LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Helena ik heb grote waardering voor je doorzettings vermogen, en dan ook in de situatie waarin jij zit, nog aan andere te denken. Je bent een dappere meid met pit. :wink:
Ik ben het absoluut helemaal met je eens met wat je hebt geschreven, ik zou proberen dit idd onder de aandacht van iedereen in nederland maar met name de politiek te brengen.
Hoe zou ik zo gauw 1 2 3 niet weten, maar als ik ergens mee kan helpen om dit daadwerkelijk onder de aandacht te krijgen, dan wil ik mij hierbij aanbieden daar aan mee te helpen. :P

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door renegade66 »

helena, daar heb je toch echt een heel goed punt. ik wil je er ook bij helpen het onder de aandacht te brengen als het nodig is. er moet nu echt iets gebeuren.

wat ik er verder van vind, en ik zal misschien wel commentaar krijgen maar dat intresseert me niet.

wij als nederlanders staan klaar met geld, goederen, kleding, eten en weet ik allemaal nog meer voor de zogenaamde kansarme landen. er worden miljarden in geinvesteerd, ook door deze regering.
nu wordt steeds duidelijker dat we hier in nederland hard achteruit gaan, ja we hebben het in sommige gevallen absoluut beter. maar er zijn hier in nederland tien duizenden mensen die heel diep in de problemen zitten, bijna geen eten, geen geld om vaste lasten, zorgverzekering en schulden te betalen. waar is de hulp voor die mensen?
en dan krijg je weer te horen er is hulp zat!!! nee dat is er niet, dat is gelul, je loopt gewoon keihard tegen een bureaucratische muur aan met allerlei regels, als je al een veter te veel hebt wordt je gewoon niet geholpen. zwervers ( waarvan er veel zijn die niet anders willen) worden op dit moment van de straat gehaald en krijgen een warm onderkomen en warm eten ook al hebben ze geen cent.

ik zeg het heel erg hard nu, maar laat de regering verdomme eerst naar hun eigen land kijken en helpen voordat ze miljoenen wegpompen naar andere landen waar het geld niet naar de armen gaan maar naar de mensen die al veel geld hebben. er is overduidelijk echte armoe hier in nederland en geen enkele organisatie of regeringspartij die het ziet of zegt: hé er moet iets gebeuren. nee de sukkels gooien alle prijzen en zorgverzekeringen enz enz omhoog en laten het inkomen zakken.
tjonge jonge, wat zijn ze slim zeg, nee zij hebben niet te klagen met een inkomen van enkele tonnen per jaar.

zo dit moest ik ff kwijt, want ik maak het zelf ook mee namelijk, alleen gelukkig voor mezelf en mijn gezin kan ik wel de huur, gas, water en licht, en de zorg betalen en we hebben net genoeg te eten, en de rest van de schuldeisers moeten maar wachten tot ik meer geld krijg of weer werk vind ondanks de crisis. en geloof me ik heb me altijd de pestpeluris gewerkt. dus geef daar geen commentaar op A.U.B.

ik heb echt met helena en haar kleintje te doen, ik kan me er echt kwaad om maken dat men zo met mensen omgaan tegenwoordig.

Nederland? wat een vervelend land is dit geworden sinds bak ellende....

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jor »

renegade66 schreef:
wat ik er verder van vind, en ik zal misschien wel commentaar krijgen maar dat intresseert me niet.

wij als nederlanders staan klaar met geld, goederen, kleding, eten en weet ik allemaal nog meer voor de zogenaamde kansarme landen. er worden miljarden in geinvesteerd, ook door deze regering.
nu wordt steeds duidelijker dat we hier in nederland hard achteruit gaan, ja we hebben het in sommige gevallen absoluut beter. maar er zijn hier in nederland tien duizenden mensen die heel diep in de problemen zitten, bijna geen eten, geen geld om vaste lasten, zorgverzekering en schulden te betalen. waar is de hulp voor die mensen?


ik zeg het heel erg hard nu, maar laat de regering verdomme eerst naar hun eigen land kijken en helpen voordat ze miljoenen wegpompen naar andere landen waar het geld niet naar de armen gaan maar naar de mensen die al veel geld hebben. er is overduidelijk echte armoe hier in nederland en geen enkele organisatie of regeringspartij die het ziet of zegt: hé er moet iets gebeuren. nee de sukkels gooien alle prijzen en zorgverzekeringen enz enz omhoog en laten het inkomen zakken.
Je gaat daar wel commentaar op krijgen maar positief commentaar! Ben het namelijk volledig met je eens.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

De regering zou eens onder druk moeten staan, dusdanig dat de mensen zeggen we hebben jullie niet meer nodig als het toch niet beter kan.
Ik denk dat dan de mogelijkheden opeens weer mogelijk zijn.
Het probleem is echter dat we met zijn allen klagen, maar niemand die opstaat en zegt we gaan ervoor.
Ik heb de middelen niet om zoiets te starten, financieel gezien niet tenminste, en degene die dat wel hebben maken zich niet druk want die zitten wel goed.
Ik heb voor de gein een pol http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 74&t=78148 over belasting gemaakt hier, en je zult verbaasd zijn hoeveel mensen met de stelling eens zullen zijn.
Maar ons geschreeuw wordt niet gehoord, of ze willen het niet horen.
Hoe dan ook, zolang niemand opstaat wordt het alleen nog maar erger.

groetjes
een :oops: Nederlander :oops: schaam me bijna me een nederlander te noemen.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

@ elmo en renegade

Ja ik zou graag uw hulp willen hierbij. Het gaat namelijk niet alleen om het heden, maar ook om de toekomst van onze kinderen. Dat de heren politicus dit niet snappen begrijp ik ook niet. Per slot van rekening hebben hun ook kinderen. En zelfs kinderen die bij hun ouders een goed leven hebben, kunnen als ze later op zichzelf wonen in problemen geraken. En ja dat kan ook het kind zijn van een minister, of van een deurwaarder of van een medewerker van een energieleveringsbedrijf. Dit probleem moet aan het licht komen hoe dan ook!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik zeg vaak hier thuis, het is bijna vooroorlogs, de armoede groeit en blijft maar groeien.
Als ik weer eens in de krant lees, weer een bedrijf failliet , denk ik dat achter elke man en vrouw die daar werkte een gezin zit. Weer 4 mensen in de ellende, voor dat het UWV alles op orde heeft door hun jarenlang durende reorganisatie , liggen de gezinnen al op hun kont.
Er komt eens een actie voor de voedselbank, nou bedankt was ook eenmalig, maar de rest van stichtingen draaien gewoon door en de ene na de andere topman gaat naar huis met vette bonussen!
Ze willen ons doen geloven dat het zo goed gaat in NL, nou dus echt niet!
Ze doen ons geloven dat we weer vertrouwen in de economie hebben en meer gaan uitgeven, nou ik kan niet meer uitgeven, eerder minder!
Anders zeggen ze wel dat we dom zijn en niet met geld om kunnen gaan, nee, plots komen we niet meer uit.
De gas en elektra prijzen gaan omlaag, wat doet de regering? Die verhoogt de belasting erop, simpel toch?

Stel ik zou een tegen wind opzetten, ik ben daar niet te beroerd voor, hoelang zou het duren voordat ik afgeschoten zou worden?
Nederland mort, maar mist een stem!

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Kan me alleen maar aansluiten bij alle vorige sprekers.
Succes vanmiddag Helena en zorg dat je wordt gehoord door de rest van
Nederland, want je krijgt misschien nu de kans.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jor »

helena1906 schreef: Ik snap dat je kan worden afgesloten van je gas en licht en uit je huis kan worden gezet als je niet betaald. Maar wat als je echt niet in staat bent om dit te doen? Moet je dan dubbel gestraft worden? Want daar lijkt het op. Als je iets wilt regelen op korte termijn dan moet je eerst worden aangemeld zijn bij het WSNP en daar moet dan door de rechter een uitspraak over worden gedaan.


Begrijp me goed, ik probeer hier gelijk een maatschappelijk probleem aan het licht te krijgen, een probleem waar Nederland in de toekomst steeds meer mee te maken gaat krijgen. Nederland gaat namelijk zwaar achteruit. Er zijn nu meer mensen met schulden dan 5 jaar geleden. Er zijn nu ook meer voedselbanken dan 5 jaar geleden. ER IS MEER ARMOEDE!!!


Eigenlijk zouden mensen vanaf 2 of 3 maanden achterstand van vaste lasten zoals ziektekosten, huur, energielevering en water verplicht moeten worden aangemeld door de belanghebbenden/schuldeisers. Dat zou door de wet verplicht moeten worden, zodat de deurwaarders ook kunnen ophouden met hun zakkenklopperij. Want dan word je nog meer uitgeknepen. Deurwaarderskosten die erbij komen bovenop de schulden. Als men al geen geld heeft, waarom dan nog al die extra kosten?
Een goed geschreven stuk waar ook een deel van de oplossing word gegeven naar mijn idee. Kijk, iedereen moet zijn gas/licht/huur enz betalen maar inderdaad zouden mensen die 2 of 3 maanden achterlopen direct moeten worden aagsproken. Deze kosten kunnen dan namelijk van de uitkering/loon/aow worden ingehouden zodat er verder geen achterstand ontstaat. Ik las in de krant dat deurwaarders gouden tijden doormaken, Nu Wees Daar Vooral Trots Op! Niet dus, hierdoor worden relatief kleine schulden binnen de kortste keren onbetaalbare bedragen en loopt alles vast. Zal een voorbeeld van mijn eigen situatie geven het is al een tijd terug dat ik een rekening niet op tijd betaal en in een incasso-procedure kom, het is geheel mijn eigen schuld en ik bel de deurwaarder/incassobureau op voor een regeling, dit blijkt alleen mogelijk als ik in 3 termijnen betaal en de eerste termijn binnen 48 uur overmaak. De termijnenbedragen zijn ook veel te groot t.o.v. mijn inkomen en ik bied een lager bedrag dat ik nog net kan ophoesten. Zij gaan niet akkoord en het komt voor de rechter, word veroordeeld en er komt heel veel geld bij. Nu bel ik weer de deurwaarder en deze gaat nu gelijk akkoord met het in eerste instantie door mij aangeboden bedrag. Ik heb een flinke tijd erg zuinig moeten leven niet door de schuld zelf maar door de kosten die vele malen hoger waren dan de eigenlijke schuld.En ja, ik weet het, je moet je rekeningen op tijd betalen dan gebeurd zoiets niet.De samenleving is veranderd en niet ten goede helaas gezien de schrijnende gevallen die meer en meer zichtbaar worden.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

Hoe dan ook, zolang niemand opstaat wordt het alleen nog maar erger.
Daarom laat ik nu mijn stem wel horen, want er moet iets veranderen. In mijn eentje kan ik niet veel, maar ik zal wel doen wat ik kan, wat misschien een impuls kan geven waardoor de situatie kan verbeteren voor mensen hier in Nederland.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Hoi Helena,

Ik ben flink aan het breanstormen hoe we dit moeten gaan oppikken. Want ik heb gezegd dat ik hieraan mee wil doen, maar ik wil niet stil gaan zitten en afwachten wie de eerste stap gaat zetten.

Nu heb ik zitten bedenken, weet niet of je daar mee eens bent, om te beginnen een hyvesprofiel daarvoor te gaan openen.
Zodat een ieder daar met tips ideeen en plan van aanpak zich kan aanmelden en zodoende mee te werken dat wij als nederlanders het zat zijn die betutteling, en behandeld te worden als melkkoeien etc etc. Als we daar mee beginnen wellicht dat er op die manier dan een dominee effect bewerk stelligd kan worden.
Het is maar een optie dus kritiek altijd welkom.
En dan een soort van handtekeningen actie te gaan houden wie het hier me eens is, en aan het kabinet wil laten horen dat wij nederlanders nu eens gehoord willen worden, en duidelijk maken wat er allemaal leeft en gaande is in deze bizarre maatschappij.

Ik had zoiets er moet nu echt iets gaan gebeuren en onze stem laten horen voor alle nederlanders.
Ik hoor graag van je.

Sorry voor de aanpassingen iedere keer, maar dan schiet er ineens weer iets te binnen.
Want ik zat nu ook gelijk te bedenken, om die handtekeningen of what ever daarna aan te bieden aan elk fractielid van het kabinet, en overige zooi daar.
Om het op die manier daadwerkelijk onder de aandacht te brengen dat het moet veranderen, en dan daarbij ook de media daarin betrekken.
Laten we ons nu daadwerkelijk horen dat we het zat zijn wat er nu gaande is in nederland, dat er bepaalde regels moeten zijn in een land daar ontkom je niet aan, maar de regels die er nu zijn, en de continu opgelegde belastingen etc etc moet gestopt worden, voordat we helemaal niks mee mogen.
En het land verander in soort van class of 1984.
Laatst gewijzigd door elmo43 op 09 jan 2010 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

Hoi Elmo,

Ik ben het er mee eens, zal gelijk ermee beginnen en de link hier posten! Goed idee! Dankje! :D

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Las nog even je begin topic, afgesloten van gas en licht, ik wil niet lullig doen hoor, maar voor iemand die afgesloten is, reageer je best wel vaak hier op het forum!

Later stel je dat je het je best wel kan voorstellen dat je kan worden afgesloten voor gas en elektra en uit je huis kan worden gezet!

Dat het een maatschappelijk probleem is, ben ik volkomen met je eens, echter, als je van alles verstoken bent, hoe kan je dan op internet?

Als ik het verkeerd zie, hoor ik het graag, want tegen het zittend pluche ga ik graag in!

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

kaarsje69 schreef:Las nog even je begin topic, afgesloten van gas en licht, ik wil niet lullig doen hoor, maar voor iemand die afgesloten is, reageer je best wel vaak hier op het forum!

Later stel je dat je het je best wel kan voorstellen dat je kan worden afgesloten voor gas en elektra en uit je huis kan worden gezet!

Dat het een maatschappelijk probleem is, ben ik volkomen met je eens, echter, als je van alles verstoken bent, hoe kan je dan op internet?

Als ik het verkeerd zie, hoor ik het graag, want tegen het zittend pluche ga ik graag in!

Misschien zit er wel een accu in haar laptop en mag ze via de buurman die
dan opladen.
Een snoertje naar beneden af en toe om uit te helpen en Helena in staat
te stellen te communiceren, zou zomaar kunnen toch? :D

Ook in haar buurt wordt nagedacht om haar te helpen.
Maar je mag het vragen natuurlijk kaarsje 69, maar ik heb
die vraag al veel eerder aan Helena gesteld.
Alleen stelde ik dezelfde vraag anders als jij en heb gevraagd
hoe ze dat oploste met de computer?

Trouwens, ze heeft gisteren de Telegraaf op bezoek gehad en als
er een andere situatie was geweest dan ze had gezegd, waren
ze er geen 1 1/2 uur gebleven, om alles op te schrijven
voor een eventuele plaatsing morgen in hun krant.

witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door witte angora »

De vraag kwam gisteravond inderdaad ook bij me op, maar de verklaring die jeanne geeft is 100% plausibel denk ik.

Zelf heb ik een pc, geen laptop, dus ik had aan die accu ook niet gedacht, maar laptops kunnen inderdaad op accu's draaien.

helena1906
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:22

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door helena1906 »

@kaarsje69

Uw uitleg heeft u net gekregen van Jeanne.


Tuskar
Berichten: 69
Lid geworden op: 22 jan 2007 21:00

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door Tuskar »

@Ik heb sedert juni ook een goedlopende regeling met de deurwaarder.

Deze deurwaarder had dit bedrag mee kunnen nemen en contact met de leverancier op kunnen nemen.

Het blijkt dat deze deurwaarder een slecht werkende deurwaarder is, waar ik geen vertrouwen in heb. 1 Telefoontje van deze persoon was voldoende geweest om al deze ellende te voorkomen. Ook begrijp ik de Nuon medewerker niet. Deze had te samen met de deurwaarder een contact moeten leggen met de sociale dienst voor een oplossing.
Wil graag weten welke deurwaarder dit is en ken een Nuon medewerker en wil dit wel eens uitspelen.
Geef de naam door van de deurwaarder en het clientnummer en het klantnummer van Nuon. Wil kijken voor een oplossing.
Laatst gewijzigd door Tuskar op 12 mar 2010 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door Shine »

Wil graag weten welke deurwaarder dit is en ken een Nuon mederwerker en wil dit wel eens uitspelen.
Geef de naam door van de deurwaarder en het clientnummer en het klantnummer van Nuon. Wil kijken voor een oplossing.
WAARSCHUWING:
NOOIT maar dan ook NOOIT klant(client)nummers hier plaatsen! Daarmee legt u uw persoonsgegevens en -omstandigheden voor iedereen te grabbel!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jor »

Tuskar schreef: Wil graag weten welke deurwaarder dit is en ken een Nuon mederwerker en wil dit wel eens uitspelen.
Geef de naam door van de deurwaarder en het clientnummer en het klantnummer van Nuon. Wil kijken voor een oplossing.
Buiten niet hier plaatsen zoals shine melde ook NOOIT je klantnummer of/en welke persoonlijke informatie dan ook afgeven aan wie dan ook. Je hebt namelijk geen idee van de bedoelingen van de persoon die dat wil weten, kan goed zijn maar kan net zo makkelijk leiden tot nog veel grotere problemen ( denk aan identiteitsfraude!!). Uit ervaring zeg ik niet doen.

Tuskar, als je dingen wil uitspelen doe dat dan maar met je eigen gegevens en vraag niet de bezoekers hier mee te gaan in jou spelletjes door hun gegevens aan jou ter beschikking te stellen.
Laatst gewijzigd door jor op 11 jan 2010 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jor schreef:
Tuskar schreef: Wil graag weten welke deurwaarder dit is en ken een Nuon mederwerker en wil dit wel eens uitspelen.
Geef de naam door van de deurwaarder en het clientnummer en het klantnummer van Nuon. Wil kijken voor een oplossing.
Buiten niet hier plaatsen zoals shine melde ook NOOIT je klantnummer of/en welke persoonlijke informatie dan ook afgeven aan wie dan ook. je hebt namelijk geen idee van de bedoelingen van de persoon die dat wil weten, kan goed zijn maar kan net zo makkelijk leiden tot nog veel grotere problemen ( denk aan identiteitsfraude!!). Uit ervaring zeg ik niet doen.

@Jor
Helemaal mee eens en voor Helena is het zowiezo al opgelost vandaag
als het goed is tenminste. :D

Gesloten