Zorgpremie 2025 weer omhoog

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door rwolters »

Ron5300 schreef:
18 sep 2024 18:16
De komende begroting en kabinetsplannen zijn gematigd positief te noemen maar het zijn en blijven plannen en zoals wel vaker worden de plannen later nog bijgesteld.
De verwachte stijging van de zorgpremie is bekend maar uiteindelijk bepalen de zorgverzekeraars die kosten stijging die vaak minder dan verwacht is.
Over de zorg die uit het basispakket gehaald wordt is het laatste woord nog niet gesproken dus is het nog niet zeker of long covid ook uit het basispakket gaat verdwijnen of ingeperkt gaat worden.
Ik persoonlijk geef deze regeringscoalitie het voordeel van de twijfel en de tijd gaat krijgen om de pijnpunten aan te gaan pakken.
Gematigd positief als je een horizon van 1 maand hebt. Verder een totaal gebrek aan visie hoe het verder moet. Vrijwel alles “moet nog worden uitgewerkt”. Na bijna een jaar…..

Kokka1
Berichten: 447
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ron5300 schreef:
18 sep 2024 18:16
Ik persoonlijk geef deze regeringscoalitie het voordeel van de twijfel en de tijd gaat krijgen om de pijnpunten aan te gaan pakken.
Ik heb sowieso niet zo heel veel op met politiek, maar dit kabinet is toch wel het vreemdste bij elkaar geraapte zooitje wat we de afgelopen decennia gehad hebben. zoveel eilandjes met allemaal een eigen agenda. voor de bühne hebben ze dan de handen ineen geslagen, maar hun werkelijke standpunten liggen zover uit elkaar dat ik me niet voor kan stellen dat ze hun termijn vol gaan maken. ze worden nu al openlijk afgevallen door hun eigen partij

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Ron5300: “Over de zorg die uit het basispakket gehaald wordt is het laatste woord nog niet gesproken dus is het nog niet zeker of long covid ook uit het basispakket gaat verdwijnen of ingeperkt gaat worden.”

Dit besluit is niet nu pas genomen, sinds de invoering van dit pakket was al bekend dat dit een tijdelijke vergoeding zou zijn.
Het kan best zo zijn dat er een nieuwe vergoeding in het leven wordt geroepen, hoewel ik overigens vermoed dat dit niet gaat gebeuren, maar het pakket uit 2020 gaat toch echt verdwijnen.

https://www.zorginstituutnederland.nl/a ... post-covid

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door witte angora »

rwolters schreef:
19 sep 2024 07:32
Interessant gedachtenexperiment: binnen nu en een paar jaar stroomt heel veel zorgpersoneel uit wegens pensionering. Aangezien er niet voldoende jonge mensen zijn om die functies te gaan vervullen zouden de zorgkosten flink omlaag moeten kunnen. Net zoals de geleverde zorg natuurlijk.
Helaas. Aangezien tegen die tijd arbeidsmigranten niet meer worden toegelaten zullen patiënten noodgedwongen naar India en Taiwan gevlogen moeten worden voor hun behandeling. Wat denk je dat dát gaat kosten?

wikop
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door wikop »

Wat dacht je van belgie,ga ik vaak,geen wachtlijsten en ook nog goedkoper

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
19 sep 2024 08:38
rwolters schreef:
19 sep 2024 07:32
Interessant gedachtenexperiment: binnen nu en een paar jaar stroomt heel veel zorgpersoneel uit wegens pensionering. Aangezien er niet voldoende jonge mensen zijn om die functies te gaan vervullen zouden de zorgkosten flink omlaag moeten kunnen. Net zoals de geleverde zorg natuurlijk.
Helaas. Aangezien tegen die tijd arbeidsmigranten niet meer worden toegelaten zullen patiënten noodgedwongen naar India en Taiwan gevlogen moeten worden voor hun behandeling. Wat denk je dat dát gaat kosten?
Of misschien is dat dan eindelijk de trigger om mensen van 60+ gewoon dood te laten gaan als ze wat hebben. Kan ook natuurlijk. Alsof ze in India en Taiwan op zorgmigranten zitten te wachten.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door witte angora »

Het leveren van zorg levert, denk ik, meer op dan ultragoedkope kleding, die nu toch ook daar geproduceerd wordt.

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door rwolters »

wikop schreef:
19 sep 2024 10:32
Wat dacht je van belgie,ga ik vaak,geen wachtlijsten en ook nog goedkoper
Daar speelt vergrijzing net zo goed als hier. En goedkoper lijkt maar zo. Daar wordt meer uit de, veel hogere, belastingen betaald. Dat kan natuurlijk. Gewoon net als daar hier ook vanaf ca. 44.000 euro/jaar 50% belasting gaan heffen.

rwolters
Berichten: 1817
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
19 sep 2024 19:30
Het leveren van zorg levert, denk ik, meer op dan ultragoedkope kleding, die nu toch ook daar geproduceerd wordt.
In die landen wordt die ultragoedkope kleding al niet meer gemaakt hoor. Daar zijn al goedkopere landen voor gevonden. India en Taiwan zijn 2 landen die ons (na China) ook op technologisch vlak aan het inhalen zijn. Niet alleen in absolute getallen, maar procentueel, studeren daar jaarlijks veel meer ingenieurs af dan hier.

Thijs124
Berichten: 1292
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dus dan gaan we voor een herseninfarct of een hartoperatie met een charter Maastricht - New Delhi
Enkele reis?

wikop
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jun 2024 11:41

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door wikop »

Nou,ik zelf ben even snel in tongeren als in een nederlands ziekenhuis

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgpremie 2025 weer omhoog

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
19 sep 2024 19:42
Dus dan gaan we voor een herseninfarct of een hartoperatie met een charter Maastricht - New Delhi
Enkele reis?
Sja, als je hier geen zorg meer kan krijgen omdat er geen artsen of verplegend personeel meer zijn moet je toch wat, of niet dan?

Enkele reis is helemaal niet zo'n gek idee. Ook als je het overleeft kun je daar blijven. Met je pensioen leef je daar als een vorst. Komen er hier woningen vrij, en het land daar kan extra inkomsten prima gebruiken.

Goh... hoe WA op een forum-viltje de problemen in de wereld oplost... :lol: :lol: :mrgreen:

Plaats reactie