LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

Kras is, evenals HI en Arke, onderdeel van de TUI-groep dus in feite zouden zij dezelfde oplossingen moeten kunnen aandragen.
Jochem79 hoe lang ben jij onderweg met de SAS ?

jochem79
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door jochem79 »

De heen-vlucht:
1 uur 20 min naar Kopenhagen; daarna 1,5 uur overstaptijd; vervolgens ongeveer 10 uur naar Bangkok.

De terug-vlucht:
Ook via Kopenhagen, maar dan met een overstaptijd van 2 uur.

Al met al zeer redelijk.

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Hoi Joris,
Ik wilde eigenlijk iets vragen maar dan wil ik je mailen.
Is dit oke voor jou?
Het is wat persoonlijk, heeft met mijn reis naar Bali te maken.

Gr, Santino

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Sorry ik bedoel Joris30 !!

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

@Santino: das prima....stuur maar naar [email verwijderd]

@Har: ik heb gebroekt bij Kras via de website
Laatst gewijzigd door Joris30 op 11 jun 2005 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

tevreden reiziger
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:59

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tevreden reiziger »

Beste gast 5001

neen ben zeer zeker niet werkzaam bij KRAS maar heb een rechtsbijstands verzekering.
Is eht toch handig om te weten, hoe ze het geregelt hebben en daarbij samen staan we sterk.
Dit is toch voor iedereen die door KRAS is misleid.
welke rechtsbijstand heb je maakt het voor ons makkelijker wij zijn met 3 en moeten z,n 810,- bijbetalen daar kan je op bali toch veel andere leuke dingen mee doen.

als je dit niet hier wil antwoorden mag je me altijd mailen.
[email protected].

groeten.

sezofala
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:43

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sezofala »

d'r was dacht ik eerder al iets over rechtsbijstandverzekeringen, maar daar heb ik niet veel meer over gehoord.

Wie kan er meer zeggen over de adviezen van rechtsbijstand (en welke rehctsbijstand is dat)?


(en nee, ik vlieg zelf niet)

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

annemieke28

Lees eerst eens goed de berichten door, voor mij is PA door de mand gevallen en de verkopende reisburo,s idem dito en daar behoort ook Corendon bij.

Betaal bij en ben tevreden :x

ros1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ros1982 »

Ik zou vertrekken op 24 juli met terugkomst op 14 augustus (Rondreis: De Glimlach van Thailand + strandverlenging) en ik heb van Kras een alternatief gekregen met een vetrek op 27 juli en met terugkomst op 17 augustus met KLM met voor een bijbetaling voor 144 euro p.p.. Ik ben hier akkoord meegegaan want de luxe / facilicteiten van KLM t.o.v. Phuket Air vind ik een stuk beter.
Ik vind dit een goed alternatief. Ik had zelf al 15% korting gehad op me reis (160 euro p.p.) omdat me vriendin werkzaam was bij de HEMA. Een andere reis boeken naar Thailand via een ander reisbureau was dus voor ons de laatste optie.

OFF TOPIC:
Wij weten niet of het verstandig is om voor de rondreis een koffer of trolley mee te nemen of is het toch raadzaam om een backpackrugzak mee te nemen?. Kan iemand die hier ervaring mee heeft iets meer over vertellen?

santino
Berichten: 23
Lid geworden op: 04 jun 2005 21:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santino »

Sorry Joris verkeerd gelezen.
Wie gaan er ook op 19 / 08/ 05, naar Bali en hebben al een alternatief gekregen.
En ook bij Arke geboekt dus, ben zeer benieuwd!

Gr, san

yoyo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2005 19:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door yoyo »

Wij hebben afgelopen vrijdag te horen gekregen dat we omgeboekt konden worden naar KLM-Garuda. Doch een meeprijs van 710,00 moeten wij hiervoor betalen (3 pers.).
Kan iemand me vertellen of hij al uitgezocht heeft of dit terecht is?
Of je dat moet betalen? Of dat de organisatie toch aansprakelijk is voor deze meerkosten?

yoyo
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2005 19:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door yoyo »

Er is al eerder een suggestie gedaan om gezamelijk op te treden tegen TUI inzake de meerprijs voor het omboeken van Phuket Air naar KLM-Garuda e.d.
Maar is hier inmiddels een iemand opgestaan om dit te leiden?

Eventueel wil ik wel het initiatief op me nemen?
Wellicht zijn er al diverse uitspraken over en weer gedaan tussen reizigers en Tui om tot een oplossing te komen? Suggesties van rechtsbijstandsverzekeringen, consumentenbond, geschillencommisie reizigers?????


E-mail:
[email protected]

Gomera2
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2005 18:29

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gomera2 »

Ik heb een vraag over het "onder protest" akkoord gaan met het aanbod tot bijbetaling. We hebben via ons World of Tui reisbureau een brief van Kras gekregen, waarin we wel of niet akkoord moesten gaan met het aanbod (115pp bijbetaling, of kostenloos annuleren).

Moet je er dan met pen onder protest achter schrijven, wie heeft dit gedaan?

Als je onder protest akkoord gaat behoud je je namelijk het recht voor de kwestie aan de Geschillencie voor te leggen (17 ANVR)

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

PA , naar je centen kun je fluiten, met of zonder advocaat, lees de kleine lettertjes maar. wij hebben geen poot om op te staan.

Goedkoop is duurkoop Jammer maar helaas.

sezofala
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jun 2005 22:43

Re: phuket air

Ongelezen bericht door sezofala »

Beste Har, dat hangt van het geval af. Het is in ieder geval niet zo dat iedereen kansloos is. Sterker nog, sommigen staan geheel in hun recht.

Dat dus ook niet zeggen......

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

Als je onder protest akkoord gaat behoud je je namelijk het recht voor de kwestie aan de Geschillencie voor te leggen (17 ANVR)


En wat doet ANVR met de gedupeerden ??, al eens met ANVR bezig geweest, na 12 maanden ontvang je een vriendelijk en afwijzend berichtje:


Jammer maar helaas, het is overmacht van het reisburo. :(

Sann
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 jun 2005 12:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Sann »

Heeft iemand met een vertrekdatum van ná 31/08 al een alternatief aangeboden gekregen van Holland International (zij vallen onder de TUI-groep). Ik heb via D-reizen geboekt en hoop redelijk snel een alternatief aangeboden te krijgen.

santalyd
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jun 2005 14:22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

@ Sann

Zie vorige blz., nog niets van TUI dus, maar wel van het reisbureau zelf...

Wij hebben vandaag mail terug ontvangen van TUI en die schreven:

Goedemorgen,

Tot op heden is er nog niets bekend over de gasten die in september op reis zouden gaan met Phuket Air. Zodra er meer bekend is hierover wordt u door uw reisbureau hiervan op de hoogte gebracht.

Met vriendelijke groet,

Tui Nederland
Afdeling Clientenservice

Oftewel: je weet nog niets...

vj
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2005 20:55

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vj »

Gomera2, 12 juni 22.46 uur

Op zich gelden geen specifieke eisen. Het enige dat geldt is dat duidelijk moet zijn dat je onder protest akkoord gaat.
Hoewel ik niet weet hoe het alternatief aan je is aangeboden, lijkt mij juist om een korte brief te schrijven aan de reisorganisatie en deze brief met het door jouw niet ondertekende alternatief aangetekend met ontvangstbevestiging aan de reisorganisatie te versturen. Schrijf dat je haar verzoekt en voor zover vereist sommeert om de overeengekomen reis zonder extra kosten uit te voeren (met de nieuwe luchtvaartmaatschappij). Geef een korte termijn om te reageren (maar houdt rekening met de termijn waarbinnen je zelf moet reageren). Bij gebreke van een bevredigende reactie, zo schrijf je, ga je onder protest akkoord met het aangeboden alternatief en zul je op korte termijn een procedure bij de geschillencommissie aanhangig maken. En ook echt doen!

Nogmaals mijn reeds eerder gegeven mening: er is geen sprake van overmacht.

En voor Har: ga andere mensen lastig vallen. Je denkt overal verstand van te hebben, maar dat is echt niet zo. Rechten zul je zeker niet gestudeerd hebben. Je zet mensen telkens op het verkeerde been. Ook al ben je zelf bij Tui werkzaam, het blijft een misselijke streek. Je verziekt het forum[/b]

Har

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Har »

VJ,

Niet emmeren met je boeren wijsheid , verzieken doe je de boel zeker als je afgeeft op anderen SHAME YOU, zeker als je steeds andere namen gebruikt.

Ik ben het met de strekking eens, alleen de ANVR club helpt je geen steek verder, kijk eens goed de voorwaarden van de annuleringverzekering door.

Juridisch ben ik redelijk goed onderlegt, ik vraag een bescheiden vergoeding. :D

Gesloten