Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?
Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?
Maar dan maak je dus een keuze.. niet miepen dan nu.
kuklos
vindt dit leuk
Ik voel mij dan ook niet vastgeroest. Wel zit ik nu al 3 jaar bij dezelfde en nu nog bijna 2 jaar. Het verschil bij de berekening is meestal niet meer dan enkele tientjes per jaar. Daar ga ik niet moeilijk over doen en blijf ik bij mijn vertrouwde.
Het is voor de gemiddelde consument ook niet makkelijk te achterhalen hoe goed en betrouwbaar een maatschappij is. Als we dan zien hoeveel klanten de bedrijven hadden die failliet gingen, is natuurlijk goed te begrijpen dat dit niet goed kan gaan met het kleinste tegenwindje. Voor 20.000 klanten een website, een directeur, een helpdesk, een pandje en nog veel meer personeel.
kuklos
vindt dit leuk
Daar lezen ze helemaal overheen. ze willen weer gelijk krijgen.....triest.moederslink schreef: ↑19 dec 2021 13:29Goh, de eindstand van Eneco vandaag via de mail ontvangen :
zowaar € 21 terug . Jippie!
Zo te zien klopt het.
Fijn dat je geld terug hebt gekregen, kan je een ruit mee ingooien
moederslink
vindt dit leuk
Ik kan niet controleren of de rekening klopt. Neem contact op met www.juridischloket.nl, hun kunnen een paar vragen stellen en advies geven.
Indien je de rekening niet kan betalen, neem contact op met je gemeente.
Top, dat valt mooi mee! Heb je niet voor niets zuinig aan gedaan!moederslink schreef: ↑19 dec 2021 13:29Goh, de eindstand van Eneco vandaag via de mail ontvangen :
zowaar € 21 terug . Jippie!
Zo te zien klopt het.
moederslink
vindt dit leuk
-
Blijft natuurlijk idioot hoog, zo.n termijnbedrag van € 285 voor krap 5 weken .
Je goed recht. Heb je welkomst kado meeberekend? Dat kan zomaar een korting van 100,- a 150,- euro per contractjaar zijn.
Is het ook, er zijn mensen die 619 per maand moeten betalen....dan moet je wel een kasteel onderhand verwarmen.moederslink schreef: ↑19 dec 2021 17:04Blijft natuurlijk idioot hoog, zo.n termijnbedrag van € 285 voor krap 5 weken .
moederslink schreef: ↑19 dec 2021 17:04Blijft natuurlijk idioot hoog, zo.n termijnbedrag van € 285 voor krap 5 weken .
Alleen als je het niet zou gebruiken. Aangezien het aardig klopte is het veel idioter dat je dat zelf niet door hebt.
Ik had de gaskraan gewoon helemaal dichtgedraaid als ik zulke tarieven had gekregen. Die 10 dagen zonder cv was me ook nog wel gelukt in november. Dan hadden ze zelfs dat ook niet gekregen.angel1978 schreef: ↑19 dec 2021 18:59moederslink schreef: ↑19 dec 2021 17:04Blijft natuurlijk idioot hoog, zo.n termijnbedrag van € 285 voor krap 5 weken .
Alleen als je het niet zou gebruiken. Aangezien het aardig klopte is het veel idioter dat je dat zelf niet door hebt.
-
Expres zeer weinig kuub verbruikt, maar de gasprijs per kuub gaat door het dak.angel1978 schreef: ↑19 dec 2021 18:59Alleen als je het niet zou gebruiken. Aangezien het aardig klopte is het veel idioter dat je dat zelf niet door hebt.moederslink schreef: ↑19 dec 2021 17:04Blijft natuurlijk idioot hoog, zo.n termijnbedrag van € 285 voor krap 5 weken .
Ik haalde in november 35 kuub gas, toch ongeveer 7x zoveel als in de zomer, waar ik 3 maanden lang tot 5 kuub kwam. Als je dat dus doorrekent naar prijzen voor 6 wintermaanden, dan zijn die prijzen van de voorschotten niet gek, zeker gezien de duurste maanden nog moeten komen.
Ik heb gerekend met gasprijs, welkomst cadeau (krijg je ook als je blijft bij je oude maatschappij) en terugleververgoeding.
stroomprijs niet meegerekend ivm zonnepanelen die te veel opleveren.
De vergelijking ging uit van "slapers" die richting de oude energieboer niets ondernemen en dan geen welkomkados krijgen.
-
Niets gekregen.
Eneco heeft ons niet eens ' verleid ' met iets aantrekkelijks wanneer je bij hun zou blijven.
Eneco heeft ons niet eens ' verleid ' met iets aantrekkelijks wanneer je bij hun zou blijven.
Ja, daar moet waarschijnlijk nog geld bij.