LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
Re: phuket air
VREEMD!!!!! VREEMD!!!!! VREEMD!!!!
Voor een ieder die in juli en reis naar Thailand hebben geboekt met Kras is het niet VREEMD dat op dit forum op 18 mei iemand melde dat zij zijn overgeboekt naar KLM met vertrek data 29 juni en dat wij nu een week verder zijn en er nog niet 1 bericht is te bekenen dat er al iemand in juli over is geboekt naar Thailand WAT DOET KRAS IN 1 WEEK!!!
NIETS het vliegverbod van Phuket Air is tot 30 juni en Kras gaat er gewoon van uit dat er in juli gewoon weer met Phuket wordt gevlogen.
DENK NA!!?? 7 vluchten per week KLM - 7 vluchten China Air - 4 vluchten EVA DAT ZIJN MEER DAN 7OOO STOELEN PER WEEK.
EN NIEMAND HEEFT DE AFGELOPEN WEEK IETS VAN KRAS VERNOMEN OVER JULI!!!????
Straks kan je gewoon kiezen met Phuket Air en wil je dat niet en ga je anulleren dan kost het je vlink wat poen!!! en kan Kras dit jaar toch nog zijn omzet halen.
Nou denken jullie daar nog maar eens over na?????
Voor een ieder die in juli en reis naar Thailand hebben geboekt met Kras is het niet VREEMD dat op dit forum op 18 mei iemand melde dat zij zijn overgeboekt naar KLM met vertrek data 29 juni en dat wij nu een week verder zijn en er nog niet 1 bericht is te bekenen dat er al iemand in juli over is geboekt naar Thailand WAT DOET KRAS IN 1 WEEK!!!
NIETS het vliegverbod van Phuket Air is tot 30 juni en Kras gaat er gewoon van uit dat er in juli gewoon weer met Phuket wordt gevlogen.
DENK NA!!?? 7 vluchten per week KLM - 7 vluchten China Air - 4 vluchten EVA DAT ZIJN MEER DAN 7OOO STOELEN PER WEEK.
EN NIEMAND HEEFT DE AFGELOPEN WEEK IETS VAN KRAS VERNOMEN OVER JULI!!!????
Straks kan je gewoon kiezen met Phuket Air en wil je dat niet en ga je anulleren dan kost het je vlink wat poen!!! en kan Kras dit jaar toch nog zijn omzet halen.
Nou denken jullie daar nog maar eens over na?????
Onur mag vandaag na 20.00 uur weer van en naar Nederland vliegen, evenals op Duitsland,Frankrijk en Zwitzerland.
Een verbeterd kwaliteitsplan is geaccordeerd door de Inspectie en Onur.
Gelukkig: weer rust in de tent.
Nu Phuket Air nog, hierover blijft het verbazend stil
Een verbeterd kwaliteitsplan is geaccordeerd door de Inspectie en Onur.
Gelukkig: weer rust in de tent.
Nu Phuket Air nog, hierover blijft het verbazend stil
Nou Har ik hoop dat Phuket Air dit zomerseizoen niet meer gaat vliegen vanuit Nederland, ben er eigenlijk vanuit gegaan dat alle juli-vakantiegangers omgeboekt worden naar een andere luchtvaartmij.
Ik moet er niet aan denken om nog met PA te vliegen. Als dat het geval is dan probeer ik de reis nog om te boeken bij Kras naar een ander land. Dat sommige vakantiegangers van juli al omgeboekt zijn heeft volgens mij te maken met het feit dat ze op huwelijksreis gaan (en dat deze voorrang hebben vind ik prima)en uiteraard van mensen die heeeel erg aandringen
Ik moet er niet aan denken om nog met PA te vliegen. Als dat het geval is dan probeer ik de reis nog om te boeken bij Kras naar een ander land. Dat sommige vakantiegangers van juli al omgeboekt zijn heeft volgens mij te maken met het feit dat ze op huwelijksreis gaan (en dat deze voorrang hebben vind ik prima)en uiteraard van mensen die heeeel erg aandringen
Wat een flauwekul !! Wij gaan in Juli op huwelijksreis (via Kras) naar Bali en moeten net als alle anderen gewoon afwachten.
LET MAAR OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VANAF 1 JULI MAG PHUKET GEWOON WEER VLIEGEN!!!!!
DAAROM HOREN WIJ NIETS VAN KRAS OVER OMBOEKEN NAAR EEN ANDERE AIRLINE.
ALS KLANT HEBBEN WIJ GEEN RECHTEN DAT BLIJKT HIER UIT.
1. GEWOON MET PHUKET VLIEGEN EN VERDER JE BEK HOUDEN!!!
2. ANULLEREN EN EEN DEEL VAN JE GELD KWIJT!!!!
3. OMBOEKEN NAAR EEN ANDERE REIS WAT EEN 2e 3e of 4e KEUS IS????
NOU VEEL STERKTE!!!!
VANAF 1 JULI MAG PHUKET GEWOON WEER VLIEGEN!!!!!
DAAROM HOREN WIJ NIETS VAN KRAS OVER OMBOEKEN NAAR EEN ANDERE AIRLINE.
ALS KLANT HEBBEN WIJ GEEN RECHTEN DAT BLIJKT HIER UIT.
1. GEWOON MET PHUKET VLIEGEN EN VERDER JE BEK HOUDEN!!!
2. ANULLEREN EN EEN DEEL VAN JE GELD KWIJT!!!!
3. OMBOEKEN NAAR EEN ANDERE REIS WAT EEN 2e 3e of 4e KEUS IS????
NOU VEEL STERKTE!!!!
tsjonge tsjonge...kwaliteit van de reacties neemt flink af zeg....
Is er al iemand die vandaag al iets heeft gehoort over eventuele vluchten in juli, wij gaan 8 juli naar bali ( kras heeft mij belooft dat ik deze week antwoord kreeg i.v.m. de betaling)
Datum contact: 21 mei
Reisorganisatie: Arke, TUI
Datum vertrek: 17 aug / 18 aug (oud/nieuw)
Datum terugkomst: 2 sep / 7 sep (oud/nieuw)
Maatschappij: Malaysia airlines
Bijbetaling: 550 euro totaal
Aantal personen: 4
Bestemming: Bali
Wij zijn zaterdag gebeld door ons reisbureau dat we de reis mochten wijzigen, maar meerkosten rekening klant.
Welnu, ze konden ons omboeken op Malaysia, vertrek 1 dag later en terugkomst 5 dagen later. De andere data waren vol.
We betalen nu 550 euro extra en we krijgen 4 nachten erbij + Malaysia geboekt, en dat voor 4 personen (1 kind) !
Vind ik een prima deal, en heb dus getekend.
Wij gaan dus naar Bali !
Er is dus een brief rondgestuurd naar de reisbureau's dat je de reis mag wijzigen, maar meerkosten zijn voor de klant.
Doe je voordeel ermee en wacht niet af !
Reisorganisatie: Arke, TUI
Datum vertrek: 17 aug / 18 aug (oud/nieuw)
Datum terugkomst: 2 sep / 7 sep (oud/nieuw)
Maatschappij: Malaysia airlines
Bijbetaling: 550 euro totaal
Aantal personen: 4
Bestemming: Bali
Wij zijn zaterdag gebeld door ons reisbureau dat we de reis mochten wijzigen, maar meerkosten rekening klant.
Welnu, ze konden ons omboeken op Malaysia, vertrek 1 dag later en terugkomst 5 dagen later. De andere data waren vol.
We betalen nu 550 euro extra en we krijgen 4 nachten erbij + Malaysia geboekt, en dat voor 4 personen (1 kind) !
Vind ik een prima deal, en heb dus getekend.
Wij gaan dus naar Bali !
Er is dus een brief rondgestuurd naar de reisbureau's dat je de reis mag wijzigen, maar meerkosten zijn voor de klant.
Doe je voordeel ermee en wacht niet af !
The vlieger:
1. Phuket air vliegt deze zomer niet meer, lees het forum maar eens goed door.
2. Kosteloos annuleren en je geld terug kan na verhoging reissom, ook hier geldt lees het forum maar eens goed door.
3. zie vorige reactie.
1. Phuket air vliegt deze zomer niet meer, lees het forum maar eens goed door.
2. Kosteloos annuleren en je geld terug kan na verhoging reissom, ook hier geldt lees het forum maar eens goed door.
3. zie vorige reactie.
Vandaag zelf met Phuket Air gebeld en ze denken en hopen in juli gewoon weer te vliegen. Ze gaan deze of volgende week in vergadering en daarna wordt er een besluit genomen, kreeg ik te horen van Phuket Air!
Al dat zo is zou je zeggen dat er dan een veel strengere controle op de vliegtuigen zal plaats vinden dus zou het allemaal heel veilig moeten zijn misschien wel veiliger dan andere want ik denk dat ze alleen onder hele stenge voorwaarden weer de lucht in mogen, aan de andere kant denk ik dat het heel lang duurt eer er weer een beetje vertouwen in de maatschappij zit als dat al terug komt. Toen er begin dit jaar reclame werd gemaakt voor deze maatschappij had ik al zo iets van laat ze eerst maar eens een jaart vliegen en dan zie ik wel verder, je bent tenslotte niet van hun afhankelijk om in thailand, bali of waar dan ook te komen. Met Onur vind ik het persoonlijk anders daar heb ik zelf menig maal mee gevlogen en ik moet zeggen dat die vluchten me beter zijn bevallen dan die door transvertragia en martiniet vliegen werden uit gevoerd. PA kende ik niet en dacht ik wacht af en zie wat er gebeurd en ben blij dat ik het gedaan heb. Des al niet te min kan ik me voorstellen dat het meerendeel van de mensen hier niet mee willen vliegen.
Ik sprak overigens vandaag iemand die nog gewoon een losse ticket naar Thailand heeft geboelt voor minder dan 700 euro dus het kan blijk baar nog steeds.
Ik sprak overigens vandaag iemand die nog gewoon een losse ticket naar Thailand heeft geboelt voor minder dan 700 euro dus het kan blijk baar nog steeds.
Ook heden ochtend gebeld met Phuket Air en ook deze vertelde mij dat de verwachting zeer groot is dat er vanaf 1 juli gewoon weer wordt gevlogen.
Begrijpen jullie nou waarom niemand iets van Kras hoort over zijn vlucht in juli naar Thailand!!!!! Deze wachten gewoon nog twee weken af tot er meer bekend is.
En wat kunnen wij hier als consument aan doen NIETS!!!
Als ONUR weer mag vliegen waarom Phuket Air dan niet vanaf 1 juli.
Mijn vertrouwen in Kras is helemaal weg ondanks een aantal keren al bij hun geboekt te hebben wordt het in de toekomst NOOIT MEER KRAS!!!
Begrijpen jullie nou waarom niemand iets van Kras hoort over zijn vlucht in juli naar Thailand!!!!! Deze wachten gewoon nog twee weken af tot er meer bekend is.
En wat kunnen wij hier als consument aan doen NIETS!!!
Als ONUR weer mag vliegen waarom Phuket Air dan niet vanaf 1 juli.
Mijn vertrouwen in Kras is helemaal weg ondanks een aantal keren al bij hun geboekt te hebben wordt het in de toekomst NOOIT MEER KRAS!!!
Om jullie vraag te beantwoorden heb ik zelf net gebeld met de IVW (inspectie van verkeer en waterstaat) welke het vliegverbod voor Phuket Air in nederland bepaald hebben.
Vraag 1: Zijn er onderhandelingen gaande tussen u en Phuket air om de landingsrechten weer toe te kennen aan PA
Antwoord: Nee op dit moment zijn er geen onderhandelingen met Phuket Air. Deze zijn er ook niet meer geweest na het intrekken van de landingsrechten
Vraag 2: Bestaat er voor Phuket Air net als bij Onur Air een datum tot wanneer er zeker niet gevlogen mag worden, en zal er binnenkort gesproken worden of deze datum verlengd wordt.
Antwoord: nee de landingsrechten voor Phuket Air zijn ingetrokken voor onbepaalde tijd, hier is geen termijn aan gekoppeld.
Vraag 3: onur Air mag weer vliegen, hebben de kans gekregen om e.e.a. te herstellen of beter gezegd met een aangepast beleid te komen omtrent de veiligheidsvoorschriften, hoe zit dit met Phuket Air.
Antwoord: Phuket Air hebben wij niet meer in de gelegenheid gesteld om zich te verbeteren. De landingsrechten zijn opgezegd en daarmee is het verhaal klaar.
Vraag 4: Kan ik daaruit concluderen dat de toestand inzake Phuket Air een stuk ernstiger is dan bij Onur Air?
Antwoord: Ja dit is zo. Nogmaals er vinden op dit moment geen onderhandelingen plaats om de landingsrechten weer vrij te geven
Vraag 1: Zijn er onderhandelingen gaande tussen u en Phuket air om de landingsrechten weer toe te kennen aan PA
Antwoord: Nee op dit moment zijn er geen onderhandelingen met Phuket Air. Deze zijn er ook niet meer geweest na het intrekken van de landingsrechten
Vraag 2: Bestaat er voor Phuket Air net als bij Onur Air een datum tot wanneer er zeker niet gevlogen mag worden, en zal er binnenkort gesproken worden of deze datum verlengd wordt.
Antwoord: nee de landingsrechten voor Phuket Air zijn ingetrokken voor onbepaalde tijd, hier is geen termijn aan gekoppeld.
Vraag 3: onur Air mag weer vliegen, hebben de kans gekregen om e.e.a. te herstellen of beter gezegd met een aangepast beleid te komen omtrent de veiligheidsvoorschriften, hoe zit dit met Phuket Air.
Antwoord: Phuket Air hebben wij niet meer in de gelegenheid gesteld om zich te verbeteren. De landingsrechten zijn opgezegd en daarmee is het verhaal klaar.
Vraag 4: Kan ik daaruit concluderen dat de toestand inzake Phuket Air een stuk ernstiger is dan bij Onur Air?
Antwoord: Ja dit is zo. Nogmaals er vinden op dit moment geen onderhandelingen plaats om de landingsrechten weer vrij te geven
Volgens mij heeft Gast van 19 Mei 2005 15:39 helemaal gelijk en mogen reizigers niet opdraaien voor de extra kosten. De reisorganisatie kan zich helemaal niet beroepen op overmacht, lees maar in art. 12 lid 3 aanhef van de ANVR reisvoorwaarden. Weet niet helemaal zeker of het dit artikel was, kan ook art. 11 zijn... In elk geval kan ik daaruit concluderen dat de reisorganisatie volledig verantwoordelijk is voor de schade. Ze maken gebruik van een hulppersoon om de overeenkomst te kunnen nakomen en voor die hulppersoon (Phuket Air) was het in elk geval duidelijk dat hun landingsrechten ieder moment in konden worden getrokken. Ze staan namelijk al langere tijd onder verscherpt toezicht. Toen ik mijn reis boekte heb ik uiteraard bij de reisorganisatie gevraagd wat Phuket Air voor een maatschappij was, maar volgens hen was het volkomen veilig, hadden ze er nog nooit negatieve verhalen over gehoord. Naar mijn idee is dit natuurlijk gelogen, maar dat doet er niet eens toe. Voor Phuket Air was de situatie wel voorzienbaar, wat de reisorganisatie verantwoordelijk maakt voor de schade. Beroep op overmacht is onzin!
Begin me toch onderhand een beetje af te vragen wat nu het 'plan' is dat Kras heeft met de reizigers die op een iets langer termijn weg gaan .Hou langer het duurt hoe kleiner de kans dat je nog ergens anders terecht kunt en horen doen we steeds alleen maar dat je nog ff een week moet wachten.Inmiddels wel begrepen dat je kosteloos je aanbetaling terug kunt krijgen maar dan kun je uiteraard geen gebruik meer maken van een eventuele 'oplossing' als die zich nog aandient.vreemd dat er niemand van de leiding van Kras zich geroepen voelt om iets van duidelijkheid te creëren naar de klanten toe,heel knullig allemaal.
Dus Phuket air is exit in Nederland en Kras belazerd de zaak .heel triest.
Ik heb net KRAS maar weer eens gebelt. De medewerkster vertelde mij dat ze nog steeds met juni bezig waren en nog niet waren gestart met juli. Ik vetrek op 24 juli. Op de vraag hoelang het nu echt nog gaat duren kon ze geen antwoord geven. Wel vertelde ze mij dat de kans dat Phuket air weer gaat vliegen heel klein is. Ook vroeg ik of wanneer Phuket Air weer gaat vliegen wij alsnog voor een andere maatschappije konden kiezen, zij vertelde dat dit wel mogelijk was.
Bericht aan beachpapa: mag ik vragen waar jij hebt vernomen dat je kosteloos mag annuleren? Ik weet niet beter dan dat je alleen je aanbetaling terugkrijgt indien zij een alternatief met een meerprijs aanbieden. Of bedoel je dat?
Kan iemand mij nu vertellen waar ik aan toen ben?
Ik vetrek 21 augustus. Hebt geboekt bij TUI. Het reisbureau verteld mij iedere keer; maak u niet druk het gaat allemaal door en het gaat u niets extra kosten.
Als ik de verhalen zo hier lees begin ik eraan te twijfelen.
Zijn er al mensen die ook rond die datrum vliegen en al iets gehoord hebben?
Ik vetrek 21 augustus. Hebt geboekt bij TUI. Het reisbureau verteld mij iedere keer; maak u niet druk het gaat allemaal door en het gaat u niets extra kosten.
Als ik de verhalen zo hier lees begin ik eraan te twijfelen.
Zijn er al mensen die ook rond die datrum vliegen en al iets gehoord hebben?