LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ditbenik

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ditbenik »

kijk eens voor tickets met thai airways. hebben wij geboekt via www.333travel.nl
vertrek 24 juli en omgerekend 75 euro meer ongeveer dan PA

Overstap in munchen en terug via frankfurt.
vanaf schiphol vertrek met Luft Hansa en daarna met een 747 van thai airways verder.

rachelmelanie

Ongelezen bericht door rachelmelanie »

:D Veel vragen worden door onderstaand bericht beantwoord!!

:arrow: Wat is de positie van de consument als de touroperator de reis wijzigt op een niet-wezenlijk punt (bijvoorbeeld wijziging van luchtvaartmaatschappij zonder bijbetaling)?

De consument moet deze wijziging accepteren, tenzij deze kan aantonen dat de wijziging voor hem een nadeel van meer dan geringe betekenis is (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11 lid 5). Bij een niet-wezenlijke wijziging heeft de consument géén recht op schadevergoeding en ook géén recht op kosteloze annulering.

Wat is de positie van de consument als de touroperator de reis wijzigt op een wezenlijk punt (bijvoorbeeld wijziging van luchtvaartmaatschappij met bijbetaling)?
Als de touroperator de reisovereenkomst op een wezenlijk punt wijzigt en een alternatief aanbiedt, dan mag de consument dit afwijzen. Indien de wijziging de consument bekend is gemaakt, moet hij binnen 72 uur laten weten of hij hiermee akkoord gaat. Hij kan onder protest akkoord gaan en na afloop een klacht indienen bij de Geschillencommissie (art. 17 ANVR reisvw.)
Vanaf 10 dagen voor vertrek doet hij dit binnen 24 uur. De touroperator heeft de mogelijkheid alsnog te presteren conform de oorspronkelijke boeking (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11).
Indien de touroperator de oorspronkelijke boeking niet kan nakomen dan ontvangt de consument zijn reissom retour.

Wat is de positie van de consument als een touroperator een vlucht annuleert en géén alternatief biedt?

De touroperator moet op basis van de ANVR Reisvoorwaarden artikel 10 lid 1 (de reisorganisator heeft het recht de overeenkomst op te zeggen wegens gewichtige omstandigheden) de consument zijn reissom retourneren.

Als de consument het vermoeden heeft (o.b.v. publiciteit) dat de reis niet overeenkomstig de boeking kan of zal worden uitgevoerd, mag deze dan al andere stappen ondernemen (b.v. kosteloos annuleren, andere reis boeken, etc.)?

Nee, zolang een touroperator niet heeft aangegeven dat een reisovereenkomst wijzigt, mag de reisagent c.q. consument ervan uitgaan dat de reis wordt uitgevoerd volgens boeking. Zodra een wijziging bij een touroperator bekend wordt, deelt hij deze binnen 72 uur mee aan de consument. Vanaf 10 dagen voor vertrek doet hij dit binnen 24 uur (ANVR Reisvoorwaarden artikel 11). De reisorganisator doet zo mogelijk een alternatief aanbod.

Is schade (b.v. meerkosten alternatief, visum, paspoort, etc.) te verhalen op een touroperator als deze de mogelijkheid biedt tot kosteloze annulering?

Voor eventuele vragen omtrent de gemaakte kosten kan de consument, via de reisagent, contact opnemen met de touroperator. De situatie hangt af van de omstandigheden van het geval; bij overmacht is de touroperator niet schadeplichtig.
Wanneer is er sprake van overmacht?
Art. 12 lid 4: Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Is er hier sprake van overmacht?
Indien de TO zich beroept op overmacht, kunt u hem om uitleg vragen.
De reisorganisator (touroperator) heeft de overeenkomst met mij als reiziger gewijzigd vanwege een overmachtsituatie (artikel 11 lid 2 en artikel 12). Hij biedt mij een alternatief aan wat duurder is. Moet ik dit duurdere alternatief accepteren?
Nee, u als reiziger hoeft het duurdere alternatief, na opgaaf van redenen, niet te accepteren. De reisorganisator zal in overleg met u de reisovereenkomst ontbinden. De reissom wordt dan terug gegeven. In het geval van overmacht is de reisorganisator (touroperator) niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade, die u als reiziger heeft. Deze meerkosten komen voor rekening van u als reiziger.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

We zouden 10 juli vertrekken met PA, maar heb gisteren geregeld dat we 11 juli vertrekken met KLM voor maar 60euro per persoon meer en 2 nachten hotel erbij.

tahoeboy

Ongelezen bericht door tahoeboy »

Hallo GAst!

€60,-pp meer met 2 nachten er bij? Heb je wel dit voorstel gekregen van Kras reizen? Wij moeten namelijk € 194,- pp bijbetalen voor een ticket van KLM en geen 2 nachten erbij! Hoe hebben jullie dat geregeld en door wie?

Gast

Nee, we reizen via Holland international. Ik zag dat de KLM de tarieven naar bangkok had verlaagd en heb meteen contact opgenomen met het reisburo. Die 2 nachten zaten er ook al bij bij phuket air. Dus de vliegreis is 60 euro duurder maar je vliegt wel met de klm in plaats van Phuket air en daar ben ik al heel blij mee, vooral omdat we met een groep van 8 mensen gaan.

Gast

Hallo 'Ditbenik'

Dat is zeker een gunstige reissom. Hebben jullie ook
een binnenlandse vlucht naar Koh Samui of gaan jullie
met de trein? Wij zijn nl voor het ticket op 16 juli
825 euro kwijt (incl luchthaven) en voor de tussenvlucht
150 euro pp. Op welk strand in Koh Samui zitten jullie??

Groet.

partygirl

Ongelezen bericht door partygirl »

NOg even voor een paar berichtjes hiervoor, gast vraagt of er iemand is die via tui vliegt.

Wij hebben de reis geboekt bij globe met tui, gisteren gebeld na de tweede keer en krijg nu te horen dat we kunnen omboeken naar een andere maatschappij bv. cathay singapore enz... ze gaan nu de prijzen voor me opvragen.

Ik ben erg benieuwd
chantal

oh ja wij zouden oorspronkelijk vliegen op 26 augustus

hubertina

Ongelezen bericht door hubertina »

Ik heb gisteren via klm.nl in totaal 6 tickets voor 499 euro met vertrek naar Bangkok op 16 aug. besteld en betaald.
Vandaag zijn de prijzen voor diezelfde tickets 900 euro.
Ze hebben 3 dagen hun prijzen naar beneden gegooit. Ik hoop voor iedereen die nog wacht op een omboeking dat Kras ze op heeft gekocht. En vandaag weer de prijs heeeeel flink omhoog.
Wat een rare wereld die reis en luchtvaart wereld. Je kan beter speculeren op ticket prijzen dan op de beurs

zoefje

Ongelezen bericht door zoefje »

bedankt danielk en semaja voor jullie informatie.

aart

Ongelezen bericht door aart »

Gisteren wederom contact gehad met ons reisbureau waar wij 5 tickets (seat only) bij Holland International hadden gereserveerd naar Bangkok voor 29 juli 2005 heen en 18 augustus 2005 terug .
Wij hebben gevraagd of wij kosteloos konden annuleren omdat op het forum berichten staan dat je wel bij kras kosteloos kan annuleren.
Ons reisbureau heeft toen Holland International gebeld waarna zij toestemming gaven de tickets kosteloos te annuleren.
Ons reisbureau heeft gisteren alvast 5 tickets bij China Airlines in optie gezet voor dezelfde datums.(meerprijs € 159 p.p)
Dat was maar goed ook, want na vandaag wat op internet rondgekeken te hebben bij onder andere 333travel.nl konden wij geen tickets meer reserveren bij China Airlines en Eva Airlines,ook de tickets van KLM € 649 excl. luchthavenbelasting waren niet meer beschikbaar.
Wij hebben toen de optie bevestigd,omdat er voor onze datums bij geen van de andere vliegmaatschappijen nog stoelen beschikbaar waren.
Wij gaan nu gelukkig toch nog naar Thailand waar wij alles voor de derde keer hebben geregeld bij Greenwood Travel.
Wij kunnen het een ieder aanraden om met deze reisagent in zee te gaan,omdat hier veel mogelijk is voor een zeer scherpe prijs.
Neem eens een kijkje op hun website :greenwoodtravel.nl en lees de reacties van andere gasten die een reis met hun gemaakt hebben .
Om de prijzen van de tours en de hotels te bekijken moet je een gebruikersnaam (grEen) en een paswoord (gaSt) invullen. (let op de hoofdletters)
Stel zelf een reisprogramma samen en stuur het naar Greenwood Travel en zij bekijken of het mogelijk is.
Voor de mensen die nog geen alternatief hebben veel succes

Gast

na al het gemopper over Kras ,moet ik even kwijt dat ze het uiteindelijk voor hun reizigers goed geregeld hebben.wij hebben een prima aanbod gekregen ,een dag verlenging op kosten van Kras,en vliegen met de LTU (prima Duitse Charter,hebben we al eerder mee gevlogen)meerprijs 75 euro per persoon,vertrek 6 juli.

Gast

Als ik het zo hoor, hebben wij geen geluk gehad met ons alternatieve aanbod: vertrek 3-7 naar Bangkok met Kras voor 3 weken 4 personen (glimlach van Thailand) moeten we €244,- per persoon bijbetalen. we zouden dan vliegen met KLM. En één nacht korter. Teleurgesteld dus.

Joris30

Ongelezen bericht door Joris30 »

Ik heb het idee dat er nog niet echt veel mensen op dit forum zijn die een voorstel hebben gekregen van Kras he? Op de website van Kras staat dat ze iedereen die t/m 21 augustus via Kras geboekt heeft een voorstel krijgt tussen 3 rn 7 juni. Dus....wie heeft dat voorstel al gehad en waar bestond het uit?

Gomera2

Ongelezen bericht door Gomera2 »

Nou, ik werd net gebeld door World of Tui, waar ik in maart geboekt had voor een Kras reis naar Bali. Ik word aankomende dinsdag gebeld voor een alternatief. Onze vertrekdatum naar Bali is 5 augustus, en mijn retourdatum 21 augustus. Toch wel een positief bericht lijkt me, ze zijn dus al flink opgeschoten.

lololo

Ongelezen bericht door lololo »

Ook wij hebben geen geluk helaas. Rondreis The Golden Triangle geboekt met vertrek 13-7. Voorstel gekregen om dag eerder weg te gaan (ook dag eerder terug). Bijbetalen €244,- per persoon voor vlucht met KLM.

Onze vakantie naar Thailand gaat dus niet door. Ik ben ontzettend teleurgesteld want had me er erg op verheugt. €244 is mij echter te duur, voor ons niet te betalen.

In de brief stond wel dat we 10% korting zouden krijgen wanneer we een andere reis boekten bij Kras in 2005......maar kijken naar iets anders dus.

Agenda

Ongelezen bericht door Agenda »

We hebben net het alternatief van Kras onder protest geaccepteerd(bijbetaling Eur 244,-) Een ding heb ik ervan geleerd:voortaan eens vaker op internet kijken en je reis zelf samenstellen. Nu had ik daar geen zin meer in, eindelijk kan de voorpret beginnen.
Bedankt voor alle tips en ik hoop dat er voor iedereen een oplossing komt. Veel succes en een fijne vakantie.

The vlieger

Ongelezen bericht door The vlieger »

Aanbod van Kras gehad voor rondreis 22 dgn.Thailand met vertrek 8 juli, kunnen nu 1 dag eerder weg en 1 dag eerder terug voor € 244 p.p met KLM. Wij zijn en gezin met 4 dus opzich een hoop geld. Hadden in december al geboekt en voorpret gehad dus gaan wij er maar voor en kunnen wij nu gaan aftellen.
FOX heeft nagenoeg de zelfde reis en kost met bijkomende kosten ook rond de €1600 P.P nu zijn wij totaal €1450 p.p kwijt en volgend jaar zal deze reis bij FOX en Kras echt niet veel minder zijn ik denk dat ze hun lesje wel geleerd heben.
Wij hadden inmiddels wel al een optie bij 333 travel.nl met vertrek 10 juli voor 17 dgn. rondreis voor €1270 inc.kosten. deze zeggen wij nu af.
Dus lololo probeer daar eens zij hebben nog genoeg plaats in juli voor een complete rondreis.
Veel succes!!!

Gast

Beste mensen,

Ik zie dat er al alternatieven zijn van KRAS, maar zijn er mensen die een alternatief hebben gekregen voor bali vertrek op 1 juli ??? :?
Indien het zo is laat het dan even weten op het forom.

Alvast bedankt :D

offliner

Ongelezen bericht door offliner »

Vandaag eindelijk via mijn reisburo (globe) wederom alternatief gevraagd aan Arke en gekregen.
vertrek 1 juli, duur 2 weken met 2 dagen hotel via PA naar Bangkok. Alternatief is ongewijzigd, vliegen alleen nu met Evo Air. Op de vraag waarom bijv. Holland int. al klanten eerder geinformeerd en omgeboekt heeft, krijgen we antwoord dat Arke dit maandag a.s. gaat doen. Dus voor IEDEREEN DIE BIJ ARKE NAAR BGK heeft geboekt. Bellen...

Meerprijs voor dit geaccepteerde alternatief: € 193 p.p.
Dag eerder optie genomen zonder 2 dagen hotel voor € 1.015 p.p. zonder 2 dagen hotel. Dus nu goedkoper uit door aanbod van Arke te accepteren.

Wij kunnen eindelijk op vakantie. Wens iedereen veel suc6.

lampje

Ongelezen bericht door lampje »

Als ik alle berichten lees hebben wij met onze bijbetaling van 50euro p.p.voor onze reis naar bali enorm mazzel gehad.Zijn 13 mei gevlogen met Malaysia airlines naar Den passar,en terug via kuala lumpur eerst met Malaysia en van kuala lumpur naar Amsterdam met de KLM.We hadden geboekt bij Tui.

Gesloten