LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit Europe Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jorgen1Hartogs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 21:30

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Jorgen1Hartogs »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Jorgen1Hartogs op 28 okt 2008 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

winmeij
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:59

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door winmeij »

Aan de 5 punten had ik ff niet gedacht.....

Ik heb zelf net 7500,= verloren met 2 beleggingsverzekeringen. Eentje is gekoppeld aan een lijfrenteclausule en de ander is een soort kapitaal/spaarverzekering. Het wordt in een mix van ca. 10 Nederlandse bedrijven belegd. Ik laat dit gewoon doorlopen. Ik blijf ook steeds inleggen. De kans dat al die 10 bedrijven failliet gaan nis klein. Nu koop ik de aandelen gunstig. Over 1,5 jaar gaan ze weer de stijgen. Op het moment dat ik mijn inleg terug heb, stop ik met de kapitaalverzekering en stort het op een spaarrekening.

Jorgen1Hartogs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 21:30

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Jorgen1Hartogs »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Jorgen1Hartogs op 28 okt 2008 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.

winmeij
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:59

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door winmeij »

Tja, it's all in the game........
Het is natuurlijk jammer, maar zoals gezegd ik wacht af tot ik quitte heb gespeeld en stort het dan op een spaarrekening. Ik wil ten alle tijden over mijn geld kunnen beschikken, dus een deposito is niks voor mij. :?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Shine »

een depostio is inderdaad niet stop te zetten zonder boete maar daar zijn 5 uitzonderingen op:
- ontslag
- huwelijk
- trouwen
- arbeidsongeschiktheid
- kopen van een huis
Ik mis in bovenstaand rijtje 'overlijden'.
Of geldt het dan niet?

Jorgen1Hartogs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 21:30

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Jorgen1Hartogs »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Jorgen1Hartogs op 28 okt 2008 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jorgen1Hartogs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 21:30

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Jorgen1Hartogs »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Jorgen1Hartogs op 28 okt 2008 20:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Jorgen1Hartogs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 21:30

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Jorgen1Hartogs »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Jorgen1Hartogs op 28 okt 2008 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

baa3..... zeer solid..... maar niet heus
Het beleid is van iedere bank zeer solide etc.
Op dit moment wordt de markt geregeerd door angst, een gerucht kan al genoeg zijn om een zeer solide bank naar zeer failliet te laten gaan.
@jorgen1hartogs; dit begint erg op spam te lijken........

Jorgen1Hartogs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 21:30

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Jorgen1Hartogs »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Jorgen1Hartogs op 28 okt 2008 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Amsterdam-020
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 09:20

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Amsterdam-020 »

ik zou maar een beetje oppassen met Credit Europe Bank. Deze bank heeft buiten Nederland liquiditeits problemen (!) en heeft o.a. een aflopende bond van 250.000.000 USD in december van dit jaar ...

zie ook de halfjaar cijfers:

https://www.crediteurope.nl/fb/sites/nl ... 30.06.2008

(hernoem het bestand met de extensie PDF)

Amsterdam-020
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 09:20

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Amsterdam-020 »

di 21 okt 2008, 06:30

Hoogste rente lokt nog steeds Spaarders hardleers

AMSTERDAM - Veel Nederlandse spaarders kiezen ondanks de wanhoop en verliezen van het Icesave-debacle nog steeds voor aanbiedingen van banken met de allerhoogste rentes.

Dat blijkt uit een online peiling van tariefvergelijker Wijzersparen.nl.

Van de ondervraagde spaarders vindt nu nog altijd 34 procent de hoogste rente de enige reden om zijn spaargeld naar de bank te brengen, een tariefvergelijker, na een online enquête onder bezoekers.

De IJslandse bank Icesave bood lang de hoogste spaarrente, maar verkeert nu in faillissement. De Nederlandsche Bank waarschuwt niet slechts naar de allerhoogste rentevergoeding te kijken, maar ook of sparen bij een bank veilig genoeg is. Hoe hoger de rente, hoe hoger het risico.

Slechts 4,9 procent kiest ervoor het geld onder een matras te bewaren.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

ik denk dat die 4,9% groeiende is :wink:

@hartogs,
met op spam beginnen te lijken zijn de depositotarieven (om maar wat te noemen).

Baa3 is gewoon slecht, maar die ratings stellen niet veel voor, op dit moment is paniek gelijk aan zo goed als failliet...

Beter is te kijken naar land waarin je woont + belang dat de bank voor dat land heeft. Wat dat betreft denk ik dat je het beste af bent bij de nederlandse grotere banken.

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Wim2007 »

i Baa3 is zo'n beetje de standaard voor de meeste banken.
Een woord vergeten: Baa3 is zo'n beetje de standaard voor de meeste instabiele banken.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door NewDutchie »

@Amsterdam020
CreditEurope Bank valt tot €100K onder het NL garantiestelsel. Waarom zou je je druk maken als je onder dat bedrag blijft?

Amsterdam-020
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 okt 2008 09:20

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Amsterdam-020 »

als CEB failliet gaat (vanwege grote liquiditeitsproblemen) dan mag je dus 3 maanden wachten bij de DNB om je geld terug te krijgen ... ik denk dat de gemiddelde Nederlander daar niet zo op zit te wachten ...

Ik zou mijn geld eerder bij de Rabo parkeren (tripple A status) ...

Het zal me dan ook niet verbazen als er (weer) veel overheidsinstellingen bedragen geparkeerd hebben bij CEB (tot max 2.500.000 EURO per rekening), en dan draaien wij belastingbetalers er toch weer voor op als CEB failliet gaat !!!

Hoe gaan ze die aflopende bond van 250.000.000 USD oplossen in december? CEB heeft onvoldoende liquide middelen ....en zover ik kan inzien zijn ze al duizenden spaarders kwijtgeraakt waardoor er liquideitsproblemen bij de buitenlandse vestigingen ontstaat !

Mij advies: ver weg blijven van CEB

winmeij
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2008 18:59

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door winmeij »

Welke bank ondervindt tegenwoordig geen problemen met de financiële crisis? De ratings zijn maar indicatief!!! Ondanks een betere rating dan de CEB heeft Fortis als eerste het onderspit gedolven, daarna Icesave en nu vraagt ING al subsidie van de overheid aan!!!!!

Hoe het balletje ook rolt, wij burgers, zullen altijd de dupe zijn en blijven. Wij zullen toch d.m.v. de belastingheffingen tekortkomingen van/door anderen moeten compenseren.

Ik heb geld bij 2 banken staan, bij de CEB en bij Centraal Beheer/Achmea. Beide banken vallen onder het garantiestelsel van DNB. Als eentje ervan failliet gaat, dan krijg ik toch het geld terug. Ik kan best 3 maanden wachten, als de ene bank failliet gaat kan ik nog steeds geld van de andere bank afhalen!

Jorgen1Hartogs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 21:30

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Jorgen1Hartogs »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Jorgen1Hartogs op 28 okt 2008 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Jorgen1Hartogs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 okt 2008 21:30

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door Jorgen1Hartogs »

verwijderd
Laatst gewijzigd door Jorgen1Hartogs op 28 okt 2008 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

jsaturnus
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2008 17:46

Re: Credit Europe Bank

Ongelezen bericht door jsaturnus »

Ik denk dat het het financiele systeem zelf niet snapt!
ING en Fortis hebben nooit een AAA status gehad, alleen Rabo heeft die.

Bovendien, als je het halfjaarverslag leest, bladzijde 12, dan zie je dat de bank leegloopt.
Cash at hand 43 miljoen, was 52 miljoen op 31-12-2007
Balance central bank 382 miljoen, was 588 miljoen op 31-12-2007

Als ze dan een obligatielening moeten aflossen zouden ze best wel eens liquiditeitsproblemen kunnen krijgen.

Meer rente = Meer risico!

Gesloten