LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MLM-bedrijven

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26

Re: MLM-bedrijven

Ongelezen bericht door student26 »

En opnieuw gaan maarschalk en student op de persoon spelen. Iets wat ze de MLM'ers verwijten. Inhoudelijk commentaar, behalve het naspelen van een plaat met een kras erop, ho maar.
Lees de berichten nog eens joh. Op 1 zin na zijn het inhoudelijke reacties. Waar klaag je dus eigenlijk over? Zeker gezien jouw reacties die (weer) niet inhoudelijk zijn.
Overigens, tot de vorige post van mij, heb je nogal helemaal geen kritiek op mij gehad (aangezien ik hier nog helemaal niet gepost had). Dus hoe mijn reactie dat men geen kritiek op jou mag hebben het resultaat kan zijn van kritiek op mij???????????
Dit geneuzel begon met jouw opmerking over lang of kort discussieren. Ik antwoordde daarop dat jij lange berichten niet kunt volgen en dat dat niet mijn probleem is. Vervolgens kom jij met een "afze*kreactie", waaruit ik concludeer dat we kennelijk geen kritiek op jou mogen hebben. Duidelijk lijkt me.
Overigens hou je erg van afleidingsmaneuvres of ben je gewoon een m.ieren.euker met je B of b?
Het was niet bedoeld als afleiding. Ik ben hier nog geen enkele keer een inhoudelijke reactie uit de weg gegaan. De achterliggende gedachte van mijn opmerking is je kennelijk ontgaan, wat jammer is, maar voor mij niet onoverkomelijk hoor. Dus als jij nu eindelijk iets interessants te melden hebt (inhoudelijk dus), dan ben ik gerust bereid daarop te reageren. M.a.w. kappen met dit geze*k en weer gewoon over het onderwerp, kee?

teun

Ongelezen bericht door teun »

Nee, je hebt er twee dingen uitgehaald die volgens JOU niet kloppen, terwijl het in theorie wel degelijk zou kunnen.
Niet kunnen en volgens JOU niet kunnen, dat zijn twee verschillende dingen.

margreet1900

Ongelezen bericht door margreet1900 »

Hallo allemaal,

Ik hoor in jullie verhalen de traditionele manier van denken en daar moeten nederlanders eens een keer vanaf kunnen wijken. Typisch nederlands is dat jullie altijd hetzelfde doen als anderen en iets wat nieuw is niet eens proberen. Wist je trouwens dat als je naar de film gaat je net zo hard meedoet aan mlm, je vertelt een vriend of vriendin goh, ik heb die of die film gezien , echt goed, moet je ook eens gaan bekijken, het enige verschil is dat je er zelf niets aan verdient. ik ben zelf distributeur van flp en gebruik de produkten, mijn fibromyalgie( 24 uur per dag pijn en constant moe) is dusdanig verbeterd dat ik weer zin heb in het leven, op basis van die ervaring schrijf ik iemand in, als die persoon er niets mee doet verdien ik er nog geld mee, dus de gast die 14 jan 2005 23.43 u gereageerd heeft, heeft het sowieso niet begrepen. bij flp is het gebruikelijk al staat de kleur van het kannetje je niet aan,NIET TEVEREDEN GELD TERUG. zou een bedrijf die alles op maandag verstuurd en vrijdags weer retour krijgt dan al 27 jaar bestaan. denk daar maar eens over na.
ik kan het iedereen aanraden. iemand die al niet weet uit te leggen hoe het werkt, is er niet geschikt voor, ik heb er al een paar weggestuurd.Tenslotte bepaal ik zelf met wie ik samenwerk.
o ja ik werk nu nog maar 3 dagen voor mijn baas en ben 35 jaar, over 2 jaar ontsla ik mijn baas.
meer eerlijke info? [email protected] : :D mijn dromen zijn geen bedrog : ik leef straks mijn dromen terwijl u nog droomt van een mooi leven.

MLM-er

Ongelezen bericht door MLM-er »

meer eerlijke info? [email protected] : mijn dromen zijn geen bedrog : ik leef straks mijn dromen terwijl u nog droomt van een mooi leven.

Magreet,

Het is niet zo slim om hier mensen ter recuteren voor je business.
Die laatste zin is ook niet zo slim. Is supervoer voor tegenstanders van MLM.
Ook zonder mlm kun je een prima, succesvol leven leiden.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mijn dromen zijn geen bedrog : ik leef straks mijn dromen terwijl u nog droomt van een mooi leven.
Wat een deceptie zal het straks voor jou zijn als je door je meer of minder bekende kennisen heen bent en je alleen nog wat van die spullen kwijtraakt huis aan huis of op de braderie, en daar je concurrenten tegen komt. Hoeveel waren het er ook alweer, 1,2 miljoen? Die wilden stuk voor stuk ooit hun dromen gaan leven...

Gast

Margreet, dus nu is mlm ineens nieuw?
Het bestond toch al 60 jaar?
Misschien dat jij het leuk vindt om te moeten betalen als je een film aanbeveelt, maar ik niet, of had je nog niet zover doorgedacht?

Geweldig, jij gaat je baas ontslaan, heb jij dan een gezagsverhouding met hem? Of een werkgever-werknemer relatie, waarbij jij de werkgever bent?
Nee, maar dat hadden je sponsoren je ongetwijfeld ook nog niet verteld.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

Ik hoor in jullie verhalen de traditionele manier van denken en daar moeten nederlanders eens een keer vanaf kunnen wijken. Typisch nederlands is dat jullie altijd hetzelfde doen als anderen en iets wat nieuw is niet eens proberen.
En daar is ie weer... Het is er wel echt ingestampt he? Ontzettend knap dat slechts 50 miljoen van de ruim 6 miljard (dat is iets minder dan 1%) tot dat geweldige inzicht zijn gekomen. Toch raar dat de overige 99% gemiddeld meer verdient dan deze 1% vind je niet?

(Voor de liefhebbers: het Wereld-BBP was in 2000 31.000 miljard dollar (bron: NRC). Stel dat dat gelijk is gebleven - in de praktijk uiteraard gegroeid -, dan heeft MLM een omzet/Wereld-BBP van 0,28% (omzet MLM in 2004: 89 miljard dollar). Nu weet ik ook wel dat omzet en BBP niet helemaal hetzelfde zijn, maar het geeft toch een aardige indicatie.)
Wist je trouwens dat als je naar de film gaat je net zo hard meedoet aan mlm, je vertelt een vriend of vriendin goh, ik heb die of die film gezien , echt goed, moet je ook eens gaan bekijken, het enige verschil is dat je er zelf niets aan verdient.
Dat laatste is natuurlijk wel het cruciale verschil. En als er sprake is van een cruciaal verschil, is het dan eigenlijk nog wel vergelijkbaar? Een pil die niet tegen griep helpt en een pil die wel tegen griep werkt. Een klein maar cruciaal verschil. Maar toch hetzelfde?

MLM-er

Mag****,

hahahahaha....nou, nou, Tros, kon*t mag wel? maar ree*t dus niet.
Nou Margree*t, ik zou dit niet pikken(oeps, pi*k*ken), hoor!
Je naam is te bah voor dit forum.

MLM-er

pikken

hahahaha, pikken is ok....mmm, maar margreet dus niet.
Ok, weet ik dat ook weer.

margreet1900

Ongelezen bericht door margreet1900 »

jullie moeten jezelf eens terug lezen, mlm is niks blabla, te eng zeker, door al dat enge gedoe uit amerika, kunnen jullie jezelf vol eten bij de grote M en onder het genot van een frikandel uit de microwave naar een filmpje(vcr) kijken op de bank om vervolgens gebeld te worden door een van de miljoenen mobieltjes, om daarna verveeld te gaan zitten surfen op internet.
zelfs bij ah is mlm alleen verdient de baas meer dan zijn personeel. :lol:
oja ik heb nog het lef mijn naam te registreren gast.

Gast

zelfs bij ah is mlm alleen verdient de baas meer dan zijn personeel.
oooohhh, nou ben ik op mijn plek gezet.
Wat probeer je me nu duidelijk te maken? Dat Albert Heijn ook mlm is?
Nou ja, toon dit maar aan zou ik zeggen?
Ik ben wel benieuwd welk deel van zijn omzet Albert Heijn via mlm behaalt en wat de instapkosten zijn en wat de deelnemers verdienen.

Inderdaad verdienen bazen meer dan de meeste van hun personeelsleden en meestal is daar ook een reden voor, zoals meer uren werken, meer verantwoordelijkheid, hogere doelstellingen enzovoorts.

Gast

te eng zeker, door al dat enge gedoe uit amerika, kunnen jullie jezelf vol eten bij de grote M en onder het genot van een frikandel uit de microwave naar een filmpje(vcr)
Jouw kijk op wat er te bereiken valt in het leven is duidelijk. Mlm past daar wel bij. Het komt uit Amerika dus het is goed, toch? Kan je ook als je een keer bij Jerry Springer komt te zitten zeggen: I'm working 2 jobs. En is alleen AH een mlm-onderneming of andere supermarkten ook? Maar nu begrijp ik die advertenties met "cassieres gevraagd" pas. Die zijn natuurlijk van andere cassieres die op zoek zijn naar downline.
Hoe lang doe je dit mlm al Margreet, en hoe lang geef je mlm de kans om in heel je levensonderhoud te gaan voorzien? Die stap zal je immers eerst moeten nemen voordat je verder kan gaan voor de echte rijkdom. In welk level zit je en hoeveel concullega's zijn er in Nederland? Je hebt al mensen weggestuurd, zozo, ik zie al dat jij echt aan het bouwen bent aan een kwaliteitsnetwerk.
mijn dromen zijn geen bedrog : ik leef straks mijn dromen terwijl u nog droomt van een mooi leven.
Als je droom onder meer is om je baas te kunnen ontslaan vrees ik dat mlm niet helemaal gaat brengen wat je er van verwacht. Laat je het hier weten als je met je mlm genoeg hebt verdiend om het bedrijf waar je nu werkt te kopen en de ontslagvergunning binnen is?
Hoezo registreren?
margreet1900
Gast

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Teun, het kan niet. Dat zeg niet ik maar iedereen die mij ooit onderwezen heeft, die ik ken en enige natuurkundige kennis heeft en iedereen die een natuurkunde boek openslaat.

Maar als het volgens jou theoretisch wel kan, bewijs maar.
Kan je gelijk de nobelprijs voor de natuurkunde winnen.

Gast

Ik vind altijd wel amusant om deze discussie(s) te volgen zo nu en dan. Maar wil er ook wel wat over kwijt. Een aantal dingen zijn mij namelijk opgevallen van beide kanten.

Ik moet wel bekennen dat ik zelf geen voorstander van de methode mlm, maar dat is persoonlijke voorkeur. Een lang verhaal, maar hoop dat het de moeite waard is voor beide perspectieven.

Over tegenstanders van mlm, vind ik het vreemd dat mensen zo fel reageren op een methode die wordt gebruikt door bedrijven. Het is slechts een middel om een product aan te prijzen. Als een product of service absoluut niet werkt zullen de lagen op een gegeven moment echt ophouden, ook hier is sprake van markt werking. Het kan gebruikt worden als een agressieve manier van het aan de man van een product of service, maar er zijn ook genoeg andere manieren die zeer agressief zijn waaronder telemarketing ook zijn agressieve varianten kent. Een veel gehoord argument is vaak dat mensen worden geronseld en verkeerde info wordt gegeven en op deze manier om een investering wordt gevraagd. Hierin kan ik tot op zekere hoogte met jullie meegaan. Op verkeerde informatie moet natuurlijk ingegaan worden, want dit is ronduit verkeerd en dan gaat het richting een pyramide spel, maar dat is verboden naar mijn weten. Hierbij ben ik het eens met mlm’ers die aangeven dat deze bedrijven wel bestaan en niet bij wet verboden zijn. Iets wat op de telecommarkt in Zweden wel eens is geprobeerd, maar mislukt is volgens mij. Uitgaande van het feit dat de partijen waarover gediscussieerd wordt dus niet verboden zijn, neig ik meer naar het argument dat mensen die hierin meegaan een bepaalde eigen verantwoordelijkheid hebben om in te schatten welke kansen er zijn voor hun toekomstig eigen bedrijf. Ik zie het dus als een eigen bedrijf. Hier staat een investering tegenover en als jij denkt (om welke reden dan ook) hier geld mee te kunnen verdienen moet je dit doen. Tegenstanders hoeven nu niet te doen alsof zij sterken zijn, die het doorhebben en zich verantwoordelijk voelen om voor de zwakkere deze ‘misstanden’ eens aan de kaak te stellen (zou ik in ieder geval wel heel moralistisch vinden en getuige van zeer veroordelende en betweterige attitude).
Het belangrijkste argument vind ik echter dat je een bedrijf eigenlijk altijd moet beoordelen op de combinatie van methode, maar bovenal dat op het product of service. In deze discussie wordt alleen ingegaan op de methode van een bedrijf en niet op het product of service, wat ik dus vrij vreemd vind om een bedrijf op af te rekenen. Ik vind het ook niet de chiqueste manier, maar het is een manier die eventueel effectief kan zijn en in die zin ook soms gebruikt wordt door meer ‘gerespecteerde’ organisaties.

Over de voorstanders, de echte mlm-ers moet ik echter ook zeggen, dat zij (soms wel overigens) niet echt op hun product in gaan, maar ook op de methode. Het argument dat dit juist onder vuur is genomen vindt ik er geen, want voorstanders noemen zich ook mlm-ers en proberen ook niet vaak de aandacht terugbrengen naar het product of service die ze nu daadwerkelijk aanbieden. Ook vind ik het argument dat vaak wordt gebruikt, “de organisatie bestaat al .. jaar” dus het zal wel werken niet echt een argument. Want als je, wat meestal wordt geopperd, en ook mijn mening is, iedere distributeur ziet als een eigen bedrijf, zal de overkoepelende organisatie niet veel overhead hebben en dus, indien genoeg mensen blijven opstarten, niet failliet gaan ongeacht het faillissement van veel bedrijfjes die via hen zijn opgestart. Om maar weer terug te gaan naar het product of service, denk ik dat mensen die met opmerkingen komen, blijf maar conservatief, ik verdien bakken met geld door ingestapt te zijn in mlm, ook redelijk naief. Gezien het eigen bedrijfjes zijn zou ik een wat genuanceerder standpunt aannemen en niet uitgaan van 1 marketinginstrument als de pure succesformule. Sommige mlm-ers onderkennen dan ook terecht dat het wel wat werken is en een gedegen businessplan waarschijnlijk wel op zijn plaats is. Als laatste vindt ik ook dat de verschillende mlm’ers, zoals terecht opgemerkt door tegenstanders, vaak weinig ingaan op inhoudelijke feiten cq cijfers. Dat in dit soort gevallen niet, met een link (naar een mlm website) of ontwijkend wordt gereageerd wat niet echt overtuigend overkomt en je standpunt niet verbeterd.

Nou voorlopig wel genoeg. Ben benieuwd hoe beide kanten hier op reageren en of het duidelijk genoeg is.

Maarschalk

@gast, dank voor je verhaal.
Ik ben het niet met je eens.
De "tegenstanders"waaronder ik, vinden de methode bagger en hebben dat ook onderbouwd.
Onze reacties worden pas fel zodra er (voor de zoveelste keer) weer leugens worden verspreid, die ook worden gebruikt om mensen te werven.
Als je inderdaad alle leugens en valse beloftes er van afstript, blijft er gewoon een methode over. Maar deze methode heeft economisch een impact van nul komma nul, en blijkt ook geen goede verkopers te werven.

Gast

Maarschalk: Ik weet niet precies waar je het niet mee eens bent (welke punten van mijn verhaal), maar dat terzijde.

Maar feit is dat het een methode is. "De leugens ervan afstript blijft er een methode over met geen economische impact".

Deze methode is een manier van marketing, dat lijkt me dit toch overduidelijk? Door gebruik te maken van een methode kunnen ook leugens verspreid worden (die ik ook afkeur, zie bovenstaand verhaal).

Maar om bij verkeerd gebruik van een methode, de gehele methode als crimineel neer te zetten vind ik persoonlijk wat kort door de bocht. Daarom pleitte ik in mijn verhaal voor meer focus op de producten dan de methode

Gezien de opmerking van 0,0 economische waarde klopt niet echt natuurlijk. Niet alleen gezien het feit dat er omzet wordt gemaakt door mlm bedrijven. Het wordt daarnaast ook weleens gedeeltelijk gebruik van gemaakt door 'gerespecteerde' bedrijven zoals ik ook al noemde. Dus tsja, deze opmerking vind ik persoonlijk niet echt van commercieel inzicht getuigen.

Nogmaals ik ben geen voorstander, maar vind je argumentatie redelijk kort de bocht

Maarschalk

Deze methode is een manier van marketing, dat lijkt me dit toch overduidelijk?
Heb ik ook gezegd. Lezen aub.
Jouw quote van mijn post was te kort door de bocht.
Maar om bij verkeerd gebruik van een methode, de gehele methode als crimineel neer te zetten vind ik persoonlijk wat kort door de bocht.
Heb ik dat gedaan in die post? Nee, suggereer dat dan ook niet.
Dus tsja, deze opmerking vind ik persoonlijk niet echt van commercieel inzicht getuigen.

Nogmaals ik ben geen voorstander, maar vind je argumentatie redelijk kort de bocht
Aangaande commercieel inzicht? Pas maar op jezelf toe.
Tuurlijk is mijn argumentatie kort (door de bocht). De uitgebreide versie is in al mijn posts tezamen terug te lezen. Je verwacht toch niet dat ik dit ga herhalen hier?

Gast

Maarschalk:

De eerste quote die je aanhaalt is meer bedoeld in een vraag vorm, als mlm slechts een methode is waarom je door het gehele forum de methode aanvalt. de vraag stond al in mijn eerste verhaal.

De tweede quote, als iets crimineels neerzetten, zei je niet in je vorige quote, maar ik krijg een indruk (door het hele forum heen) dat je de methode als niet legaal ervaart. Of je dit nu letterlijk zegt of niet, dat ter zijde. Dit is immers een discussie en niet een rechtzaal, toch? Je kan ook iets in een bepaald daglicht zetten en op die manier iets impliceren. Op mij kwam het in ieder geval zo over.

Ten derde het gebrek aan commercieel inzicht, was je opmerking (dit keer wel uit je post) dat het stript down van de leugens en dergelijke) een economische impact heeft van 0,0 wat pertinent niet waar is.

Nog een kleine voetnoot. Als je een discussie voert, is het vaak niet echt constructief om zinnen als "lezen aub" en "pas maar op jezelf toe (zonder verdere onderbouwing). Daarnaast hoef je niet proberen alles onderuit te halen wat iemand zegt, proberen iemand op woorden te pakken en dergelijk. Dat versterkt je punt niet echt. Een discussie is niet altijd puur bedoeld om te winnen, maar ook om een ander perspectief te zien.

Met mijn eerste post probeerde ik enige nuance in de discussie te brengen, maar lijkt aan je bewoordingen en stijl niet echt aan je besteed. Ik lees nog graag door, maar zal me er verder niet in mengen aangezien je mijn standpunt nu wel kent!

Maarschalk

Gast, ik reageer op jouw post, zeer kort.
Wat in die post stond was de essentie van mijn gehele betoog gedurende al mijn posts.
Schijnbaar gaat dat aan jou voorbij.
Daarna reageer je door mijn woorden verkeerd weer te geven en val je me aan.
Prima, maar dan kan je ook reactie verwachten. Ga dan ook niet zeuren aangaande de wijze waaop ik reageer.

0,0 heb je gelijk in, doch 0 klopt wel. 0,28% kan je afronden naar nul.
Zeker als 100 miljoen of 89 miljoen mensen zich ergens mee bezighouden, zij minder dan een half porcent, dus afrondbaar naar nul, bijdragen aan het wereld bbp.
GE die op de traditionele methode werkt, draagt veel meer bij met veel minder mensen.
Het een bagger methode noemen getuigt juist wel van commercieel inzicht. Als ik impact wil hebben ga ik dat juist niet via mlm doen maar op de traditionele manier. Lijkt me commercieel veel slimmer, en economisch veel efficienter.
Voldoende onderbouwd?

Gast

Toch nog even een opmerking over het commerciele inzicht. Kon het niet laten! :D

De vergelijking loopt mank om het als een percentage van het wereldwijde BBP te nemen, aangezien het een methode is. Je zegt nu in principe, een marketing methode is niet effectief omdat het maar verantwoordelijk is voor 0,28% van het BBP. Als je het zou vergelijken met opbrengsten van bijvoorbeeld direct mail, webvertising (zoals het zo mooi heet), cold calling (ook irritant overigens), etc., etc., etc. Krijg je misschien vergelijkbare cijfers. Dus wat dat betreft moet je het ook niet als markt zien die verantwoordelijk is voor een bepaald gedeelte van het BBP. Mlm zoals ik begrepen heb zit in de telecom, herbal life en zelfs begrepen dat ze in de magneetjes zitten.
Mbt de efficientie ben je met de andere methodes heb je zelf de controle omdat dit vanuit de eigen organisatie wordt gedaan (uitgaande van niet uit besteed), maar met mlm is het uitgaande van eigen bedrijfjes, voor de overkoepelende organisatie juist zeer efficient. Er zijn inderdaad relatief veel mensen werkzaam in, maar dat zijn geen personeelskosten. Het enige grote nadeel is dat je geen controle hebt, dus dat je je eigen naam kan verpesten en zeer veel verschillen i service en verkoopmethodiek (misschien wel illegale).

Mijn hele betoog hiervoor is nu juist dat het een methode is en dat ik niet begrijp dat je een methode aanvalt ipv het gebruik ervan en de producten of service die hier dmv worden verkocht.

Dus of je je commerciele inzicht goed hebt onderbouwd: eh..nee

Nogmaals ik sta eerder aan jouw kant dan de andere, maar blijkbaar duld je zelfs geen kritiek van iemand en ga je meteen in de aanval als er een ander geluid wordt gemaakt dan je eigen visie. Heb ik zelf overigens ook gedeeltelijk last van, maar ok ken je zwaktes.

Gesloten