Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 19:01
moederslink schreef:
03 nov 2021 18:57
Ik heb op 23 september 2021 een QR code uitgeprint: één jaar geldig! Tót 23-09-2022 dus.
Een gepensioneerde vrouw, 70 plus, heeft pas 23 september jl. haar 2e prik gehad? 🙄🙄
Waar haal je dát nu weer vandaan??? :roll:
Ik ben al in april en eind mei 2021 gevaccineerd.
En pas 23 september j.l. een QR code 4x uitgeprint.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Maar goed, ik zoek dus naar iemand die een uitgeprinte qr code al (meerdere keren) heeft gebruikt. En die mij dan kan vertellen of ik deze iedere keer weer opnieuw moet opvragen, of dat 1 x uitprinten volstaat voor de rest van het jaar.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 19:01
moederslink schreef:
03 nov 2021 18:57
Ik heb op 23 september 2021 een QR code uitgeprint: één jaar geldig! Tót 23-09-2022 dus.
Een gepensioneerde vrouw, 70 plus, heeft pas 23 september jl. haar 2e prik gehad? 🙄🙄
Je maakt er wel een sport van om teksten totaal verkeerd te interpreteren :roll:
Prikken en printen hebben natuurlijk niets met elkaar te maken.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dat dacht ik dus ook, maar blijkt niet zo te zijn. Maar goed, dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik pb mijn medium maar even.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 19:43
Maar de geldigheid gaat toch in vanaf laatste prik?
Neen! Je hebt het gele boekje waarin de vaccinaties geregistreerd staan én je hebt een QR code nodig bij bepaalde uitstapjes.
Ik denk dat ik vlg jaar wel weer een nw QR code moet uitprinten wanneer ik dan zo.n 3-4-5-6-7-8 prikken heb gekregen :lol: .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

lievemarie schreef:
03 nov 2021 19:50
Dat dacht ik dus ook, maar blijkt niet zo te zijn. Maar goed, dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik pb mijn medium maar even.
Jomanda?? :lol:
Dat antwoord kan nog komen van mensen die dit bij de hand hebben gehad.
Het is nog vroeg op de avond... :D .

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Jomando in dit geval. :D

Of Jablanda.

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

lievemarie schreef:
03 nov 2021 19:50
Dat dacht ik dus ook, maar blijkt niet zo te zijn. Maar goed, dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Ik pb mijn medium maar even.
“Op papier kan de QR-code uiteraard niet veranderen. De papieren versie biedt volgens de Rijksoverheid daarom minder privacy. Om dit probleem op te lossen, kun je regelmatig een nieuw bewijs printen waarop weer een nieuwe QR-code staat. Een papieren bewijs is een jaar geldig.”

Ik hoop dat dit uw antwoord is.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dank, die informatie heb ik kunnen vinden. Maar, misschien zeur ik nu, de corona app is ook een jaar geldig, en toch moet je deze bij iedere keer dat je hem nodig hebt opnieuw openen. Wat dus lastig is als je ergens geen wifi hebt.
Vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met het papieren bewijs. Klopt het dat je deze echt maar 1 x hoeft uit te printen en dan een jaar lang kunt gebruiken zonder opnieuw te hoeven uitprinten?

Lowieze
Berichten: 6871
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

lievemarie schreef:
03 nov 2021 20:18
Dank, die informatie heb ik kunnen vinden. Maar, misschien zeur ik nu, de corona app is ook een jaar geldig, en toch moet je deze bij iedere keer dat je hem nodig hebt opnieuw openen. Wat dus lastig is als je ergens geen wifi hebt.
Vandaar mijn vraag of iemand ervaring heeft met het papieren bewijs. Klopt het dat je deze echt maar 1 x hoeft uit te printen en dan een jaar lang kunt gebruiken zonder opnieuw te hoeven uitprinten?
Ja, je kunt hem een jaar lang gebruiken

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb de printversie al een paar keer gebruikt. Zowel op vliegvakantie naar Spanje, als hier in restaurants. Kan gewoon met hetzelfde exemplaar. Je hoeft 'm dus maar 1x uit te printen en bij je te hebben, samen met je ID. Blijft dan idd 1 jaar geldig na uitgifte.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Super, dit is het antwoord dat ik zocht. Hartelijk dank.

Ik zal mijn medium afbestellen. :lol:

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

lievemarie schreef:
03 nov 2021 20:01
Jomando in dit geval. :D Of Jablanda.
:twisted: :lol:

Lowieze en Moederslink zijn compleet op de hoogte hiermee. Blijkbaar staat er een houdbaarheidsdatum op die print, dus zolang mag je er mee wapperen.

Zelf hou we het analoog, want we hebben id + gele boekje bij ons. Kunnen we ook terecht in het Hans & Grietje Pannenkoekenhuis midden in een bos zonder mobiele ontvangst. Daar heeft een medium betere ontvangst. :wink:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

Er staat idd een houdbaarheidsdatum op en je hoeft er niet mee te wapperen. Gewoon in vieren vouwen met de code voorop.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
03 nov 2021 19:58
wanneer ik dan zo.n 3-4-5-6-7-8 prikken heb gekregen :lol: .
Toch een speldenkussen? 😂

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou? :lol: Liever niet, maar goed ik heb vanavond al wél weer mijn griepprik laten zetten.
Dus ......in ieder geval zitten er nu al 3 vaccinaties in mijn lijf :( ......we gaan het verder wel zien.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 18:59
Lady1234 schreef:
03 nov 2021 17:40
Het is toch compleet logisch dat ouderen met onderliggende ziektes eerder tot de stervenden behoren.
Natuurlijk. Maar deze groep is bijna geheel dubbel gevaccineerd. Evenals het personeel. En toch ontstaan in steeds meer verpleeghuizen besmettingsclusters.
En Rutte en de Jonge maar volhouden dat je je moet vaccineren. Doe je het niet voor jezelf doe het dan voor je oma/opa/moeder/vader.
Van Dissel: transmissie effectiviteit is 50 procent op dit moment.

Komt Lady1234 (dubbel gevaccineerd) op bezoek bij haar buurvrouw (ook dubbel gevaccineerd) in het verpleeghuis. "Dag lieverd. Hoe gaat het met je? Geef me eens een knuffel". En een week later ligt een van de twee of beiden aan de zuurstof of erger.

Dat lijkt zo ongeveer de dagelijkse praktijk op dit moment. Als je de verhalen leest uit de verpleeghuizen.

Hoe zo vaccins zijn effectief?
Hoezo QR code werkt?
Zwaar overdreven onzin.

Erthanax
Berichten: 10048
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jose2501 schreef:
03 nov 2021 14:09
Dit geeft toch wel te denken:(...) Bron: https://artsencollectief.nl/
Die bron geeft inderdaad te denken. Zie bv
hier en daar en hier en ginder.

witte angora
Berichten: 31962
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
03 nov 2021 18:57
Ik heb op 23 september 2021 een QR code uitgeprint: één jaar geldig! Tót 23-09-2022 dus.
Klopt. Het is alleen wel een dingetje om te controleren. Dat ging tot nu toe met een mobiel, en dat lukte niet zo vlot.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Hoe je het ook wendt of keert, Corona blijft.
Er zijn zoveel meningen, zoveel conflicterende 'oplossingen' aangedragen , wat moet je doen??
Wij, de meesten, zijn maar leken op dit gebied en moeten maar afgaan op wat de experts zeggen, maar ook zij zijn het niet 100 % met elkaar eens.
'Schijnbaar ' weet men het hier in Nederland ook niet meer zo goed en krijgen we via allerlei media steeds dezelfde oproepen en het herhalen van zetten qua maatregelen en ook om je maar vooral te laten vaccineren.
Inmiddels liggen ook veel wél gevaccineerden in het ZH en op de IC .
Wanneer ik dan kijk naar de ons omringende landen, bv Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk waar men ogenschijnlijk zonder morren de zeer zware maatregelen ( strenger dan in Nederland ) accepteert en het hier gierend uit de klauwen loopt met gewelddadige protesten, tja .....(denk ik dan).
Het eea wordt nogal bedreigend , dat zie je.

Sorry, maar ik snap er steeds minder van en hoe het wél moet ,weet ik niet .
Ik houd mij braaf aan alle maatregelen en merk aan mezelf dat ik toch een soort van murw word.
' Het zal allemaal wel ....what ever....' snap je?

Gesloten