Waarom een bezwaarschrift met doktersverklaring ?Barlaeus67TH8 schreef:Er is al veel geschreven over de exorbitante hoeg boete voor het parkeren op een invalidenparkeerplaats als je geen invalide bent. Mijn zoon heeft onlangs 4 x eenboete van 340 Euro moeten betalen voor zo'n overtreding. Wat was er aan de hand? De pas aangeschafte auto was noodgedwongen geparkeerd op een vrije parkeerplaats 5 kilometer van zijn huis in Amsterdam omdat de parkeervergunning voor zijn wijk nog niet was verstrekt (wachttijd ca. 6 maanden). Teruggekomen van een werkklus (hij is zzp-er) heeft hij in het donker niet goed opgelet. Bovendien bleek hij de volgende dag zo ziek dat hij de eerste week in janauri niet kon werken. Ook de tweede week daarna niet. Al die tijd is hij dus niet bij zijn auto geweest waardoor hij de eerste bekeuring (van 6 januari) niet kon hebben gezien en dus zijn auto had kunnen verplaatsen. Ik ging hem bezoeken op zondag 15 januari en heb voor de zekerheid gekeken of zijn auto nog veilig geparkeerd stond. Ik schrok uiteraard toen ik zag waar de auto was geparkeerd. Op de ruit zaten twee bekeuringen van 340 Euro, van 11 en 14 januari. Uiteraard is de auto direct verplaats. In februari kwamen de twee beschikingen, maar in april kwamen er nog eesn twee. Toen pas bleek dat er 4 bekeuringen waren uitgedeeld, twee waren kennelijk weggewaaid of weggenomen. Uiteraard zijn er 4 bezwaarschriften (met doktersverklaring etc.) meegestuurd, maar dat mocht niet baten. In de beslissing staat dat er sprake is van meerdere afzonderlijke gedragingen, m.a.w. men accepteert niet het argument dat de auto al die tijd daar had gestaan, hetgeen natuurlijk op zichzelf ongewenst en niet de bedoeling was. Het argument dat je wel stom moet zijn om de auto 4 keer op zo'n plek te zetten (dus voor in totaal 1384 Euro) is niet geaccepteerd. Wij overwegen in beroep te gaan bij de rechter, maar weten niet goed hoe hij daarop zal reageren. Lopen we niet het risico dat er nog een paar extra boetes bijkomen gezien het feit dat de auto daar zo'n 12 dagen heeft gestaan? Is daar jurisprudentie over??
RS
Als hij in de donker niet goed oplet is dat zijn probleem en niet die van een ander.