Re: De QR-code van Mediamarkt om een bestelling op te halen
Geplaatst: 02 feb 2025 10:49
Die moeten dus een laptop meenemen, zie pagina 1 van deze topic 

Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Ik zie het ook voor me. Een pc op de servicebalie zetten voor om aan dat ene stukje van de voorwaarden te kunnen voldoen.Ron5300 schreef: ↑02 feb 2025 11:21Of in mijn geval de pc met monitor en alles wat er aan hangt want ik heb geen laptop/tablet en wil dat graag zo houden.
Ze zien me bij de Mediamarkt al aankomen de boel uitpakken, aansluiten, en de QR code op het beeldscherm tonen.
Als de QR code een verplichting is zou de Mediamarkt het apparaat waarop de QR code af te lezen is ook moeten accepteren omdat daarmee aan de verplichting is voldaan.
witte angora schreef: ↑01 feb 2025 08:32Die twee zinnen hebben betrekking op twee verschillende dingen. De eerste zin gaat over de Mediamarkt. 'overal elders' gaat over alles wat niet bij Mediamarkt hoort. Die twee kun je dus niet in één zin samenvatten en gelijktrekken.Teunbosseman schreef: ↑31 jan 2025 10:16witte angora schreef: ↑31 jan 2025 10:03Volgens mij lukt dat samenvatten niet zo erg... 'in geen enkele winkel' gaat uiteraard over de MM. Het was een reactie op Jablan, die het had over het feit dat de bedrijfsresultaten van MM/Saturn beter beginnen te worden.
Overigens is online verlengen geen optie, ik koop het toestel, net als de oude/huidige, in één keer. Ik wil mijn maandelijkse lasten zo laag mogelijk houden.
Samenvatting is prima, je weet toch wel wat je zelf schrijft ? De kern van 2 zinnen in 1 in samgevat,
Ik begreep prima dat jij met -elders- de MediaMarkt bedoelde. Maar als -elders; wel verkrijgbaar is waarom dan niet -elders- aanschaffen.
Online verlengen kan ook met een toestel welke je 1 keer betaald. Of in termijnen, net wat je wilt.
En 'elders aanschaffen', je gaat uit van het beste aanbod, en dat had MM. Dat die vervolgens moeilijk doet en niet eens kan leveren, daar kom je pas later achter. Pas dan komt 'overal elders' in beeld. Dat snap je toch zeker wel? En dat MM zichzelf wat mij betreft gediskwalificeerd heeft, dat was toch al duidelijk?
en "elders" een andere winkel dan MM.Ik begreep prima dat jij met -elders- de MediaMarkt bedoelde -
Ook dan kun je gewoon je toestel online kopen en thuis laten bezorgen. Ik heb al jaren een SIM Only abonnement en koop een nieuw toestel als mijn oude echt slecht wordt. En dan koop ik het rechtstreeks bij bij de fabrikant want daar zijn, als je je best doet, de hoogste kortingen te behalen. Pas weer een nieuwe gekocht en bijna 40% korting gekregen. Daar kan de MM of welke (online) winkel niet tegenop. Je moet wel even de tijd nemen om in contact te komen met een sales persoon via de chat maar dat levert altijd wat op.witte angora schreef: ↑31 jan 2025 10:03Volgens mij lukt dat samenvatten niet zo erg... 'in geen enkele winkel' gaat uiteraard over de MM. Het was een reactie op Jablan, die het had over het feit dat de bedrijfsresultaten van MM/Saturn beter beginnen te worden.Teunbosseman schreef: ↑31 jan 2025 10:00Volgens mij spreek je jezelf tegen hier. Zin even samengevat voordat gezeg wordt dat selectief quoten is![]()
Toestel nog steeds in geen enkele winkel ligt maar elders overal verkrijgbaar is.
Overigens is online verlengen geen optie, ik koop het toestel, net als de oude/huidige, in één keer. Ik wil mijn maandelijkse lasten zo laag mogelijk houden.
Persoonlijk denk ik dat ze nog geen seconde wakker hebben gelegen dat ze je als klant kwijt geraakt zijn. Gisteren was ik er even omdat ik snel iets nodig had en ze voor mij het dichtst bij zitten (en ook het goedkoopst waren voor dit item). De rij voor de kassa was dusdanig dat ik denk dat ze nog wel even zullen bestaan (maar dat is mijn gedachte natuurlijk).witte angora schreef: ↑31 jan 2025 00:49Bedrijfsprocessen afstemmen? Aan wat? Het toestaan van een simpel printje? Kom op... De klant wil wel, maar het moet vooral zo lastig mogelijk worden gemaakt.Triforce schreef: ↑30 jan 2025 19:15lol. Ja, want waar je rijk van wordt als onderneming is je bedrijfsprocessen afstemmen op een enkele onwelwillende klant.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑30 jan 2025 19:01Dus nu is de MediaMarkt door hun beleid / halsstarrigheid omzet misgelopen en zelfs een klant kwijt geraakt. Nog los van degene die dit forum en/of deze topic volgen. Hoe stom kun je als ondernemer zijn. Blijkbaar heeft MediaMarkt niets geleerd van het debacle Saturn.
Maar goed, ze zijn mij dus definitief kwijt. Voor de tijd dat ze nog bestaan.
Nog niet maar daar was ik al wel vanuit gegaan. Kun je overigens nog wel ergens iets kopen met zo'n lange lijstJ. Deltoer schreef: ↑31 jan 2025 00:30Had ik al gezegd dat Mediamarkt mijn Excellijst heeft gehaald?
Ai dat is minder.witte angora schreef: ↑05 feb 2025 12:54Helaas, de soap gaat verder.
Volgens de eigen site zou de terugbetaling via Ideal binnen 2 of 3 dagen zijn, en geautomatiseerd. We zijn nu 5 dagen verder, maar nog niks op de rekening. Klantenservice reageert niet. Geweldig bedrijf - dus niet.
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
iDeal: 2-3 dagen
Creditcard: 8 dagen
Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
Betaling in de winkel: 14 dagen
Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
Klantenservice niet. Dus de teller loopt pas vanaf het moment dat je een mail hebt gekregen dat de retour is aangenomen.witte angora schreef: ↑05 feb 2025 13:28Maar ook die drie werkdagen zijn intussen gepasseerd. Daarbij: ze zijn zaterdag en zondag ook geopend. Zijn dat voor hen dan geen werkdagen?
Edit: dit staat op de site:
Zodra wij jouw bestelling hebben geannuleerd of wanneer we jouw bestelling in ons retourcentrum hebben verwerkt, zal de uitbetaling in gang worden gezet. Terugbetaling gebeurt altijd op dezelfde manier als waarop je voor het product hebt betaald. Hoe snel het geld op je rekening staat, hangt af van de betaalmethode:
iDeal: 2-3 dagen
Creditcard: 8 dagen
Cadeaukaart/e-voucher: 8 dagen (het bedrag wordt op de oude cadeaukaart teruggestort)
Betaling in de winkel: 14 dagen
Achteraf betalen (Klarna): 14 dagen
Stond er daadwerkelijk in de mail "Uw retour hebben wij in goede staat ontvangen en wordt verwerkt"? Of is het alleen dat ze het terugsturen?witte angora schreef: ↑05 feb 2025 13:39Die mail is verzonden vrijdag 31 januari om 7.32 uur. Nog geen geld, dus contact opgenomen met de klantenservice, 0 reactie tot nu toe.
Die telefoon hebben ze standaard in de winkel niet op voorraad, dus ik neem aan dat ie teruggaat naar het magazijn en dan loopt zo'n proces wel op die manier als ie wel was geleverd (heb ik ook eens ervaren).