LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

Ik ben gisteren bij D-reizen langgeweest waar ik mijn vakantie geboekt heb. Ik vertrek op 07/09/05 en kom eind september weer terug.
Ze hebben me heel vriendelijk te woord gestaan en gebeld naar Holland International waar de reis geboekt is.

Ze konden mij vertellen dat ze nu bezig zijn met het omboeken van de reizen t/m 31/08. Voor iedereen die ná deze datum vertrekt verwachten ze goede, en goedkope, alternatieven aan te kunnen bieden. Ze zijn nl. bezig om afspraken te maken met andere luchtvaartmaatschapijen en verwachten dat dit dan goedkoper uitkomt dan de huidge alternatieve die ze voor na 31/08 kunnen bieden (€207 of €450 bijbetalen).

Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Kras komt weer zijn beloftes niet na, vertrek 1 Juli naar Bali.
6 keer hebben ze van alles beloofd, ik zou dus uiterlijk vandaag bericht per post ontvangen (ook aangekondigd op hun site).
Niet dus, weer met Kras gebeld, nu ontzettend boos, ze probeerden het weer uit te stellen omdat ze nog niets kunnen aanbieden, ik heb ze gezegd dat ik met niets anders meer genoegen neem, vandaag, of met een alternatief of met de mededeling dat ze gefaald hebben, ik vrees het laatste.
Ik heb alle mail bewaard, ik zal nog wel zien wat ik daarmee ga doen.
Dus mensen die naar Bali denken te gaan begin Juli, vergeet het maar.

Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Herstel, 1 Juli moet 10 Juli zijn

Angele1983
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:15

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Angele1983 »

Ik heb net D-reizen aan de telefoon gehad en het verhaal wordt steeds mooier. Het hele alternatief van kosteloos annuleren is komen te vervallen. Ik moet nu naar Bali met een andere luchtvaartmaatschappij waarvan ik de meerkosten moet betalen of ik moet een andere verre bestemming uit de gids kiezen en daarvan de meerkosten betalen. Hoe dan ook, zij kunnen de overeenkomst die ze met mij hebben niet nakomen en ik moet daarvoor betalen. Ik vind het werkelijk krankzinnig. Vervolgens kon de dame van D-reizen mij ook nog vertellen dat de ANVR reisvoorwaarden helemaal niet voor ons van toepassing waren, omdat Phuket Air een lijndienst is en lijndiensten vallen niet onder de ANVR reisvoorwaarden. Heb ik niets mee te maken! Ik heb een pakketreis geboekt bij D-reizen, zij vallen wel onder de ANVR reisvoorwaarden, dus die voorwaarden zijn ook op dit geval gewoon van toepassing. Waar maak je nog afspraken voor?

tevreden reiziger
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:59

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tevreden reiziger »

Hallo iedereen, :D

:D WIJ GAAN NAAR BALI :D

Wij hebben zojuist een alternatief ontvangen van KRAS wij vliegen nu met KLM en Geruda.
We moeten nu 280,- euro p.p (2 volw 1 kind) bij betalen, maar we vliegen wel met een gerenomeerde maatschapij, wat ik dat eigelijk wel waard vind.
onze vertrek datum is ! juli en hebben de zelfde aankomst datum zoals
eerst.
We vertrekken nu wel later maar komen ook later terug. 8)

IK vind het netjes geregeld al heeft het wel te lang geduurd.

Mensen veel vakantie plezier van ons toegewenst :wink:

Adipati
Berichten: 12
Lid geworden op: 03 mei 2005 10:53

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Adipati »

Nu heeft Kras wel woord gehouden en ik ben net terug gebeld.
Alternatief is 279 Euro meer p/p, gecombineerde vlucht van KLM en Garuda, 1 dag eerder weg en terug.
Dus eind goed al goed, maar het heeft wel verdomd veel moeite gekost.

The Gangster
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2005 13:46

Re: phuket air

Ongelezen bericht door The Gangster »

Zijn er al mensen die van Kras een alternatief voor vertrek 8 juli naar Thailand hebben gekregen?
Hoeveel moeten jullie dan bijbetalen en met welke maatschapij vliegen jullie dan???

tinie
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:31

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tinie »

amazing thailand rondreis; vertrek 29 juli;
Geboekt bij Kras.
We 'moeten' €151,- bij betalen.

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

In tegenstelling tot wat er op de website van Kras stond en mij al enkele malen door Kras is bevestigd heb ik vandaag geen schriftelijk nieuw voorstel gekregen. Wat blijkt:
Zoals bekend voert Phuket Airlines tot nader order geen vluchten uit op de route Amsterdam - Bangkok/Bali vice versa. Klanten die rechtstreeks bij KRAS SterVakanties (via onze internetsite, call center of een van onze eigen KRAS Reisburo`s) een reis geboekt hebben voor Thailand of Bali, met de vertrekperiode 29 juni t/m 21 augustus, krijgen vanaf vrijdag 3 juni, doch uiterlijk vrijdag 10 juni a.s. automatisch schriftelijk bericht over de beschikbare alternatieve vlucht en de daarvoor geldende condities.
En ja hoor...ze hebben de datum WEER aangepast !! Nu is het 10 juni geworden. Net maar waar aan de telefoon gehangen, nu gaan ze me uiterlijk morgen een voorstel doen...telefonisch that is. Zal mij benieuwen :( Zucht....afspraken nakomen blijkt wel erg moeilijk te zijn voor Kras.
Laatst gewijzigd door Joris30 op 07 jun 2005 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.

agenda
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:32

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

TAHOEBOY

Als je op de site van Phuket Air kijkt ( flight schedule) dan vliegt PA volgens mij niet van Bangkok naar Phuket
http://www.phuketairlines.com/schedule/routemap.asp
Wij vliegen nl ook van Bangkok naar Phuket en heb eveneens geen zin om met PA te vliegen. Ik heb het bij Kras aan een van de medewerkers gevraagd en die zei dat 14 dagen voor vertrek van je vakantie die gegevens bij hun bekend zijn. Eveneens heb ik gevraagd in welk hotel wij in Bangkok overnachten want ik heb het idee dat mijn medereizigers niet allemaal in het KLM vliegtuig zitten waar wij in zitten. Stel je voor dat de reisleider niet staat te wachten op de luchthaven als jij aankomt en je weet nog geeneens in welk hotel je zit

tahoeboy

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tahoeboy »

Organisatie : Krasreizen
vertrekdatum : 3 juli 2005 naar Phuket

Hallo agenda

Bedankt voor de tip! Het ziet er naar uit dat Phuket Air niet van Bangkok naar Phuket vliegen alleen weten de Krasmedewerkers dit niet. Zij gaven me dan ook de mededeling dat het eventueel ook Phuket Air kan zijn die ons van Bangkok naar Phuket vliegt.
Wat me trouwens wel verbaasd is dat ik op het fourm mensen staan(oa Gracias) die maar € 60,- hoeft bij te betalen met vertrekdatuk 18 juli en zij gaan nog wel met KLM! Die prijsverschillen zijn mij te verschillend! Zo te lezen kan er flink worden onderhandeld! Hebben anderen ook deze ervaring bij Kras?

sabah
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:31

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sabah »

Wij zouden op 21 augustes voor 25 dagen = 22 nachten naar thailand gaan met Kras en PA.
Omdat Kras maar niet kwam met een alternatief en wij bang waren geen andere reis meer te krijgen hebben op advies van een Krasmedewerker :lol: zonder problemen kostenloos kunnen annuleren en na 3 dagen hadden wij de hele aanbetaling al terug.
Hebben nu de zelfde reis binnen 10 minuten en 1 telefoontje geboekt met 333-travel.

femke22
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:52

Re: phuket air

Ongelezen bericht door femke22 »

Wij hebben afgelopen zaterdag een brief gehad van kras met daarin ons alternatief. Wij hadden de amazing thailand rondreis geboekt met een week verlening in cha am: methavalei hotel. We zouden 22 juli vertrekken en 12 augustus weer terug komen. Nu hebben we dezelfde vertrek en aankomstdata met China Airlines en een meerprijs van 151 euro p.p. Zijn er mensen die dezelfde rondreis gaan maken die een ander alternatief hebben of allemaal hetzelfde? Ik ben heel benieuwd!

agenda
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:32

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

De voorpret was van korte duur. Weten jullie dat op de site van Schiphol ( vluchtinfo en timetable)PA vanaf 01-07 weer vertrekt vanaf Schiphol en wel op 01-07 om 15.00 uur ...............vluchtnr 9R620.
Ondanks dat wij nu met KLM zouden vliegen ben ik benieuwd of Kras het recht heeft ons alsnog op de PA vlucht te zetten

sabah
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:31

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sabah »

Hoi Agenda

Daar ben ik ook eens benieuwd na en in welk hotel je zit krijg je op het laatst te weten als je de tickets krijgt want daar zit een vouger voor het hotel in.

agenda
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:32

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

De site van kras is ook weer veranderd, alle rondreizen en strandvakanties naar Thailand staan weer op de site. Op de site van Schiphol staan vanaf eind juni weer de vertrektijden en vluchtnummers van PA opgenomen(3 keer per week).

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

wat een geneuzel van de pl air boekers, voor een dubbeltje op de erste rij zitten en dan gaan klagen, boek bij een gerenomeerd bureau en dat is Kras zeker niet, en geniet van je vakantie.


Kras laat je ook met Onur vliegen.

ditbenik
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2005 14:38

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ditbenik »

de moeite niet waard om het nog eens uit te leggen.

Kan alleen maar vragen indien je niets nuttigs te vertellen hebt, je je op een andere manier wil gaan bezig houden.

bedankt, en indien je benieuwd bent naar reacties van mensen over het zitten voor een dubbeltje op de eerste rij. kijk dan even op de eerste pagina's van dit forum.

DANK JE WEL!

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Jakkes meneer Dat Ben Ik.


Critisch zijn en blijven is een deugd.

Wij boeken goedkoop en verwachten een mercedes te krijgen. :evil:

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Mijn vriend heeft een uurtje geleden een rondje gebeld, omdat wij het ook maar vaag vonden dat
- de reisbureau's zeggen dat Phuket misschien gewoon weer mag vliegen vanaf 1 juli
- Phuket niets zegt
- de inspectie zegt dat ze voor onbepaalde tijd niet meer mogen vliegen
- Schiphol nu Phuket weer op de dienstregeling heeft staan

Hij heeft gebeld met de inspectiedienst en die zeggen dat Phuket in principe voor onbepaalde tijd geen landingsrechten heeft, maar dat dit elk moment opgeheven kan worden als Phuket aantoont dat alles in orde is. De telefoniste wist echter nog niets van eventuele onderhandelingen e.d. Ze raadde hem echter aan met Kales te bellen, omdat zij Phuket vertegenwoordigen in Nederland.
Hij heeft toen dus met Kales gebeld en zij zeiden dat er een verzoek ligt bij de inspectiedienst en dat er 13 juni een gesprek is waarna er meer duidelijkheid is of Phuket voorlopig wel of niet gaat vliegen.

Mocht Phuket trouwens kunnen aantonen dat alles in orde is, dan kunnen ze binnen een paar weken hun rechten terug hebben, dus als ze er de 13e uit komen dan is het reeel dat ze per 1 juli weer vliegen, aldus Kales.

Ik ben benieuwd...

@ Har: wij willen niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en verwachten voor een relatief laag bedrag geen Mercedes, maar we willen wel gewoon op tijd en goed op Bali terecht komen...

Gesloten