LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Roken is een smerige gewoonte.
Re: Roken is een smerige gewoonte.
Ja, duh. In je eigen huis bepaal je toch helemaal zelf wie waar wel of niet mag roken? Laten we de discussie wel in de openbare ruimtes houden, of valt jouw slaapkamer daar ook onder?
Ja dat bepaal ik ook zelf.
Dus niet roken in de slaapkamers, niet op het toilet, badkamer, zolder,
hal, woonkamer.
Bij goed weer buiten roken en anders incidenteel in de keuken onder de afzuigkap. Moet het wel stortregenen of hard vriezen
Dus niet roken in de slaapkamers, niet op het toilet, badkamer, zolder,
hal, woonkamer.
Bij goed weer buiten roken en anders incidenteel in de keuken onder de afzuigkap. Moet het wel stortregenen of hard vriezen
zeg klare taal
jij hebt dit opgestart
heb je niets meer te melden
of deed je het om de rokers en niet rokers tegen elkaar op te zetten
jij hebt dit opgestart
heb je niets meer te melden
of deed je het om de rokers en niet rokers tegen elkaar op te zetten
Ik deed dit om te laten zien hoe asociaal die rokers zijn.
Rokers moeten goed beseffen waar ze mee bezig zijn. Ik denk zelf dat het binnen 10 jaar helemaal verboden is en dat nicotine onder de opiumwet valt.
Rokers moeten goed beseffen waar ze mee bezig zijn. Ik denk zelf dat het binnen 10 jaar helemaal verboden is en dat nicotine onder de opiumwet valt.
Toen roken nog niet in het middelpunt stond hoorde je niemand klagen, och het was zo gewoon. Nu is het een punt van discussie en zie daar komen de meelopers om de hoek kijken, immers ze moeten ook wat te zeuren hebben anders ben je geen Nederlander! Hoeveel alcoholverslaafden maken niet iedere dag onschuldige slachtoffers omdat ze zonodig zuipen moeten tegen de klippen van de hel op! Maar och wie maakt zich daar druk over? Rij maar eens een achter een stadsbus aan, gaan je ogen van zelf tranen, maar och wie kommert zich daarom? Drink maar veel cola-LIGHT, een beter antiroestmiddel ken ik niet, maar och wie maakt het wat uit!
Nu heb ik zin in een lekkere peuk! groetjes.
Nu heb ik zin in een lekkere peuk! groetjes.
ik rook er 1 met je mee
ik ben kostmisselijk van die enorme zeurpieten die een jaar geleden gezellig mee zaten te roken maar nu spontaan anti roken zijn.
wat een bull sjit
typisch nederlands ja
als ze maar wat te zeuren hebben
als het roken afgeschaft is,
wat komt er dan, een heksenjacht op zwervers?????????
of op iemand die 1 biertje drinkt op een terrasje?
anti-rokers hadden het niet slecht gedaan in de middeleeuwen
ik ben kostmisselijk van die enorme zeurpieten die een jaar geleden gezellig mee zaten te roken maar nu spontaan anti roken zijn.
wat een bull sjit
typisch nederlands ja
als ze maar wat te zeuren hebben
als het roken afgeschaft is,
wat komt er dan, een heksenjacht op zwervers?????????
of op iemand die 1 biertje drinkt op een terrasje?
anti-rokers hadden het niet slecht gedaan in de middeleeuwen
Het respect naar elkaar is op dit topic ver te zoeken. Het is toch triest om te zien, dat mensen zo kwaad kunnen worden over wel/ niet roken. Laat een ieder in zijn waarde en kijk eens naar jezelf.
Wat vaak gebeurd is dat mensen enorm lopen te zeuren over mensen die roken en er niks mee te maken willen hebben, PRIMA. Wat ik dan niet begrijp is dat dezelfde mensen die daarover zeuren later wel in de rokersruimte zitten bij een roker, omdat diegene anders alleen pauze zit te houden in de niet- rokers ruimte.
Dan vraag ik me af waar men nog over zeurt.
Wat vaak gebeurd is dat mensen enorm lopen te zeuren over mensen die roken en er niks mee te maken willen hebben, PRIMA. Wat ik dan niet begrijp is dat dezelfde mensen die daarover zeuren later wel in de rokersruimte zitten bij een roker, omdat diegene anders alleen pauze zit te houden in de niet- rokers ruimte.
Dan vraag ik me af waar men nog over zeurt.
Eigenlijk zijn er naar mijn idee alle dingen al gezegd over roken en zal dit altijd een discussie blijven waar men nooit uit zal komen.
Wie weet ontstaat er nog wel eens een oorlog omdat er mensen zijn die roken. Dat zou toch sneu zijn....
Wie weet ontstaat er nog wel eens een oorlog omdat er mensen zijn die roken. Dat zou toch sneu zijn....
ik ben ook gestopt, maar dan alleen vanwege de hetse tegen het roken.
Roken moet mogen, maar wel rekening houden met...
Rokers succes en niet rokers -> misschien zuipen jullie wel veel...en stinken misschien ook uit de bek
Roken moet mogen, maar wel rekening houden met...
Rokers succes en niet rokers -> misschien zuipen jullie wel veel...en stinken misschien ook uit de bek
Het ergste zijn de gestopte rokers. Ik schaar mezelf wat dat betreft tot de uitzonderingen. Zijn er ook niet-rokende barbecuers? Melden, ik wil die lucht liever niet in mijn tuin. Wel een keer? jammer dan, ik vind het gewoon niet lekker maar dat vind ik van directe sigarettenrook ook niet. Maar dat gezeur. Wat ik tegen het roken van sigaretten heb is dat verwijfde vasthouden. Ik ben er bijna ooit een oog aan kwijtgewest. En wie kent er niet die brandgaatjes in je kleren en soms zelfs je huid. Roken prima maar hou dat ding toch $%^& anders vast in de kroeg!
Nou zuipers stinken helemaal vies zeg.
Geef mij dan maar de lucht van sigarettenrook, hoewel ik zelf gelukkig niet meer rook.
Maar alles met mate.
Geef mij dan maar de lucht van sigarettenrook, hoewel ik zelf gelukkig niet meer rook.
Maar alles met mate.
dat is ook wel zo, maar om nou wat die aso gedaan heeft, iemand die niet rookt, kanker toe te wensen, ik vraag mij af, spoort die gast wel.Geplaatst op 09 Sep 2004 14:27 door Oom Tokkel
--------------------------------------------------------------------------------
Het ergste zijn de gestopte rokers.
oom tokkel, je hebt dus gelijk, maar het verbaasd mij wel dat jij verder hier niks op zei.
mijn visie op het roken; iedereen moet zelf bepalen of hij/zij rookt of niet, de rokers moeten begrip hebben voor de medemens die niet rookt, doch andersom ook.
de rokers die past gestopt zijn, moeten zo en zo hun mond houden, nu lopen zij te klagen dat roken vies is enz., maar straks zijn zij door bepaalde omstandigheden weer de eerste die roken.
dan totslot voor de persoon die zei in mijn huis word niet gerookt, je moet rekening houden met je partner als die wel een roker is.
een niet roker kan een roker niet de wil opleggen dat hij/zij niet mag of moet stoppen met roken; iedereen bepaald dit zelf.
ook verbaas ik mij dat er aan een niet zo belangrijke onderwerp zoveel aandacht word besteed, dat alleen door balkenbrei.
het moet toch niet gekker worden.
Zelf heb ik ruim 35 jaar stevig gerookt, inmiddels ben ik sinds juli gestopt met deze verslaving.
Ik krijg prima begeleiding van Stivoro, en heb dit keer totaal geen moeite met het gestopt zijn, EN BLIJVEN.
Iedereen heeft zelf deze keuze, ik veroordeel rokers dan ook niet,
wel vind ik dat ik mag zeggen dat er in mijn huis niet meer gerookt wordt.
Als iemand behoefte heeft aan zin portie nicotine dat deze van mij de gelegenheid krijgt in onze tuin heerlijk te genieten van zijn of haar verslaving.
Ik krijg prima begeleiding van Stivoro, en heb dit keer totaal geen moeite met het gestopt zijn, EN BLIJVEN.
Iedereen heeft zelf deze keuze, ik veroordeel rokers dan ook niet,
Als iemand behoefte heeft aan zin portie nicotine dat deze van mij de gelegenheid krijgt in onze tuin heerlijk te genieten van zijn of haar verslaving.
Ja dat kan je wel zeggen.
Jeetje wat een aandacht besteed jij hieraan zeg.
In ons huis wordt door ons niet gerookt Ik ben gestopt jan.2004 en daarvoor rookte ik al niet meer in de kamer, want die was door het roken van mij zo geel geworden. Je kon precies zien waar ik altijd zat het plafond daarboven had een hele gele plek, echt smerig.
De boel gewit en daarna rookte ik of buiten of in de keuken onder de afzuigkap en nu gelukkig helemaal niet meer en als er bezoek komt ga ik die niet verbieden te roken.
Jeetje wat een aandacht besteed jij hieraan zeg.
In ons huis wordt door ons niet gerookt Ik ben gestopt jan.2004 en daarvoor rookte ik al niet meer in de kamer, want die was door het roken van mij zo geel geworden. Je kon precies zien waar ik altijd zat het plafond daarboven had een hele gele plek, echt smerig.
De boel gewit en daarna rookte ik of buiten of in de keuken onder de afzuigkap en nu gelukkig helemaal niet meer en als er bezoek komt ga ik die niet verbieden te roken.
beste ebee,Iedereen heeft zelf deze keuze, ik veroordeel rokers dan ook niet,
ik respecteer je mening, daar gaat het niet om, maar je moet wel rekening houden met je partner als je die hebt.
is niet kwaad bedoeld hoor, maar stel dat jij een partner hebt en die wilt roken, wat dan.?
jij kan dan niet zeggen ga maar in de tuin roken o.i.d. dan heb jij binnen de kortste keren knallende ruzie, gevolg; het kan zo hoog oplopen, dat jij je dierbare kwijt bent.
begrijp je wat ik bedoel, roken is nu eenmaal een verslaving, dat krijg je er niet zo makkelijk uit, dat is hetzelfde als iemand die verslaafd is aan alcohol, de persoon in kwestie lukt het om van die troep af te komen, er gebeurd wat en hoppa here we go again, dezelfde persoon valt weer in de oude gewoonte.
zolang de overheid de tabakszaken en andere winkelketens die tabak verkopen, niet sluit, blijft dit probleem bestaan, dat was vroeger al zo, in de 60-jaren sindsdien is er niks veranderd.
de tabakszaken sluiten zullen ze wel niet zogauw doen, want dat betekend weer meer werkelozen; nog meer uitkeringen verstrekken, dat terwijl er bezuinigd moet worden.
Ik heb mijn vriendin uit huis gegooid omdat ze wilde stoppen met roken. Waar haalt ze die onzin vandaan zeg. Kap náh!
Mijn partner rookte omdat ik een roker was, hij had direct al aangegeven dat hij ook zou stoppen als dat mijn streven was, zo gezegt zo gedaan.
Het feit dat hij met mij mee rookte (letterlijk) was, omdat zoenen met een roker gewoon verschrikkelijk vies is, als je zelf niet rookt.
En het feit dat ASO beweert zijn vriendin eruit te hebben gezet omdat deze zou willen stoppen zegt meer over zijn gedrag, maar goed dat zal dan wel weer het gevolg zijn van het roken, denk ik.Geen ware interesse meer voor de medemens.
Bij ons thuis wordt dus niet meer gerookt, simpel en heel duidelijk.
vriendelijke groet EeBee.
Het feit dat hij met mij mee rookte (letterlijk) was, omdat zoenen met een roker gewoon verschrikkelijk vies is, als je zelf niet rookt.
En het feit dat ASO beweert zijn vriendin eruit te hebben gezet omdat deze zou willen stoppen zegt meer over zijn gedrag, maar goed dat zal dan wel weer het gevolg zijn van het roken, denk ik.Geen ware interesse meer voor de medemens.
Bij ons thuis wordt dus niet meer gerookt, simpel en heel duidelijk.
vriendelijke groet EeBee.
Ik was haar heroine gebruik ook meer dan zat maar stoppen met roken deed de emmer overlopen.
Dat komt nu van je vele roken dat je emmer overloopt.........koop eens een nieuwe plee!
Heb je zeker geen geld voor he alles moet op aan je peuken!![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Heb je zeker geen geld voor he alles moet op aan je peuken!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)