LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot de consumentenbond!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
BBCS
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Sommige??? En daar zijn ze dus een jaar te laat mee! Voor de release van Vista was dit bij Microsoft bekend. Als je het dan toch op de markt brengt heb je maling aan je klanten. Echt monopolisten gedrag.
Ja, jij scheld nu wel op Microsoft (anti-Microsoft gastje soms?) maar de hardware fabrikanten wisten ook RUIM van te voren dat ze de drivers moesten aanpassen en sommige fabrikanten verdommen het gewoon.

Dus omdat die hardwarefabrikanten het verdommen, is dus de schuld van Microsoft?

Jaja, lekker gemakkelijk op deze manier.
En zo logisch.
Dus als ik een computer lever met Vista en ik zou er te weinig geheugen in hebben gedaan en een te zwakke videokaart, dan heeft Microsoft zijn werk niet goed gedaan?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

BBCS,

Drivers dienen gewoon backward compatible te zijn !
Dat is echt niets vreemds in computerland !!

M.u.v. drivers die niet meer geinstalleerd kunnen worden op het systeem ( bijv. van de overgang van 64 bits naar 32 bits kan dit gebeuren afhankelijk van de inrichting van de driver ) moeten XP-drivers gewoon werken op een VISTA-systeem.
System-calls richting kernel moeten dan gewoon worden afgevangen en anders worden afgehandeld door het besturingssysteem zodat de drivers alsnog correct werken.
Microsoft WEET hoe de drivers werken en welke calls ze maken ( dat kennen ze namelijk uit XP ) en kunnen dit gewoon verwerken in hun OS.
Dat ze dat niet doen is een bewuste keuze en JA, dat mag je ze kwalijk nemen !!!

BBCS
Contacteer:

Dat kun je nu wel zeggen, maar veel software wordt voor een bepaalde besturingsysteem geschreven.

Veel software kijken welke besturingsysteem er draait en gaan vervolgens beslissen of ze er wel of niet onder draaien.

Zelf ben ik ook gek op de Tomb-Raider spellen.
Veel edities werken niet onder XP, omdat de fabrikant van het spel dan aangeeft dat het spel Windows 98 verwacht.

Daarnaast zijn ook veel programma's en drivers voor Windows geschreven, maar werken niet onder een andere versie, omdat ze dat niet toestaan.

Dus het ligt heus niet alleen aan Microsoft, maar ook aan de softwaremakers.

En als die softwaremakers de drivers zo maken dat drivers voor XP alleen onder XP werken en dat als die drivers geïnstalleerd worden onder Vista, dat die drivers dan niet werken, dan heeft dat met het feit te maken dat die driverschrijvers dat dan niet toestaan.

Ik zeg niet dat Microsoft geen fouten maakt, ik zeg dat de problemen niet alleen aan Microsoft liggen.

Neem nu Photoshop van Adobe. De oudere versies werken niet onder Vista en Adobe heeft heel duidelijk aangegeven dat ze hun software niet aanpassen voor Vista. Want, zeggen ze, de klanten moeten dan maar een nieuwe versie kopen.

Je hebt hier niet alleen te maken met drivers en programma's die niet onder Vista werken, je hebt ook te maken met de verkoopbeleidt van de diverse hardware en softwarefabrikanten.

En om nu alle problemen aan het adres van Microsoft toe te schrijven, vind ik als professional veel te ver gaan.

BBCS
Contacteer:

Daarvoor dien je bij de hardwarefabrikanten te wezen, niet bij Microsoft.

Microsoft is niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor de drivers, daar zijn de hardwarefabrikanten verantwoordelijk voor. Die brengen die drivers uit en die ontwikkelen die drivers.

Ik heb ook wel eens gehoord van een consument die vindt dat de winkelier daar altijd voor aansprakelijk en verantwoordelijk is.
Die vond ook dat de winkelier voor de updates behoort te zorgen.
En dat gaat echt te ver.

angel1978

En als die softwaremakers de drivers zo maken dat drivers voor XP alleen onder XP werken en dat als die drivers geïnstalleerd worden onder Vista, dat die drivers dan niet werken, dan heeft dat met het feit te maken dat die driverschrijvers dat dan niet toestaan.
Nu draai je het om !

De drivers zijn hardware-afhankelijk en blijven identiek bij de overgang van XP naar Vista. Het is het OS dat wijzigt.
De driver maakt dezelfde systemcalls alsdat het naar XP altijd gedaan heeft.

Het is voor Microsoft een koudkunstje om deze systemcalls af te vangen en om te zetten naar de correcte calls voor Vista.
Veel edities werken niet onder XP, omdat de fabrikant van het spel dan aangeeft dat het spel Windows 98 verwacht.
Ook hier draai je het weer om !!!

Microsoft moet ervoor zorgen dat calls die binnen XP werken ook binnen Vista blijven werken door deze af te vangen en om te zetten !
Ditzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Office-documenten van Office97. Deze worden ook gewoon door Office2003 uitgelezen en omgezet indien deze hier gebruikt worden. Andersom kan niet, maar dat hoeft ook niet !
Hiervoor is microsoft verantwoordelijk en niet de hardware-fabrikant !

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 21 Okt 2007 14:07 door BBCS

Ja, jij scheld nu wel op Microsoft (anti-Microsoft gastje soms?) maar de hardware fabrikanten wisten ook RUIM van te voren dat ze de drivers moesten aanpassen en sommige fabrikanten verdommen het gewoon.
Ik heb nog geen scheldwoord gebruikt. Jouw arrogante, denigrerende opmerking over “anti-Microsoft gastje” komt dichter bij schelden in de buurt.

Ik ben niet per definitie anti Microsoft. Ik kan het mij echter wel voorstellen dat iemand anti Microsoft is. Wat ik mij moeilijker kan voorstellen is dat iemand zoals jij pro Microsoft kan zijn. En nu ga je natuurlijk weer reageren dat je niet pro Microsoft bent. Dat blijkt echter op geen enkele manier uit jouw reactie op dit forum, integendeel.

We hadden het inmiddels over de door jouw genoemde Vista drivers die niet werken. Het stadium van de fabrikanten ondersteuning zijn we dan al voorbij. Waarom begin je er dan weer over? Het lijkt wel dat je terugvalt op onbeleefd gedrag en herhalingen als je argumenten op zijn.

Zoals anderen geschreven hebben horen de XP drivers gewoon 'backwards compatible' te zijn. Kan Microsoft gewoon een API voor maken. Ik ben hier juist niet eerder over begonnen om de discussie overzichtelijker te houden zodat we het niet meer over de randapparatuur fabrikanten hoeven te hebben. Maar aangezien jij er toch weer over begint...
Dus als ik een computer lever met Vista en ik zou er te weinig geheugen in hebben gedaan en een te zwakke videokaart, dan heeft Microsoft zijn werk niet goed gedaan?
Zie boven, daar gaat het in deze discussie helemaal niet over.

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

"Dat er printerproblemen zijn, is bekend en Microsoft verhelpt dit met de komst van SP1. En dan heb ik het over printers waarvan wel drivers zijn voor Vista. "

Beetje tegenstrijdig eigenlijk.
Constant wordt beweerd dat Microsoft niet verantwoordelijk is voor het leveren van drivers e.d. en nu gaan ze er ineens wel wat aan doen om die niet door hen veroorzaakte printerproblemen op te lossen.

Waarom zou Microsoft dat moeten doen als hen niets te verwijten valt?

BBCS
Contacteer:

Ik heb nog geen scheldwoord gebruikt. Jouw arrogante, denigrerende opmerking over “anti-Microsoft gastje” komt dichter bij schelden in de buurt.

Ik ben niet per definitie anti Microsoft. Ik kan het mij echter wel voorstellen dat iemand anti Microsoft is. Wat ik mij moeilijker kan voorstellen is dat iemand zoals jij pro Microsoft kan zijn. En nu ga je natuurlijk weer reageren dat je niet pro Microsoft bent. Dat blijkt echter op geen enkele manier uit jouw reactie op dit forum, integendeel.

Jouw reactie komt bij mij over alsof jij compleet anti-Microsoft bent.
Als dat niet het geval is, dan mijn excuses.

Ik ben noch pro-Microsoft nog anti-Microsoft.
Maar ik vind het tever gaan om Microsoft overal de schuld te geven, terwijl andere partijen laks hebben aan de consument.

Dus omdat er hardwarefabrikanten en softwarefabrikanten laks aan de consument heeft, krijgt Microsoft daar de schuld van, en dat is onterecht.

BBCS
Contacteer:

Beetje tegenstrijdig eigenlijk.
Constant wordt beweerd dat Microsoft niet verantwoordelijk is voor het leveren van drivers e.d. en nu gaan ze er ineens wel wat aan doen om die niet door hen veroorzaakte printerproblemen op te lossen.

Waarom zou Microsoft dat moeten doen als hen niets te verwijten valt?
Nogmaals:

Dit probleem is tweedelig:

- De printerfabrikanten weigeren om hun drivers aan te passen voor Vista. Microsoft gaat dit probleem zelf niet aanpakken (hoeven ze ook niet, omdat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn.)
- De drivers die voor Vista geschreven zijn werken niet goed onder Vista, omdat Vista daarin een fout heeft. En die fout gaat Microsoft herstellen.
Ik heb zelf een HP printer, de Deskjet 450. Er zijn daar drivers van, maar de printer werkt niet. En dat wordt dus wel verholpen.

WillemV

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 21 Okt 2007 15:32 door BBCS

- De drivers die voor Vista geschreven zijn werken niet goed onder Vista, omdat Vista daarin een fout heeft. En die fout gaat Microsoft herstellen.
Ik heb zelf een HP printer, de Deskjet 450. Er zijn daar drivers van, maar de printer werkt niet. En dat wordt dus wel verholpen.
En met dat verhelpen zijn dus een jaar te laat. Een bewuste keuze van Microsoft. Dit is niet de eerste dat ik dit naar voren breng. Reageer er nu eens inhoudelijk op in plaats van steeds in herhalingen te vallen.

BBCS
Contacteer:

Quote:
Geplaatst op 21 Okt 2007 15:32 door BBCS

En met dat verhelpen zijn dus een jaar te laat. Een bewuste keuze van Microsoft. Dit is niet de eerste dat ik dit naar voren breng. Reageer er nu eens inhoudelijk op in plaats van steeds in herhalingen te vallen.
Op dat punt ben ik het met jouw eens. En met die keuze van Microsoft ben ik het ook niet mee eens.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste BBcs of ikbenik of marcel,
Jij bent gek!
Fantastische inhoudelijke reactie.
Je hebt grote luiken voor je windows

BBCS
Contacteer:

Ondanks dat ik de consumentenbond een waardeloze raadgever vind die er op uit is om leden te winnen, ( probeer maar eens een heel artikel le lezen) Moet ik hier toch wel beamen dat het Te toevallig is.
Omdat ze geen gelijk krijgen bij Microsoft en dat ze bij Microsoft niet hoeven aan te komen om bij ze de zielepieten uit te hangen.
Microsoft zegt blij te zijn dat er eindelijk een afspraak met de Consumentenbond is gemaakt. 'We proberen al sinds de zomer een afspraak met ze te maken om om tafel te gaan zitten', aldus een zegsvrouw van Microsoft. 'We willen eerst graag horen wat de Consumentenbond heeft te zeggen. Voor die tijd willen we geen discussie via de media voeren.'

Begin deze maand stond de klachtenteller van de Consumentenbond nog op 4200. In net geen drie weken tijd is dit aantal dus met duizend klachten gestegen. Veel van de klachten gaan over niet goed functionerende programma's, hardware en randapparatuur. Ook klagen veel mensen over de snelheid waarmee Vista opstart en programma's opent. Microsoft kon overigens melden dat er in Nederland ongeveer een miljoen Vista-gebruikers zouden zijn. Iets meer dan vijf promille daarvan zou dus bij de Consumentenbond geklaagd hebben.
bron: tweakers.net
Volgens de bond is Vista geen 'volwaardige vervanging' voor Windows XP, en kunnen tevreden XP-gebruikers de koop van Vista maar beter uitstellen. Kopers die een nieuwe pc willen aanschaffen zouden goed moeten nagaan of hun hardware en software compatible is met het OS. De Consumentenbond zegt in een brief er bij Microsoft op aan te dringen dat ontevreden Vista-gebruikers kosteloos terug moeten kunnen gaan naar Windows XP. Daarnaast wijst de belangenbehartiger voor consumenten naar alternatieve OS'en, zoals Ubuntu of Apple OS X.

Microsoft noemt in een reactie de conclusies van de Consumentenbond onjuist: 'De klachten richtten zich vooral op de compatibiliteit met randapparatuur. De conclusie dat Windows Vista geen volwaardige vervanger van Windows XP zou zijn, kan dan ook niet uit het onderzoek volgen.' Volgens de softwaregigant telt Nederland een miljoen Vista-gebruikers, en zijn de tevreden klanten niet in het onderzoek meegenomen. Microsoft verwijst gebruikers die problemen ondervinden met Vista door naar een hulppagina op de website van het bedrijf.

BBCS
Contacteer:

Ik ben op tweakers.net nog een interessant stuk tegengekomen:
Microsoft Nederland wil voorkomen dat kopers van een nieuwe pc met Windows Vista bij thuiskomst van een koude kermis thuiskomen omdat randapparatuur niet werkt. Ook huidige gebruikers kunnen op extra ondersteuning rekenen.

Eerder al trok de Consumentenbond aan de bel omdat mensen veel problemen zouden hebben met Windows Vista. Vooral het ontbreken van drivers was veel klagers een doorn in het oog. Ook andere problemen met het besturingssysteem zelf, zoals een trage kopieerfunctie en een soms slecht werkende slaapfunctie, waren voor veel klagers een bron van ergernis. Volgens Microsoft is de eerste klachtenregen inmiddels voorbij.

'Veiligheid was voor Microsoft bij de ontwikkeling van Vista erg belangrijk', zei Theo Rinsema, directeur van Microsoft Nederland, vrijdag tijdens een persbijeenkomst op het hoofdkantoor in Schiphol-Rijk. 'Dit heeft voor aanpassingen in de architectuur van het besturingssysteem gezorgd en tot een nieuw drivermodel geleid dat meer gescheiden is van het besturingssysteem.'

Rinsema erkent dat er door de focus op veiligheid concessies zijn gedaan aan de hoeveelheid gecertificeerde drivers toen Vista acht maanden geleden werd geïntroduceerd. 'Ik zie het als een wip-wap. Waar ligt de balans? Omdat we ons richtten op de veiligheid, waren niet alle drivers gereed bij de introductie.' Volgens de directeur waren er bij de introductie 1,6 miljoen drivers gecertificeerd. Inmiddels is dit aantal opgelopen tot 2,05 miljoen.

'Inmiddels heeft 96 procent van de Windows-apparatuur een driver voor Vista en iedere week komen er tachtig tot honderd nieuwe softwarecertificaties bij', aldus Rinsema. Dit percentage geeft overigens wel een iets vertekend beeld, omdat Microsoft hierbij alleen kijkt naar de categorie apparatuur die jonger is dan vier jaar.

Ondanks de gestage groei in het aantal gecertificeerde drivers, zijn er nog altijd klachten over de beschikbare drivers of de installatie daarvan. De hoeveelheid klachten is volgens de softwaremaker echter flink gedaald na de introductie van het prestatiepack. Niet alleen Microsoft krijgt nu minder supportaanvragen, ook leveranciers als HP en Dell zouden minder vaak met problemen worden geconfronteerd.

De problemen die er nog wel zijn, lijken in veel gevallen te worden veroorzaakt door het ontbreken van drivers. In de praktijk blijkt dat Microsoft veel klachten krijgt van mensen die Windows Update zelf actief hebben uitgezet. ‘Het gebruik van Windows Update moet dus omhoog’, stelde de directeur. Om dat te bevorderen en de support aan klanten te verbeteren, heeft Microsoft vrijdag de website Windowsvistaservice.nl geïntroduceerd.

Op deze website kunnen mensen via een eenvoudig stappenplan de meest voorkomende oorzaken van problemen achterhalen en indien gewenst een verzoek achterlaten om door Microsoft zelf te worden teruggebeld. Microsoft Nederland zegt dat Nederland hiermee het eerste land is waar dergelijke support geleverd wordt in aanvulling op de ondersteuning van computerfabrikanten. De fabrikant voegt hier subtiel aan toe dat er in Nederland ook meer ‘lawaai’ is rond de problemen met Vista dan in andere landen.

Los van de nieuwe supportwebsite kijkt Microsoft op welke manieren problemen met Vista nog meer kunnen worden voorkomen. Een van de zaken waar Microsoft nu naar kijkt is de ontwikkeling van drivers voor ‘verouderde’ apparatuur. Hierover is het bedrijf in gesprek met fabrikanten. Een andere mogelijkheid die Microsoft onderzoekt, is zorgen dat consumenten in de winkel al beter worden voorgelicht over eventuele problemen met Windows Vista, bijvoorbeeld door kopers te adviseren eerst de Upgrade Advisor uit te voeren om te zien of hun systeem compatibel genoeg is.

Microsoft benadrukt dat de fabrikant in het geval van problemen de problemen zelf graag oplost, in plaats van ‘noodmaatregelen’ toe te passen. De Consumentenbond heeft eerder gevraagd of Microsoft klagers wilde compenseren door hen XP te laten installeren. De fabrikant wil hier voorlopig echter niets van weten. ‘Iemand kiest voor Vista en loopt vervolgens jammer genoeg tegen een probleem aan. Het is onze zorg en taak het probleem op te lossen. Een downgrade naar XP wil niet zeggen dat het probleem ook is opgelost’, aldus Rinsema.

De Consumentenbond lijkt ondertussen niet onder de indruk van de plannen van Microsoft en roept kopers die weinig verstand van computers hebben op om bij de aanschaf om XP te vragen. De bond doet deze oproep na een gesprek met Rinsema donderdag. Over drie maanden zitten Microsoft en de Consumentenbond opnieuw om de tafel.

qwerty2007

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

De consumentenbond mag mischien als computerleek overkomen.
Ze luisteren wel naar de consument. En als Vista veel problemen geeft,
dan moet de klant de optie krijgen ipv. Vista, Xp te krijgen vind ik.
En volgens mij is Vista duurder in aanschaf dan XP. Dus wat is het verschil?
Als de klant tevreden is met XP geef je hem toch gewoon XP?
Waarom wil je dat niet, leg dat eens uit? Waarom Microsoft helpen de klant Vista opte dringen? Want dat is wel wat hier gebeurt.

Trouwens, ik heb wat dingen gelezen over Vista, kan niet alles herinneren, maar dat was best sneu van Microsoft om dat te doen.
Ze willen nu via het besturingssysteem piracy aanpakken van software en muziek en daar gaat microsoft heel erg ver in. De lijn tussen privacy-schending en het aanpakken van Piracy is wel heel erg dun, zoniet grijs aan het worden..

Moppentappers

Ongelezen bericht door Moppentappers »

de rede is omdat vista opzich prima functioneert
en dus weigert de consumentenbond met hun noobistische ideeën gelijk te geven (want dat hebben ze niet)
van anti piracy heb ik nog niets gemerkt, de activatie verliep vlekkeloos (hoefde geen code in te voeren niets) en verder heb ik ook nog geen blokkades gezien

angel1978

Ik geloof dat ze bij microsoft eindelijk snappen hoe het echt zou moeten :D
Nieuwe Windows wordt uitgekleed
Uitgegeven: 22 oktober 2007 11:17
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2007 12:24

AMSTERDAM - De opvolger van Microsofts besturingssysteem Windows Vista wordt veel slanker. Dat blijkt uit een presentatie die ontwikkelaar Eric Traut van het bedrijf heeft gegeven.

Traut liet tijdens een presentatie aan de Universiteit van Illinois videobeelden zien van MinWin, een minimalistische systeemkern die de de basis moet vormen van Windows 7, de interne codenaam van de volgende editie van Windows. Het uitgeklede systeem heeft maar 25 megabyte aan harde-schijfruimte nodig, en verbruikte veertig megabyte aan werkgeheugen. Windows Vista vereist een veelvoud daarvan.

Het gedemonstreerde mini-Windows is overigens nog niet geschikt voor gebruik buiten computerlaboratoria: het beschikt bijvoorbeeld niet over een grafische schil.

Basis

De gedemonstreerde besturingskern moet de basis vormen voor nieuwe Windowsversies. Die wordt dan naar gelang de eisen van het hardwareplatform en de beoogde toepassingen verder uitgebreid. Zo moet een veel sneller en magerder Windows ontstaan dan het huidige Windows Vista, dat veel kritiek krijgt om zijn hoge systeemeisen.

Windows 7, waarvan de handelsnaam nog niet bekend is, wordt overigens pas over enkele jaren verwacht.

De site waarop de demonstratievideo te zien is, was maandag door de grote belangstelling moeilijk bereikbaar.

bron:nu.nl

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

ikbenik

Geplaatst op 16 Okt 2007 14:32 door mailto:[email protected]:[email protected]

In dit alles is de consument ook behoorlijk naïef en eigenwijs.

De consument heeft de instelling dat zij het zelf wel kunnen bepalen of iets wel of iets niet kan, en zij vinden ook dat zijzelf heel goed kunnen bepalen of het moet werken of niet.

Met alle respect, maar de mening of de gedachtegang van de consumenten doen er totaal niets toe en wat zij vinden is van ondergeschikt belang.
Dit is nu een typische Ikbenik gedachtegang: De mening van de consument doet er niet.
Er zijn inderdaad problemen met de printers. Microsoft heeft dat allang erkent en in ServicePack 1 wordt dat netjes opgelost.

DUS STOP MET DAT GEZEIK OVER PRINTERS DIE NIET WERKEN!!!!

Verdorie, er komt toch een oplossing en dan is het helemaal niet nodig om daarover te blijven zaniken.

En maar blijven klagen, maar luisteren ho maar!
Je zult maar een bedrijf hebben en je printers werken niet omdat Vista er niet mee kan werken.
Volgens de bond is Vista geen 'volwaardige vervanging' voor Windows XP, en kunnen tevreden XP-gebruikers de koop van Vista maar beter uitstellen. Kopers die een nieuwe pc willen aanschaffen zouden goed moeten nagaan of hun hardware en software compatible is met het OS. De Consumentenbond zegt in een brief er bij Microsoft op aan te dringen dat ontevreden Vista-gebruikers kosteloos terug moeten kunnen gaan naar Windows XP.
Dus de consumentenbond heeft nergens opgeroepen Microsoft te boycotten. Dit in tgenstelling tot Ikbenik's bewering.
Rinsema erkent dat er door de focus op veiligheid concessies zijn gedaan aan de hoeveelheid gecertificeerde drivers toen Vista acht maanden geleden werd geïntroduceerd. 'Ik zie het als een wip-wap. Waar ligt de balans? Omdat we ons richtten op de veiligheid, waren niet alle drivers gereed bij de introductie.' Volgens de directeur waren er bij de introductie 1,6 miljoen drivers gecertificeerd. Inmiddels is dit aantal opgelopen tot 2,05 miljoen.
Microsoft was toch niet verantwoordelijk voor de drivers? En nu wordt in een persbericht door Microsoft aangegeven dat ze niet genoeg drivers hebben gemaakt.

Vertel mij het maar

BBCS
Contacteer:

Quote:
Volgens de bond is Vista geen 'volwaardige vervanging' voor Windows XP, en kunnen tevreden XP-gebruikers de koop van Vista maar beter uitstellen. Kopers die een nieuwe pc willen aanschaffen zouden goed moeten nagaan of hun hardware en software compatible is met het OS. De Consumentenbond zegt in een brief er bij Microsoft op aan te dringen dat ontevreden Vista-gebruikers kosteloos terug moeten kunnen gaan naar Windows XP.
Dus de consumentenbond heeft nergens opgeroepen Microsoft te boycotten. Dit in tgenstelling tot Ikbenik's bewering.
Consumentenbond roept op tot Windows Vista-boycot
AMSTERDAM (ANP) - De Consumentenbond roept consumenten op bij de aanschaf van een nieuwe computer expliciet te vragen om het besturingssysteem Windows XP. Nieuw pc's worden standaard voorzien van de opvolger van XP, Windows Vista, maar dat systeem levert veel klachten op.

Ook vraagt de organisatie aan winkeliers om klanten die problemen hebben met Vista als gratis service Windows XP aan te bieden.

Tot deze oproepen heeft de Consumentenbond donderdag besloten na een gesprek met Microsoft over de problemen met Vista.
bron: trouw

aussienl

Ongelezen bericht door aussienl »

Ja en? Nog steeds staat nergens dat de consumentenbond oproept tot een boycot van Microsoft. Ze roepen op tot een boycot van Vista en indien mogelijk een XP OS te laten installeren.

Trouwens zie inder in je bijdrage staan :
Tot deze oproepen heeft de Consumentenbond donderdag besloten na een gesprek met Microsoft over de problemen met Vista.
bron: trouw
Is er nu wel of geen gesprek met Microsoft geweest? je roept tenminste constant van niet

Gesloten