LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen die bij Kras geboekt hebben:

Wij zouden 13 Juli vetrekken en krijgen onze aanbetaling terug. Tot op heden zijn er geen alternatieven en de kans voor een komend alternatief is klein. Ik heb er geen vertrouwen in en krijg mijn geld terug!! Iemand nog een goede tip voor een leuke reis?

ditbenik

Ongelezen bericht door ditbenik »

aan 8715

wij hebben alleen de tickets bij kras geboekt en de reis bij een andere organisatie. In jou geval moet je denk ik de hele reis annuleren, zelf een ticket ergens anders boeken en zorgen dat je de reis ook ergens anders boekt (bijvoorbeeld: www.thailandonline.nl )

succes.

Ik laat jullie weten wat de reactie van kras is morgen

Gast

aan gast 15.04

zoals ik hierboven vermelde kan je best ergens nog een ticket krijgen (desnoods overstappen??!)
Wij hebben onze reis via www.thailandonline.nl ingevuld. dit is allemaal prima geregeld.
Misschien dat dit een mogelijkheid voor je is?

Succes

8715

Ongelezen bericht door 8715 »

Bedankt voor de info!

Gast

Het schijnt toch niet te kunnen je geld terugkrijgen we moeten het alternatief afwachten! (zegt Kras)

ditbenik

kras heeft toegezegd iedereen voor 2 juni een laternatief aan te bieden. ik heb dus nu een optie bij 333travel staan tot as vrijdag voor 2 andere tickets. Mevrouw verweij van kras gaat de vraag bij de directie neerleggen of wij een goed alternatief krijgen of dat wij nu al kosteloos kunnen annuleren. Hier gaat ze mij antwoord op geven.

Als ze nu weten dat ze mensen rond die periode toch niet om kunnen boeken zijn ze natuurlijk gek als ze ons nog langer an het lijntje gaan houden. Ik heb me steeds vriendelijk opgesteld maar wordt nu toch wel boos.

Leg je verhaal uit en neem alvast een optie op een andere vlucht. dit kost niets en je kan er zo weer vanaf, maar komt kras met een alternatief of niet, jij hebt dan in ieder geval al iets achter de hand.

KLM

Ongelezen bericht door KLM »

Als ik op thailand online kijk, staat mijn (alternatieve) vlucht daartussen voor € 1083,- p.p..

KRAS heeft deze tickets voor ons geboekt voor € 91,- p.p toeslag...

helemaal niet zo slecht dus...

Of zie ik iets over het hoofd...

hubertina

Ongelezen bericht door hubertina »

Ook ik heb weer eens gebeld met Kras. Vertrek 17 aug. met 2 gezinnen naar Bangkok.
Ik kreeg te horen dat ze nog met juni bezig zijn en dat ik op hun telefoontje moet wachten. Als antwoord gaf ik dat een collega van mij 3 weken geleden al een alternatief kreeg aangeboden ( wat trouwens veel te duur was dus heeft hij geannuleerd) en zijn vertrek datum lag op 22 juni. Dus duurt het 3 1/2 week om mensen van 22 juni tot eind juni om te boeken , dus omgerekend krijg ik ergens in oktober te horen of ik in augustus omgeboekt had kunnen worden. De mevrouw aan de lijn zei dat ze alleen maar doorgeeft wat haar verteld wordt.
Als ik 'aan de beurt " ben ik wel een telefoontje krijg.
WAT MOET IK NOU!!!! Ik wil niet afwachten TOT IK AAN DE BEURT BEN en dan misschien een belachelijk hoog bedrag bij betalen of geen alternatief aangeboden krijgen. Dan krijg je misschien je geld terug, maar ik heb 3 binnenlandse vluchten, hotels en excursies al betaald!.
(rechtstreeks geboekt). :?: :twisted: :!:

ditbenik

Nou wij zijn eruit!!!!

Mevrouw verweij heeft de vraag bij de directie neergelegd.
Het ziet er niet naar uit dat ze vandaag of morgen met een alternatief kunnen komen, en dus mogen wij kosteloos annuleren (onze aanbetaling krijgen we ook terug)

Dus ik annuleren en maak de boeking bij 333travel met thai airways definitief voor 75 euro pp meer.

Mensen vraag gewoon en eis dat men snel reageerd en dat jullie wel wat moeten weten ivm vast staande vakantie, reisinvulling of weet ik veel wat. wij hebben het voor elkaar gekregen

dus voor alle duidelijkheid,

geen alternatief aangeboden gekregen en wel kosteloos annuleren met creditering van de aanbetaling!

Wens jullie succes

Romi

Ongelezen bericht door Romi »

Vraagje: welk telefoonnummer bellen jullie als je bij Kras een pakketreis hebt geboekt.
Heb tot nu toe ze alleen benaderd per mail. Maar ga nu ook maar bellen. Heb namelijk ook een losse vlucht in optie staan!

Gast

Hallo Alllemaal.

Net met D-reizen gebeld voor mijn vakantie naar Thailand op 31 Juli.
Ze zeiden tegen mij dat ze nog van niets wisten hoe het nu verder gaat met mijn reis (vlucht + hotelovernachtingen Bangkok). En dat ik maar af moet wachten.
Dus ik daarna met Arke reizen gebeld ,want daar had D-reizen weer geboekt, en hier vertellen ze mij dat ik pas begin Juli wordt gebeld mat wat de bedoeling is (Kostenloos annuleren voor mij geen optie ivm dat ik alles in Thailand zelf al heb geregeld). Of zei ze dat ik dan Ovb van beschikbaarheid een andere vliegvaartmaatschappij kon kiezen (lees goed OVB) dus mochten er geen stoelen meer zijn dan kan ik binnen 3 weken ff een hele nieuwe reis gaan regelen .
Ze houden ons allemaal aan het lijntje dus ik zou zeggen probeer iets anders te regelen en betaal geen Ann. Kosten (de ***** voor ze) :evil: Ik ga proberen om ergens nog een vlucht te zoeken voor dezelfde data. Mijn Advies boek nooit meer bij de grote reisbureaus want die hebben service van niks.

NR

Ongelezen bericht door NR »

Heb net de hele reis kosteloos geannuleerd. Zou 6 juli vertrekken en heb alles al betaald aan KRAS. Net gesproken met Petra Goossen en even laten weten dat ik het helemaal gehad heb met de organisatie en toen vertelfde ze mij dat de alternatieven voor de maand juli zeer schaars zijn en bijzonder duur! Dus zij verwachtte dat als mensen al een altnatief zouden krijgen, dat alternatief heel duur zou zijn. Ze had doorgekregen dat iedereen vanaf deze week de mogelijkheid had om kosteloos te annuleren. Nu hopen dat ik het geld ook daadwerkelijk terug krijg.
Is er iemand die de volledige reissom terug heeft gekregen binnen 7 dagen?

Uiteraard is dit niet de beste oplossing, maar ik ben er heel blij mee en vooral opgelucht. Nu snel zoeken naar iets anders!

NR

Ongelezen bericht door NR »

heb gebeld met 073 5999 999 en vraag vooral met wie je gebeld hebt, schrijf dat op en laat de desbetreffende persoon daar een notitie van maken in hun systeem. Succes!

2712

Ongelezen bericht door 2712 »

Ik zou op 1 juli met 4 personen naar Thailand vliegen(seat only)geboekt via BM-Air. Wij hadden hele goede ervaringen met dit reisburo maar daar denken wij nu anders over. Nadat de problemen bij PA ontstonden en het er niet naar uitzag dat dit voor 1 juli verholpen zou zijn hebben wij direct om een alternatief gevraagd. Hierover zouden wij dezelfde dag nog terug gebeld worden. Heb zelf 2 dagen later maar terug gebeld en kreeg te horen dat zij als alternatief EVA air hadden (€ 325,= per persoon extra) direct aangegeven dat dit voor ons geen optie was. Wij zijn toen zelf maar eens op internet gaan kijken en met vliegmaatschapijen gaan bellen en wat bleek..... we konden voor minder geld namelijk €525,= excl toeslagen per persoon met Thai Airways vliegen alleen moesten we dan 2 dagen eerder vertrekken. Wij zijn hiermee naar BM-air gegaan en hebben hun mede gedeeld dat wij deze tickets als optie wilden laten boeken tegen de zelde prijs. Dit was volgens hun echter niet mogelijk want zij hadden deze tickets niet. Wij konden wel voor dezelfde datum tickets boeken bij Thai Airways maar dit zou ons minimaal € 520,= meer gaan kosten. Hierop heb ik echter opnieuw concact gezocht met Thai en zij vertelden mij dat deze actie prijs(€ 525,= excl toeslagen) voor ieder reisburo beschikbaar was. IK heb dit mede gedeeld aan BM-Air en wat schetste mijn verbazing........Ik werd 4 uur later door ze terug gebeld dat ze toch (nadat ze veel moeite hadden moeten doen) 4 tickets voor ons hadden kunnen boeken voor € 525,= alleen moesten we wel 32 euro p.p. aan omboek kosten bij betalen.
Het advies wat ik aan een ieder mee wil geven die nog in afwachting is van een alternatief bij welke TO dan ook: begin zelf alvast te regelen via internet etc. want zij doen het echt niet voor je. Plus dat je door al deze TO's ook nog eens op alle mogelijke manieren gen**** wordt!!!

Wij hopen dat er voor iedereen alsnog een goede oplossing komt en wensen jullie allemaal een hele fijne vakantie toe.

Gast

wie o wie die ook op 24 juli naar thailand vertrekt heeft al iets van kras gehoord??ik heb vandaag zelf gebeld en dan krijg je zo' n muts aan de lijn die nix weet....volgens mij gaan ze deze week niet meer bellen, ik word er wanhopig van..... :cry:

aliceB

Ongelezen bericht door aliceB »

Mag ik iedereen die bij Kras geboekt heeft een tip geven?
073-5999888 bellen ( je krijgt dan direct de receptie en niet dat stomme doorkiesmenu) vragen naar Guido v Wezel en zeggen dat je je geld terug wil.( uiteraard kosteloos)
Vervolgens zo snel mogelijk een vakantie of ticket ergens anders boeken. GELOOF ME, KRAS KOMT NIET MET EEN ALTERNATIEF!!!!!
Ik weet dat, want ik heb zelf ook gisteren kunnen annuleren!!!

Romi

Ongelezen bericht door Romi »

aliceB: bedank voor je tip! Ik ga morgen zeker bellen want ik wil nu ook echt mn geld terug...
Wil niks meer met Kras te maken hebben, regel zelf een alternatief!

Guido v Wezel zal wel gek worden van de belletjes die hij nu krijgt, hahaha

K.O.

Ongelezen bericht door K.O. »

Voor iedereen die alleen een vlucht heeft geboekt in juni/juli een tip. Zoek een alternatief en wacht niet tot je wat hoort van je reisbureau. TUI of Kras kunnen geen alternatieven geven waarbij je niet hoeft bij te betalen, dus kan je kosteloos annuleren. Vind je een andere vlucht, goedkoper of niet veel duurder, direct boeken.

Succes, wij vertrekken na veel gezeur nog goedkoper dan eerst naar Bangkok met EVA Airways!!!

SeF

Ongelezen bericht door SeF »

Is er iemand die via Kras een reis naar Bali heeft geboekt voor 24 juli en heb je al iets gehoord van Kras ? Alternatief ofzo ? Laat even iets weten, ik heb nl. nog niets gehoord en begin me toch ernstige zorgen te maken. :roll:

krasop!

Ongelezen bericht door krasop! »

Ik heb net met kras gebeld (Petra Goosens), volgends haar is het zeer moeilijk om alternatieven te vinden voor juli |(ik zou 22 juli vertrekken), ik moet morgen tijdens kantooruren terugbellen, dan is er iemand aanwezig die kan beslissen of ik kosteloos mag annuleren. Tsjongejonge wat hebben ze me lang aan het lijntje gehouden zo.... baal er goed van, weg vroegboekkorting, weg vakantievoorpret.

Gesloten