LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boycot de consumentenbond!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Klein nuance-verschil tussen boycotten en expliciet vragen om XP !

De term boycotten komt uit de pen van het ANP en heb ik inderdaad de consumentenbond in geen enkele tekst zien aanhalen !

In de praktijk zal het niet veel uitmaken :)

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door aussienl »

Klein nuance verschil maakt in zoverre uit dat ikbenik hier haast een hartverzakking van heeft gehad. Als je zijn Caps interpreteerd als iemand die schreeuwt moet ie wel rood aangelopen zijn. :P

qwerty2007
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 okt 2007 13:06

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Ik vind t wel opvallend dat software -eisen en snellere systemen gelijk op gaan. Alsof ze met mekaar afspreken, dat als windows nou alles iets zwaarder maakt, dat de consument dan wellicht denkt dat hun huidige PC-tje nietmeer voldoet en als ze mee willen gaan toch nieuwere en snellere hardware moeten gaan kopen.

Windows 98 heeft wel lang zijn best gedaan voor mij, en nu draai ik
Xp al een jaar of 3. Meer heb ik ook niet nodig. Dit is eigenlijk ongeveer de grens. En met alle servicepacks tot nu toe heb je ook een goed beveiligde computer meen ik. Ik kan zo nog een paar jaar vooruit.
Dat kan ik niet zeggen voor bv. gamers, maar dan nog. Als MS geen rare verandringen in hun driver-structuur gaat doorvoeren ofzo. Waardoor programmeurs voor de nieuwe structuur worden gedwongen te gaan programmeren (jaja, MS heeft die monopoly, invloed en dus macht),
dan kunnen gamers alsnog ook heel wat jaren vooruit me XP
Ik ken die-hard gamers die nogsteeds windows2000 gebruiken. Of mischien pas zijn overgestapt naar XP.
En dat voldoet denk ik.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Ik vind t wel opvallend dat software -eisen en snellere systemen gelijk op gaan. Alsof ze met mekaar afspreken, dat als windows nou alles iets zwaarder maakt, dat de consument dan wellicht denkt dat hun huidige PC-tje nietmeer voldoet en als ze mee willen gaan toch nieuwere en snellere hardware moeten gaan kopen.
Ik mis steeds bij jullie waarom dat Vista zo'n hoge systeemeisen heeft.

Dat komt omdat de gehele bureaublad 3D is. En de vorige windowsversies 2D.

Dus om Vista goed te draaien (inclusief aero) dien je een goede krachtige videokaart met krachtige 3D faciliteiten te hebben.

Alleen in de Vista Home Basic is deze functionaliteit niet ingebouwd en deze draait dan ook op de minder krachtige computers.

De computerbouwers dienen hier dan ook rekening mee te houden, maar ook de consumenten.
In dit alles is de consument ook behoorlijk naïef en eigenwijs.

De consument heeft de instelling dat zij het zelf wel kunnen bepalen of iets wel of iets niet kan, en zij vinden ook dat zijzelf heel goed kunnen bepalen of het moet werken of niet.

Met alle respect, maar de mening of de gedachtegang van de consumenten doen er totaal niets toe en wat zij vinden is van ondergeschikt belang.
Dit is nu een typische Ikbenik gedachtegang: De mening van de consument doet er niet.
Jammer dat je het verkeerd begrijpt.

Microsoft heeft een nieuwe Windows Versie uitgebracht. En daarbij zijn de systeemeisen behoorlijk hoog.

Nu kan de consument wel zeggen dat zij niet naar Microsoft luisteren en zelf heel goed kunnen bepalen waar zij Vista op willen zetten, maar die mening is niet van belang.

Kijk, ik bedoel ermee dat je pas recht van spreken hebt als je aan de aanbevelingen van Microsoft hebt gehouden en een krachtige videokaart en veel intern geheugen in jouw computer hebt zitten.

Als jij een budget videokaart en 512MB of minder in jouw computer hebt zitten, vind ik dat je geen recht van klagen hebt.

Microsoft heeft heel duidelijk aangegeven waar de systemen aan dienen te voldoen en als er mensen zijn die daar totaal niet naar luisteren en problemen hebben, dan hebben zij geen recht van klagen.

Als jij op jouw 3 jaar oude computer Vista wilt gaan zetten en het blijkt dat die niet aan de hardware eisen voldoet, opgesteld door Microsoft, dan is jouw mening dat jij Vista ondanks alles toch op jouw systeem wilt hebben, niet van belang.

Dat bedoelde ik ermee.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 22 Okt 2007 18:52 door BBCS

Ik mis steeds bij jullie waarom dat Vista zo'n hoge systeemeisen heeft.

Dat komt omdat de gehele bureaublad 3D is. En de vorige windowsversies 2D.
Maar dat heeft Linux al zeker een jaar of twee.
http://www.compiz-fusion.org/
Een dat schijnt al te draaien op 192mb intern geheugen, Ik heb het hier heel soepel draaien op een oude PC met 512mb intern geheugen
Re: Compiz Fuzion what is the min specs? ? ?

I'm not sure what the minimum specs are. I'm running it using a 1,4MHz Celeron, 192mb RAM and an ATI Radeon Xpress 200m (I think it's 128mb, but not sure)
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=576270

De hoge systeem eisen zeggen in ieder geval wat over de kwaliteit van Vista, maar dan wel in negatieve zin!

En hier kun je 3D op Linux in actie zien (zou trouwens niet mijn wallpaper keuze zijn :) .) Het is tot veel en veel meer in staat dan wat Aero kan.
http://pl.youtube.com/watch?v=472HS_cEAAk

qwerty2007
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 okt 2007 13:06

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door qwerty2007 »

Er zaten volgens mij meer haken en ogen aan Vista dan enkelt het 3d bureaublad dat hoge systeem-eisen nodig heeft.

En wat voor systeem-eisen vraagt de "home baisc" versie van vista???
Als jij op jouw 3 jaar oude computer Vista wilt gaan zetten en het blijkt dat die niet aan de hardware eisen voldoet, opgesteld door Microsoft, dan is jouw mening dat jij Vista ondanks alles toch op jouw systeem wilt hebben, niet van belang.
Dat is waar het hier volgens mij helemaal niet om ging in dit topic.
Het gaat erom datconsumenten die laptops kopen of complete pc's,
niet meer de mogelijkheid krijgen om XP aan te schaffen ipv Vista..

Vista wordt dus op deze manier de consument opgeduwd.
Typish microsoft.

Uiteindelijk zullen er geen licenties meer voor XP zijn. En dan moeten alle consumenten straks mee met de tijd kwa hardware. Ook de wat oudere (maar toch wel redelijk snelle) pc's dus.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 21 Okt 2007 22:56 door BBCS
Begin deze maand stond de klachtenteller van de Consumentenbond nog op 4200. In net geen drie weken tijd is dit aantal dus met duizend klachten gestegen. Veel van de klachten gaan over niet goed functionerende programma's, hardware en randapparatuur. Ook klagen veel mensen over de snelheid waarmee Vista opstart en programma's opent. Microsoft kon overigens melden dat er in Nederland ongeveer een miljoen Vista-gebruikers zouden zijn. Iets meer dan vijf promille daarvan zou dus bij de Consumentenbond geklaagd hebben.
bron: tweakers.net
Ik heb in dit forum al vaker geschreven dat cijfers gegeven door Microsoft uiterst onbetrouwbaar zijn. Even een rekensommetje:

Volgens het CBS hadden in 2006 5.500.000 huishoudens in Nederland een PC.
http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/D2E9E66D ... p34pub.pdf (pdf bestand; zie hoofdstuk 6.)
Om aan de veilige kant te blijven (in het voordeel van MS) zal ik uitgaan van:
6.000.000 Nederlandse huishoudens op dit moment met gemiddeld 1,5 PC in huis.

6.000.000 x 1,5 = 9.000.000 PC's in de Nederlandse huishoudens. Microsoft zegt dat er in Nederland ongeveer 1.000.000 Vista gebruikers zijn. Dat is volgens Microsoft dus 11,11% van alle PC's in de Nederlandse huishoudens.

Volgens een onafhankelijk onderzoek had Vista eind juli 2007 een marktaandeel van 3,31%... En dat is inclusief de bedrijven, dus een hoop dubbel tellingen (iemand die zowel thuis als op zijn werk Vista gebruikt moet je natuurlijk maar 1 keer tellen).
http://www.onestat.com/dutch/dutch_abou ... ndeel.html

Als we er vanuit gaan dat het Vista marktaandeel in Nederland inmiddels 5,5% is, dan zijn de cijfers van MS nog steeds 2x te hoog!

Microsoft heeft het overigens over 1.000.000 Vista gebruikers en niet over 1.000.000 Vista licenties. In een huishouden heb je op 1 licentie natuurlijk vaak meerdere gebruikers. Echter deze gebruikers zullen maar 1 keer klagen bij de consumentenbond.
De problemen die er nog wel zijn, lijken in veel gevallen te worden veroorzaakt door het ontbreken van drivers. In de praktijk blijkt dat Microsoft veel klachten krijgt van mensen die Windows Update zelf actief hebben uitgezet. ‘Het gebruik van Windows Update moet dus omhoog’, stelde de directeur. Om dat te bevorderen en de support aan klanten te verbeteren, heeft Microsoft vrijdag de website Windowsvistaservice.nl geïntroduceerd.

Op deze website kunnen mensen via een eenvoudig stappenplan de meest voorkomende oorzaken van problemen achterhalen en indien gewenst een verzoek achterlaten om door Microsoft zelf te worden teruggebeld. Microsoft Nederland zegt dat Nederland hiermee het eerste land is waar dergelijke support geleverd wordt in aanvulling op de ondersteuning van computerfabrikanten. De fabrikant voegt hier subtiel aan toe dat er in Nederland ook meer ‘lawaai’ is rond de problemen met Vista dan in andere landen.
Geldt het terugbellen van Microsoft ook voor de OEM licentie houders? Hoe dan ook, de actie van de Consumentenbond schijnt z'n vruchten af te werpen.

Ik ben helemaal geen fan van de Consumentenbond en vooral hun opmerking dat de klant bij de winkelier gratis terug moet kunnen naar XP is natuurlijk belachelijk. Deze kosten dient Microsoft zelf te dragen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

Geldt het terugbellen van Microsoft ook voor de OEM licentie houders? Hoe dan ook, de actie van de Consumentenbond schijnt z'n vruchten af te werpen.

Ik ben helemaal geen fan van de Consumentenbond en vooral hun opmerking dat de klant bij de winkelier gratis terug moet kunnen naar XP is natuurlijk belachelijk. Deze kosten dient Microsoft zelf te dragen.
Toch vind ik het een giller.

Want met de licenties is het zo geregeld dat je bij Microsoft alleen terecht kunt voor support als je een retail-licentie gekocht hebt.

Heb je een OEM-licentie, dan dient de verkoper ten aller tijden de support te leveren.
Daarnaast wordt er totaal verkeerd geklaagd door de consumenten.

Heb je een nieuwe computer gekocht en die is retetraag en veel blauwe schermen?
Ga dan niet bij Microsoft klagen maar bij de fabrikant van die computer, die is dan in gebreken gebleven.

En als je problemen hebt met Windows, dan dien je ten aller tijden tot de verkoper van de computer te wenden.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Want met de licenties is het zo geregeld dat je bij Microsoft alleen terecht kunt voor support als je een retail-licentie gekocht hebt.
En zoals gebruikelijk ga je alleen in op die punten in iemand zijn tekst die jou het beste uitkomen.
Inhoudelijk reageren op alle aangedragen punten ( waarom bijvoorbeeld Vista zo een zware systeemeisen zou moeten hebben --> 3D-werkblad en linux dat met een budget-pc wel kan ) sla je voor het gemak maar weer over en dat is niet de 1e keer !

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

dat probleem ervaar ik ook bij posts van andere mensen, en vice versa natuurlijk
ikbenik heeft geen zin, of is niet in staat (om welke rede dan ook) om niet te antwoorden
daar kun je natuurlijk helemaal zelf je conclusies aan verbinden

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Ik ben een Vista-gebruiker van het eerste uur en met mijn Snelle AMD 6000+ Dualcore, een 8800GT Videokaart, 2048MB 800mhz intern geheugen en twee maal 320GB harddisks is het allemaal geen enkel probleem. Toch begin ik me af te vragen waar deze steeds maar weer zwaardere systemen eindigen, Het word een beetje te gek dat microsoft zo een zwaar OS bouwt dat meer dan de helft van de huidige systemen er te licht voor zijn.Ben zelf uiterst tevreden over Vista maar de steeds zwaardere eisen zijn een punt van zorg.Microsoft schiet daarin volkomen door, Zeker wanneer ik naar het systeemgebruik kijk als ik met Ubuntu aan de gang ben, Dat is ongelooflijk veel lager.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door BBCS »

ikbenik heeft geen zin, of is niet in staat (om welke rede dan ook) om niet te antwoorden
Mijn excuses dat het zo overkomt.

Maar door de drukte kijk ik waar de essentie ligt en daarnaast stellen mensen soms veel vragen in één keer, dat ik niet overal op in kan gaan.

Soms lees ik er overeen en soms ontgaat me gewoon een punt.
Toch begin ik me af te vragen waar deze steeds maar weer zwaardere systemen eindigen, Het word een beetje te gek dat microsoft zo een zwaar OS bouwt dat meer dan de helft van de huidige systemen er te licht voor zijn.Ben zelf uiterst tevreden over Vista maar de steeds zwaardere eisen zijn een punt van zorg.Microsoft schiet daarin volkomen door, Zeker wanneer ik naar het systeemgebruik kijk als ik met Ubuntu aan de gang ben, Dat is ongelooflijk veel lager.
Toen ik bij Digital werkte, kwam net Pentium II uit.
Wij vroegen ons toen al af waarom dat het toch zo verrekte lang duurde voordat een systeem was opgestart, zelfs al was de snelheid van de processor verdubbeld.

Daarnaast heeft Vista zo'n 800MB aan intern geheugen nodig om te werken.

En wat ik dus niet snap, Vista is vanaf het begin helemaal opnieuw geschreven.

Ik begrijp wel dat het systeem toch wel wat intern geheugen nodig heeft en doordat alles 3D is, dat je ook een goede videokaart nodig hebt.

Microsoft heeft van te voren aangegeven dat minimaal 70% van de huidige computersystemen Vista niet kunnen draaien.

Ik weet zelf het antwoord niet waarom dat de systeemeisen zo hoog liggen, maar op internet doen de verschillende zaken de ronde.
Het meest opvallende aan Vista is de Aero-interface met doorschijnende titelbalken, vloeiende animaties en 3D-weergave van objecten. Om dit mogelijk te maken breekt Vista radicaal met het verlede. Het verruilt de op het GDI/GDI+ model gebaseerde manier waarop vorige Windows-versies de desktop opbouwden voor Windows Presentation Foundation. Anders dan GDI/GDI+ is Windows Presentation Foundation geen onderdeel van de Windows-kernel. Het voordeel hiervan is dat dit de stabiliteit vergroot, maar het nadeel is dat het een zwaardere last op het systeem legt. Er is dus betere hardware nodig om Aero mogelijk te maken, maar ook betere drivers. Aero vereist WDDM-drivers, dit betreft een nieuw type driver dat verantwoordelijk is voor de communicatie met de grafische chipset. WDDM zorgt ervoor dat Vista-toepassingen een gedeelte van de processorkracht van de grafische chipset krijgen toegewezen. Bovendien wordt door gebruik van DirectX de weergave van vensters niet meer door de processor (cpu) afgehandeld, maar door de grafische processor (gpu), dus de grafische kaart. Het grafische systeem van Vista beschikt anders dan XP over een tweede buffer, waarin het animaties en complexe weergaven volledig kan voorbereiden om ze vervolgens ineens in beeld te plaatsen.

De nieuwe Aero-gebruikersinterface vereist een DirectX 9.0 grafische kaart met support voor WDDM-drivers en Pixel Shader 2.0. Daarbij moeten 32 bits per pixel beschikbaar zijn, wat betekent dat voor een resolutie van 1280×1024 (oftewel 1.310.720 pixels) 64MB grafisch geheugen nodig is en voor hogere resoluties meer. Microsoft noemt 128MB als minimum voor maximaal 1920×1200 en 256 MB voor nog hogere resoluties. Dit is echter theorie, in de praktijk zal Vista - ook al heeft uw computer wel 64MB grafisch geheugen - terugschakelen naar een GDI+ gebaseerde interface � la XP. De reden hiervoor is niet het geheugen maar de interface. PCI en AGP kunnen bij Vista namelijk definitief met pensioen. Vista excellereert pas bij een PCI-express interface.
bron: http://vista.techworld.nl/systeemeisen/
Ik denk zelf dat dit het antwoord is.

Dus de GUI gebruikt dus de laatste 3D technieken, en daar zal dus wel het antwoord liggen.

Ga maar na, want als je de nieuwste 3D games wilt spelen, heb je ook een flink uit de kluiten gewassen systeem nodig.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

Microsoft heeft van te voren aangegeven dat minimaal 70% van de huidige computersystemen Vista niet kunnen draaien.
En omdat Microsoft even 70% van de huidige computer verouderd verklaard is het goed?. Nogmaals, Ik draai het zelf en het gaat prima maar het is toch echt bezopen dat je een OS maakt dat 70% van de huidige computers naar de sloop verwijst.En nu heb je dan de juiste pc en dan komt microsoft straks met Windows 7, En wat zullen dan weer de eisen zijn? Sorry, ik ben een voorstander van windows maar dit begint knap uit de hand te lopen.Arrogantie van een monopolist, anders kan ik het helaas niet noemen.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door aussienl »

Toen ik zelf met computers begon, starte een computer net zo snel als nu. Ik heb me altijd verbaasd over het feit dat OS makers nooit hebben gekeken wat gebruikers nu werkelijk willen maar puur vanuit zichzelf keken: mooier, meer en groter. Natuurlijk is het zo dat programma's tegenwoordiger groter zijn maar zit een gebruiker nu echt wachten op 3D? Voor gamers is dat leuk maar naar mijn idee moeten die dat maar doen met een Playstation ofzo.
Verder is het natuurlijk bij de ratten af dat als je een snelle, uitgebreide pc hebt gekocht met alle opties zich maar een jaar of 3 geleden dat je nu nog niet eens meer meekunt met een nieuwe OS. Nu weet ik wel? Er zullen pc verkopers roepen dat het nu een maal snel gaat in de computer ontwikkeling maar dat wil niet zeggen dat met een nieuw OS meteen 70% van de pc's niet bruikbaar is met deze nieuwe OS.

Maar net als bij '98, waar sommige mensen nu nog naar tevredenheid op draaien, wat jaren goed doorging adviseer ik mensen ook nu gewoon door te blijven draaien op XP. Zelfs bij nieuwe pc's, waar je toch een gebruiksduur van een jaar of 5 mag verwachten raad ik ze XP aan. Tegen die tijd is Vista bugloos en zijn de pc's welke snel genoer er voor zijn ook spotgoedkoop.
Dit is eigenlijk hetzelfde wat de consumentenbond doet: neem gewoon XP en draai probleemloos.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

En nu heb je dan de juiste pc en dan komt microsoft straks met Windows 7, En wat zullen dan weer de eisen zijn?
Ik post hem nog maar een keer, maar ik heb nu toch echt de hoop dat dit gedoe met de nieuwe windows verleden tijd is !
Nieuwe Windows wordt uitgekleed
Uitgegeven: 22 oktober 2007 11:17
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2007 12:24

AMSTERDAM - De opvolger van Microsofts besturingssysteem Windows Vista wordt veel slanker. Dat blijkt uit een presentatie die ontwikkelaar Eric Traut van het bedrijf heeft gegeven.

Traut liet tijdens een presentatie aan de Universiteit van Illinois videobeelden zien van MinWin, een minimalistische systeemkern die de de basis moet vormen van Windows 7, de interne codenaam van de volgende editie van Windows. Het uitgeklede systeem heeft maar 25 megabyte aan harde-schijfruimte nodig, en verbruikte veertig megabyte aan werkgeheugen. Windows Vista vereist een veelvoud daarvan.

Het gedemonstreerde mini-Windows is overigens nog niet geschikt voor gebruik buiten computerlaboratoria: het beschikt bijvoorbeeld niet over een grafische schil.

Basis

De gedemonstreerde besturingskern moet de basis vormen voor nieuwe Windowsversies. Die wordt dan naar gelang de eisen van het hardwareplatform en de beoogde toepassingen verder uitgebreid. Zo moet een veel sneller en magerder Windows ontstaan dan het huidige Windows Vista, dat veel kritiek krijgt om zijn hoge systeemeisen.

Windows 7, waarvan de handelsnaam nog niet bekend is, wordt overigens pas over enkele jaren verwacht.

De site waarop de demonstratievideo te zien is, was maandag door de grote belangstelling moeilijk bereikbaar.

bron:nu.nl
Vista is vanaf het begin helemaal opnieuw geschreven.
Dat betwijfel ik dus ten zeerste. Dat kunnen ze wel zeggen, maar daar geloof ik niets van !
Ik begrijp wel dat het systeem toch wel wat intern geheugen nodig heeft en doordat alles 3D is, dat je ook een goede videokaart nodig hebt.
Als andere systemen ( linux / Mac ) dit kunnen zonder al die resources: draai hier ubuntu op een laptopje, zelfs met video onboard en niets grote resources, gewoon budgetsysteem en alle 3D-effecten ( cube, doorzichtige schermen, etc... ) draaien gewoon als een trein ! Deze effecten zijn dus gewoon gekopieerd ofwel van Linux ofwel van de mac ( niets mis mee overigens, beter goed gekopieerd dan :D )
Dus of die code is bagger geschreven of hier ligt het helemaal niet aan :? [/quote]

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door angel1978 »

en nog maar een stukje hierover:
Microsoft ontwikkelt slanke Windows-kernel MinWin

Maandag 22 oktober 2007, 15:45 - Microsoft herschrijft de kerncode voor Windows om een compacte kernel te krijgen die voor toekomstige producten zoals de opvolger van Windows Vista te gebruiken is.

18 reacties Door Maarten Reijnders
Microsoft zal de nieuwe code (interne codenaam: MinWin) onder meer gaan inzetten voor Windows 7, de opvolger van het huidige besturingssysteem Windows Vista.

Engineer Eric Traut gaf onlangs tijdens een presentatie aan de University of Illinois toe dat het imago van Windows als een 'groot, opgeblazen besturingssysteem' op dit moment terecht is. Volgens hem is die omschrijving echter niet van toepassing op de kernel.

De kernel, die niet beschikt over een grafische user interface (gui), kan draaien op 40 MB RAM. De huidige versie van MinWin beslaat 25 MB (ter vergelijking: de volledige versie van Vista heeft 4 GB nodig). Als het aan Microsoft ligt, wordt MinWin nog kleiner, zo vertelde Traut. "Het is nog steeds groter dan ik wil."

Microsoft is van plan om Windows 7 in 2010 uit te brengen. Details over eventuele nieuwe functionaliteiten ontbreken nog

http://webwereld.nl/articles/48391/micr ... inwin.html
De volledige versie van Vista heeft dus 4 Gb nodig :?

Let ook op het vette gedeelte :D

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Op deze website kunnen mensen via een eenvoudig stappenplan de meest voorkomende oorzaken van problemen achterhalen en indien gewenst een verzoek achterlaten om door Microsoft zelf te worden teruggebeld. Microsoft Nederland zegt dat Nederland hiermee het eerste land is waar dergelijke support geleverd wordt in aanvulling op de ondersteuning van computerfabrikanten. De fabrikant voegt hier subtiel aan toe dat er in Nederland ook meer ‘lawaai’ is rond de problemen met Vista dan in andere landen.

Want met de licenties is het zo geregeld dat je bij Microsoft alleen terecht kunt voor support als je een retail-licentie gekocht hebt.
Als ik je goed begrijp worden mensen met een OEM licentie dus niet door Microsoft teruggebeld tijdens deze nieuwe support actie van MS? :wink: Dan is dit nog meer misleiding van Microsoft! De meeste bestaande PC's kunnen helemaal geen Vista draaien. Daardoor schat ik dat zo'n 95% van de in omloop zijnde Vista licenties bij particulieren OEM licenties zijn. Deze worden immers bij nieuwe PC's meegeleverd. Microsof gaat in deze actie maar 5% van de verzoeken om support terugbellen? Een wassen neus noem ik dat.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

OEM licenties worden ALLEEN bij deze actie toch geaccepteerd
normaal gesproken niet, omdat in de voorwaardes staat dat de leverancier van het OEM product ook gezien moet worden als het punt waar ondersteuning gevraagd kan worden

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 23 Okt 2007 19:41 door Moppentappers

OEM licenties worden ALLEEN bij deze actie toch geaccepteerd
Waar staat dat? Ik heb dat in de in dit topic geposte citaten niet gelezen. Heb je een url?

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Boycot de consumentenbond!

Ongelezen bericht door jor »

http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... staservice

Dat mag bij Windwos Vista op dit moment dus inderdaad wel :wink: , Ook de OEM-versies .Via de nieuwe website mag iedereen om steun vragen. Men vraagt echter wel om de produktcode, alleen legale versie's dus.Ondersteuningsformulier staat beneden, Boven de website waar het opstaat.

http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... aform.aspx


Gratis is het ( op dit moment )ook.

Jor.

Gesloten