LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
eigenaar 4 grijze auto's

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door eigenaar 4 grijze auto's »

Om te voorkomen dat de discussie uit de hand loopt, hoop ik dat met een klein lesje handelskennis iedereen wat meer begrip krijgt voor het afschaffen van de grijze kentekens voor particulieren.
Als ondernemer kun je je inkopen doen bij de groothandel, tegen inkoopprijs. Particulieren kunnen bij de groothandel geen spullen kopen, hiervoor moet je als ondernemer zijn ingeschreven zijn bij de KvK.
Een gedeelte van de winst (en dus het inkomen) voor de ondernemer krijg je door het ingekochte artikel te verkopen tegen een prijs waarin een bepaald winstpercentage zit opgenomen.
Misschien moet je dus het wegenbelatingtarief voor auto's met grijs kenteken zien als inkopen bij een groothandel (dus alleen voor bedrijven ingeschreven bij de KvK). Het hebben van een auto met grijs kenteken is nl. echt geen luxe, maar een middel om je bedrijf te voeren.
Ik hoor echter nooit commentaar op het feit dat particulieren geen materialen bij de groothandel kunnen kopen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Omdat een hoop hun spullen wel bij "groothandels" kopen, vrees ik.
Dat zijn namelijk vaak van die personen die ff het pasje lenen van een kennis of de buurman met een eigen bedrijf om zo "voordelig" hun "boodschappen" te kunnen doen bij de "groothandels"

Maar ook meteen gaan klagen wanneer die zelfde "groothandel" een paar cent duurder is geworden.

eigenaar 4 grijze auto's

De groothandels welke ik bedoel zijn meer bedoeld voor technische installatiebedrijven, hier komt het pasjessysteem niet voor, en wordt gewerkt met inkoopbonnen. Ik weet echter van een groothandel in levensmiddelen, waar je je moet legitimeren, zodat alleen de pashouder wordt toegelaten. :lol:

Gast

Hahaha, ok, dat vermoede ik al, vandaar dat ik groothandel ook al tussen " had staan.
De groothandels in levensmiddelen zijn bijna allemaal alleen toegankelijk met pasje en legitimatie, alleen het is zo verdomd makelijk om zonder naar binnen te glippen..... :wink:

eigenaar 4 grijze auto's

Je kunt wel naar binnen glippen, maar om bij deze groothandel iets te kunnen kopen en af te rekenen, moet je je pasje laten scannen. Dus met dat binnenglippen bereik je helemaal niets! :wink:

Gast

Klopt, maar daar leen je dan het pasje van de buurman van hè...
Je zorgt er dan alleen voor dat je zonder legitimatie te tonen binnen komt :wink:

eigenaar 4 grijze auto's

Ik heb wel het idee dat we wat afdwalen van het onderwerp :lol: , maar nogmaals over de groothandel: Om binnen te komen moet je je legitimeren, en het pasje tonen. De gegevens worden vergeleken, en als dit niet klopt kun je het echt wel vergeten. :oops:
Het lijkt er trouwens wel op dat inzake de discussie over het grijze kenteken er een grote stilte is gevallen ..................

Gast

In de eerste plaats moeten we niet onder elkaar gaan lopen zeuren wie er meer recht heeft op het grijs kenteken en er wel of niet misbruik van maakt.
De regeling is ontworpen voor ondernemers......... punt.

In de tweede plaats is er nooit een belemmering voor particulieren geweest om aan de regeling mee te doen afgezien van het aanpassen van de auto. Op het moment dat de wagen voldeed aan de eisen kreeg je zonder verdere vragen het grijze kenteken. Dit is wat anders als bijvoorbeeld het lenen van de Makropas van iemand omdat je dan onder iemand anders naam voordeeltjes probeert te pakken en dus knap illegaal bezig bent.
Het is op zich het goed recht van de overheid om de regeling dicht te timmeren maar geef de bestaande kentekenhouders een afbouwregeling. Dit geeft een ieder de gelegenheid om rendement te trekken uit z'n investering (hoe weinig waardevast deze normaal ook al mag zijn 8) ).
Maar nogmaals ga nou geen energie verspillen door de pijlen op elkaar te richten. De overheid hoort gewoon netjes die regeling voor particulieren af te ronden.

Gast

Ze ronden het ook netjes af.
Ze stoppen het, een betere manier van afronden is er toch niet.

kely

Ongelezen bericht door kely »

de oplossing; inschrijven bij de kamer van koophandel.

kely

trouwens, het nadeel van al die mensen die zich gast noemen is dat je nooit weet welke ''gast''nu weer aan het woord is. log je toch in met een naam, dat maakt het geheel wel wat overzichtelijker.

Gast

pssst, fietsje kopen :shock:

kely

heb ik al.

Gast

de ondernemers gaan wel anders piepen als ze hun grijze busje niet meer aan die asociale particulieren kunnen verkopen. ik heb ook een grijs kenteken auto en die is ooit van een ondernemer geweest.heb voor die auto ruim 6700 euro betaald. is wel de laatste keer geweest!!!
dus ondenemers ... wie koopt jullie busjes nu nog???? de restwaarde voor jullie is nu ook gewoon 0,00 euro geworden.gevolg... de prijzen voor jullie diensten zullen toch weer verhoogd worden.dit alles hebben we te danken aan onze betrouwbare regering!!!

kely

nou, ik vind me zelf niet asociaal hoor, hoewel ik in een grijskentekenauto rij.

karrekiet

Ongelezen bericht door karrekiet »

de oplossing; inschrijven bij de kamer van koophandel.
Belastingdienst gaat uitgebreid controleren of je daadwerkelijk een bedrijf gaat runnen speciaal bij nieuwe aanmeldingen en met name met het oog op de grijskenteken perikelen.

Als je alleen een btw nummer aanvraagt voor het grijze kenteken te kunnen houden fraudeer je en dit wordt niet als gebruikelijk sociaal gedrag gezien Kely :P

kely

geachte karrekiet,

ik zeg toch niet dat ik dat zou doen. :?
ik vind het toch wat ver gaan om mensen ze snel asociaal te noemen,!

Gast

Iedere grijskenteken rijder wist en weet dat de regeling voor particulieren legaal is maar niet voor hem bestemd. Als je hiervan hebt kunnen profiteren moet je daar blij mee zijn, maar als de regeling bijgesteld wordt in de geest zoals ze is bedoeld, moet je niet zeuren maar je neerleggen bij de feiten. Ik heb 8 jaar een T4 gereden en dus een kapitaal aan wegenbesting gespaard. Nu kan ik de T4 aan de straatstenen niet meer kwijt, maar ik heb hier 8 jaar rekening mee gehouden.
Kortom, niet zeuren over iets wat toch al niet voor je bestemd was.

Struner

Ongelezen bericht door Struner »

Ik vind et ondoordacht van de politiek om deze regeling van grijs kenteken af te schaffen. Het leven wordt al duurder en dan ga je kijken waar je kunt bezuinigen, doet iedereen toch??? Omdat ik buiten eigen schuld op straat ben gezet en we alle 4 chronisch ziek zijn heb ik veel uitgaven die gezonde mensen niet hebben. Vanwege mijn slechte rug en om ruimte te hebben om de rolstoel van mijn vrouw te vervoeren heb ik een T4 aangeschaft en ben hier zeer content mee, tot voor een tijd terug. Mocht ik meer gan betalen dan kom ik in de problemen want dan kan ik eigen vervoer wel vergeten. Ik moet weer aan het werk en ben dus op vervoer aan gewezen om op de plaats te komen waar ik aan het werk kom. Hier zit nog veel meer achter maar dat wordt een te lang verhaal. Ik heb gezocht voor goedkoper rijden en dit gevonden maar nu wordt ook dit straks afgeschaft en ben ik weer eens genaaid door een overheids instelling (voor de zoveelste keer).
Geld maakt niet gelukkig zeggen ze maar doe mij maar een badkuip vol :D . Ook gezondheid wou ik dat dit beter was bij ons, wij zijn afhankelijk van ons busje en alstublieft neem ons ook dit niet af. Men heeft geld nodig??? Ja natuurlijk maar waarom worden dan op een plaats nieuwe AZC's gebouwd terwijl ze een paar kilometer verderop ze na 1 jaar bewooond te zijn ze afgebroken, wat kost dit wel niet. Weggegooid geld, en dan die 30km zones. Heb nog nooit zoiets belachelijks gezien, ze rijden bij mij met 70 door de straat en als je dan belt dan zeggen ze keihard dat de gemeente hier aansprakelijk voor is. Ze hadden beter het geld bij zich kunnen houden en voor andere, betere doeleinden kunnen gebruiken net zoals die Betuwe lijn die veels te duur gaat uitvallen zoals zoveel van deze projecten.

De kleine man wordt voor de zoveelste maal genaaid door de overheid. Ook Balkenende krijg ik wat van, mijn vrouw moet aanpassingen in haar schoenen hebben maar deze worden waarschijnlijk niet vergoed terwijl die Balkenende aanpaasingen in zijn moooie gepoetste schoenen krijgt!!!! Hoezo oneerlijke verdeli :evil: ng!!!

Struner

Ongelezen bericht door Struner »

Ik vind et ondoordacht van de politiek om deze regeling van grijs kenteken af te schaffen. Het leven wordt al duurder en dan ga je kijken waar je kunt bezuinigen, doet iedereen toch??? Omdat ik buiten eigen schuld op straat ben gezet en we alle 4 chronisch ziek zijn heb ik veel uitgaven die gezonde mensen niet hebben. Vanwege mijn slechte rug en om ruimte te hebben om de rolstoel van mijn vrouw te vervoeren heb ik een T4 aangeschaft en ben hier zeer content mee, tot voor een tijd terug. Mocht ik meer gan betalen dan kom ik in de problemen want dan kan ik eigen vervoer wel vergeten. Ik moet weer aan het werk en ben dus op vervoer aan gewezen om op de plaats te komen waar ik aan het werk kom. Hier zit nog veel meer achter maar dat wordt een te lang verhaal. Ik heb gezocht voor goedkoper rijden en dit gevonden maar nu wordt ook dit straks afgeschaft en ben ik weer eens genaaid door een overheids instelling (voor de zoveelste keer).
Geld maakt niet gelukkig zeggen ze maar doe mij maar een badkuip vol :D . Ook gezondheid wou ik dat dit beter was bij ons, wij zijn afhankelijk van ons busje en alstublieft neem ons ook dit niet af. Men heeft geld nodig??? Ja natuurlijk maar waarom worden dan op een plaats nieuwe AZC's gebouwd terwijl ze een paar kilometer verderop ze na 1 jaar bewooond te zijn ze afgebroken, wat kost dit wel niet. Weggegooid geld, en dan die 30km zones. Heb nog nooit zoiets belachelijks gezien, ze rijden bij mij met 70 door de straat en als je dan belt dan zeggen ze keihard dat de gemeente hier aansprakelijk voor is. Ze hadden beter het geld bij zich kunnen houden en voor andere, betere doeleinden kunnen gebruiken net zoals die Betuwe lijn die veels te duur gaat uitvallen zoals zoveel van deze projecten.

De kleine man wordt voor de zoveelste maal genaaid door de overheid. Ook Balkenende krijg ik wat van, mijn vrouw moet aanpassingen in haar schoenen hebben maar deze worden waarschijnlijk niet vergoed terwijl die Balkenende aanpaasingen in zijn moooie gepoetste schoenen krijgt!!!! Hoezo oneerlijke verdeli :evil: ng!!!

Gesloten