LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat je daarop moet blijven hameren.Want ergens is het te gek voor woorden!!

gasten

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gasten »

Als je belt krijg je iemand aan de telefoon die je moet afwimpelen en als je iemand van de directie te spreken vraagt wordt dat geweigerd onder het mom van: "we zijn er mee bezig".
Waar zijn ze dan mee bezig, we horen helemaal niets!!! Ze zijn al weken ergens mee bezig".
We willen alleen maar weten of we in juli weg kunnen of dat we kunnen annuleren en ons geld terug krijgen zodat we een andere reis kunnen boeken.
Dat is toch niet teveel gevraagd?

ditbenik

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ditbenik »

Ok, ook ik heb nu een beetje behoorlijk een baal van KRAS. Heb net gebeld. gesproken met mevrouw B. Verweij.

Ze geeft hele andere antwoorden dan ik eerder heb gehoord.

Heb gevraagd of er nu al afspraken zijn gemaakt met een maatschappij voor het overnemen van alle reizigers. Nee zegt ze dat is nog niet zo.

Heb gevraagd of ik moet betalen als er nog geen alternatief is aangeboden. Dit hoef ik niet (hahah snap er niets van) ze zegt wacht u ons alternatief maar af en als dat na de betalingstermijn is dan betaald u nog niet. prima ik heb haar naam dus wacht nu maar weer af.

ze vertelde ook dat het op directie niveau ligt.
volgens mij snapte ze het niet echt allemaal. ze vertelde dat kras de helft van alle kosten op zich neemt. maar daar heb ik hier ook nog niemand over gehoord. dat zou betekenen dat als wij 200 euro moeten bijbetalen, de meerprijs 400 euro is?? het lijkt me allemaal erg onwaarschijnlijk.

Maar op dit moment weinig aan te doen. nog steeds geen nieuws dus.
Wat me wel verbaasd is at RADAR hier nog steeds geen aandacht aan geschonken heeft.

Vreemd

aliceB
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2005 13:31

Re: phuket air

Ongelezen bericht door aliceB »

Bel naar Kras en vraag naar Guido v Wezel.
Hij heeft mij gezegd dat de onderhandelingen zijn vastgelopen en dat het niet lukt, ivm overcapaciteit, hoog-seizoen of enorm hoge kosten, om de vluchten van juli om te boeken.
Ik heb gisteren kosteloos geannuleerd, vertrek 10 juli naar thailand.
Guido van Wezel heeft mij gezegd dat iedereen deze week benaderd gaat worden met deze mededeling

Regeleenswat

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Regeleenswat »

Zou dit topic misschien van naam gewijzigd kunnen worden? Het gaat al lang niet meer over Phuket. "de leugens en valse beloften van KRAS" lijkt me meer op z'n plek.

Ik ben nu op het punt dat ik 'gewoon' nooit meer zal boeken met KRAS en iedereen dit zal afraden. Net zoals de meeste gedupeerden. Ze hebben nog een kans, en dat is de meest recente toezegging waarmaken en binnen 2,5 dag met een alternatief komen. Mocht ik niet gebeld worden, dan ga ik een hetze voeren tegen KRAS die zijn weerga niet kent en zorgen voor zeer, zeer grote schade.

De maand voorbereiding om in die 2,5 dag iedereen te gaan bellen moet natuurlijk genoeg zijn om een callcenter in te richten en binnen 24 uur iedereen te helpen, dus alles is nog mogelijk. Mijn stopwatch staat op scherp :twisted:

jimmie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door jimmie »

Ook ik heb net weer voor de zoveelste keer contact gehad met Kras.
Weer niets afwachten ze kunnen niets zeggen dit zijn de zelfde standaard woorden keer op keer.
Deze mevrouw durfde nog te zeggen de vakantie naar bali op 28 augustus 2005 gaat gewoon door?
Terwijl ik toch hele andere berichten lees op dit forum.
Ik boek nooit meer bij kras en zal aan iedereen vertellen die het maar wil horen wat voor een ellende deze maatschappij ons heeft bezorgt.
Ik heb al geen zin meer in vakantie.[/b]

ditbenik

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ditbenik »

Wij hebben de tickets geboekt bij KRAS en de reis ergens anders. Als wij geen alternatief krijgen zitten we ook nog met de reis.

Hoe gaat het als KRAS nu gewoon iedeereen afzegd en zegt, je krijgt je geld terug? dat kan toch niet? ze moeten met een alterantief komen toch?
GVD hier zou ik van balen zeg!

Regeleenswat

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Regeleenswat »

Natuurlijk kan dat niet waar zijn. Ze hebben immers schriftelijk (op de site) toegezegd met een alternatief te komen voor 2 juni. We gaan echt niet meemaken dat na een maand lang hard werken en zoeken naar alternatieven er nu nog eens blijkt dat er geen beschikbaarheid is.

Het ergste wat je kan overkomen is dat je alternatief wat duurder uitvalt dan verwacht, of qua dagen niet zo lekker ligt. Geen alternatief zou dusdanige gevolgen hebben voor zoveel mensen dat KRAS er zelf aan kapot gaat.

beachpapa

Re: phuket air

Ongelezen bericht door beachpapa »

Beste mede lotgenoten.Vandaag het ultieme staaltje van onvermogen meegenaakt.!Verleden week heb ik al aangegeven dat het mogelijk was dat je het aanbetaalde bedrag terug zou kunnen krijgen aangezien er niet gegarandeerd kon worden dat we in Augustus nog weg zouden kunnen.Bij latere navraag (weer iemand anders), bleek dat deze mijnheer voor zijn beurt had gesproken en dat er een oplossing in het verschiet lag (week 22). Maandag ochtend meteen gebeld en gevraagd of er in de periode 10 aug etc vluchten beschikbaar zouden zijn .?Men was druk bezig maar ik zou die dag (gister) horen hoe of wat.Groot was mijn vebazing dat ik binnen een uur en berichtje binnen had waarin werd gesteld, buiten alle officiële prietpraat, over overmacht etc dat ze ons niet iets anders konden aanbieden en men gebruik maakte van het recht om onze reservering te annuleren en ons geld terug te storten.!?Later maar weer ff gebeld op grond waarvan er al zo snel gesteld kon worden dat het niet ging lukken,en hoe het dan zat met eventuele alternatieven ?Hierop werd me doodleuk verteld dat ik zou hebben aangegeven dat ik niets meer met Kras te maken zou willen hebben en dat ze daarom de boel gecancelled hebben.!!!Toen ik antwoorde dat ik die woorden nooit in de mond heb genomen werd het een soort van wellis nietus dat nergens toe leide maar wel duidelijk maakt dat het goed mis is .Ik had immers nog geen antwoord op het eerste mailtje gegeven maar door mijn veevuldige bellen naar info ben ik denk ik op een Zwarte lijst van lastige personen terecht gekomen.
Anyway, daar staan we dan twee volwassenen, twee kids gelukkig wel met nog andere optie zelfde tijd, andere maatschappij,1200 euro !!!! duuder, die ik verleden week snel had genomen toen bleek dat Kras niks meer garandeerde.Ik heb weinig vertrouwen meer in deze club en ben dan ook voorgoed klaar met Kras.Het is natuurlijk volstrekt belachelijk dat er nog steeds niet door een hoge jongen van Kras de openbaarheid is gezocht en duidelijkheid is gecreërd over deze toestand.Ik hoop dat het jullie beter vergaat en wens een ieder een goede en vooral veilige reis toe.

stellag
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2005 21:52

Re: phuket air

Ongelezen bericht door stellag »

De melding van aliceB 11:55 heb ik al zien aankomen. Weg vroegboek korting, weg vakantie Bali 3/7 en geld terug ! Heel erg jammer, maar helaas. Een kostbaar alternatief zie ik niet zitten. :(
We zien zelf wel. Voor allen die toch nog gaan een fijne vakantie toegewenst.
1 ding staat vast, dat KRAS met dit avontuur een lelijke kras heeft opgelopen !

dood aan kras

Re: phuket air

Ongelezen bericht door dood aan kras »

Ook ik heb de heer van Wezel gesproken. Inderdaad is gebleken dat de klanten wederom zijn voorgelogen en lange tijd aan het lijntje zijn gehouden. Ieder zijn ongemakken, veroorzaakt door leugens van KRAS. Op dit moment is bekend dat KRAS helemaal geen alternatieven heeft en iedereen die denkt te worden teruggebeld met een alternatief, omdat dat is toegezegd, komt bedrogen uit. Het is de harde realiteit van een louche, gebrekkige touroperator.

Voor mij houdt dit in dat mijn trouwerij begin juli door toedoen van KRAS niet door kan gaan en dat onze gasten voor nop die kant op vliegen. Volgende week zal ik mijn verhaal verspreiden over diverse media, waaronder enkele ochtendkranten, hopelijk met een alternatief van een capabele touroperator die wél iets voor mij heeft kunnen regelen.

"KRAS verpest huwelijk door wanprestatie". De rest lees je volgende week wel in de krant.

Mocht er een reisorganisatie zijn die wil meeschoppen in deze openbare schandpaal waaraan KRAS genageld zal worden en daarmee naar voren komen als redder in nood waar KRAS een trouwerij verpest, dan mogen ze me mailen op [email protected]. Ik zoek twee tickets Bangkok begin juli.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Tuurlijk het is de schuld van kras dat jij in Bangkok wilt gaan trouwen :roll:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

MET WIE VLIEGEN JOUW GASTEN ER DAN HEEN?
Zijn best nog wel tickets te krijgen voor 1e week juli kijk een bij www.333travel.nl of op www.bmair.nl

beachpapa

Re: phuket air

Ongelezen bericht door beachpapa »

Een beetje lullige reactie op dat trouwdrama van gast.Volgens zijn redenering zijn we allemaal schuldig omdat we naar Bali of Thailand op vacantie willen.?Van een groot gerenomeerd bedrijf mag je verwachten dat ze afspraken nakomen, duidelijkheid, creëren en zeker niet een groep mensen op het laatste moment in de kou laten staan die met zo'n belangrijke dag in het verschiet al die tijd in spanning hebben gezeten.ik hoop dat het goed komt voor je daar en toch een mooie dag toegewenst .

dood aan kras

Re: phuket air

Ongelezen bericht door dood aan kras »

Ik heb te vroeg geschreeuwd. Een telefoontje met bmair en binnen tien minuten heb ik een alternatief aangeboden gekregen. Er waren gewoon vluchten beschikbaar van meerdere maatschappijen en ik ga nu met KLM. Waarom kan een andere operator in no time wél een alternatief vinden?

Het alternatief heeft ook nog eens exact dezelfde vluchtdata!! Ticketkosten zijn 125 euro per persoon hoger uitgevallen. Gezien het feit dat ik een maand voor vertrek zit nu en dat je best ietje meer mag betalen voor een betere kist ben ik dik tevreden. :D

Echter die nasmaak van KRAS zal altijd blijven en waar mogelijk ga ik vertellen hoe men daar te werk gaat.

Succes allen, mijn bruiloft gaat mooi door!

K O

Re: phuket air

Ongelezen bericht door K O »

Heb gisteren al gereageerd. We hadden eindelijk een alternatief gekregen voor onze reis op 26 juni. Of we even 170 euro p.p. willen bijbetalen. Nee dus! Vanochtend gelijk een ticket geboekt via www.atp.nl en TUI geannuleerd. Ik adviseer iedereen hetzelfde te doen aangezien er genoeg (goedkopere)alternatieven zijn. Overigens let hierbij op want op internet fluctueren de prijzen van tickets per uur! Gewoon geduld hebben tot er een leuk aanbod beschikbaar is. Uiteindelijk hebben we nu 1100 euro voor twee tickets betaald terwijl we bij TUI voor dezelfde reis inclusief meerkosten 1700.- kwijt zouden zijn. Uiteindelijk dus nog geluk gehad. Ik hoop voor iedereen dat ze er goed vanaf komen!

Je leert een organisatie pas goed kennen op het moment dat er iets fout gaat. Dan blijkt de klant geen koning te zijn probeert de reisorganisatie alles op alles te zetten om er zelf zo goed mogelijk af te komen. Ik denk alleen dat de reisorganisaties hiermee meer kapot maken en uiteindelijk veel meer schade oplopen Dit is juist een unieke gelegenheid om klanten voor missschien wel heel lang aan je te binden door juist de verantwoordelijkheid op zich te nemen door eventuele meerkosten zelf te betalen, adequaat te reageren en duidelijk te communiceren.Tuurlijk hebben ze dan een behoorlijke schadepost maar geven ze blijk van goede wil wat weer veel vertrouwen opwekt waardoor heel veel mensen de volgende keer weer via dezelfde reisorganisaties zullen boeken en ook weer positieve reclame bij andere mensen zullen maken. De reisorganisaties zouden dit geval van overmacht dus naar mijn mening kunnen gebruiken om heel goede reclame te maken. Nu werkt het averechts en gaat het ze erg veel geld kosten deze klanten ooit weer terug te krijgen!! Deze kosten staan in geen verhouding met de kosten die ze nu misschien besparen.

groet,

P te G

8715

Re: phuket air

Ongelezen bericht door 8715 »

Als je bij een andere vlucht wilt boeken, bijvoorbeeld bij bmair, moet je dan ook je hotel anuleren?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb al een keer of waat aangegeven dat men eens op 333travel, bmair reizen of Fox moet kijken want die bieden voor niet al te veel geld noggenoeg mogelijkheden aan, maar ik heb het idee dat niemand daar iets mee doet en alleen maar blijft hangen in deze toestand en vooral niet verder kijkt en probeert er een leuke vakantie van te maken in plaats van te gaan zitten wachten tot die ellendelingen van het reisbureau iets gaan.

gasten

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gasten »

Het probleem is dat wij bij Kras een aanbetaling hebben gedaan van ongeveer 1500 euro en als wij nu opstappen, zonder het alternatief van hun kant af te wachten, dan zijn wij dat geld kwijt.
Misschien is dat wel wat Kras wil maar niet wat wij willen.

ditbenik

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ditbenik »

Nou net gebeld met 333 travel, de laatste 2 tickets op dezelfde dag heen en 1 dag later retour gereserveerd voor maar 80 euro pp meer. dus ik heb een optie genomen en heb kras gebeld, dat ze me voor morgen eind van de dag moeten laten weten hoe en wat.

Dus een optie tot vrijdag. wel wat ongunstiger tijden maar dat maakt niet uit.
Wel moet ik zeggen dat als mensen wat willen ze idd nu beter kunnen zoeken, want 1 er zijn nog tickets en 2 de prijzen zijn redelijk.

Ik wacht het antwoord van kras nog wel even af, maar ga er van uit dat wij dus met Thai airways naar bangkok gaan en een heerlijke vakantie tegemoet gaan.

zuchtttttt

Gesloten