Drivers dienen gewoon backward compatible te zijn !
Dat kun je nu wel zeggen, maar veel software wordt voor een bepaalde besturingsysteem geschreven.
Veel software kijken welke besturingsysteem er draait en gaan vervolgens beslissen of ze er wel of niet onder draaien.
Zelf ben ik ook gek op de Tomb-Raider spellen.
Veel edities werken niet onder XP, omdat de fabrikant van het spel dan aangeeft dat het spel Windows 98 verwacht.
Daarnaast zijn ook veel programma's en drivers voor Windows geschreven, maar werken niet onder een andere versie, omdat ze dat niet toestaan.
Dus het ligt heus niet alleen aan Microsoft, maar ook aan de softwaremakers.
En als die softwaremakers de drivers zo maken dat drivers voor XP alleen onder XP werken en dat als die drivers geïnstalleerd worden onder Vista, dat die drivers dan niet werken, dan heeft dat met het feit te maken dat die driverschrijvers dat dan niet toestaan.
Ik zeg niet dat Microsoft geen fouten maakt, ik zeg dat de problemen niet alleen aan Microsoft liggen.
Neem nu Photoshop van Adobe. De oudere versies werken niet onder Vista en Adobe heeft heel duidelijk aangegeven dat ze hun software niet aanpassen voor Vista. Want, zeggen ze, de klanten moeten dan maar een nieuwe versie kopen.
Je hebt hier niet alleen te maken met drivers en programma's die niet onder Vista werken, je hebt ook te maken met de verkoopbeleidt van de diverse hardware en softwarefabrikanten.
En om nu alle problemen aan het adres van Microsoft toe te schrijven, vind ik als professional veel te ver gaan.