Pagina 6 van 6

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 18 jun 2008 08:03
door jor
Geplaatst op 18 Jun 2008 06:19 door Ever1is=

En dan is het al een klein wonder dat 99% van de winkeliers nog gewoon aardig is tegen diezelfde consument. Klaar.
Het eerste stukje dat je schreef leek hoopgevend maar deze opmerking is eigenlijk alleen maar dom.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 18 jun 2008 19:37
door alfatrion
Ever1is= schreef:En ja, met je 1000 afdrukken per maand gaat je printer inderdaad naar de knoppen ja, althans.... als je een simpele huis tuin en keuken inkjet koopt van HP wel voor vier tientjes.
Dan slepen we de winkelier toch voor de rechter vanwege misleiding en vernietigen we de overeenkomst vanwege dwaling.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 19 jun 2008 13:36
door BBCS
Ever1is= schreef:
En ja, met je 1000 afdrukken per maand gaat je printer inderdaad naar de knoppen ja, althans.... als je een simpele huis tuin en keuken inkjet koopt van HP wel voor vier tientjes.
alfatrion schreef:
Dan slepen we de winkelier toch voor de rechter vanwege misleiding en vernietigen we de overeenkomst vanwege dwaling.
Ben ik het niet mee eens.

Kijk, als een consument naar een winkelier gaat voor een printer en die consument kiest de goedkoopste printer uit en gaat dan een hele grote hoeveelheid printen, dan kan hij bij problemen niet de winkelier vervolgen voor misleiding en dwaling.

Als die consument dan met een vraag naar de winkelier stapt of hij een printer kan leveren die bijvoorbeeld 16.000 afdrukken per maand kan leveren en die printer die de consument dan op advies van die winkelier gekocht heeft en er komen problemen in de zin dat die printer die aantallen niet kan halen, dan pas kan die winkelier worden vervolgd voor misleiding en dwaling.

Het kan nooit zo zijn dat een consument bij een winkelier een printer gaat kopen zonder die winkelier te vertellen waarvoor die printer bedoeld is of hem te vragen of die printer die taken kan uitvoeren waar de consument die printer voor wilt gebruiken, om vervolgens die winkelier aan te klagen voor dwaling en misleiding.

Wel lekker gemakkelijk:
Als consument zijnde je kop houden en als er problemen zijn die winkelier te gaan bashen!

Het probleem vaak is dat die consument wel iets wilt hebben, maar niet die prijs ervoor wilt gaan betalen.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 19 jun 2008 15:43
door alfatrion
We hadden het dan ook niet over 16 000 maar 1 000 per maand. De fabrikant spreekt uit naam van de winkelier. (7:18 jo 7:6) En de fabrikant gaf aan het dit product geschikt was voor 1000, dus als het product daar niet voor geschikt is dan is duidelijk spraken van onjuiste inlichting van de wederpartij waardoor een onjuiste voorstelling van zaken is ontstaan :arrow: dwaling :arrow: vernietiging van de overeenkomst :arrow: het aankoop bedrag terug vorderen als zijnde onverschuldigd betaald.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 20 jun 2008 13:04
door Dirkie
We hadden het dan ook niet over 16 000 maar 1 000 per maand.
Volgens mij ging deze thread in het begin over heel iets anders. Dat is het nadeel van veel van deze discussie's hier. Iemand stelt een vraag en vervolgens beginnen een paar 'leden van het trosradar forum' een zinloze discussie met welles/nietes spelletjes, aanvallen op elkaars kennis en worden discussie's gevoerd, die helemaal niets met de oorspronkelijke vraag te maken hebben.

En de topic starter denkt waar ben ik in verzeild geraakt en laat vervolgens niets meer van zich horen, maar dat heeft niemand meer door :(

En van enige vorm van moderatie is al helemaal geen sprake meer, zodat de waarde van dit forum vrijwel nihil wordt.

Kortom, waar ze we nu helemaal mee bezig?

En zo heb ik helaas waarschijnlijk aanleiding gegeven voor de volgende 7 pagina's gezwets 8)

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 20 jun 2008 13:42
door Bulldog14
Je kan de moderators eigenlijk niet kwalijk neemen. Dit sort onderwerpen zijn zo ver boven hun verstand dat ze hebben nix over te zeggen. De mensen kan hoog uit een topic sluiten of mensen bannen die zich niet netjes behandelt. De inhoud van deze topics blijft abracadabra voor hun.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 28 jun 2008 13:43
door gert05
Ja. Natuurlijk sta je in je recht.

Als deze zaak voor de rechter komt moet de leverancier alle kosten voor de rechtzaak en advocaten betalen en je krijgt al je geld terug van de computer.

In de wet staat: Als je als consument een ondeugdelijk apparaat, binnen het garantie-termijn, meer dan twee maal aanbiedt voor reaparatie en het apparaat werkt nog niet goed, moet de leverancier het volledige aankoop bedrag terug betalen.

Dat jou dreigement de levenrancier niets lijkt te doen, komt omdat hij denkt dat jij niet zo ver gaat.

Gewoon doen. Wedden als je advocaat de leverancier belt hij direct overstag gaat.

Groetjes en sterkte.
Gert.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 09 jul 2008 11:19
door HuJuh
@ Buldog:
Je kan de moderators eigenlijk niet kwalijk neemen. Dit sort onderwerpen zijn zo ver boven hun verstand dat ze hebben nix over te zeggen. De mensen kan hoog uit een topic sluiten of mensen bannen die zich niet netjes behandelt. De inhoud van deze topics blijft abracadabra voor hun.
Ik quote maar even één van je berichten. Maar ik denk niet dat ik de enige op dit forum ben die vindt dat je arogantie hier wederom vanaf druipt. Je hebt geen idee wie de moderators zijn en ze hebben er wel degelijk wat over te zeggen, want ze zijn niet voor niets moderators. Misschien is het abracadabra voor ze, maar ze hebben het recht om dit topic weer in goede banen te leiden.

Ik weet niet voor welke moederbordenfabrikant je werkt, maar ik blij dat ik een Asus heb, want daar werk je niet voor (zie pagina 3 van dit topic). In het verleden heb ik een probleem gehad met een moederbord en dat is, via de winkel waar ik 'm destijds had aangeschaft, door Asus erg netjes opgelost. Geen arrogante houding, geen dom geneuzel, gewoon netjes.

@ BBCS

Misschien is het niet volgens de wet zo dat een leverancier verantwoordelijk is voor het samenwerken van losse onderdelen. Dat weet ik niet. Maar als een consument alle onderdelen voor een computer bij jou koopt en je ziet [voorbeeld] daarbij 2 ATI kaarten op een SLI moederbord [/voorbeeld], dan neem ik aan dat je de consument daar even op attendeert (voor de leek: 2 ATI kaarten kunnen niet in SLI samenwerken, maar moeten op een Crossfirebord). Dat is misschien niet verplicht, maar wel netjes.
Een vriend van mij bestelde spullen bij Azerty waaronder een videokaart die meer stroom verbruikte dan de geselecteerde voeding aan kon. Azerty heeft hem hierover gebeld en een andere voeding geadviseerd. Hij heeft de spullen opgehaald en zelf in elkaar gezet en het werkt nu (2 jaar later) nog erg goed. "Zo kan het ook" (Hey Mindhunter, die reclame-uitspraken zijn best handig ;))

@ Mindhunter

Het probleem is te ver gevorderd voor praten denk ik. Ik kan ook niet vaststellen vanaf hier waar het probleem aan ligt. Ik hoop dat je er uit komt met Azerty. Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met Azerty, maar het gaat wel eens gigantisch mis (bij de beste bedrijven kan dat gebeuren) en dat is heel vervelend. Succes dus!

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 09 jul 2008 11:24
door BBCS
HuJuh schreef:
Misschien is het niet volgens de wet zo dat een leverancier verantwoordelijk is voor het samenwerken van losse onderdelen. Dat weet ik niet. Maar als een consument alle onderdelen voor een computer bij jou koopt en je ziet [voorbeeld] daarbij 2 ATI kaarten op een SLI moederbord [/voorbeeld], dan neem ik aan dat je de consument daar even op attendeert (voor de leek: 2 ATI kaarten kunnen niet in SLI samenwerken, maar moeten op een Crossfirebord). Dat is misschien niet verplicht, maar wel netjes.


Is ook zo en als die klant dan toch bij zijn besluit blijft, zal ik de gevraagde onderdelen niet leveren.

Dit omdat ik me verantwoordelijk voel voor het eindproduct.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 09 jul 2008 11:41
door HuJuh
Oef, gelukkig ;)

Goed om te hor... lezen.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 09 jul 2008 13:52
door Bulldog14
Your a funny man Hujuh. Arrogantie? Lol. Kan je mij dan vertellen waarom ik heb geen mod gezien hier voor bijna de 4 jaar ik ben hier aanwezig? Graag vertellen vriend. Ik weet de aantwoord. Ik hoop dat jij het ook weet. Ik heb nixs gezegd over hun rechten, daar gaat het niet om. Een echte mod doet meer dan alleen maar topics sluiten. Die gaat zich inmengen in de conversatie en geeft het structuur. De eerste en beste mod dat durft een "uitspraak" te maken hier woord bruut afgemaakt vrees ik. Dit sort topics zit in een zeer grijs gebied, dat de wet soms niet dekt. Om nuttige en duidelijk commentaar te leveren moet een mod een volledig afgestudeerd advocaat zijn, met specialisme in IT daar bovenop. Denk dat iemand met zo een carriere gaat hier als mod uithangen? Get real.

Ben blij voor je dat je ervaring met Asus was goed. Ik ken een paar mensen daar en die zijn best aardig. Trouwens wie zegt dat ik niet aardig en eerlijk bent tegenover de mensen die hulp zoekt bij mij? Uh oh, wie is arrogant nu?

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 10 jul 2008 12:38
door HuJuh
ar·ro·gant (bijvoeglijk naamwoord; arroganter, arrogantst; arrogantie)
1 verwaand

ar·ro·gan·tie (dev)
1 verwaande houding tegenover anderen
Buldog, uit je reactie:
en geeft het structuur
Ze hebben dus zeker wel wat te zeggen in deze discussie. Ondanks je eerdere uiting dit niet te hebben.

Daarnaast:
Denk dat iemand met zo een carriere gaat hier als mod uithangen? Get real.
Je wekt de indruk ook te weten waar je het over hebt. Dan neem ik aan de je ook de opleiding etc hiervoor genoten hebt. Waarom zou jij hier wel kunnen rondhangen en een ander niet!? Waarom zou iemand die weet waar hij over praat niet aangeboden kunnen hebben het computer deel in de gaten te houden? Puur als hobby? Ik ken zat mensen die er een dergelijke hobby op na houden.

Waar ik mij aan stoorde was de houding die je jezelf aanmeet. Over het algemeen wek je in je reacties bij mij het gevoel dat de domme consument zijn klep moet houden en dat jij als vertegenwoordiger alles beter weet.

Ik zit zelf al jaren in de software en weet daar veel van, maar ik realiseer mij dat er op sommige zolderkamertjes jongeren zitten van net 17 die mijn kennis echt ver overstijgen. Die dingen uithalen met hard- en software waar ik gewoon niet bij kan. Ondanks mijn studie, ondanks mijn specialisatie, ondanks mijn ervaring.
Een voorbeeld: het was een hobbiest die drivers schreef voor de X-FI kaarten van Creative. Creative haar eigen ontwikkelaars kregen die niet goed voor Vista, maar deze hobbiest wel. Hij bezit de kennis die die ontwikkelaars ontbeerden.

Daarom zou het misschien geen kwaad kunnen om een tikkeltje genuanceerder te zijn in je uitingen.
Meningen van 3rd partijen woord van de tafel geveegd als irrelevant. Het is hard weet ik, maar zo is het.
Zodra de fabrikant woord ingeschakeld dan woord het totaal anders. Ik ben namelijk wel bevoegd om bindend uitspraken te maken over mijn produkten. Er is geen partij die mag mijn bevindingen ongedaan maken. Ik weet dat jij gaat gelijk roepen "Maar een rechter wel!" Klopt, maar er geen rechter in NL (of hele Europa wat dat betreft) met genoeg technisch kennis om tot een conclusie te komen gebaseert op feiten. Wij zijn allemaal mee eens dat rechters werken met feiten toch? Ik weet wat je volgende krijt is "Maar dan halt de rechter de feiten van een onafhankelijk expert!" Aantwoord daarop: Die bestaat niet. Als die wel bestaat dan wil ik best de mensen ontmoeten en een woordje wisselen. Lijkt mij een leuk gesprek!
Dit zijn nou precies de uitspraken die ik bedoel. Bovenaan staat wat arrogant betekent. Koppel dat aan bovenstaande quotes en het lijkt me duidelijk.

Let wel, ik kan echt niet beoordelen wat je kennis is hoor en ik zal niet twijfelen aan hoeveel je weet noch over hoe je bent als persoon (je zal best een aardig persoon zijn). Het gaat mij alleen om de toon.

Off topic; stiekem ben ik wel benieuwd naar de fabrikant waar je voor werkt, maar dat zal (voorlopig) wel zo blijven denk ik ;)

Ik laat het verder hierbij, want mindhunter is in geen geval geholpen op deze manier. Hoe staat het overigens met mindhunter?

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 11 jul 2008 11:10
door Bulldog14
Je bent dus een Daniel_K supporter eh? Dat zegd mij al genoeg over jou "kennis". Think about the big picture en de aantwoorden in de Daniel_K incident zijn duidelijk. Je mag mij arrogant noemen. Eigenlijk het boiet mij niet wat je denkt. Ik spreek uit 10 jaar ervaring in de hardware handel. Ik ben werkzaam bij 3 verschillende MB fabrikanten, en iedere keer zie de hetzelfde issues naar voor komen. Er heerst heleveel ontwetenheid onder de consumenten. Al fabrikant kan ik helderheid in zakken geven. Ik kan je inzicht geven van hoe het echt werkt. Ik weet donders goed dat het is niet altijd wat mensen wilt horen. Mensen "tevreden" houden is niet mijn doel hier. De realitiet aangeven is mijn doel, omdat de realitiet is waar wij hebben allemaal mee te maken. Dus kortom, ja, ik weet precies waar ik het over heb.

Als laste ik heb een harde toon genomen omdat mensen woord soms bruut aangevallen hier. BBCS woord uitgemaakt voor de duivel af en toe, terwijl de man probeert alleen aan te geven hoe het echt zit. Wees maar echte objectief als ervaren ITer en lees soms hoe bepaalde figuuren tegen hem te keer gaat. Het is gewoon absurd.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 18 jul 2008 23:36
door D1RK
BBSC mag toch aangeven dat je bij een normale printer die voor huiskamer gebruik is en de laser mag iets meer hebben maar vooraf vragen naar de levensduur zou beter zijn.

Als je een clubblad wilt printen voor een voetbalclub met 100 leden en deze maandelijks bezorgde zou ik het liever online sturen en dan mogen ze het zelf printen, bespaar je print en bezorg kosten, en als je meerdere korte berichten stuur worden deze beter gelezen dan een te dik clubblad.

De Linux Ubuntu Club heeft dus ook geen papieren versie meer...
oplage dus 100% virtueel.....
Er word vaak teveel geprint wat ongelezen bij de oude kranten gaat dus waarom klagen over een printer als je die zonder advies kocht?

Alleen als ze zegggen dat je er 1000 per maand kan drukken en dat de volle garantie termijn bij 2000 ook blijft bestaan (niet controleerbaar) zou ik deze kopen!
Zo doe je dat.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 18 jul 2008 23:59
door BBCS
Als iemand bij mij komt met de vraag dat hij een printer nodig heeft die wat meer capaciteit heeft als een normale doorsneeprinter, dan ga ik dat bij de fabrikant navragen.

De grote fout die veel mensen maken is dat zij eerst een product gaan kopen en dan pas aangeven dat die printer daar maar tegen moet kunnen.

De printerfabrikant bepaald als enige wat die capaciteiten zijn en niemand anders.
Die printerfabrikant is ook de enige die jou precies kan vertellen wat de eigenschappen van die printer is.
Een consumentenorganisatie of soort gelijks kunnen dat helemaal niet.

Als je een printer zoekt, dan kun je het beste contact opnemen met de fabrikant en je vraagt of die printer geschikt is voor jouw doeleinden. Je kunt ook naar de winkelier gaan en hem die vraag voorleggen, dan neemt die winkelier dan contact op met de fabrikant.

Dat is de enige juiste werkwijze.
Alleen als ze zegggen dat je er 1000 per maand kan drukken en dat de volle garantie termijn bij 2000 ook blijft bestaan (niet controleerbaar) zou ik deze kopen!
2 opmerkingen:

- Een printer kan bijvoorbeeld heel snel printen, bijvoorbeeld 1000 per maand. Dat zegt iets over de printsnelheid, niet over de capaciteit.

- Een printer kan bijvoorbeeld heel snel printen, maar ook grote oplages achter elkaar printen. Dus een printer die een snelheid heeft van 1000 afdrukken per maand en die ook een oplage van 2000 afdrukken achter elkaar kan hebben.

Wat veel mensen vergeten is onderhoud. Iedere printer heeft onderhoud nodig.
Print je heel veel? Maak dan zeker ook de rubberen papiergeleiders schoon.

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 20 jul 2008 16:52
door D1RK
Na een bij huisvuil gevonden All In One schoongemaakt te hebben,
de 2 volle cartridge en 2 half volle ernaast en ze vervuilde steeds.

De oorzaak was het inkt lekbakje rechts achter de knoppen waar ze de cartridge parkeren bij niet gebruik en die zat vol, een dikke bult met ruim 1½ cm inkt...
Na schoonmaken bleven koppen schoon en de rollen ook later gedaan wegens een enkele keer papier vast lopen.
Wel was het voor mijn dochter van 8 veel schroef werk en zoeken,
en alles zat vast met Torck nr 1 dus die moet je voor HP wel hebben!

Ik leen haar printer nu wegens het makkelijker navullen en de gleuven voor van de kaartlezer!
Haar gratis huisvuil is dus beter als mijn nieuwe die in lagere resolutie en nog betere kleuren ook...

Deze uit jan 2002 komende plastic, made in Indonesië is dus beter dan die dure nieuwe....

Re: Computer werkt niet naar behoren, leverancier weigert te hel

Geplaatst: 20 jul 2008 17:04
door BBCS
De oorzaak was het inkt lekbakje rechts achter de knoppen waar ze de cartridge parkeren bij niet gebruik en die zat vol, een dikke bult met ruim 1½ cm inkt...
Klopt en is ook normaal.

Als je de printer aanzet, spoelt de printer de inktkanaaltjes schoon om eventuele opgedroogde inktdeeltjes weg te spoelen.

Die inkt komt inderdaad onder in het parkeerbakje.