LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

godsie kom jij uit een ui ofzo, Soory voor mijn reactie maar als je nou even het forum leest.

gasten

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gasten »

Wij hebben bij Kras onze pakketreis van 22 juli geanulleerd en krijgen onze aanbetaling teruggestort. Wij hadden het helemaal gehad.
Vanochtend, zonder problemen, nieuwe reis geboekt bij 333travel, 2 dagen langer verblijf, vliegen met Eva Air en dat voor ongeveer hetzelfde geld als we onze reis bij Kras hadden geboekt.Dus geen extra kosten.
Wij zijn reuze happy en zijn eindelijk van dat gedonder af.
Ik wens jullie allemaal heel veel succes en blijf niet te lang wachten, Kras blijft uitstellen en straks valt er niets meer te regelen.

agenda

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

Zoals Kras gisteren heeft beloofd hebben ze vandaag netjes terruggebeld met alternatief
Vertrekdatum:01 juli met PA
Terug: 22-07 met PA
Soort reis: Grand Tour Thailand
Kosten reis: 3.689,40(3 pers)

Nieuw
Vertrekdatum:01-07 met KLM
Terug: 22-07 met KLM
Soort reis: Grand Tour Thailand
Kosten reis: 4.424,40(3 pers)
Bijbetaling van EUR 245,-- per persoon.

Ik heb nog bij Tekkelair, BMair, Best Tours, Fox gekeken wat bij hun de rondreizen kosten maar kom dan vaak nog duurder uit dan bij Kras met bijbetaling. Wij hebben nog 72 uur om het alternatief te accepteren of de reis kosteloos te annuleren.

hubertina

Re: phuket air

Ongelezen bericht door hubertina »

Ik heb vanmorgen met Kras contact gehad. Nu moest ik weer tot maandag/ dinsdag wachten want dan zou ik schriftelijk bericht krijgen over hoe en wat. Nu weet ze nog niets alleen dat het de bedoeling was dat een andere vliegtuigmaatschappij de contracten over zou nemen maar dat is niet gelukt dus moeten ze iedereen over andere maatschappijen verdelen. Of dat lukt en wat de bijbetaling evt. zou zijn kon ze niets zeggen. Ik concludeerde dat als het nu weer maandag/dinsdag het zou worden eer ik iets weet dat het ook wel weer verschoven kan worden naar weer een week verder.( en met hoeveel bijbetaling :?: ) In het verleden heb ik dit al zo vaak gehoord. ( Eerst binnen 2 weken , toen zeker deze week volgens de website , nu weer volgende week) Na flink aandringen heeft Birgit Verweij mij toegezegd dat ik kosteloos kan annuleren, wat ik zelf maar even per e mail bevestigt heb.

Ik heb nu voor ons gezin kunnen omboeken naar KLM voor [/b]499,00 euro , dat is 41 euro MINDER dan met phuket air. en voor mijn vrienden die iets korter gaan 574,oo euro dat is 34 euro MEER dan phuket air.

Wij vliegen dus met KLM op 16 aug.(een dag eerder dus langer)met KLM.
KLM heeft waarschijnlijk deze week zijn prijzen om laag gegooid want ik volg het internet al een tijdje ( sinds ik op Kras wacht) mbt. vliegreizen naar Bangkok. Dus ik dacht nu of nooit , zelf boeken!!!!

:D :!: :D

hubertina

Re: phuket air

Ongelezen bericht door hubertina »

Best " agenda" ik adviseer te kijken op klm.nl of jouw vlucht dan veel goedkoper is en daarna op greenwoodtravel.nl kijken . Dit is een reisagent in Bangkok die fantastische rondreizen of reizen op maat heeft voor jou. Dan kan je gaan rekenen of je echt nog wel zo " goedkoop" uit bent.

tahoeboy

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tahoeboy »

Reis : Phuket air/Kras reizen pakketreis
Vertrek : 3 juli 2005 naar Phuket

Krasreizen was net aan de telefoon en hadden voor ons een alternatieve vlucht met KLM meerkosten € 194 pp. De tijden zijn nagenoeg hetzelfde! Morgen krijgt iedereen een brief met daarin de alternatieve vlucht. Dan moet je zelf beslissen of je het accepteert.
We vinden dat deze meerprijs wel heel erg hoog is. Ze baseren dit op overmacht. Ik had gelezen op het forum dat dit niet kan. Heeft iemand daar nu meer duidelijkheid over?

Agenda

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Agenda »

Bedankt voor de tip hubertina. Ik heb op de site gekeken maar moet eest een code aanvragen voordat prijzen worden doorgegeven. Op thailandonline bieden ze ook rondreizen aan (zonder ticket) en liggen de prijzen van de rondreis incl Bankok, River Kwai Chang Mai< Gouden Driehoek en enkele dagen strandvakantie op Phuket of ander eiland op ongeveer Eur 700,--. Ticketprijs vertrek 01-07 met KLM is 800,- (excl toeslag). Volgens mij kom ik dan nog duurder uit dan de reis van Kras. Ik moet erbij vermelden dat ik altijd georganiseerd op vakantie ben geweest en niet zo'n kei ben in het samenstellen van een reis. Als iemand tips heeft graag.
VLIEGER jij zou toch ook 01-07 vertrekken heb je al iets van je touroperator gehoord.

zoefje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door zoefje »

altijd weer even vriendelijk,die gast.alle paginas die ik terug kijk gaat alleen over kras bla,bla,bla.mijn vraag,is het ook al zeker dat ze in aug niet meer mogen vliegen?ja/nee.dat heb ik ff gemist .sorry!!!!!!!!

Dia

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Dia »

Ik ben er nu uit!! Tui/Arke heeft mij een nieuw aanboed gedaan. Vertrek 29-06-05 met 3 pers. naar Bali (vlieg+hotel) met de KLM + Garuda met meerprijs € 302,00 p/p. Of met de KLM totaan Jakarta voor meerprijs € 29,00 p/p + zelf ticket Jakarta-Denpasar verzorgen. Dit laatste heb ik gedaan bij Air Asia.com voor 3 tickets omgerekend
€ 168,00!! Dit is de moeite wel waard om even op die site te kijken!! Morgen liep mijn "wachttijd" af voor deze optie. Na overleg met juridische zaken ANWB hebben zij geadviseerd dit te doen en dan later de kosten via hun of de geschillencommissie terug te proberen halen. Wat ik wel een beetje eng vind is dat ik Air Asia gelijk met de creditcard moest betalen, maar ja dat zie ik dan wel weer of de boeking goed gegaan is. Het verschil met die andere optie van € 600,00 kan ik ter plekke eventueel nog wel een binnenlandse vlucht regelen. Voor iedereen heel veel succes en mensen als je iets gaat betalen bij de TO, betalen onder protest. Dat verlangd de geschillencommissie dus!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Zelf (over)geboekt naar http://www.expattours.nl/. Er vriendelijk en goed geholpen, tegen scherpe prijzen!

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

@ tahoeboy

Of er wel of niet sprake is van overmacht doet op dit moment niet ter zake. De reisorganisatie mag tot 20 dagen voor vertrek (en zefs binnen die 20 dagen als ze een goede reden hebben, zoals sterk gestegen vervoerskosten) de overeenkomst aanpassen en de reissom verhogen zolang annulering zonder verdere kosten maar als alternatief wordt geboden. Je hebt daarbij geen enkel recht op compensatie. Als de reisorganisatie je tegemoet komt is dat pure coulance.

Je zou hooguit nu onder protest akkoord kunnen gaan en achteraf een schadevergoeding claimen. Dat wordt echter een erg moeizaam verhaal omdat je aantoonbaar moet zien te maken dat de reisorganisatie vooraf had kunnen of moeten weten dat de vluchten met Phuket Air onuitvoerbaar zouden zijn. Bovendien zal je daar niet erg veel aan verdienen, schadevergoedingen zijn over het algemeen tientjeswerk, tenzij je hele vakantie totaal in het water is gevallen.

@ zoefje

Dat weet niemand. Phuket Air zegt van wel, de reisorganisaties zeggen niks en de Inspectie Verkeer & Waterstaat zegt dat het kan. Op dit moment zijn er voor zover ik weet geen onderhandelingen en de landingsrechten zijn ingetrokken zonder een bepaalde einddatum. Het is dus nog steeds mogelijk dat er in juli weer gevlogen wordt, maar ook dat ze nooit en te nimmer meer op Europa zullen viegen.
Het is wel zo dat de situatie met PA aanzienlijk ernstiger was en is dan met Onur Air. Maar inmiddels ligt het al 5 weken stil, ik denk dat je er redelijk veilig van uit kunt gaan dat het deze zomer niet meer goed gaat komen, en dat zelfs als dat wel zo is elke zichzelf respecterende reisorganisatie geen klant meer bij PA laat instappen.

semaja

Re: phuket air

Ongelezen bericht door semaja »

Ik heb een brief ontvangen van mijn reisorganisatie (BM Air) waar ik een rondreis met PA had geboekt (vertrek 21/08/05)

In de brief staat het volgende:

'zoals u ongetwijfeld al vernomen heeft zijn de landingsrechten van Phuket Air ingetrokken. We mogen er van uitgaan, dat indien de overheid weer landingsrechten zal verstrekken dit niet eerder zal plaatsvinden voor het einde van jaar 2005'.

Hierbij is mij een alternatief aangeboden met bijbetaling van € 132,- pp

Men gaat er dus niet vanuit dat PA in augustus/september al weer op A'dam vliegt!

semaja

Re: phuket air

Ongelezen bericht door semaja »

Ter aanvulling op mijn vorige berichtje:

Ik heb twee weken de tijd gekregen om het alternatief te accepteren/te weigeren. Ik moet zeggen dat ik deze lange periode om er over na te denken wel heel netjes vind van de TO.

ditbenik

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ditbenik »

@agenda

Wij hebben een 23 daagse reis bij www.thailandonline.nl geboekt voor 1050 euro pp (vertrek 24 juli tot 15 augustus). hier zitten de eerste 17 dagen het eten etc. bij in (dit is de rondreis) daarna zitten we een week op koh samui in een luxe hotel wat de prijs behoorlijk duurder maakt (dit kan ook goedkoper natuurlijk).

Als je zelf niet zo goed bent in het samenstellen van de reis kan je dit door hen ook laten doen (hebben wij ook gedaan)
We betalen nu wel iets meer als een groepsrondreis maar daarom is de reis ook individueel. dat betekent dat je maximaal in groepjes van 8 personen de bouwstenen (2,3 of 4 daagse trips) beleefd en daarna allen weer verder gaat naar de volgende bouwsteen. Het kan dus zijn dat je met een aantal mensen meerdere dagen samen bent, of soms weer bij een andere groep komt, of soms helemaal alleen de trip maakt.

Wij hebben een echte reis op maat bij hen gekregen.

Nadeel bij fox is vaak dat er nog veel toegansgelden bij komen en andere belastingen.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Indien je belangstelling hebt kan je je mail adres wel achter laten dan mail ik je ons reisplan.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

We hebben vandaag bericht gehad van Kras omtrent onze reis naar Thailand met vertrek op 1 juli. De bijbetaling is EUR 231.- per persoon. Maatschappij is China Airlines.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

zijn er al mensen die in juli reizen met Holland International die wat gehoord hebben?

Lotteve

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Lotteve »

Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een email gestuurd naar de inspectie van verkeer en waterstaat, ivm phuket air en mijn reis in september. Ik wilde de reactie toch even met jullie delen, hij voegt misschien niet heel veel toe. Maar het is toch een reactie van degene die de landingsrechten hebben ingetrokken in Nederland.

Hartelijk dank voor uw vraag.

In antwoord deel ik u mede dat het aan de Thaise autoriteiten is om een
beslissing te nemen over Phuket Air.

Het is mij bekend dat er voor 30 juni geen beslissing valt te verwachten en dat
sommige reisorganisaties cliënten tot 15 juni gratis overboeken.

Phuket Air vliegt nog wel lokaal en onderhoud een lijndienst met
Myanmar(voormalig Burma).

Ik vertrouw erop dat ik u voldoende heb ingelicht.

Met vriendelijke groeten,

M.L. Janssen
Loket Luchtvaartveiligheid Inspectie Verkeer en Waterstaat
[email protected]
0800-8543487.

fiona

Re: phuket air

Ongelezen bericht door fiona »

Wij hebben vanmorgen schriftelijk bericht ontvangen van Kras. We zouden 8 juli naar Thailand vertrekken vanaf Schiphol. Dit wordt: 6 juli vanaf Dusseldorf, met de Duitse luchtvaartmaatschappij LTU. Kras regelt en betaalt het vervoer naar Dusseldorf. Ook betalen zij een deel van de meerkosten. Van ons wordt een bijdrage van 75 Euro pp. gevraagd. De reis (Amazing Thailand) wordt een dag verlengd. Ook terug gaat het via Dusseldorf (aankomst 22 juli). Het lijkt ons een goed aanbod.

Anbrie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Anbrie »

Ik kom net van reisburo. (World of TUI).
Krijg voor de vertraging van 11 april 75 euro pp.
Heb gevraagd of ze het druk hebben met omboeken.
Kreeg als antwoord NEE HOOR HELEMAAL NIET! :?
Succes allemaal.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet nog steeds niets, vertrek is ook begin juli. Heb ook gekeken voor de klm-tickets, maar die kan ik niet vinden voor die prijs... De datum maakt me niet veel uit (ergens tussen 5 en 15 juli vertrekken en dan voor drie weken).

Gesloten