veel mankementen zouden vertonen !
:(
Als een fabrikant als Philips met al zijn know how op het gebried van CDs-CDs branden, harde schijven enz enz enz nu nog niet weet hoe een betrouwbare DVDR gebouwd moet worden dan zakt bij mij mijn broek af! Er kan altijd wel eens iets tussendoorglippen dat defekten vertoont, maar het percentage defekte DVDRs van Philips is gewoon te gek voor woorden! Ik heb mijn ervaringen met die DVDR 990 al div. malen beschreven en als dit nog geen duidelijk voorbeeld is van een prut produkt dan weet ik het niet meer.
Na 2,5 jaar stonden die DVDRs 990 bij Correct in Rdam al voor 200 euro en een beetje te koop. Mijn zoon zei nog: Pa daar staat je DVDR van bijna 1000 euro voor 1/4 van de prijs! Een goed produkt koop je niet voor zo'n schijntje, ook niet na 2,5 jaar! Dan zijn die gewoon niet meer te koop! Probeer maar eens een Panasonic EH 65 te vinden!
Arie en Zachary 1980 moeten eens inhoudelijk antwoorden op de klachten die velen hier omschreven hebben ipv min of meer te ontkennen dat die klachten er zijn of de kopers zelf de schuld ervan geven!
Zo'n DVDR7310H kreeg ik als "coulance regeling "via de reparateur van Philips aangeboden voor 325 euro. Een going prijs is 395 euro ! Ik antwoordde dat ik dat aanbod een belediging vind gezien de prijs die ik betaald heb voor die DVDR990, n.l. bijna 1000 euro! Dat wil Philips dan afkopen met iets voor 325 euro terwijl ik dat voor 74 euro meer gewoon kan kopen. Is dát nu "coulance "????

Ik snap de meeste van jullie gewoon echt niet, waarschijnlijk ligt het aan de kortzichtigheid van sommigen, Philips is natuurlijk maar slechts de producent, in het consumentenrecht wordt ook gesproken over een deugdelijk goed gekocht te hebben. Daarvoor is een koopovereenkomst nodig en die hebben jullie niet met philips maar met de winkel waar je je DVD recorder hebt gekocht, ik vindt het top van philips dat ze een coulancr hebben voor klanten die te sneu zijn om naar de winkelier terug te durven. Mij hebben ze bij de klantenservice oed te woord gestaan en ik geniet nu van een prachtige DVDR7310H die het werkelijk super doet
Lees mijn verhaal nog eens goed door Zachary 1980 ! Misschien ga je dan iets beter begrijpen hoe ik door die fijne Philips klantenservice om de tuin ben geleid door mij in de waan te laten dat die "disk error" waarschuwing inderdaad aan de nieuwe Philips disks lag. Men wist DONDERS goed dat deze recorder een waardeloze laserunit had, hetgeen ik pas later te weten kwam toen ik precies dezelfde klachten las bij Kieskeurig !

Na de coulance reparatie die 6 maanden(!)duurde ging de nieuwe laserunit weer stuk en kan niet meer gerepareerd worden omdat wereldfirma Philips geen reserve lasers meer heeft voor die DVDR 990! Sinds aankoop in 2003 heb ik er zegge en schrijven 18 maanden probleemloos mee kunnen werken. Daarna nog 6 maanden met 2x pauze indrukken na de warning 'disk error' opnemen en toen helemaal niets meer.
Geef hier nu eens een inhoudelijk antwoord op ipv iemand kortzichtig te noemen!
Ik zou jouw reaktie wel eens willen horen als jij met die 7310H in dezelfde problemen komt zoals ik met die 990!
Gr,
vdW

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Laten we geen aandacht gaan besteden aan de nutteloze betweters. Zijn altijd mensen die zeggen dat het groen is als wij blauw zeggen, en als het blauw is moet het groen zijn. Wij weten waar we het over hebben en waarom niet of wel naar de winkel terug gaan of wat dan ook.

Er zijn altijd mensen die denken het beter te weten. Geen aandacht aan besteden. Dan gaan ze wel weer ergens anders de les lezen. Men leest niets en hebben geen feiten, maar hebben wel meteen hun oordeel klaar. Links laten liggen dus aub. Anders is het overzicht daarlijk helemaal zoek.

@henkgeluk

Helaas moet ik je mededelen dat dit probleem alleen nog maar erger gaat worden. Op het laats neemt ie geen enkele dvd meer en moet de laser vervangen worden. Deze zijn helaas allemaal opgebruikt door Philips. Ik had dezelfde als jou, Maar omdat ik extra garantie had bijgekocht kon ik een nieuwe uitzoeken voor twv 200euro. Is wel een Sony geworden deze keer. Bij mijn dvdr 70 is de laser 3x vervangen geweest. Er zou een coulance regeling komen voor HD recorder zei Philips bij Tros Rader. (Hier hebben ze zich overigens niet aan gehouden,(zie eerder in dit topic) Maar over de oudere type's werd niet gesproken. Vandaar dit topic ook.

egielen

Mijne was ook bij de megapool gekocht. Daar stond ie in reparatie toen ze ten onder gingen. Daardoor ben ik hem nog eens een half jaar kwijt geweest. Trouwens, de harense smid heeft de verlengde garantie overgenomen en daar heb ik mijn nieuwe recorder gehaald.

Groeten, Will

Zachary1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Zachary1980 »

tegenwoordig is de handelingstijd volgens mij 2 tot 3 weken, ik kan natuurlijk niet zien waarom het bij jouw 6 maanden heeft geduurt, ik kan niet in ieder onafhankelijk dossier kijken, maar ik lees toch ook heel veel goede ervaringen met de coulance regelingen en de tijd die het duurt voor de omruil een feit is, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe snel je zelf reageert en de omruil met kosten accepteert.
Ik heb zelf jarenlang op de klantenservice van een verzekeringsmaatschappij gewerkt en de manier hoe een klant binnenkomt zegt ook een hoop, als ik een klant had die op een zeikerige toon alles denkt beter te weten ja dan doe ik er natuurlijk een stuk minder voor als dat een klant gewoon open en nuchter bij me aan de lijn kwam. Zo zal dat bij Philips ook zijn denk ik. Vergeet niet dat er ook bedrijven zijn die geen enkele service meer verlenen na het verstrijken van de fabrieksgarantie.

@ South75
Ik weet heel goed waar ik over praat, denk dat ik een stuk beter op de hoogte ben dan de meesten hier

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Zachary1980
was niet te merken in je bericht. Je praat over coulance waar niks van waar is en dat mensen niet naar de winkel durven, onzin. je moet lezen voor je oordeeld. Als je geen garantie hebt stuurt de winkelier je naar Philips. En die stuurt je het bos in of zegt doodleuk koop maar een nieuwe. Niet iedere consument is klanteservice deskundige. Ik heb heel wat informatie ingewonnen op allerlei plaatsen. niet alleen op internet. Ik weet waar ik over praat.


Ik heb even wat recenties van Philips recorders op een rijtje gezet voor de mensen die die eerder zeiden dat er maar 2 a 3 types met problemen zijn. En voor die mensen die eens goed willen lachen.

Let vooral op de reacties van de kopers en de punten voor degelijkheid. Stuk voor stuk vallen ze door de mand. Ik heb maar een grens getrokken bij recorders met magere 6jes want het werd te gek. Dit zijn alleen gewone recorders zonder de crappy HD recorders van de uitzending.

dvdr 70
http://www.kieskeurig.nl/review/88E9413 ... 2E3D27.htm

dvdr 75
http://www.kieskeurig.nl/review/9DD30F7 ... 2F67D9.htm

dvdr 77
http://www.kieskeurig.nl/review/408C9DA ... 4D3C4D.htm

dvdr 880
http://www.kieskeurig.nl/review/3239AE6 ... 2A1B42.htm

dvdr 890
http://www.kieskeurig.nl/review/83A318F ... 68642D.htm

dvdr 990
http://www.kieskeurig.nl/review/89C9C42 ... 68B522.htm

dvdr 1000
http://www.kieskeurig.nl/review/F5AE836 ... 447143.htm

dvdr 3400
http://www.kieskeurig.nl/review/B436E01 ... 40DF54.htm

dvdr 520
http://www.kieskeurig.nl/review/FA07294 ... 41EC17.htm

dvdr 610
http://www.kieskeurig.nl/review/5606A43 ... 33547D.htm

dvdr 725
http://www.kieskeurig.nl/review/3B2AC2D ... 3E1415.htm

dvdr 7250
http://www.kieskeurig.nl/review/B5493A8 ... 51CBE6.htm
Laatst gewijzigd door South75 op 17 mar 2007 16:07, 2 keer totaal gewijzigd.

arie-de-klaagkanarie
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door arie-de-klaagkanarie »

Mensen, ik begrijp jullie frustratie uiteraard, dat voorop gesteld. Maar iedereen kan redelijkerwijs vermoeden dat wanneer een technologisch nieuw product wordt gelanceerd, de aanschafprijs tussen het moment van lanceren en enige tijd daarna gaat dalen (om niet te zeggen kelderen). Daarnaast is het bekend, zie Microsoft, dat dit soort bedrijven producten op de markt zet en gaat wachten op reacties van gebruikers. Zo sparen dit soort bedrijven zich een dure research-afdeling uit. Als je dan toch nog haantje de voorste wilt wezen in nieuwe technologie.... sorry hoor... maar dan moet je daar ook de consequenties van ondervinden. Toegegeven, het is niet correct. Mijn ervaring is dat klagen bij de fabrikant in dit soort gevallen niet zinvol is.
Klaag bij de winkelier... daar hebben jullie een koopovereenkomst mee en daar gelden jullie rechten als consument. Zie ook www.consuwijzer.nl
Verder leef ik met jullie mee en probeer alleen behulpzaam te zijn.

Groet,
Arie

audiofreak1
Berichten: 526
Lid geworden op: 30 aug 2005 21:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Dit probleem speelt al vanaf de allereerste DVD recorder van Philips n.l. de DVDR1000. Dat is al zo'n 5 jaar. Van deze recorder werkt misschien nog 1%. Alles erna was net zo'n ramp. Snap niet dat er nu pas aktie is gekomen van Radar. Wordt tijd dat het echt in het openbaar komt via kranten, nog meer TV. Winkeliers 1 tip: Stop met de verkoop van deze troep. Bespaar U en ons allen een hoop ellende. Laat Philips voelen hoe de vork in de steel zit. Misschien leren ze dan iets van de fouten. :twisted:

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Zachary:
tegenwoordig is de handelingstijd volgens mij 2 tot 3 weken, ik kan natuurlijk niet zien waarom het bij jouw 6 maanden heeft geduurt, ik kan niet in ieder onafhankelijk dossier kijken, maar ik lees toch ook heel veel goede ervaringen met de coulance regelingen en de tijd die het duurt voor de omruil een feit is, hangt er natuurlijk ook vanaf hoe snel je zelf reageert en de omruil met kosten accepteert.
Nog even een recap:

Mijn Philips VHS montage recorder VR 833 van f 1600 hield er plots in 2002 mee op.Het apparaat reageerde niet meer op commando's van de AB en ook niet op de bedieningsknoppen. Reparatie zou relatief veel gaan kosten omdat er een belangrijk onderdeel (chip?) die alles regelt defekt was.

Ik wilde deze zo snel mogelijk vervangen en omdat er toen de DVDRs op de markt kwamen dacht ik hiermede een betrouwbare opvolger te hebben voor die VHS recorder. Ik koos heel dom voor die Philips Matchline DVDR 990 die ik in 2003 kocht. Goede recensies in Nederlandse en Britse magazins bepaalden mijn keuze.

18 Maanden werkte dat apparaat idd tot volle tevredenheid. In juni 2004 kocht ik een setje van 5 nieuwe Philips +RW disks bij Dixons in Zwijndrecht. Kort daarna lichtte "disk error " af en toe op tijdens opnemen. Bij de ene disk enkele keren en bij een andere nieuwe disk minder vaak. Soms helemaal niet. Ik dacht dat dit aan een foute "batch"disks lag. De originele Philips disks waren 'made in the Netherlands' en de nieuwe in Taiwan! Terug naar Dixons die mij echter verwees naar Philips voor die klacht! Brief geschreven aan Philips en ik werd eind augustus of begin september eindelijk teruggebeld door Philips klantenservice. Antwoord: U moet toch echt bij Dixons zijn! Mijn klacht nog eens toegelicht maar.... lees nu even goed mee: Geen woord van Philips klantenservice dat die "disk error"ook wel eens aan de recorder zou kunnen liggen! Later bleek dat dit toen allang bij Philips bekend was! (Zie de klachten op Kieskeurig en data) Ik had Kieskeurig toen nog nooit bekeken! Dat kwam later pas.

Afijn, ik weer terug naar Dixons met het Philips antwoord en werd weer naar Philips verwezen. Doei! Ik wilde geen gezeik meer over 15 euro en kocht een box Mmore +RW disks. Het was nu eind 2004 en ik was nog steeds in de overtuiging dat de ellende met "Disk error" werd veroorzaakt door een slechte batch disks! Het afspelen ging nog steeds probleemloos! Opnemen deed ik niet zo veel. Met de Mmore disks was het niet veel beter tot mijn verbazing . Ook hier" Disk Error" tijdens opnemen. Iemand vertelde mij de Mmore en Philips disks hetzelfde zijn! ( Is dit zo?)
Heb toen ook nog Fuji disks geprobeerd maar ook die gaven " Disk Error" aan tijdens opnemen. Alleen door pauze 2x snel in te drukken, dus pauzeren en weer beginnen, kon ik nog opnemen. Maart 2005 weigerde de DVDR 990 ook het afspelen van koop-DVDs! Terug naar zaak waar recorder gekocht was. Die zou hem opsturen naar E Care in Duiven. Toen pas las ik de ervaringen van kopers bij Kieskeurig! Ook de goede ervaringen en advies van een koper om naar Zwaan Techniek in Dordrecht te gaan omdat hij daar een coulance reparatie had gekregen ondanks dat de 2 jaar garantie overschreden was! Deze recorder had vanwege zijn Matchline predikaat 2 jaar garantie!!!! Door dat gezever over die vermeende foute disks was ik 3 maanden over die garantieperiode!

Ik heb de recorder weer opgehaald bij de zaak van aankoop waar die klaar stond voor vervoer naar E Care Duiven en bracht hem naar Zwaan Techniek Dordrecht. ( Heet nu CE Repair) Philips geautoriseerd! Gebracht begin april en terug medio oktober! = 6 maanden! Reden? Philips deed er zolang over om de coulance reparatie te autoriseren! Apparaat was n.l. 2 maanden over de garantietijd van 2 jaar. Waarom? Omdat Philips klantenservice mij in de waan liet dat het aan de disks lag !!!! Dom? Wie is hier dom? Als ik "Disk Error" zie verschijnen dan vertaal ik dat als leek met foute disk!
Als Philips klantenservice DIREKT had gezegd dat het óók een fout aan het apparaat zou kunnen zijn dan had ik direkt nog in de garantieperiode een boel ellende kunnen voorkomen!

Afijn , er werd een compleet nieuwe laser unit gemonteerd + nieuwe firmware en de 990 deed het weer prima. Afspelen ging probleemloos tot december 2006 toen een nieuwe koop-DVD The DaVinci Code haperend ging afspelen. Ook andere DVDs deden dat. De DVD 990 staat nu sinds december wederom bij CE Repair !! Niet meer te repareren omdat er geen laserunits meer zijn. :x
Ik wacht dus op een coulant aanbod van Philips als pleister op de wonde. 18 maanden plezier en verder hopies ellende + 930 euro down the drain! Tel uit je winst! Ja, dat doet Kleisterlee van o.a. MIJN geld! Bedankt Philips! :(

Zachary1980
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 19:59

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Zachary1980 »

Voor degene onder jullie die het nog niet wisten.
Philips heeft de komende 7 weken een actie dat toestellen die in het eerste jaar gerepareerd zijn, en in het 2e jaar weer een defect hebben, een verlengde grantie aangeboden krijgen van van 2jr dus 2 jr vanaf de aankoopdatum en bij reparaties tijdelijk geen 3 maanden reparatie garantie maar 6 maanden, lijkt me toch al een hele verbetering weer, toch handig als je gewoon vriendelijk blijft tegen ze vertellen ze een heleboel daar 8)

haas007
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 sep 2006 18:52

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door haas007 »

Wat een geweldig gebaar: de garantieperiode verlengen voor toestellen die EN in het eerste jaar kapot zijn gegaan EN in het tweede jaar nog eens.

En die mensen dan, zoals ik, waar de recorder na het eerste jaar = garantieperiode kapot ging. Mijn recorder ging in de 14de maand stuk. Die mensen moeten blijkbaar blij zijn dat hun toestel meer dan een jaar heeft gefunctioneerd. 500 euro door de plee.

Oh ja, ik ben ook heel vriendelijk geweest tegen de medewerkster van de Klantenservice. Het ligt nu eenmaal niet in mijn aard om een toevallige medewerker uit te kafferen. Maar misschien moet ik dat wel doen, wellicht bereik je dan meer.

Ik ben niet uit op welke financiële vergoeding dan ook, maar wil wel iedereen die een DVD-recorder wilt aanschaffen behoeden voor een miskoop. Mensen: trek lering uit het grote aantal klachten over Philips-DVD-recorders. Op de site van Radar staan de merken genoemd waarbij de minste problemen optreden.
[/b]DUS KOOP GEEN PHILIPS DVD-RECORDER.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Zachary: Dat wist ik idd niet. Maar moet je daarvoor bij Philips gaan vragen met de pet in je hand? Dat behoren ze te annonceren in weekbladen/tijdschriften e.d. Ik ben geabonneerd op hun Nieuwigheden op de PC maar heb niets gelezen tot dusverre.

Nu je wellicht mijn verslag gelezen hebt, wat denk je daar nu van? Wat heb ik nu verkeerd gedaan ? Ik heb netjes een brief met die vermeende (!)klacht over die +RW schijfjes geschreven, volkomen in de veronderstelling dat die "Disk Error" waarschuwing aan die nieuwe schijfjes lag en die lekkere Philips klantenservice laat mij mooi in die waan! Ze wisten wel beter! Wat is jouw reaktie hierop? Ben wel benieuwd.
Later heb ik nog eens gesproken met Dhr Hans Miltenburg van de klantenservice en die haalde zo mijn brief uit zijn electronische file. Ik heb hem dat gehele verhaal nogmaals uitgelegd in de tevergeefse hoop dat dit bij hem een Philips lampje zou doen laten branden. Immers, indien Philips DIREKT had gereageerd op mijn brief van juni 2004 ipv na 6 of 7 weken en mij had óók medegedeeld dat de "disk error" wellicht aan de recorder zelf zou kunnen liggen, dan had mij veel ellende bespaard gebleven. Waarom?.................

A) Dan had de recorder binnen de 2 jarige garantie gerepareerd zijn geworden.
B) Dan had ik ook geen 6 maanden op die reparatie behoeven te wachten omdat Philips dan geen maanden had behoeven te doen over het afgeven van reparatie onder coulance. ( de recorder was n.l. enkele maanden buiten de 2 jarige garantie geraakt vanwege mijn blijvende verkeerde veronderstelling dat de fout bij die disks lag!)

Verder ben ik nooit onbeleefd of onvriendelijk geweest. Het tegendeel was zo. Toen Dhr Miltenburg ondanks mijn argumenten zoals het niet meer op voorraad zijn van een vervangende laserunit vast bleef houden aan de garantieperiode en dus geen enkele coulance kon toepassen, zei ik hem dat ik dit bij RADAR zou aankaarten. Zijn hautaine en arrogante antwoord staat in mijn geheugen gegrift: Ik wens u veel succes!
Ik heb zelf jarenlang op de klantenservice van een verzekeringsmaatschappij gewerkt en de manier hoe een klant binnenkomt zegt ook een hoop, als ik een klant had die op een zeikerige toon alles denkt beter te weten ja dan doe ik er natuurlijk een stuk minder voor als dat een klant gewoon open en nuchter bij me aan de lijn kwam. Zo zal dat bij Philips ook zijn denk ik.
Zelf heb ik bijna 40 jaar bij een Amerikaanse multinational gewerkt in de verkoop, service en Mgt. waar service nr 1 was. Het succes was niet lage prijzen die wij hanteerden, want die waren niet lager, zelfs hoger dan die van de concurrentie. De klanten werden echter altijd met respect behandeld en zelfs als de klant ongelijk had dan nog waren wij zeer coulant. Als een klant eens boos aan de lijn kwam dan wisten wij direkt dat er iets aan de hand was ! Iemand die zich benadeeld voelt heeft daar een reden voor en dat los je op door te luisteren en indien de klant het toch mis heeft dien je dit geduldig en beleefd uit te leggen.
Dat heb ik helemaal gemist bij de Philips klantenservice! Als wij een product hadden geleverd zoals die DVDR 990 met een laserunit die gewoon niet deugt, dan zouden wij die apparaten terug gehaald hebben. Zó behoort dat te gaan in de zakenwereld. Niet een klant in de waan laten dat het aan de disks ligt en je later onttrekken aan je verantwoordelijkheden t.a.v. de koper door te verwijzen naar de verlopen garantieperiode van zo'n wanprodukt!

Gisteren riep fietsenfabrikant Koga Miyata duizenden fietsen terug omdat er iets fout was met de bevestiging van de zadelpenstroppen.
Kijk, beste Zachary , Zó hoort dat! Hieraan kan Philips een voorbeeld nemen.
Ik zie je commentaar als ( v.m.) medewerker bij een klantenservice met belangstelling tegemoet.
Mvg,

South75
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 feb 2007 01:39

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door South75 »

Voor degene onder jullie die het nog niet wisten.
Philips heeft de komende 7 weken een actie dat toestellen die in het eerste jaar gerepareerd zijn, en in het 2e jaar weer een defect hebben, een verlengde grantie aangeboden krijgen van van 2jr dus 2 jr vanaf de aankoopdatum en bij reparaties tijdelijk geen 3 maanden reparatie garantie maar 6 maanden, lijkt me toch al een hele verbetering weer, toch handig als je gewoon vriendelijk blijft tegen ze vertellen ze een heleboel daar
Geweldig ja. kijk eens bovenaan het topic. We hebben het hier hoofdzakelijk over dvd recorders van 2 a 3 jaar en ouder. En hoe vdW al zei, waar vinden we die informatie? Nu is 1% gered, die wat dit forum lezen. super. Maar toch bedankt voor de informatie

:?

Net hoe haas007 vind ik het belangrijk tot dit in de media komt. Dat was en blijft mijn doel. Een klein beetje is dit al bereikt voor mij, als je bij Google alleen al "Philips dvd" intikt staat dit topic al meteen op de eerste pagina. hoeft nog niet eens "recorders" achter. Zoekacties als "philips waardeloos" is goed voor de pole position op Google.

8)

Het geeft ook aan hoe vaak dit gelezen word. Want hoe ik begrepen heb werkt google volgens volgorde van meest bekeken site's. Nu nog een oproep bij Radar over het aantal gedupeerde, en mijn werk is gedaan. Heb ze het lijstje links met crappy recorders die ik eerder vermelde ook gestuurd. Alle beetjes helpen.

vdW
Zelf heb ik bijna 40 jaar bij een Amerikaanse multinational gewerkt
Foei. je hebt toch wel de boel in de hens gezet toen je weg ging he? :lol:

Rond half 1 had nog een meneer gepost dat hij net een philips recorder had gekocht voor 179Euro (die wat nu 129 kost) En als ie 2 jaar meeging was ie tevreden. Maar de post is foetsie. Heeft zijn mening bijgesteld zeker. Het is toch ook niet de bedoeling dat we onze verwachtingen omlaag stellen door toedoen van Philips. Zou te gek zijn toch.

Dat wilde ik even kwijt :wink:

I'll be back

Will

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Will:
Foei. je hebt toch wel de boel in de hens gezet toen je weg ging he?
Integendeel, ik heb daar met veel plezier gewerkt.Presteren was wel the name of the game, maar als je dat deed dan zat je goed. Verder zijn Amerikanen best toffe lui hoor. Het verdraaide beeld dat hier wordt voorgespiegeld is m.i. onjuist. Het zijn niet allemaal Bushmen! :lol:

Ik kreeg op mijn mail de gebruikelijke info dat er nieuwe post was op dit forum maar toen ik het aanklikte kon dit niet worden geactiveerd. Ook de 2de poging ging niet dus heb ik maar gewoon ingelogd.
Kan je een bericht zelf verwijderen????? :?:

Wij moeten zorgen dat dit vuurtje blijft smeulen want anders krijgen die Plippies hun zin. Die denken: Dat waait wel over! WRONG ! :evil:

Mijn mail voor CE Repair in Dordrecht zal komende week wel beantwoord worden en dan ga ik, als er geen coulance regeling via Philips volgt, het hogerop zoeken bij de geschillen commissie. Van RADAR verwacht ik in deze niet veel meer.

Gisteren trouwens KASSA gezien? Over die X Box spelcomputer? Enorm veel klachten over beschadigde DVDs. Een concentrische groef gekrast in de DVDs. Intel antwoordde: Eigen schuld, X Box moet stabiel staan. Die stond bij de Players overal stabiel en overal waren die spel DVDs volkomen vernield door die concentrische krassen. Intel , net als Philips, durfde geen acte de presence te geven! Lafaards!
Een technicus heeft zo'n X Box uit elkaar geschroefd en wat bleek?
De laser wordt normalerwijze beschermd tegen aanlopen door kussentjes rondom de laserkop. Die zaten er bij die lasers in de X Boxen niet op!
Het waren 2 dezelfde loopwerken, één van de fabriek die ze ook levert aan Intel en één zoals gemonteerd in die X Boxen! Dit werd getoond om het verschil aan te tonen. Mooi werk van RADAR!
En Intel tóch maar volhouden dat het aan de gebruikers ligt! Bloody shame! :(

Ik ga ook maar een brief schrijven aan KASSA omdat RADAR verder niets lijkt te doen voor DVDR 990 kopers zoals ik die veel meer kwijt waren( bijna 1000 euro) dan de meeste hard disk DVDR kopers die hun geld zagen verdampen.

Gr, vdW

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

Betr. uitzending van KASSA:
Ik schreef
Dit werd getoond om het verschil aan te tonen. Mooi werk van RADAR!
Dit moet natuurlijk zijn: Mooi werk van KASSA!
GR, vdW

Tim2005
Berichten: 26
Lid geworden op: 07 sep 2005 17:23

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door Tim2005 »

Wij hebben zelf een HDRW720, die doet het perfect sinds de aankoop, hij is slechts 2x vast gelopen.

vdW
Berichten: 91
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:55

Re: Philips DVD Recorders

Ongelezen bericht door vdW »

@ Tim 2005:
Hoe lang heb je die en hoe vaak gebruik je die? Mijn oudste zoon heeft een 725 en die is 2x gerepareerd wegens vastzittende lade. Nu werkt die goed. 1 jaar in bezit.
Ik heb b.v. een Meridian CD speler die heel vaak aan staat en 15 jaar oud is !Nog NOOIT geweigerd! British Quality! Ook de Meridian voorversterker is 15 jaar en ook nog nooit defekt geweest. Mijn Classé eindbak , Canadees', is 7 jaar oud, nooit defekt geweest. Zo hoort het eigenlijk!
Mvg,

Gesloten