LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Hoezo aan het lintje houden? Dit is geloof ik de derde week dat Kras beweert dat er de volgende week uitsluitsel gegevn zal worden over de reizen in Juli. Ze kletsen maar wat en weten zelf ook niet meer wat ze doen.
In ieder geval is bij mij het vertrouwen in die club en de goede wil van ze helemaal weg. Dan maar naar Texel, maar ik gun ze het geld van de reis gewoon niet meer. :evil: :evil: :evil:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Het komt allemaal op zijn pootjes terecht. En iedereen heeft dan op tijd hun alternatief. Zo werkt dat eend 77Iedereen boekt ook verschillend.Daar zal het hem gezeten in hebben.Maar geloof me maar
iedereen komt op de plaats van bestemming.De een weet het vlugger dan de ander.Er zijn mensen die veel langer moeten wachten op bericht wanneer ze vertrekken,en dat is nou de ellende.

eend77
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 mei 2005 18:57

Re: phuket air

Ongelezen bericht door eend77 »

Ik geloof ook wel dat alles op zijn pootjes terecht komt... en dat KRAS heel erg zijn best doet... Maar mensen hebben op dit moment behoefte aan informatie. Het is dat sommige mensen gaan rondkijken op forums e.d. Er zijn echter ook mensen die niet zo ver (kunnen) kijken.

Dan moet je het dus doen met zo'n standaard E-mail en het berichtje op de site, dat al weken hetzelfde meldt. Ik geloof dat het al eerder is gemeld, maar ik denk dat het op deze manier gedaan wordt om te voorkomen dat mensen massaal gaan annueleren.. Want dan heeft KRAS natuurlijk een groter probleem..

Master T.

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Master T. »

Eergisteren heb ik Tui en Phuket Air gebelt.
In mijn ogen kwam het er op neer dat ze wachten op het vrijgeven van het vliegverbod voor Phuket Air, dit omdat Tui mij niks kon vertellen over Juli én Augustus en Phuket Air hoopt eind mei begin Juni bericht te krijgen van Schiphol voor het intrekken van een hun vliegverbod.

Grote kans dus dat PA in Juli.. Augustus gewoon weer vliegen!!
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en heb omgeboekt naar SA... 8)

gast123

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gast123 »

Kras blijft mensen aan het lijntje houden en men krijgt telkens verschillende antwoorden!!! Ik ga de reis dan ook zeker annuleren en ga lekker met een betere reisorganisatie op vakantie!!!

Kras kan de pot op!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted: :evil:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

En gelijk heb je,had je eerder moeten doen dan kan je misschien nog een leuke alternatief boeken.Op hoop van zegen maar voor je !!

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

Ja erg verstandig om zelf te annuleren, dan weet je in ieder geval zeker dat je een deel van je reissom kwijt bent :( :?

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Voor de mensen die niet langer in onzekerheid willen zitten, is er ook een andere mogelijkheid dan alles annuleren.
Je hotel houden bij het reisbureau en zelf een vlucht regelen. Dit geldt wel voor de mensen die alleen nog een aanbetaling hebben gedaan. Want je betaalt namelijk de helft ong. van je huidige reissom aan je hotel.
Dan ben je misschien wel iets meer kwijt omdat de andere maatschappijen iets duurder zijn, maar dan weet je wel zeker dat je gaat en kan jezelf de beste aansluiting qua vlucht kiezen.

marcel1981

Re: phuket air

Ongelezen bericht door marcel1981 »

Ik heb zojuist een schriftelijke brief de deur uit gestuurd met hierin mijn ervaringen tot nu toe over de omgang van kras over de gehele phuket air zaak.
Tevens duidelijk gemaakt dat wij zeker niet van plan zijn nog met phuket air te gaan vliegen.
Verder het voorstel gedaan omd nu kostenloos te anuleren en een andere reis bij kras te boeken. :!:

Hiermee bereik ik willicht vroegtijdig rust en zekerheid. Jammergenoeg zal het dan geen vliegreis meer worden omdat mijn vriendin nu helemaal last van vliegangst heeft!!!! :evil:

Ik hou jullie op de hoogte

agenda

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

Antwoord: Phuket Air hebben wij niet meer in de gelegenheid gesteld om zich te verbeteren. De landingsrechten zijn opgezegd en daarmee is het verhaal klaar.

Vraag 4: Kan ik daaruit concluderen dat de toestand inzake Phuket Air een stuk ernstiger is dan bij Onur Air?

Antwoord: Ja dit is zo. Nogmaals er vinden op dit moment geen onderhandelingen plaats om de landingsrechten weer vrij te geven


Ik kan mij niet voorstellen dat PA in juli weer landingsrechten in NL heeft na het lezen van bovengenoemd verhaal (op pagina 72). Wij hebben vandaag weer telefonisch contact met Kras opgenomen en helaas weer niets wijzer geworden. Ze houden je aan het lijntje.

traveldude
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 mei 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door traveldude »

Als iedereen nou eens gewoon leest wat er al gepost is over annuleren en geld terug dan zijn het gros van de posts absoluut niet nodig en heeft het ook geen ziin om elkaar op te jutten met halve en/of onvolledige informatie. Kijk ook eens op de site van de ANVR onder: meest gestelde vragen e.d. en er wordt veel duidelijk.
Simpel gezegd: Indien je een alternatief met bijbetaling wordt aangeboden kun je kostenloos de reis annuleren.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

hoe maak je aan kras kenbaar dat je 'onder protest met behoud van rechten' gaat betalen,moet je dat op de acceptgiro zetten ofzo???sorry heb hier te weinig verstand van en hoop dat iemand me hiermee kan helpen. ik moet nl over 2 weken gaan betalen aan kras met dikke vette tegenzin....... :cry:

gast123

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gast123 »

Het is gewoon te hopen dat het ellendige reisbureau van een kras failliet gaat zodat iedereen zijn geld terugkrijgt via de SGR!!!!

Hadden ze maar voorzichtiger met hun klanten om moeten gaan en niet de mensen hun zuurverdiende vakantie met hun zuurverdiende geld op zo'n manier laten lopen door hen in onzekerheid te laten!!!!!! :evil:

Sunny

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sunny »

Beste lezers,

Van het begin volg ik het forum al. Ook wij hebben zouden met PA gaan vliegen begin juli. De communicatie vanuit Kras zou veel beter moeten gaan, dat is één ding wat zeker is!

Begin deze week was onze betaalddatum voor het resterende bedrag. Ik heb ze gebeld en aangezien ze nog niets konden vertellen heb ik aangegeven het geld vast te houden tot er duidelijkheid is. Volgens de medewerkster was dat geen probleem, omdat iedereen het zo doet.

Wel verwachten ze binnenkort een antwoord te kunnen geven over de mensen die in begin juli reizen. PA gaat niet vliegen die periode en ze boeken je over (met een meerprijs).

Voor de zekerheid heb ik al geruime tijd twee tickets via een andere reisagent geboekt staan (wel veel duurder, maar wil nu wel graag op vakantie). Deze tickets wil hij kosteloos annulueren indien Kras ons een beter voorstel doet. Gewoon even afwachten en niet te druk maken, geniet van het zonnetje vandaag! 8)

vjh

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vjh »

Gast 26 mei 21.36
De enig juiste manier om je protest aan de reisorganisatie duidelijk te maken is via een aangetekende brief met ontvangstbevestiging. Het bewijs van het protest ligt namelijk bij jou. Voor de zekerheid kun je een kopie van de brief met de gewone post doen. Want als de reisorganisatie dan de aangetekende brief zou weigeren aan te nemen, gaat de rechter ervan uit dat zij de brief wel heeft gehad.

In de kwestie rondom PA gaat het in juridische zin eigenlijk maar om twee punten:
- je kunt pas kosteloos annuleren als een alternatief met bijbetaling is aangeboden wat je weigert;
- is er al dan niet sprake van overmacht zijdens de reisorganisatie. Een tijdje terug heb ik mijn mening daarover al op dit forum geplaatst. Als de conclusie is dat er geen sprake is van overmacht (en dat denk ik), staat de reisorganisatie heel zwak, dus geen alternatief met bijbetaling!!

sezofala

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sezofala »

-----> Mogelijkheid tot verhoging reissom bij hogere vervoerskosten tot 20 dagen vóór vertrek zolang niet betaald is. (ANVR reisvoorwaarden)

Mensen die niet de volle som betalen kunnen worden geconfronteerd met een hogere reissom wegens omboeken. Dit hoeft echter niet geaccpeteerd te worden, dan krijg je geld terug.

Na volle betaling géén verhoging van de reissom meer, dergelijke voorstellen hoeven niet geaccepteerd te worden.

vjh

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vjh »

Sezofala 27 mei 8.59

Volgens de ANVR is dat punt ook afhankelijk van al dan niet overmacht.

sezofala

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sezofala »

Nee;

art 4 lid 3: niet afhankelijk van overmacht.

art 4 lid 4 is specifiek over charters met nederlandse luchtvaartmaatschappijen binnen EU of rond de Mediterranee. In dat geval mag prijsverhoging niet behoudens bijzondere omstandigheden, o.a. overmacht.

Bij alle andere charters/lijndiensten kan het tot 20 dagen vóór vertrek wel zolang niet volledig betaald is.

(overigens meen ik ook dat er geen sprake is van overmacht)

Regeleenswat

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Regeleenswat »

De tekst op KRAS' website is gewijzigd dat men van 'binnen twee weken wordt gebeld' naar:
worden in week 22 (30 mei t/m 2 juni a.s.) door ons benaderd met een alternatieve vlucht en de daarvoor geldende condities
Hiermee wordt een eerder toegezegde termijn overschreden. Geen excuses voor de vervelende overlast, maar listig het oude bericht aangepast. Anyway, de KRAS wachtenden van de maand juli en wellicht ook al augustus worden volgende week gebeld!!

Dit betekent waarschijnlijk dat ze een totaaloplossing hebben gevonden, anders kunnen ze niet iedereen iets aanbieden. Eindelijk een beetje schot in de zaak. Ik hoop dat ze met een faire prijs komen aanzetten, ze hebben niet voor niets een maand lang voor ons gezocht naar het beste alternatief.[/b]

echo

Re: phuket air

Ongelezen bericht door echo »

Dit was gisteren al gemeld....

Gesloten