Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Wij deden de deur van de kelderkast open en een handdoek in de trommel van de wasmachine. Stekker eruit, deur open ... en dat was vluchtadres 1. Andere favoriete plek waren de manden met ondergoed en sokken in de inloopkast.
Op deze manier ging het prima met de dames.

Vandaag zou ik niet zeggen, dat er een vuurwerkverbod is. Al sinds 8 uur vanmorgen het geluid van knallen en van sirenes. Net alsof de hulpdiensten vandaag bij elke rit die hoorn aanzetten. Dat geluid vinden we eigenlijk erger, omdat het kilometers verderop nog te horen is.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

hier ook en in Enschede 15 km verderop lijkt het wel weer oorlog.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het wordt tijd dat het gewoon 109% verboden wordt.

Lisa29

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Hier ook nog steeds vuurwerkbommen of carbid, in ieder geval iets waarvan je het gevoel krijgt dat er ergens oorlogje gespeeld wordt. Gelukkig nu ook af en toe mooi vuurwerk. En mijn postbus en deurbel leven nog, dat is al een verbetering ten opzichte van 2 jaar geleden. Alleen was het er toen al 3 weken voor oudjaar eruit geknald🙈

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

In onze oren klinken oorlogsgeluiden anders, maar never mind.

Verbod zou fijn zijn. Het vuurwerk was zo zwaar, dat het mini-aardbevingen gaf. Als je betonnen vloeren voelt trillen ...

En buurjochie heeft niet/nauwelijks geslapen van de knallen. Vuurwerk vindt hij wel mooi, maar ook eng.

Lisa29

Jablan schreef:
01 jan 2022 10:31
In onze oren klinken oorlogsgeluiden anders, maar never mind.

Verbod zou fijn zijn. Het vuurwerk was zo zwaar, dat het mini-aardbevingen gaf. Als je betonnen vloeren voelt trillen ...

En buurjochie heeft niet/nauwelijks geslapen van de knallen. Vuurwerk vindt hij wel mooi, maar ook eng.
Hier is het dus al maanden zo, zowel overdag als 's avonds. Maar met name 's nachts tussen half 1 en 2 die superharde knallen waar de ruiten van trillen zorgen niet bepaald voor een goede nachtrust. Het is nu al een paar uur rustig, hopelijk krijgen we nog een paar uurtjes rust erbij vandaag.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Denkend aan Holland (deze reeks in Friesland), wat een heerlijke "slow television" is dat toch. Lekker kneuterig, prachtige beelden, en geweldige presentatoren. Ik vind het nog leuker dan Rail Away :D

Lisa29

Erthanax schreef:
02 jan 2022 22:52
Denkend aan Holland (deze reeks in Friesland), wat een heerlijke "slow television" is dat toch. Lekker kneuterig, prachtige beelden, en geweldige presentatoren. Ik vind het nog leuker dan Rail Away :D
Hilarisch, ik moet denken aan Bert Visscher die beweert dat hij dol is op "slow television". En dat hij bij Rail Away klaar zit met zo'n conducteurs spiegelei😂

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Even een sprong terug in de tijd...
fonsflons schreef:
21 feb 2020 09:15
Gisteravond weer eens een avondje op de bank, wijntje en vrouw ernaast. Weinig op tv dus ik dacht...laat ik eens naar meneer Meester Visser kijken. Nou....... T-O-P-T-V. Geniale, briljante uitzending. Chapeau voor de redactie, editors en presentatoren. Lang geleden dat ik zo hard gelachen heb.
En een sprongetje naar de reactie van mh73...
mh73 schreef:
21 feb 2020 10:31
Dat dachten wij ook. Zo dan. Zouden ze nog een 'hoe gaat het nu met?' aflevering maken? Dan zet ik die alvast in de agenda.
... en dan naar dit nieuwsbericht van vorige week.

Het pesten ging gewoon door, er moesten agenten in kogelwerende vesten aan te pas komen, en inmiddels is de meter aan boetes opgelopen tot € 27.650,00 :shock:

Sommige mensen zijn écht onverbeterlijk. Triest.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zou graag een keer een wat meer beschouwend tv-programma zien met psychologen en psychiaters om duiding aan dit soort gedrag te geven. In algemene zin want je mag mensen alleen d.m.v. persoonlijke gesprekken beoordelen.

Het zou kijkers kunnen helpen om iets te leren over bijvoorbeeld persoonlijkheidsstoornissen. Psychologie zou wat mij betreft een basisvak moeten zijn op scholen.

Lisa29

Bob Schurkjens schreef:
03 jan 2022 17:38
Zou graag een keer een wat meer beschouwend tv-programma zien met psychologen en psychiaters om duiding aan dit soort gedrag te geven. In algemene zin want je mag mensen alleen d.m.v. persoonlijke gesprekken beoordelen.

Het zou kijkers kunnen helpen om iets te leren over bijvoorbeeld persoonlijkheidsstoornissen. Psychologie zou wat mij betreft een basisvak moeten zijn op scholen.
Hoe zie je dat precies voor je? Ik heb geen actuele versie van de code voor psychologen. Maar er staat me iets van bij dat het verboden is om uitspraken te doen over mensen die je niet zelf gesproken hebt. Als je algemeen iets over menselijk gedrag zegt zou je de plank behoorlijk kunnen misslaan over de werkelijke reden van het gedrag van de persoon in kwestie.
Het zou wel goed zijn als kijkers iets leren over persoonlijkheidsstoornissen. Met name dat deze niet door een willekeurige buurman gediagnosticeerd mogen worden. Dat iemand vervelend gedrag vertoont wil niet zeggen dat daar een persoonlijkheidsstoornis aan ten grondslag ligt.
Ik zou het toejuichen als psychische problemen beter bespreekbaar zouden worden. Soms zou ik willen dat ik een gebroken been had. Dat is namelijk zichtbaar en duidelijk en wordt door iedereen geaccepteerd.
Al die influencers die alleen maar positieve gezellige stukjes plaatsen helpen overigens ook niet echt mee om te durven zeggen dat het niet zo goed met je gaat.
Een familielid van mij is ooit benaderd door redactie van mr. Visser. Buren waren boos omdat ze bij een verbouwing erop gewezen waren dat ze de erfgrens verkeerd ingeschat hadden. Familielid vroeg "o dus jullie komen hier om sensatie te veroorzaken". Waarop schijnbaar het antwoord was " o meneer kent het programma"😅

Bob Schurkjens

Ik geef ook aan: in algemene zin. Je kan geanonimiseerde casussen bespreken en die duiden en analyseren als deskundige. Ik vind dat zinvoller en interessanter dan aflevering zoveel van Mr Visser of Mr Reid inzake een geschil dat civielrechtelijk wordt beoordeeld.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch moet je denk ik heel erg oppassen met dat soort dingen. Het is op zich prima als mensen een breder beeld hebben van allerlei psychologische dingetjes. Maar ik heb me in het verleden teveel knakkers achter me aan gehad die ooit eens iets in een krant of zo gelezen hadden, en dachten dat ze dat wel even op mij van toepassing konden verklaren. Keer op keer sloeg het nergens op.

Of die knakker: 'ik heb een boek over Asperger gekocht om een kennis te helpen, dus jou kan ik ook helpen. Maar hoezo heb je autisme? Je had toch Asperger?'

Er zijn nu al veel te veel self-made psychologen/ervaringsdeskundigen en dergelijke die totaal niet weten waar ze het over hebben. Ik denk dat als iedereen nu eens gewoon zijn klep zou houden over andermans aandoening, en mensen gewoon accepteert zoals ze zijn, dat we dan al een stuk verder zouden komen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

wie interesseert dat nog?
Dat format is inmiddels zo uitgemolken dat ze geen A, B of C sterren kunnen vragen, ze zijn inmiddels al bij K sterrren.

Lisa29

Bob Schurkjens schreef:
03 jan 2022 19:43
Ik geef ook aan: in algemene zin. Je kan geanonimiseerde casussen bespreken en die duiden en analyseren als deskundige. Ik vind dat zinvoller en interessanter dan aflevering zoveel van Mr Visser of Mr Reid inzake een geschil dat civielrechtelijk wordt beoordeeld.
Ik ben wel benieuwd wat voor casussen je dan zou willen zien. En welke conclusies je daar dan aan zou willen verbinden. Als je dr. Phil kijkt zie je op het einde een soort disclaimer dat het besprokene alleen op die persoon van toepassing is. Of iets in die trant, maar iig wel dat je het niet kunt vertalen naar andere gevallen. Sowieso worden die programma's van mr. Visser en mr. Visser dusdanig gemonteerd dat er een bepaald beeld naar voren komt van iemand. Het is maar de vraag in hoeverre dat beeld klopt.
witte angora schreef:
03 jan 2022 19:59
Toch moet je denk ik heel erg oppassen met dat soort dingen. Het is op zich prima als mensen een breder beeld hebben van allerlei psychologische dingetjes. Maar ik heb me in het verleden teveel knakkers achter me aan gehad die ooit eens iets in een krant of zo gelezen hadden, en dachten dat ze dat wel even op mij van toepassing konden verklaren. Keer op keer sloeg het nergens op.

Of die knakker: 'ik heb een boek over Asperger gekocht om een kennis te helpen, dus jou kan ik ook helpen. Maar hoezo heb je autisme? Je had toch Asperger?'

Er zijn nu al veel te veel self-made psychologen/ervaringsdeskundigen en dergelijke die totaal niet weten waar ze het over hebben. Ik denk dat als iedereen nu eens gewoon zijn klep zou houden over andermans aandoening, en mensen gewoon accepteert zoals ze zijn, dat we dan al een stuk verder zouden komen.
Heel herkenbaar, mensen kramen goedbedoeld de meest rare en kwetsende dingen uit. Je wilt niet weten hoe vaak mensen zeggen dat mijn ADHD überhaupt niet bestaat. Of dat als ik maar mijn wekker zou zetten ik vast wel op tijd zou komen op afspraken.....en dan heb ik dus serieus al 8 wekkers gezet 🙈
Goede voorlichting zou kunnen helpen, vooropgesteld dat mensen daarvoor open staan. En juist die open houding mis ik de zeker de laatste tijd nogal eens. Plus dat mensen soms zo in hun eigen wereld zitten dat ze zich niet kunnen voorstellen dat het voor iemand anders niet zo werkt. Ondanks dat ze echt wel proberen te luisteren merk je aan wat ze zeggen en doen dat ze het echt niet snappen.

Bob Schurkjens

Wellicht is het psychologiseren van civielrechtelijke kwesties niet zo'n goed idee van mij. Werd even getriggerd door de heftige casus die Moneyman naar voren bracht. De psychologische context - voorzover die geduid kan worden -interesseert mij nu eenmaal.

Lisa29

Bob Schurkjens schreef:
03 jan 2022 21:55
Wellicht is het psychologiseren van civielrechtelijke kwesties niet zo'n goed idee van mij. Werd even getriggerd door de heftige casus die Moneyman naar voren bracht. De psychologische context - voorzover die geduid kan worden -interesseert mij nu eenmaal.
Ik denk dat SBS6 ook vrij bewust probeert in te spelen op het psychologische aspect omdat ze weten dat mensen dat interessant vinden. Eerlijk gezegd vind ik deze casus ook wel boeiend, maar heb de uitzending niet gezien dus kan het nog niet zo goed plaatsen.
In zijn algemeenheid valt het me wel op dat er in meerdere uitzendingen uitspraken gedaan worden over zaken die totaal niks te maken hebben met het conflict (boom, schutting etc.) maar meer gaan over hoe de buren over elkaar denken. Waarbij je alleen maar datgene ziet en hoort wat de programmamakers hebben uitgekozen, wat het lastig maakt om te beoordelen hoe de situatie nu echt is. En dat voedt natuurlijk weer de nieuwsgierigheid...

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
03 jan 2022 20:11
Een vraagje aan de insider op dit forum
Wie is de mol?
Johnny

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
02 jan 2022 22:52
Afgelopen Rail Away door de besneeuwde IJsselvallei, was anders ook erg mooi. Miste alleen wel een shot van de watertoren in Deventer, die kan je bijna aanraken als je vanuit Zwolle de stad in komt rijden.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
04 jan 2022 10:47
Voor de liefhebber van winters vermaak
Kijk 'live' naar de Elfstedentocht van 1997 - https://nos.nl/l/2411460
Ik was er live bij, dus ik heb die beelden niet echt nodig om de herinneringen weer op te rakelen. :D We stonden om 05.30 bij de start, via via vlak voorbij de brug op een bedrijventerrein, dus we zagen ze mooi voorbij komen. De hele nacht ervoor waren we in de stad wezen feesten. Door de beerenburg voelden we de kou niet echt, best link met die windchill. Na de start even een paar uurtjes slapen, en toen naar de huldiging in het FEC.

Mijn ouders hadden een slaper, een zakenvriend van mijn vader die was ingeloot, en 'm ook heeft uitgereden. (ze woonden vlakbij het FEC) Ik heb nog nooit een sporter zó uitgeput gezien. we moesten hem met twee man weer in huis helpen, nadat we 'm hadden opgehaald na zijn aankomst.

Vriend van me woont aan de route mooi buitenaf, dus alstie nog een keer komt, dan gaan we daar lekker kijken. Kreeg ook een vreemde blik toen ik bij mijn sollicitatiegesprek in de koekstad vroeg, of het hele bedrijf dicht zou gaan als er weer eentje zou komen. (was in '99, toen wisten we niet dat het zo lang zou duren)

Plaats reactie