LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge jaarafrekening energie (Slimme meter?)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nijogeth

Re: Hoge jaarafrekening energie (Slimme meter?)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als een nieuwe meter een hoger verbruik laat zien, dan ga je dit zelf toch eerst onderzoeken, voordat je claimt dat het aan die meter ligt. De oude meters zijn vaak tientallen jaren oud, dus kunnen er ook langs zitten.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:Als een recent geplaatste slimme meter vrij snel vervangen wordt, dan is een voor de hand liggende reden dat er met de oude iets mis was.
Dat noem ik niet naar een doel toe redeneren, maar een logisch verband leggen.
Ik sta open voor andere plausibele verklaringen....
Steekproef. Soms gebeurt die ter plekke maar bij mij werd meter meegenomen en meteen vervangen door een ander en daarna getest. 2 jaar oud en niets mis mee.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Was het een type uit onderstaande lijst? (En zijn die allemaal op "steekproef" vervangen?)
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... uik-meten/

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:Was het een type uit onderstaande lijst? (En zijn die allemaal op "steekproef" vervangen?)
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... uik-meten/
Nee, het was helemaal geen slimme meter, sterker nog, die techniek bestond nog helemaal niet.
Steekproeven worden al tientallen jaren gedaan, juist om fouten in meters te ontdekken en zijn dus niets nieuws en hebben ook niets met de slimme meter te maken. Ook 'vroeger' werden meters voortijdig vervangen omdat ze moesten worden getest, zonder dat er in feite iets mis mee was.

Gesloten