Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Kees Broer2
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2024 21:12

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Kees Broer2 »

Erthanax schreef:
13 aug 2024 14:08
Heeft u al eens gezocht op “beschwerde gegen auer witte thiel” of iets dergelijks? In Duitsland wordt er ook al jaren geprobeerd er iets tegen te doen, tot nu toe vruchteloos.
Deze bijvoorbeeld, uit 2009!
https://at.reclabox.com/beschwerde/4177 ... ossen-stil

Kees Broer2
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2024 21:12

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Kees Broer2 »

juliomariner schreef:
13 aug 2024 13:27
Heel kleine kans. Verwacht er niet teveel van. Zeker omdat u al een keer betaald heeft.
Het is altijd goed als veel mensen iets doen: aangifte, klachten, brieven, brief terugsturen, uiteindelijk een gezamenlijke rechtsgang

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als je niks doet maak je die geldwolven tenminste niet nog slimmer. Nu geef je al je gegevens weg. Daar kunnen ze met hun fraude op voortborduren.

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

Kees Broer2 schreef:
13 aug 2024 22:53
juliomariner schreef:
13 aug 2024 13:27
Heel kleine kans. Verwacht er niet teveel van. Zeker omdat u al een keer betaald heeft.
Het is altijd goed als veel mensen iets doen: aangifte, klachten, brieven, brief terugsturen, uiteindelijk een gezamenlijke rechtsgang
Allereerst zal het geen gezamenlijke rechtsgang worden. In Duitsland wordt al jaren geprobeert dit te stoppen.
Wat heeft het opgeleverd? helemaal niets.

witte angora
Berichten: 31937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Met dit soort opmerkingen wordt Auer witte Thiel natuurlijk niet gestopt. Tenzij de 'kaffee' ze op de 'Hosen' komt omdat ze krom liggen van het lachen. Maar ook dan is het uitstel van executie natuurlijk, ze gaan ook dan rustig verder.

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees Broer2 schreef:
13 aug 2024 22:53
Het is altijd goed als veel mensen iets doen: aangifte, klachten, brieven, brief terugsturen, uiteindelijk een gezamenlijke rechtsgang
Als je dit soort dingen schrijft, zou ik nog maar even wachten met je queeste, en je eerst even inlezen in de mogelijkheden en onmogelijkheden van een rechtsgang...

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

Moet @Kees Broer2 AWT dan voor de Nederlandse of de Duitse rechter dagen?
In het laatste geval zou ik zeker een Duitse advocaat inschakelen aangezien het natuurlijk een ander rechtssysteem is dan de Nederlandse.
In dit geval zou ik de rechtsbijstand weer contacteren en niet zelf gaan lopen kloten met allerlei brieven te schrijven aangezien je echt precies moet weten wat je schrijft want je hebt bij AWT met profi's te doen en ze pakken je op elk klein ding. Voorbeeld de reden dat Kees Broer 2 aangeeft waarom hij de 2e vordering niet betaald namelijk geen specificatie is niet sterk, naar mijn mening had hij beter kunnen schrijven dat hij de vordering niet erkend. Normaalgesproken maakt een verkeerd geplaatste punt of letter van de paus nog geen ketter maar in dit geval is het wel van belang.
In de link naar de Duitse advocaat die ik op de vorige pagina gaf staat 1 heel belangrijke tip namelijk dat je het abonnement bij de datingsite moet opzeggen anders blijven ze vorderingen sturen (elke betaalperiode weer)

BL2
Berichten: 4997
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
14 aug 2024 10:35
........queeste......
Moet toegeven, deze kende ik nog niet.
Een queeste is een zoektocht; in het bijzonder een zoektocht die het karakter heeft van een levenstaak.

Moneyman
Berichten: 31061
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Moneyman »

Met als relevante toevoeging: een queeste is een onmogelijke zoektocht die iemand zichzelf oplegt :wink:

Erthanax
Berichten: 10045
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mijn Van Dale uit 1984 is het nog gewoon een ‘speurtocht’, met als voorbeeld een queeste naar het psychische, de waarheid. Dat is toch wat pover. Een queeste naar paaseieren? Nee toch. Maar wel naar de steen der wijzen, de Heilige Graal, of het einde van AWT.

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik dacht aan "In de Ban van de Ring"

Kees Broer2
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2024 21:12

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Kees Broer2 »

juliomariner schreef:
14 aug 2024 06:52
Kees Broer2 schreef:
13 aug 2024 22:53
juliomariner schreef:
13 aug 2024 13:27
Heel kleine kans. Verwacht er niet teveel van. Zeker omdat u al een keer betaald heeft.
Het is altijd goed als veel mensen iets doen: aangifte, klachten, brieven, brief terugsturen, uiteindelijk een gezamenlijke rechtsgang
Allereerst zal het geen gezamenlijke rechtsgang worden. In Duitsland wordt al jaren geprobeert dit te stoppen.
Wat heeft het opgeleverd? helemaal niets.
Eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die wél iets willen doen.

Kees Broer2
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2024 21:12

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Kees Broer2 »

Ik heb Andreas Thiel via Linkedin benaderd en gevraagd of hij zijn business als rechtmatig beschouwd.
Hij antwoordde, dat hij geen incassobureau is, maar een gerenommeerd advocatenkantoor.
Dit is de tekst:

Incasso AWT; Dateblaster; Dat4Friends
Hello Mister Thiel
I have a question about your incasso company.
Are you involved in the incasso for Dateblaster in Cham Switserland?
Do you regard this as a legitimate business?
Thanks a lot for your answer
Regards
Kees Broer
Jun 26

Andreas Thiel sent the following message at 4:25 PM
View Andreas’ profileAndreas Thiel
Andreas Thiel 4:25 PM
Hallo Kees Broer,
we are not an debt collection company. we are a well known German law firm, working in the debt collection space. We work for insurance companies, national and international Banks, telecomunication companies and much more. And yes, we also are collecting claims that come from dating contracts. Everything is absolut legal, confirmed by authorities and court decisions. Kind regards Andreas Thiel

Kees Broer sent the following messages at 5:06 PM
View Kees’ profileKees Broer
Kees Broer 5:06 PM

Dateblaster in Chem Switzerland is absolutely doing illegal business. Its almost impossible to stop the contract and the payment. Then they transfer the claim to you and after that the process is legal. I am writing an article about this scam . I am very curious what your opinion about this article will be.

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je bent echt het ideale slachtoffer. Als iemand een eis heeft moet hij zelf een rechtszaak starten. Doen ze nooit want ze weten dat ze geen gelijk hebben Elke actie in die richting geef je informatie over jezelf prijs. Welk antwoord wil je verwachten? Ja,wij zijn de scheerders en jullie de schapen. We proberen de schapen te scheren tot ze geen (wol) geld meer hebben. Danke bis wir Ihnen die nāchste Rechnung schicken.

witte angora
Berichten: 31937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat er weer een paar advocatennota's aan zitten te komen. Eentje van 5 minuten voor het lezen, eentje van een kwartier voor het beantwoorden, en eentje van een kwartier voor het archiveren van de correspondentie.

Uiteraard met het vriendelijke verzoek om te betalen.

De nota voor de lachsalvo krijg je cadeau.

juliomariner
Berichten: 5079
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door juliomariner »

ik snap de rbv niet. ze betalen liever een behoorlijk bedrag dan dat ze 1 briefje sturen waarin in juridische bewoording wordt geschreven dat AWT de pot opkan.

Thijs124
Berichten: 1274
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Die rbv maakt dat niet veel uit. Na zo'n zaak sta je bij hun al op de afschuif lijst. Nog een zo'n hobbeltje en dan mogen ze langzaam afscheid gaan nemen zonder opgave van redenen.
De mensen die nooit iets aanbrengen, dat zijn de beste verzekering klanten.

witte angora
Berichten: 31937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
14 aug 2024 22:57
ik snap de rbv niet. ze betalen liever een behoorlijk bedrag dan dat ze 1 briefje sturen waarin in juridische bewoording wordt geschreven dat AWT de pot opkan.
Dat briefje kost ook tijd, en dus geld. En als er dan een reactie vanuit Duitsland komt wordt het nog gecompliceerder. Enig idee wat een advocaat tegenwoordig kost? Juist ja.

BL2
Berichten: 4997
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
14 aug 2024 23:32
......Enig idee wat een advocaat tegenwoordig kost? .......
Jazeker, dat gaf Dagkoers onlangs nog door in een ander ropic......

Kees Broer2
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 aug 2024 21:12

Re: Auer witte Thiel incassobureau Duitsland

Ongelezen bericht door Kees Broer2 »

juliomariner schreef:
14 aug 2024 22:57
ik snap de rbv niet. ze betalen liever een behoorlijk bedrag dan dat ze 1 briefje sturen waarin in juridische bewoording wordt geschreven dat AWT de pot opkan.
het bedrag dat ze hebben uitbetaald, komt ongeveer overéén met 1 uur advocatenkosten.
Ze nemen daarmee de vordering over en kunnen eventueel proberen het bedrag terug te vorderen, als ze kans op succes zien.
Ik was aanvankelijk opgelucht omdat ik dacht dat AWT dan wel zou stoppen met brieven schrijven. Ik word namelijk nerveus van die brieven. De advocaat van Achmea vond het ook heel vervelend voor mij, dat ze gewoon doorgaan met brieven sturen. Het bevestigt hem wel in de mening, dat AWT nooit een proces gaat starten. Ze hebben geen poot om op te staan.
Deze scam wordt nu in heel Europa uitgevoerd, met duizenden slachtoffers. Ik heb veel berichten uit België en enkele uit Ierland, Polen en Tsjechie gezien.
Volgens mij worden de acties in Duitsland nu minder.
Het is van belang Andreas Thiel en Wolfgang Auer persoonlijk in hun persoonlijke levenssfeer te treffen. Ik overweeg nu homo-erotische prentbriefkaarten in een open envelop te gaan sturen. Daarna een zak cement van de plaatselijke bouwmarkt en daarna een kuub zand.

Plaats reactie