LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 6067
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
21 mar 2020 22:21
De treinen die ik gisteren voorbij zag razen waren leeg. Heel erg leeg. Geen hond neemt nog de trein tenzij er een noodzaak is.

Dat zijn dan verstandige honden...

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
21 mar 2020 22:00
Volgens mij lees jij het helemaal verkeerd, tttlocke. Echt helemaal verkeerd. Mensen hebben nu al de mogelijkheid om hun abonnement op te schorten. Ik ook. [...]
Ja, misschien lees ik het wel verkeerd. Zal er nog eens over nadenken.
Zo kwam het op mij over.

Je zegt nu dat je je abonnement al kunt opschorten. Als dat zo is, dan kun je toch niet het feit dat je moet betalen als argument gebruiken om gewoon door te reizen (als 'dagjesmens')? Zeker niet als je een alternatief hebt.

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
21 mar 2020 22:18
Overigens zie ik die man (heb zijn naam niet mee gekregen) bij Op1 vertellen dat alles onder controle is, ook nog in Brabant en dat ie verwacht dat volgende week de eerste resultaten van de maatregelen zichtbaar gaan, aangezien dat meestal 2 weken duurt voor het zichtbaar wordt. Ook zegt hij dat de prognoses nu zijn dat Nederland het gewoon aan gaat kunnen qua mensen op de IC's.
Dan zag u hopelijk ook wat hij zojuist zei in reactie op de dramatische beelden uit Italië ("de Apocalyps"):
"Dit kunnen we als ziekenhuizen niet voorkomen, dat moeten de mensen zelf doen."

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

BL2 schreef:
21 mar 2020 22:23
Nederland vanaf 16 maart (aantal doden): 24 - 43 - 58 - 76 - 106 - morgen ?

Italie vanaf 29 februari (aantal doden: 29-34-52-79-107-148-197-233-366-463-631-827-1016.........

Hou vooral even dag 6 (en verder.....) in Italië in de gaten !
Ik houd mijn hart vast.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Maar in die lege trein zit je toch veiliger dan bij het wc papier van appie?

witte angora
Berichten: 31995
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

tttlocke schreef:
21 mar 2020 22:26
witte angora schreef:
21 mar 2020 22:00
Volgens mij lees jij het helemaal verkeerd, tttlocke. Echt helemaal verkeerd. Mensen hebben nu al de mogelijkheid om hun abonnement op te schorten. Ik ook. [...]
Ja, misschien lees ik het wel verkeerd. Zal er nog eens over nadenken.
Zo kwam het op mij over.

Je zegt nu dat je je abonnement al kunt opschorten. Als dat zo is, dan kun je toch niet het feit dat je moet betalen als argument gebruiken om gewoon door te reizen (als 'dagjesmens')? Zeker niet als je een alternatief hebt.
Klopt. Is ook geen argument. Ik had vanmorgen werkelijk geen idee dat het helemaal niet de bedoeling was dat dagjesmensen helemaal niet meer met de trein zouden gaan. Sowieso is het onlogisch, want sommigen hebben gewoon geen ander vervoer, maar moeten toch af en toe naar elders. Maar bovenal: als de NS dit duidelijker had gecommuniceerd, en direct had aangegeven dat mensen hun abbo kunnen opschorten, dan was het een heel ander verhaal geweest. Dat is voor mij logisch. Maar verwachten dat mensen niet in de trein stappen terwijl ze er wel voor betalen...

Hoeveel topics zijn er hier wel niet geweest omdat mensen moeten betalen voor iets wat ze niet krijgen, en waar nog geen directe oplossing voor was? Denk alleen al aan het gedoe over de kinderopvang, of reizen die geboekt zijn, maar nog niet helemaal betaald. Voor de NS is er wél een directe oplossing. Er hoeft nergens over nagedacht te worden, er hoeft niks nieuws bedacht te worden, het hoeft alleen maar gecommuniceerd te worden, en je hebt de mensen uit de trein. Simpeler kan het niet. En zelfs dat is nog te moeilijk.

En van die 37 euro kunnen mensen mooi een Monopolyspel kopen of zoiets. Hebben ze meteen wat te doen, in plaats van met zijn allen naar Zandvoort.

En inderdaad, Theo, in die lege trein zit je zo veilig als wat. Niemand die hoest, niemand die tegen je aan bonjourt, geen enkele besmettingshaard in de buurt. Ben je zelf niet besmet, dan wordt je het ook niet.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
21 mar 2020 22:23
Nederland vanaf 16 maart (aantal doden): 24 - 43 - 58 - 76 - 106 - morgen ?

Italie vanaf 29 februari (aantal doden: 29-34-52-79-107-148-197-233-366-463-631-827-1016.........

Hou vooral even dag 6 (en verder.....) in Italië in de gaten !
Het aantal nieuwe besmettingen geeft natuurlijk een actueler beeld van de verspreiding. Helaas is dat cijfer sterk afhankelijk van het aantal uitgevoerde testen, dit itt tot het aantal doden.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik vind het ook opmerkelijk dat deze resultaten nog niet in de Nederlandse media zijn verschenen.
Moederslink,
Deze resultaten zijn gewoon algemeen bekend en de Nederlandse media staan er al weken bol van en baseren er hun berichtgeving op.
De publicatie over het Chinese onderzoek (72000 gevallen) op de website van CNN dateert van een maand geleden. https://edition.cnn.com/2020/02/19/heal ... index.html
De onderzoek laat zien dat het virus besmettelijker is dan SARS en MERS, maar minder dodelijk (dat voelden we al op onze klompen aan natuurlijk). Het onderzoek laat ook zien een verband is tussen leeftijd en het risico ernstig ziek te worden of te overlijden. Niets opzienbarends.
Deze informatie is inmiddels genoegzaam bekend: vandaar ook het probleem met jongeren die gewoon samenscholen omdat men zich wellicht onkwetsbaar acht, vandaar ook de maatregelen om kwetsbare mensen niet naar ziekenhuizen te laten komen en verpleeghuizen te sluiten voor bezoek enz. enz.

Amerikaans onderzoek bevestigt dit beeld uit China. Het betekent niet dat mensen beneden een bepaalde leeftijd 'geen risico' lopen.
Reken maar uit.
Van de Amerikaanse bevolking is 17% ouder dan 65. Echter, 31% van de bevestigde gevallen viel in die categorie (69% dus niet). Ouderen hebben dus een hoger risico de ziekte opgelopen, zeker als je in acht neemt dat men gemiddeld minder actief zal zijn en dus waarschijnlijk minder anderen zal ontmoeten dan jongere leeftijdsgroepen.
65+: 31% van de gevallen, 45% van de ziekenhuisopnames (55% is dus jonger!), 53% van de IC opnames (47% is jonger!) en 80% van de sterfgevallen (20% van degenen die overleden aan de ziekte was dus jonger dan 65, in de VS).
https://www.statnews.com/2020/03/18/cor ... nvincible/

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik denk dat Duitsland binnen drie dagen Nederland voorbij gaat met aantallen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

tttlocke schreef:
21 mar 2020 23:07
Ik vind het ook opmerkelijk dat deze resultaten nog niet in de Nederlandse media zijn verschenen.
Moederslink,
Deze resultaten zijn gewoon algemeen bekend en de Nederlandse media staan er al weken bol van en baseren er hun berichtgeving op.
(...)
Hetgeen jij nu quote was een reactie van Kees , niet van mij :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch nog wat weetjes :
- het virus moet worden afgeremd met social distancing dat weten we nu .
Voor zuid Nederland zijn die maatregelen te laat genomen , daar is de verspreiding heel moeilijk te beperken . Veel mensen daar komen te overlijden, ook jonge mensen.
- Italië was 4 weken blind , Nederland maar 2 weken , dat is mogelijk onze redding.
- Nederland heeft véél te weinig beademingsbedden ;
in vergelijking:
België en Italië hebben 2x zoveel per 100.000 inwoners , Duitsland zelfs 4x zoveel per 100.000 inwoners.

En héél waarschijnlijk gaan deze genomen maatregelen in Nederland wel tot mei duren .

witte angora
Berichten: 31995
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ga er maar vanuit dat het nog twee of drie maanden gaat duren. Tot eind mei, of zelfs halverwege of eind juni. Misschien dat er in mei afgeschaald gaat worden, dat sommige dingen weer kunnen. En dan weer stap voor stap de boel weer opbouwen naar 'normaal'.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier in het zuiden valt het nog wel mee. In Maastricht zijn er al veel uit Brabant opgenomen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

De ellende is dat wanneer je eindelijk vd beademing af bent, dus " genezen" van het virus zeg maar, dat er dan nog zoveel mensen komen te overlijden als gevolg van deze zwaar invaliderende ' behandeling ' .
Je bent zo verzwakt , kilo.s spiermassa kwijt, moet misschien weer opnieuw leren lopen , vatbaarder voor longontsteking etc etc.
Ben je dan overleden aan Corona? In mijn beleving denk ik dan toch van wel, zeker indirect, hoewel de cijfers van het dodental door het Coronavirus waarschijnlijk anders zullen zeggen.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

moederslink schreef:
21 mar 2020 23:15
Toch nog wat weetjes :
Het gemiddelde aantal bevestigde infecties ligt op 43 per miljoen, Nederland heeft er 209, China 60, Italië 888, Spanje 544, Duitsland 268, Frankrijk 216, Verenigd Koninkrijk 74, België 244, Luxemburg 1091, Ijsland 1299, San Marino 4529 per miljoen inwoners.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Waarbij in San Marino ruim 30.000 mensen wonen.

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens de NOS, 22-03-2020, 01.00 uur:

Italiaanse fabrieken worden gesloten
In Italië wordt alle niet-noodzakelijke productie stilgelegd. Dat is overeengekomen met de vakbonden, zei premier Conte in een toespraak via Facebook. Hij zei er niet bij welke fabrieken en bedrijven als noodzakelijk worden gezien. Supermarkten, apotheken, banken, en postkantoren blijven open.

Zaterdag werd bekend dat er in 24 uur tijd 793 mensen waren overleden aan het coronavirus, het hoogste aantal doden tot nu toe. Van hen stierven 546 in de regio Lombardije en met name in Bergamo. Dat zou vooral komen doordat er voor hen geen plaats meer was op de intensive care.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dan zijn er nog steeds mensen in ons land die niet in staat zijn om een gepaste anderhalve meter afstand te houden. Is dat onnozelheid? Onverschilligheid? Onachtzaamheid? Onoverwinnelijkheid? Onsterfelijkheid?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

alfatrion schreef:
21 mar 2020 19:44
Maandag komt er nieuws uit over de Carona voucher.
https://www.google.com/amp/s/www.travma ... ucher/amp/
Het is wel te raden wat dat nieuws zal zijn.

alfatrion
Berichten: 22043
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou zeggen doe eens een gok.

Gesloten