LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Ja, adviezen en regels van Bol aan die verkopers hoe ze het beter moeten doen. Mooi toch? Hebben consumenten alleen maar voordeel bij. Houd ze scherp.
En ik heb weleens bij een verkoper via Bol iets gekocht. Perfect afgewikkeld.
Al dat gejammer op Klachtenkompas heeft een mens helemaal niets aan. Zelf opletten.
En ik heb weleens bij een verkoper via Bol iets gekocht. Perfect afgewikkeld.
Al dat gejammer op Klachtenkompas heeft een mens helemaal niets aan. Zelf opletten.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
De verkoper schrijft o.a. dat hij niet aansprakelijk is voor zendingen die niet aankomen. Je koopt iets, het wordt niet bezorgd en de verkoper stelt dan daar niet aansprakelijk voor te zijn. Er zijn vele punten in de AV die in strijd met de wet zijn.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Het verdere vervolg ging over de voorschriften van Bol aan de verkopers die via hun platform verkopen.
-
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
-
- Berichten: 1034
- Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Eigenlijk hebben wij geen Kassa, consumentenbond en Radar meer nodig. U hebt geen problemen en dus kunnen andere ook geen problemen hebben en als er wel problemen zijn is het eigen schuld.Lady1234 schreef: ↑09 mei 2021 19:14Ja, adviezen en regels van Bol aan die verkopers hoe ze het beter moeten doen. Mooi toch? Hebben consumenten alleen maar voordeel bij. Houd ze scherp.
En ik heb weleens bij een verkoper via Bol iets gekocht. Perfect afgewikkeld.
Al dat gejammer op Klachtenkompas heeft een mens helemaal niets aan. Zelf opletten.
Ik heb ook geen problemen met de verkopers via platform Bol.com omdat ik daar alleen kleine dingen bestel van geringe waarde. Voor grotere zaken ga ik echt niet naar Bol.com of een van de verkopers via Bol.com. Maar dat ik geen problemen heb wil niet zeggen dat andere geen problemen kunnen hebben.
Als ik er met een leverancier niet uitkom ben ik zo bij de geschillencommissie. Dan mogen zij onafhankelijk naar een zaak kijken maar het komt nooit zover. Zodra een leverancier bericht krijgt van de geschillencommissie dat er een klacht ligt komen ze heel snel met een oplossing.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Radar, de Consumentenbond en Kassa zijn geen geschillencommissies.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Als dat zo is dan klopt dat natuurlijk niet. Maar de enkele keer dat ik bij een externe verkoper wat koop, check ik o.a. eerst de voorwaarden van die shop. Ik zou dus bij deze telecomshop nooit wat bestellen.
Lady1234
vindt dit leuk
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Dus jij koopt alleen bij winkels die aangesloten zijn bij een geschillencommissie? Bijzonder. Maar ook prettig om te weten dat ik jou niet in mijn klantenkring kan tegenkomen.Ik_weet_niet_alles schreef: Als ik er met een leverancier niet uitkom ben ik zo bij de geschillencommissie..... Zodra een leverancier bericht krijgt van de geschillencommissie dat er een klacht ligt komen ze heel snel met een oplossing.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Welke winkel(s) run je?
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Misschien wel Ben Telecom?
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Tuurlijk moet je zelf opletten, maar als dit je overkomt, ben je mooi klaar. Het “ gejammer” zie ik als opkomen voor je rechten. Zeker als je hier nog niet eerder mee te maken hebt gehad. De verkoper blijft maar zeggen dat het toestel niet geactiveerd had mogen worden. Maar een tweedehands toestel opsturen mag blijkbaar wel. Deze verkoper gelooft ook nog dat hij in zijn recht staat.
Vandaag weer een reactie, die alleen maar boosheid oproept.
Reactie Ben Telecom Leiden bv.
Geachte Mevrouw,
wij hebben op al uw toedoende en niet toedoende vragen gereageerd.Wij hebben diverse vragen weer en weer opnieuw beantwoord,alle mogelijke vragen heeft u al gevraagd en alle mogelijke antwoorden hebben wij al gegeven.
U heeft gewoon 2 jaar garantie op defecten op uw toestel,dit is standaard,eerste jaar via Apple en de tweede jaar via de bedrijf waar u uw toestel gekocht heeft,in dit geval bij ons.
Dit zijn de algemene regels geldend op consumenten electronika.
U heeft gezegd dat u deze toestel heeft getest nadat u zag dat er een simkaart inzat en er een uiterlijke schade,die er al aan het toestel zou zitten gezien,dus opgemerkt heeft.
Waarom zou u een toestel,waar naar uw zeggen ten eerste een simkaart inzat,ten tweede waar naar uw zeggen al een schade op heeft gezeten,deze toch nog willen en moeten testen.
Er zat naar uw zeggen een uiterlijke schade op,dan zou het toch duidelijk moeten zijn dat u deze terug zou moeten sturen,dus deze ook niet hoeft te testen en om te testen,deze toestel had u ook niet meer hoeven en mogen activeren.
U gaat een toestel waar naar uw zeggen en een simkaart in heeft gezeten,en een uiterlijke schade heeft,desondanks voorzien van uw eigen simkaart,gaat deze activeren en in gebruik nemen,wat dus betekent dat deze toestel uiterlijk in orde is bevonden en geaccepteerd en daarom in gebruik is genomen,wat u testen noemt.
Wij hebben alle mogelijke vragen die er mogelijk waren door u gevraagd zien worden,en hebben deze keer op keer op een zeer nette manier beantwoord,en hebben helaas geen antwoorden meer voor u.
Het verhaal is zo simpel, maar wordt zo uit het verband getrokken.
De iPhone wordt geleverd met Sim en beschadiging. Ook nog door de brievenbus.
Zoon doet wel even zijn Sim erin, maar dat is het.
Ik heb de volgende instanties benaderd, voordat ik op dit forum kwam.
ConsuWijzer, klachtenkompas, geschillencommissie, ACM, Apple, kassa, juridisch loket. Consumentenbond, belbus, mr Frank visser, stichting webwinkelkeur, thuiswinkel org. Odr, bol.com en Ben Telcom Leiden bv. Radar.
Moedeloos wordt je ervan.
Alfatrion dat wordt dagvaarden. Geen andere keus.
Vandaag weer een reactie, die alleen maar boosheid oproept.
Reactie Ben Telecom Leiden bv.
Geachte Mevrouw,
wij hebben op al uw toedoende en niet toedoende vragen gereageerd.Wij hebben diverse vragen weer en weer opnieuw beantwoord,alle mogelijke vragen heeft u al gevraagd en alle mogelijke antwoorden hebben wij al gegeven.
U heeft gewoon 2 jaar garantie op defecten op uw toestel,dit is standaard,eerste jaar via Apple en de tweede jaar via de bedrijf waar u uw toestel gekocht heeft,in dit geval bij ons.
Dit zijn de algemene regels geldend op consumenten electronika.
U heeft gezegd dat u deze toestel heeft getest nadat u zag dat er een simkaart inzat en er een uiterlijke schade,die er al aan het toestel zou zitten gezien,dus opgemerkt heeft.
Waarom zou u een toestel,waar naar uw zeggen ten eerste een simkaart inzat,ten tweede waar naar uw zeggen al een schade op heeft gezeten,deze toch nog willen en moeten testen.
Er zat naar uw zeggen een uiterlijke schade op,dan zou het toch duidelijk moeten zijn dat u deze terug zou moeten sturen,dus deze ook niet hoeft te testen en om te testen,deze toestel had u ook niet meer hoeven en mogen activeren.
U gaat een toestel waar naar uw zeggen en een simkaart in heeft gezeten,en een uiterlijke schade heeft,desondanks voorzien van uw eigen simkaart,gaat deze activeren en in gebruik nemen,wat dus betekent dat deze toestel uiterlijk in orde is bevonden en geaccepteerd en daarom in gebruik is genomen,wat u testen noemt.
Wij hebben alle mogelijke vragen die er mogelijk waren door u gevraagd zien worden,en hebben deze keer op keer op een zeer nette manier beantwoord,en hebben helaas geen antwoorden meer voor u.
Het verhaal is zo simpel, maar wordt zo uit het verband getrokken.
De iPhone wordt geleverd met Sim en beschadiging. Ook nog door de brievenbus.
Zoon doet wel even zijn Sim erin, maar dat is het.
Ik heb de volgende instanties benaderd, voordat ik op dit forum kwam.
ConsuWijzer, klachtenkompas, geschillencommissie, ACM, Apple, kassa, juridisch loket. Consumentenbond, belbus, mr Frank visser, stichting webwinkelkeur, thuiswinkel org. Odr, bol.com en Ben Telcom Leiden bv. Radar.
Moedeloos wordt je ervan.
Alfatrion dat wordt dagvaarden. Geen andere keus.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Niemand heeft het geopperd, dus ik zal het maar heel voorzichtig doen. Zou het niet kunnen zijn dat zoon het toestel per ongeluk beschadigd heeft?
Dat laat onverlet de dwaasheid van die sim en het bezorgen door de brievenbus.
Ik heb om mij heen nog eens nagevraagd. Een originele doos van Apple met een I-phone past niet door een brievenbus.
Dat laat onverlet de dwaasheid van die sim en het bezorgen door de brievenbus.
Ik heb om mij heen nog eens nagevraagd. Een originele doos van Apple met een I-phone past niet door een brievenbus.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Vooropgesteld, ik heb niet het hele topic gelezen. Maar wel jouw laatste post. En daardoor snap ik enigszins wel de reactie van de verkoper, dat wil zeggen het inhoudelijke stuk over waarom het toch activeren als, niet hun geklaag over ter zake doende vragen en niet ter zake doende vragen.
Dus je krijgt een beschadigde telefoon. Dat zou een reden moeten zijn voor direct proces stoppen en terugsturen. Dit punt van de verkoper snap ik. Dan blijkt er ook nog een sim kaart in te zitten. Opnieuw een reden, direct proces stoppen en terugsturen. Ook dit punt van de verkoper snap ik.
Dan zou mijn vraag zijn wat hun reactie was/reacties waren.Kolkp00 schreef: ↑09 mei 2021 22:39Ik heb de volgende instanties benaderd, voordat ik op dit forum kwam.
ConsuWijzer, klachtenkompas, geschillencommissie, ACM, Apple, kassa, juridisch loket. Consumentenbond, belbus, mr Frank visser, stichting webwinkelkeur, thuiswinkel org. Odr, bol.com en Ben Telcom Leiden bv. Radar.
Als jij er niet uitkomt met de verkoper is dit inderdaad je enige optie.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
De bewijslast daarvoor ligt bij de verkoper. Ik meen dat de verkoper tot op heden daar geen bewijs van heeft geleverd.
Kurk1313
vindt dit leuk
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Na het plaatsen van zijn eigen Sim, ( is dom) zag hij de beschadiging, maar dan loopt het toestel al.
Daarna zijn we gelijk gestopt.
Ik zat bij hem aan de tafel. Was druk aan het werk. Dus nee, hij heeft de beschadiging niet zelf veroorzaakt.
Begrijp van Apple, dat er altijd een extra doos om de iPhone zit. Dus goed verpakt. Gebeld met dpd. Is als brievenbuspakket aangemaakt en verzonden. Er is een foto gemaakt door de bezorger, en deze is op te vragen.
Vrijdag eind van de middag mobiel uitgepakt. Zondag contact opgenomen met bol.com
Lady 1234, Dit Apple doosje is 3 cm. Heb geprobeerd te ontdekken of het misschien een namaak doosje kan zijn,
Weet jij dit misschien? Heb al wel op YouTube tube gekeken.
Kuklos. De meeste reacties van de instanties heb ik op de dit forum gemeld. Anders blijf ik alles herhalen.
Ik vind het wel interessant wat jullie allemaal schrijven. Ik heb dit weekend ook de site van bol.com bekeken en gelezen. Ook de servicenormen, en waar moet een ondernemer allemaal aan voldoen.
Als je alles goed leest, staat er dat bol.com nergens verantwoordelijk voor is.
Ik probeer ook te begrijpen waarom je bij bol.com koopt, als ze “ vaak” zelfs duurder zijn.
Volgens mij heeft radar hier al een keer een uitzending over gemaakt.
Los van mijn zaak.
Welke voordelen heb je als klant om je producten bij bol.com te kopen?
Ik ben wel eens benieuwd? Niet omdat de klantenservice zo goed is.
Bol.com heeft chatbot Billie. Als ik daar een vraag stel, wordt ik er gelijk uitgegooid.
Daarna zijn we gelijk gestopt.
Ik zat bij hem aan de tafel. Was druk aan het werk. Dus nee, hij heeft de beschadiging niet zelf veroorzaakt.
Begrijp van Apple, dat er altijd een extra doos om de iPhone zit. Dus goed verpakt. Gebeld met dpd. Is als brievenbuspakket aangemaakt en verzonden. Er is een foto gemaakt door de bezorger, en deze is op te vragen.
Vrijdag eind van de middag mobiel uitgepakt. Zondag contact opgenomen met bol.com
Lady 1234, Dit Apple doosje is 3 cm. Heb geprobeerd te ontdekken of het misschien een namaak doosje kan zijn,
Weet jij dit misschien? Heb al wel op YouTube tube gekeken.
Kuklos. De meeste reacties van de instanties heb ik op de dit forum gemeld. Anders blijf ik alles herhalen.
Ik vind het wel interessant wat jullie allemaal schrijven. Ik heb dit weekend ook de site van bol.com bekeken en gelezen. Ook de servicenormen, en waar moet een ondernemer allemaal aan voldoen.
Als je alles goed leest, staat er dat bol.com nergens verantwoordelijk voor is.
Ik probeer ook te begrijpen waarom je bij bol.com koopt, als ze “ vaak” zelfs duurder zijn.
Volgens mij heeft radar hier al een keer een uitzending over gemaakt.
Los van mijn zaak.
Welke voordelen heb je als klant om je producten bij bol.com te kopen?
Ik ben wel eens benieuwd? Niet omdat de klantenservice zo goed is.
Bol.com heeft chatbot Billie. Als ik daar een vraag stel, wordt ik er gelijk uitgegooid.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Ik heb verleden week iets bij Bol.com gekocht. Heb deze keer ook gebruik moeten maken van die chatbox, omdat ik een vraag had over een cadeaubon. Goed geholpen.
Wat ik er kocht was goedkoper dan elders.
Ooit eens eerder telefonisch contact gehad met Bol over een aankoop bij een ander. Werd goed op weg geholpen om het op te lossen. Had zelf iets fout gedaan.
Iedereen heeft zijn Apple spullen al wat langer, dus geen doosjes meer beschikbaar om na te meten.
Wat ik er kocht was goedkoper dan elders.
Ooit eens eerder telefonisch contact gehad met Bol over een aankoop bij een ander. Werd goed op weg geholpen om het op te lossen. Had zelf iets fout gedaan.
Iedereen heeft zijn Apple spullen al wat langer, dus geen doosjes meer beschikbaar om na te meten.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Zoals ook al boven genoemd, de doos waarin de IPhone origineel wordt geleverd, past nooit en te nimmer door de brievenbus.
Andere vraag, heeft u die Sim kaart nog die er in zat?
Andere vraag, heeft u die Sim kaart nog die er in zat?
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Sinds kort zit er geen lader meer bij een nieuwe iPhone en past de originele doos wel door de brievenbus. Hinten op een niet originele doos helpt de TS niet.
De enige mogelijkheden zijn nog de geschillencommissie en de rechter.
Wel plaats ik een kanttekening bij de hoeveelheid instanties die TS nu benaderd. Hoeveel moeten anderen erin investeren om de TS te helpen haar gelijk te krijgen.
De enige mogelijkheden zijn nog de geschillencommissie en de rechter.
Wel plaats ik een kanttekening bij de hoeveelheid instanties die TS nu benaderd. Hoeveel moeten anderen erin investeren om de TS te helpen haar gelijk te krijgen.
Re: Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Een discussie over de ontbrekende lader lijkt me nogal off-topic Lady.
Feit is dat'ie er niet bij zit, en dat het doosje dus door de brievenbus past. Neemt niet weg dat dat nog steeds een bijzondere aflevering is, want normaliter moet er altijd voor dergelijke pakketjes getekend worden.
Feit is dat'ie er niet bij zit, en dat het doosje dus door de brievenbus past. Neemt niet weg dat dat nog steeds een bijzondere aflevering is, want normaliter moet er altijd voor dergelijke pakketjes getekend worden.