LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus als jou kinderen verslaafd raken is dat ook je eigen schuld?? Want dat is dit nl ook. Dan is dat dus jou verantwoordelijkheid en niet die van de dealers/overheid of wie dan ook. Jij hebt dan niet opgelet nl. heel apart.
Als je kind verslaafd raakt heb je inderdaad niet goed opgelet en een paar signalen gemist.
Huiswerk maken heb je vaak geen Internet connectie voor nodig, bovendien kun je in heel veel routers thuis zelf sites blokkeren.
Als mijn kind hoort te slapen en gaat er stiekum 's-nachts uit om te Habbo'en, het spijt me maar dan komt toch ECHT die maat 46 tevoorschijn en landt hij niet meer voor ie in zn kamer zit.
Natuurlijk is het Habbo te doen om zoveel mogelijk te verdienen maar om ze nu de schuld te geven van een verslaving, want zo noem ik het als kinderen geld gaan stelen, (inderdaad stiekum via je telefoon credits kopen als je dat verboden hebt is STELEN) gaat me een brug te ver. Wat is het volgende... bierfabrikanten verantwoordelijk houden als kinderen drinken terwijl je ze dat verboden hebt ?, sigaretten fabrikanten verantwoordelijk houden voor het feit dat ze roken ?. De supermarkt verantwoordelijk houden omdat het snoep zo verlijdelijk opgesteld staat ? De ouder maar zeker OOK het kind heeft ZELF een verantwoordelijkheid.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

pipiladderkous schreef:Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik heb hier nog 3 andere kinderen die hun huiswerk moeten maken. Tegenwoordig is dat vaak op de computer.
Hij heeft broertjes en geloof maar dat hij er achter komt. Tjonge ik krijg bijna het idee dat mijn kind dit als enigste doet en het voor de rest allemaal van die meegaande schatjes zijn :o
Dan is het dus zaak om toch te zorgen dat de drie andere kinderen hun huiswerk kunnen maken, maar dat nr. vier niet bij de computer kan.
Als de computer in een aparte kamer staat moet als de drie hun huiswerk af hebben de kamer op slot, of de computer moet in een secretaire die op slot kan.
Er zijn echt oplossingen te vinden, je moet alleen een beetje creatief zijn.
pipiladderkous schreef:Vind je? Dus internetbedrijven hebben geen verantwoordelijkheid? Spijtig, ik ben het niet met je eens! Na herhaaldelijk verzoek ons IP te blokkeren mag ik toch hopen dat ze een beetje meedenken.
U ziet het verkeerd.
Een slijterij kun je ook niet verwijten dat mensen met een alcoholprobleem daar drank halen!
Dit is een legaal bedrijf en het is inderdaad UW zorg om te voorkomen dat u failliet gaat, omdat u uw kind niet in hand heeft.
Daar is een bedrijf inderdaad niet verantwoordelijk voor.
pipiladderkous schreef:Dat kan hij wel. Door te zorgen dat het alleen met Ideal of Paypal kan, dat hebben kinderen meestal niet.
En hoe snel kan een kind een paypal account aanmaken?
En dan zeuren dat dat nog te makkelijk is?
Punt is, dat niemand verantwoordelijk is voor het gedrag van uw kind behalve uw kind en u (en eventueel uw partner).
Dat u blijft roepen dat het bedrijf verantwoordelijkheid heeft in deze is geen goed voorbeeld voor uw kinderen.
Het is namelijk UW verantwoordelijkheid.
pipiladderkous schreef:Ja, lijkt me vrij normaal als hij zijn slaapkamer uit kan :roll:, en Habbo is niet de enigste hoor. Je hebt ook Runescape enz waar je credits van kan kopen via telefoon.
Dat hij zijn slaapkamer uit kan lijkt me logisch.
Ik heb het over de voordeur.
En als er bedrijven zijn waar het via de telefoon kan, is het dus zaak om te zorgen dat óf die nummers niet gebeld kunnen worden vanuit huis, óf de jonge man geen telefoon tot zijn beschikking heeft.
pipiladderkous schreef:Dus als jou kinderen verslaafd raken is dat ook je eigen schuld?? Want dat is dit nl ook. Dan is dat dus jou verantwoordelijkheid en niet die van de dealers/overheid of wie dan ook. Jij hebt dan niet opgelet nl. heel apart.
Dus nu is hij verslaafd?
En ja, als je kind verslaafd raakt, is dat NIET de schuld van de overheid, NIET de schuld van de dealer, maar echt die van het kind en de ouders.
Een slijterij kan toch ook niet aangeklaagd worden omdat mensen alcoholist worden?
Die is daar toch niet verantwoordelijk voor?
Zoek hulp voor uw zoon als hij verslaafd is!
Die is er.
En zorg dus dat hij geen credits meer kán kopen.
Dat is niemands verantwoordelijkheid dan die van u.
U bent zijn ouder.

P.S.
Als uw kind iets steelt uit de winkel, roept u dan ook dat de winkel medeschuldig is, omdat uw kind er bij kan?
En omdat het allemaal zo mooi uitgestald staat?
Nee toch hoop ik?

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

bprosman schreef: Als je kind verslaafd raakt heb je inderdaad niet goed opgelet en een paar signalen gemist.
Nee, ik had en heb het wel door maar verwacht dan medewerking van die bedrijven.
Huiswerk maken heb je vaak geen Internet connectie voor nodig, bovendien kun je in heel veel routers thuis zelf sites blokkeren.
Toch wel, ze moeten hun huiswerk via mail versturen. En blokkeren via de router heb ik ook al gedaan. Geloof me, dan kiep je het liefst de computer uit het raam, een groot drama.
Als mijn kind hoort te slapen en gaat er stiekum 's-nachts uit om te Habbo'en, het spijt me maar dan komt toch ECHT die maat 46 tevoorschijn en landt hij niet meer voor ie in zn kamer zit.
Dat heeft echt bij deze meneer geen zin geloof me maar. Ik zit niet voor niets met mijn handen in mijn haar.
Natuurlijk is het Habbo te doen om zoveel mogelijk te verdienen maar om ze nu de schuld te geven van een verslaving, want zo noem ik het als kinderen geld gaan stelen, (inderdaad stiekum via je telefoon credits kopen als je dat verboden hebt is STELEN) gaat me een brug te ver.
Ik geef ze niet de schuld! Ik verwacht medewerking van Habbo en wie dan ook als ik vraag ons te blokkeren.
Wat is het volgende... bierfabrikanten verantwoordelijk houden als kinderen drinken terwijl je ze dat verboden hebt ?, sigaretten fabrikanten verantwoordelijk houden voor het feit dat ze roken ?. De supermarkt verantwoordelijk houden omdat het snoep zo verlijdelijk opgesteld staat ? De ouder maar zeker OOK het kind heeft ZELF een verantwoordelijkheid.
Heb ik al antwoord op gegeven. Stel nou dat je kind vrienden heeft die blowen, op de hoek van de straat staat ook nog eens een koffieshop, lekker makkelijk. En hij krijgt ze steeds aangeboden omdat zijn of haar vriend geld van zijn ouders krijgt om te blowen! Dan vraag je diegene toch ook om hem of haar niks meer te geven en/of zijn ouders of ze wel weten waar ze mee bezig zijn door geld te geven!?!? EN als die dan niet meewerken? Wat voel en denk je dan zelf als je een verslaafd kind krijgt ook al heb je maatje 46!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

U legt de verantwoordelijkheid wel erg vaak bij anderen neer.
Jammer, slecht voorbeeld voor de kids en het helpt u geen steek verder.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

Stel nou dat je kind vrienden heeft die blowen
Dan heeft ie de verkeerde vrienden en ook DAT is uit te leggen. En dan ga je alternatieven bieden zodat hij die "vrienden" niet eens meer wil.

@Pippi, bij mij is/was ook niet alles rozengeur en maneschijn maar ik heb het zojuist gevraagd aan mijn zoon : "Hoe noem jij het als je van je ouders geen Habbo credits mag kopen en je gaat dat stiekum met hun telefoon toch doen". Gelukkig kreeg ik als antwoord "dat is van je ouders jatten" :D .
Ik kan je alleen maar sterkte wensen.
Ik zit niet voor niets met mijn handen in mijn haar.
Externe hulp zoeken, als je m als je m nu niet de baas kunt, hoe moet dat als ie 14..18 is ?


En ook mijn zoon heeft wel eens snoep meegenomen in de supermarkt maar dat ging meneer wel in een VOLLE winkel terugbrengen en zijn excuses aanbieden, geloof me... dat is NIET stoer en doen ze maar 1 keer.

Er is me in het verleden wel eens verweten dat ik te streng was, ik noem het consequent, er zijn redelijke grenzen en daar gaan ze NIET over. Binnen die grenzen is er van alles te onderhandelen.
Overigens werkt belonen werkt vaak beter dan straffen. Een optie zou zijn dat als je leuke schoolresultaten haalt je x credits krijgt voor ieder proefwerk wat voldoende is. Dan leren ze ook "werken" voor hun "geld".

Oh.. en mijn kinderen zijn niet die uit de radioreclame dat ze ruzie maken om wie er mag stofzuigen :wink:

Oh en P.S. :
geld van zijn ouders krijgt om te blowen!

Voor dat soort ouders zou preventief steriliseren een optie geweest zijn :evil:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door VioletPrue »

^^ Wow, alsof ik mijn moeder hoor!
En zo ben ik dus ook opgevoed.
Eén keer iets gejat samen met een vriendinnetje, zij kreeg geen straf en ik moest inderdaad terug naar de winkel, de shampoo terugbrengen (geen idee waarom het shampoo was trouwens) en excuses aanbieden.
Ik heb het nooit meer in mijn kneiter gehaald om iets te jatten voor de gein.
Als je van jongs af aan conscuent bent en strend (dch rechtvaardig) is de kans dat je kinderen ontsporen wel héél erg minimaal.
Kans is er natuurlijk wel, maar dan is er een goede basis om aan verder te werken.
Maar wat zegt het een kind als zijn ouder anderen de schuld geeft?

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

bprosman schreef:
Dan heeft ie de verkeerde vrienden en ook DAT is uit te leggen. En dan ga je alternatieven bieden zodat hij die "vrienden" niet eens meer wil.
Ik snap wat je bedoel maar dat werkt bij deze knul gewoon niet mits je hem achterna gaat fietsen.
@Pippi, bij mij is/was ook niet alles rozengeur en maneschijn maar ik heb het zojuist gevraagd aan mijn zoon : "Hoe noem jij het als je van je ouders geen Habbo credits mag kopen en je gaat dat stiekum met hun telefoon toch doen". Gelukkig kreeg ik als antwoord "dat is van je ouders jatten" :D .
Dat hebben wij ook gevraagd. Hij geeft hetzelfde antwoord maar doet het dan gewoon weer. Hij heeft odd/adhd, is geen excuus maar je ziet wel alle kenmerken terug.
Ik kan je alleen maar sterkte wensen.
Danke je.
Externe hulp zoeken, als je m als je m nu niet de baas kunt, hoe moet dat als ie 14..18 is ?
Die heb ik :( en zelfs die weten geen antwoord. Ik heb er alles aan gedaan naar mijn idee.

En ook mijn zoon heeft wel eens snoep meegenomen in de supermarkt maar dat ging meneer wel in een VOLLE winkel terugbrengen en zijn excuses aanbieden, geloof me... dat is NIET stoer en doen ze maar 1 keer.
:D geweldig, daar heb ik die van mij ook voor gewaarschuwd en tot nog toe heb ik het niet gemerkt want dan is hij de pineut. Ik zou hetzelfde doen en hij weet dat ik doe wat ik zeg! En voor gek zetten vind hij het ergste wat er is.
Er is me in het verleden wel eens verweten dat ik te streng was, ik noem het consequent, er zijn redelijke grenzen en daar gaan ze NIET over. Binnen die grenzen is er van alles te onderhandelen.
Overigens werkt belonen werkt vaak beter dan straffen. Een optie zou zijn dat als je leuke schoolresultaten haalt je x credits krijgt voor ieder proefwerk wat voldoende is. Dan leren ze ook "werken" voor hun "geld".
Ik krijg dat ook te horen. Als ik nee zeg is het nee. Veel te streng volgens mijn familie en het is allemaal zielig :shock:! Ik wil hem geen credits laten verdien, het eind is zoek bij hem en door zijn beperking word het zeker niet beter. Hij gaat maar monopoly doen ofzo :) .
Oh.. en mijn kinderen zijn niet die uit de radioreclame dat ze ruzie maken om wie er mag stofzuigen :wink:
mooi :lol:
Oh en P.S. :
Voor dat soort ouders zou preventief steriliseren een optie geweest zijn :evil:
Ja he, zeker weten :D

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door mzuri »

pipiladderkous schreef:Dat hebben wij ook gevraagd. Hij geeft hetzelfde antwoord maar doet het dan gewoon weer. Hij heeft odd/adhd, is geen excuus maar je ziet wel alle kenmerken terug.
Dat maakt het opvoeden er niet makkelijker op :-| alle goede adviezen van de stuurlui aan wal ten spijt.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat maakt het opvoeden er niet makkelijker op
Ben ik met je eens, overigens voor de volledigheid mijn zoon heeft ADD (dus zonder de H), waar het met deze stoornissen op zich al een uitdaging is "verslaving" (gamen) te onderscheiden van "hyperfocussen".

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Nee idd mzuri, ik hoor mijn zwager nog zeggen"geef mij hem maar twee weken", inmiddels is hij daar wel van terug gekomen :?

bprosman
Het is inderdaad een uitdaging, meestal red ik me ook best. Gelukkig heb ik Lucertis nog en die geven mij wel een steuntje maar zeggen ook altijd dat ik geen hulp nodig heb omdat ik nogal creatief ben in belonen en straffen. Soms blijf je in het verkeerde cirkeltje rondhangen als het achter elkaar verkeerd gaat, dat is jammer. Voor hem en voor ons...te negatief. Maar odd-ers zijn kinderen die ook een probleem hebben met gezag. Veel van deze kids krijgen OTS, die van mij niet. Dat heb ik mezelf voorgenomen en dat gaat me lukken. Het is mijn kind, hij is van mij en blijft van mij. Ik snap hem ook heel goed, heb zelf ook ADHD. Heb ook een Iphone, gelukkig duurt het lang voor je iets kan kopen met die verbinding :shock:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

VioletPrue schreef:U legt de verantwoordelijkheid wel erg vaak bij anderen neer.
Jammer, slecht voorbeeld voor de kids en het helpt u geen steek verder.
Gelukkig hebben we nog goede opvoeders hier die het beter weten en kunnen. Fijn dat je zelf of geen kinderen hebt of van die dooie dienders, maakt je leven zeker makkelijker maar ook zeer SAAI. Ben blij dat die van mij tenminste leven in de brouwerij brengen ook al is het af en toe te :)

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door kuklos »

pipiladderkous schreef:Gelukkig hebben we nog goede opvoeders hier die het beter weten en kunnen.
Er wordt inderdaad erg makkelijk gezegd dat iemand niet kan opvoeden. Helaas wordt net zo makkelijk de schuld bij een bedrijf gelegd terwijl ook dat niet terecht is.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

kuklos schreef:
pipiladderkous schreef:Gelukkig hebben we nog goede opvoeders hier die het beter weten en kunnen.
Er wordt inderdaad erg makkelijk gezegd dat iemand niet kan opvoeden. Helaas wordt net zo makkelijk de schuld bij een bedrijf gelegd terwijl ook dat niet terecht is.
Volgens mij hebben er hier nogal veel moeite met lezen :wink: ik leg de schuld niet bij een ander, ik vraag medewerking. En hoe je het ook wendt of keert, het is wel heel makkelijk een telefoon te pakken en virtuele meubels of wat voor onzin dan ook te kopen, dat ziet een kind niet(zijn vriend heeft er meer), kost HEM of HAAR niets. Ik krijg ook bijna tranen in mijn ogen van volwassenen die de boot in gaan :cry: en die de schuld bij een ander leggen hihi. Sorry, kinderen moet je behoeden voor ellende en verslavingen, geloof me...alle online internetgames waar je credits kan kopen met van alles en nog wat hebben echt geen idee met wat voor ellende ze sommige mensen opzadelen.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

:lol:
VioletPrue schreef:
pipiladderkous schreef:Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik heb hier nog 3 andere kinderen die hun huiswerk moeten maken. Tegenwoordig is dat vaak op de computer.
Hij heeft broertjes en geloof maar dat hij er achter komt. Tjonge ik krijg bijna het idee dat mijn kind dit als enigste doet en het voor de rest allemaal van die meegaande schatjes zijn :o
Dan is het dus zaak om toch te zorgen dat de drie andere kinderen hun huiswerk kunnen maken, maar dat nr. vier niet bij de computer kan.
Als de computer in een aparte kamer staat moet als de drie hun huiswerk af hebben de kamer op slot, of de computer moet in een secretaire die op slot kan.
Er zijn echt oplossingen te vinden, je moet alleen een beetje creatief zijn.
pipiladderkous schreef:Vind je? Dus internetbedrijven hebben geen verantwoordelijkheid? Spijtig, ik ben het niet met je eens! Na herhaaldelijk verzoek ons IP te blokkeren mag ik toch hopen dat ze een beetje meedenken.
U ziet het verkeerd.
Een slijterij kun je ook niet verwijten dat mensen met een alcoholprobleem daar drank halen!
Dit is een legaal bedrijf en het is inderdaad UW zorg om te voorkomen dat u failliet gaat, omdat u uw kind niet in hand heeft.
Daar is een bedrijf inderdaad niet verantwoordelijk voor.
pipiladderkous schreef:Dat kan hij wel. Door te zorgen dat het alleen met Ideal of Paypal kan, dat hebben kinderen meestal niet.
En hoe snel kan een kind een paypal account aanmaken?
En dan zeuren dat dat nog te makkelijk is?
Punt is, dat niemand verantwoordelijk is voor het gedrag van uw kind behalve uw kind en u (en eventueel uw partner).
Dat u blijft roepen dat het bedrijf verantwoordelijkheid heeft in deze is geen goed voorbeeld voor uw kinderen.
Het is namelijk UW verantwoordelijkheid.
pipiladderkous schreef:Ja, lijkt me vrij normaal als hij zijn slaapkamer uit kan :roll:, en Habbo is niet de enigste hoor. Je hebt ook Runescape enz waar je credits van kan kopen via telefoon.
Dat hij zijn slaapkamer uit kan lijkt me logisch.
Ik heb het over de voordeur.
En als er bedrijven zijn waar het via de telefoon kan, is het dus zaak om te zorgen dat óf die nummers niet gebeld kunnen worden vanuit huis, óf de jonge man geen telefoon tot zijn beschikking heeft.
pipiladderkous schreef:Dus als jou kinderen verslaafd raken is dat ook je eigen schuld?? Want dat is dit nl ook. Dan is dat dus jou verantwoordelijkheid en niet die van de dealers/overheid of wie dan ook. Jij hebt dan niet opgelet nl. heel apart.
Dus nu is hij verslaafd?
En ja, als je kind verslaafd raakt, is dat NIET de schuld van de overheid, NIET de schuld van de dealer, maar echt die van het kind en de ouders.
Een slijterij kan toch ook niet aangeklaagd worden omdat mensen alcoholist worden?
Die is daar toch niet verantwoordelijk voor?
Zoek hulp voor uw zoon als hij verslaafd is!
Die is er.
En zorg dus dat hij geen credits meer kán kopen.
Dat is niemands verantwoordelijkheid dan die van u.
U bent zijn ouder.

P.S.
Als uw kind iets steelt uit de winkel, roept u dan ook dat de winkel medeschuldig is, omdat uw kind er bij kan?
En omdat het allemaal zo mooi uitgestald staat?
Nee toch hoop ik?
Jij bent echt TE GRAPPIG whahahaha. Je bent toch wel van deze wereld he? Kinderloos lijkt me :) gelukkig :roll: en anders heb ik het met ze te doen! Maar toch bedankt voor je opvoedtips, ik denk dat ik er geen kont aan heb maar je weet nooit :roll: Als je ze hebt(van die makke lammetjes)dan wens
ik je het allerbeste. Ik gun je wel gewoon een paar kids van die van mij, maar dat red jij wel toch!!! Jij hebt alles in huis lees ik :wink:

witte angora
Berichten: 31984
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik gun je wel gewoon een paar kids van die van mij, maar dat red jij wel toch!!! Jij hebt alles in huis lees ik :wink:
Misschien dat Violetprue in de kerstvakantie op het manneke wil passen? Is slechts 14 dagen, wedden dat hij in die tijd een heerlijk probleemloos kind wordt? :wink:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

witte angora schreef:
Ik gun je wel gewoon een paar kids van die van mij, maar dat red jij wel toch!!! Jij hebt alles in huis lees ik :wink:
Misschien dat Violetprue in de kerstvakantie op het manneke wil passen? Is slechts 14 dagen, wedden dat hij in die tijd een heerlijk probleemloos kind wordt? :wink:
:lol: :lol: er is toch nog wel ergens een plekje voor het geval(is wel zeker)het niet lukt voor Violetprue :wink:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik wil als laatste zeggen...ik hoop dat de leden hier dit niet meemaken. Opvoedkundige tips kunnen handig zijn maar bij kids met een beperking werkt het net even iets anders. Consequent enz, het werkt bij een "gewoon kind" ik heb er 3. Er is er 1 die net ff buiten de lijn fietst. Dus please, vertel me niet wat en hoe ik het moet doen, ik kom niet uit een ei :shock: . Ik doe het goed, sorry, dat is geen kapsones :) . Ik heb 3 "normale"kids, die zouden dit nooit verzinnen. Maar toch ben ik wel blij met AL MIJN kids, het is tenminste niet doodsaai :)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Iemand ? in dit topic vond dit onderwerp een idee voor een uitzending.
Habbo is al eens in een uitzending geweest van Radar (wist ik mij heel vaag te herinneren). Weet ook even niet meer waar die uitzending over ging. Dus even gezocht via het veld bovenin en alleen uitzending aangeklikt bij de resultaten. Hier is o.a. een uitzending terug te vinden van 28-3-2005. Deze is nog terug te kijken voor de geïnteresseerden.
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... year]=2005

Ook op 25-4-5 is er even aandacht aan besteed:
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... year]=2005


Voor sites als Habbo is het best in te regelen dat het de kinderen lastig gemaakt wordt al te veel uit te geven aan die dingen, als ze maar willen. Echter willen ze dit niet om duidelijke redenen. Ze verschuilen zich achter het vraag toestemming aan je ouders. Ze zouden kunnen regelen dat ook een ouder zich moet aanmelden in het account van het kind met een eigen wachtwoord. Wel zouden ze dan moeten verifiëren dat het ook om de ouder gaat in deze en niet een handig/sluw kind. Zodat ouders een limiet kunnen instellen op wat per week (bijvoorbeeld) max. uitgegeven kan worden. In plaats van allemaal limieten op allerlei wijzen om credits te kopen. Voor een account welke niet voorzien is van zo'n ouder wachtwoord kunnen (bijvoorbeeld) helemaal geen credits gekocht worden. Het is allemaal mogelijk. Voor de enkele volwassene die hier wil spelen (heeft die hier eigenlijk wat te zoeken ??).. maar goed die moet maar aantonen dat dit een volwassene betreft. Allemaal mogelijkheden, maar nee daar is Habbo niet bij gebaat. :?


Het zou (denk ik) pas echt helpen als een paar ouders zich zouden verenigen en samen naar de rechter stappen (om de kosten te delen). Inderdaad is het normaal dat kinderen leeftijdsafhankelijk bepaalde uitgaven doen en naarmate de leeftijd hoger wordt, wordt hiermee ook het bedrag dat als normaal wordt gezien hoger. Echter enkele honderden euro's in 1 week kan bijna niet normaal zijn voor een kind van pak en beet 12 jaar. Het is dan ook zeer aannemelijk dat ze geen toestemming van de ouders hebben en dat de ouders deze overeenkomst kunnen vernietigen omdat het kind minderjarig is. Pas als ze genoeg van dit soort zaken verloren hebben, zullen ze de noodzaak inzien het beleid aan te passen. Indien er eenmaal een uitspraak ligt (jurisprudentie) wordt het voor volgende gedupeerden wel makkelijker.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Eerder werd geopperd om de (thuis) router zo in te stellen dat dit soort sites geblokkeerd worden.

Die optie zou ik toch eens onderzoeken.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door kuklos »

pipiladderkous schreef:alle online internetgames waar je credits kan kopen met van alles en nog wat hebben echt geen idee met wat voor ellende ze sommige mensen opzadelen.
En hoe kan je dit anders lezen dan "het is de schuld van het bedrijf"?
Die games zadelen niemand met iets op. Dat doen de mensen toch echt zelf.

Gesloten