| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gezondheidszorg
-
Gast
Re: Gezondheidszorg
de starter van deze topic heeft een heel groot vooroordeel
en ik denk dat ze daar door zo aangevallen wordt hier.
het kan natuurlijk best zijn dat de zorg bij haar schoonvader super slecht is. waarom niet, er zit altijd wel een rotte appel tussen.
het is alleen jammer dat er kennelijk niet met de leiding, of de eerst verantwoordelijke overlegd kan worden.
misschien ziet Vera de dingen wel totaal anders dan diegene die daar werken. ik heb ook wel een aanvaring gehad met familie, praten doet wonderen.
het kan natuurlijk best zijn dat de zorg bij haar schoonvader super slecht is. waarom niet, er zit altijd wel een rotte appel tussen.
het is alleen jammer dat er kennelijk niet met de leiding, of de eerst verantwoordelijke overlegd kan worden.
misschien ziet Vera de dingen wel totaal anders dan diegene die daar werken. ik heb ook wel een aanvaring gehad met familie, praten doet wonderen.
-
Gastvrij
Waarom ben je in eerste instantie dan zo onduidelijk.Gastvrij: je moet lezen wat er staat en niet wat je wilt dat er staat om vervolgens los van wat er wel staat een betoog te houden wat er niets mee te maken heeft.
Ik vind je ook moeilijk te volgen. Met alle respect; je zinnen lopen soms niet zo lekker.
Wat ik beschreef is dan ook niet de formele weg.
Die is te vinden op internet, instanties ed.
Daar houdt ik mij niet mee bezig.
Ik heb dit zelf gelukkig nooit nodig gehad.
Wat ik geef zijn slechts tips.
Waarom onderschrijf jij je bijdragen niet of neem een gebruikersnaam.
Dan is deze discussie ook beter te volgen.
-
Gast
Ik neem toch erg veel moeite om het ook voor jouw duidelijk te maken. Weer niet goed.Ik hoop dat ik met deze uiteenzetting de al wat voor de hand liggende stappen heb kunnen verduidelijken [ook voor gastvrij].
Jij werkt toch in de zorg? Dan kan je vrees ik clienten en familie slecht voorlichten als je niet op de hoogte bent van de formele stappen. Dit is naast je 'kerstpakket' minpuntje twee in het hoofdstukje 'gastvrij'.Wat ik beschreef is dan ook niet de formele weg. Die is te vinden op internet, instanties ed. Daar houdt ik mij niet mee bezig.
Ik heb dit zelf gelukkig nooit nodig gehad.
[/quote]Wat ik geef zijn slechts tips
typefoutje? "wat ik geef zijn slechte tips"
Gast
-
Gastvrij
Hé gast, nou niet zo mopperen
Ik schreef toch dit:
Ik wilde enkel vragen waarom je dit niet direct deed.
Je reageert vaak zo emotioneel en overtrokken.
Dat is niet goed i.v.m dit nogal gevoelige onderwerp.Lokt rare reacties uit.
Maar goed ; een Vraag aan Vera:
Vera, ben jij op de hoogte van het zorgplan van je schoonvader?
Is dit met jullie als familie besproken?
S.
Ik schreef toch dit:
Nu is het mij wel duidelijk.Waarom ben je in eerste instantie dan zo onduidelijk.
Je reageert vaak zo emotioneel en overtrokken.
Dat is niet goed i.v.m dit nogal gevoelige onderwerp.Lokt rare reacties uit.
Maar goed ; een Vraag aan Vera:
Vera, ben jij op de hoogte van het zorgplan van je schoonvader?
Is dit met jullie als familie besproken?
S.
-
Gast
Kijk nu gaan we oplossingen zoeken ipv alleen maar boos zijn opelkaar!als iemand jou vraagt hoe jij het zou doen kom je met een verhaal over zielig zijn.
maar kom nu eens met een goed en correct antwoord.
als jij met nog 1 persoon in de avond 21 mensen goed en zoals het hoort[/b] zou moeten verzorgen, hoe ga je dat dan oplossen?
Dat is veel beter!
Natuurlijk kan ik dat ook niet en zelfs ik begrijp dat. Maar!
De organisatie zal dan meteen aangepast moeten worden! Al moet de onderste steen boven! Dan komt de directie zelf maar mee werken of inderdaad de familie. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer de fam juist wordt ingelicht bij het moment van opname ze tot veel meer bereid zijn.
De indruk wordt nu vaak gewekt dat jullie alles overnemen en dat blijkt in de praktijk dus niet te kunnen.
Wees daar eerlijk in.
Nou om te beginnen heb ik helemaal geen vooroordeel maar dat is jou mening moet je zelf weten. Jammer genoeg heb je niet gelezen hoe vaak wij als fam al hebben overlegd! Voor wat betreft die rotte appel....de starter van deze topic heeft een heel groot vooroordeel
tja ik denk echt dat zolang er begrip verwacht wordt van de patienten en de familie voor het pers.tekort en de slechte org. In plaats van een oplossing te zoeken de rotte appels nooit naar voren zullen komen.
Aan Gastvrij, ja wij zijn op de hoogte van het zorgplan, maar .....
dat wordt niet strikt opgevolgt. Dat ligt ook aan hem zelf.
Zijn ziektebeeld is zo grillig dat hij soms veel meer kan en dan mag hij meer dus....
Vera
-
Gast
Omdat het erg voor zichzelf spreekt en helaas enkele dusdanig slecht kunnen lezen en als werker in de gezondheidszorg dusdanig slecht op de hoogte zijn dat het extra uitleg vergt om tot ze door te dringen.Nu is het mij wel duidelijk.
En mijn reacties zijn verre van emotioneel, juist zeer rationeel, feitelijk en to the point. En overtrokken? Ik kom op voor de vele mensen in de gezondheidszorg die altijd tegen een negatief imago moeten opboksen. Lees reacties van Vera en je eigen bijdrages er maar is op na. De emotionele hier is Vera, wat op zich logisch is omdat zij over haar schoonvader spreekt.
Ik zal op dit forum als tegenwicht van oa Vera en jouw persoon blijven fungeren en voorlichting blijven geven hoe het daadwerkelijk is om in de zorg te werken en hoe om te gaan met ontevredenheid, al dan niet reeel.
-
Gast
Volgens mij Vera heb jij al een vooroordeel als verpleegende koffie zitten te drinken.
En jou oplossing Vera, voor het probleem dat je met zo weinig mensen de gevraagde zorg moet leveren.....
Ga ons voor zou ik zeggen, we vragen altijd om meer helpende, om meer verzorgende, als er zieke zijn krijgen we niet eens een oproepkracht extra...bezuinigingen weet je wel.
Dus, wat gaan we doen.. staken voor meer collega's?
Wie hebben we ermee als we gaan staken
( ff denken ) heej, de mensen die onze hulp zo hard nodig hebben, en niet diegene die ergens achter hun bureau zitten uit te pluizen hoe ze nog meer kunnen bezuinigen.
En jou oplossing Vera, voor het probleem dat je met zo weinig mensen de gevraagde zorg moet leveren.....
Ga ons voor zou ik zeggen, we vragen altijd om meer helpende, om meer verzorgende, als er zieke zijn krijgen we niet eens een oproepkracht extra...bezuinigingen weet je wel.
Dus, wat gaan we doen.. staken voor meer collega's?
Wie hebben we ermee als we gaan staken
-
Gastvrij
Beetje eigenaardig om je eigen tekst aan te halen, mmar oké.
Dit schreef ik eerder:
De één kan niet buiten de ander.
Als er ontevredenheid is kan een goed gesprek wonderen doen.
Hopelijk is de manier die gast beschrijft ( de formele weg), niet nodig.
Aan gast;
Ik was wel degelijk op de hoogte van de door jou beschreven formele weg.
Dit schreef ik eerder:
Goede zorg is een samenspel tussen zorgvrager, familie en verzorgenden.Het is een feit dat je als verzorgende behoorlijk afhankelijk bent van mantelzorg/familie, maar ook omgekeerd zijn zij weer afhankelijk van het verzorgend personeel.
Dus goede communicatie en verstandshouding tussen beide partijen is dus van essentieel belang voor een goed verloop van de zorg.
De één kan niet buiten de ander.
Als er ontevredenheid is kan een goed gesprek wonderen doen.
Hopelijk is de manier die gast beschrijft ( de formele weg), niet nodig.
Aan gast;
-
Gast
Op de hoogte zijn en het begrijpen zijn twee verschillende zaken.Aan gast;
Kennelijk ook niet belangrijk genoeg om je er mee bezig te houden!Daar houdt ik mij niet mee bezig
Dank gasten 14.51 en 14.54. Hopelijk komen er steeds meer positivo's die het vaak positeif uitdragen.
Mooi voornemen voor 2005!
-
Gastvrij
Hier zal ik mij aan houden.Wat ik nu ga proberen is positiever reageren op alle veranderingen binnen onze organisatie, en meer aktief meedenken i.p.v passief aanhoren.
Dan maak ik het voor mezelf en collega's uiteindelijk alleen maar leuker.
Voor de rest doe ik mijn werk met plezier.Dit kan ik ook merken aan de positieve reacties van de zorgvragers die dit blijkbaar toch zo ervaren.
Gelukig.
Jammer als Gast nu een negatief beeld heeft van mij.
En wat het het probleem van Vera betreft; ik denk dat dit wel op z'n pootjes terechtkomt.
Ze geeft er wel blijk van te willen luisteren naar adviezen.
-
Gastvrij
Daar heeft deze gast wel gelijk in.Het imago van de zorg is in het algemeen altijd al negatief geweest. Dit is vaak ingegeven door de werkers zelf. We kunnen hier naar mijn mening ook pas wat aan veranderen door zelf het goede voorbeeld te geven.
Na vele jaren in dit werk gewerkt te hebben vind ik het nog steeds fantastisch om in de ouderenzorg te werken. Heb er veel voldoening van, vind de waardering in mezelf en van bewoners en familie en probeer dit ook uit te dragen naar anderen.
Negativiteit, slachtofferrol en passimisme passen qua attitude al niet in de zorg aangezien wij een voorbeeld functie hebben ook naar de familie toe.
Zou fijn zijn als je wat praktijkvoorbeelden kon geven om alles duidelijker te maken.
Heb je geen leuke anekdotes te melden? (indien je nog meeleest).
Eigen ervaringen spreken vaak meer aan dan theoretische tips; bij mij in ieder geval wel.
Groet,
S.
-
Gast
Jammer dat Trosradar niet wat aktiever is met hun modereerbeleid.
Ze kunnen toch de berichten die er niets toe doen verwijderen zodat de discussie leesbaar en in de juiste context blijft?
Zo is het enkel kwetsen van elkaar en posten onder dubbele naam staat gelijk aan vergaderen met een dubbele agenda. Degene die de naam gastvrij misbruikt voor zijn posts moet zich diep schamen wannneer deze werkzaam is in de gezondheidszorg.
Dit zal het al bestaande negatieve beeld alleen maar bevestigen.
Ze kunnen toch de berichten die er niets toe doen verwijderen zodat de discussie leesbaar en in de juiste context blijft?
Zo is het enkel kwetsen van elkaar en posten onder dubbele naam staat gelijk aan vergaderen met een dubbele agenda. Degene die de naam gastvrij misbruikt voor zijn posts moet zich diep schamen wannneer deze werkzaam is in de gezondheidszorg.
Dit zal het al bestaande negatieve beeld alleen maar bevestigen.
Dit klopt m.i wel.Ik ben ervan overtuigd dat wanneer de fam juist wordt ingelicht bij het moment van opname ze tot veel meer bereid zijn.
De indruk wordt nu vaak gewekt dat jullie alles overnemen en dat blijkt in de praktijk dus niet te kunnen.
Wees daar eerlijk in.
Vaak wil je ook meer bieden dan je kunt.
Het onvolledig inlichten van de familie bij het moment van opname komt daardoor niet voort uit onwil.
Oja,wat het zorgplan betreft (sorry voor late reactie), dit kan ook zo opgesteld worden dat het rekening houdt met de grilligheid van het ziektebeeld van de patiënt.
Dus meer in de trant van: indien patiënt bepaalde handeling niet kan verrichten, deze overnemen.
Ik reageer nogal laat omdat er ineens een aantal fake gastvrij-tjes op dit forum rondspookten.
Hopelijk blijven ze nu weg.
Tweede poging dan maar.
Het gaat niet om de snelheid, maar om de kwaliteit van werken.goh als jij op je werk net zo snel bent als met het aanvragen/registreren van je naam.
-
Gast
kan je alleen maar kwaliteit leveren als je zo langzaam bent?
dan ben ik blij dat je mijn collega niet bent
dan ben ik blij dat je mijn collega niet bent
Zoals jij het brengt ligt het accent in de zorg steeds meer op het zoveel mogelijk werk verzetten in zo kort mogelijke tijd. Met verlies van kwaliteit en collegialiteit.
Arme verzorgenden en arme stakkers van een patiënten.
En dan krijg je over een paar jaar weer leegloop in de zorg, met alle gevolgen van dien.
Waar was dit topic ook alweer om begonnen?
Arme verzorgenden en arme stakkers van een patiënten.
En dan krijg je over een paar jaar weer leegloop in de zorg, met alle gevolgen van dien.
Waar was dit topic ook alweer om begonnen?
-
Gast
Op 12 december 2004 ben ik met dit onderwerp gestart. In de hoop begrip te krijgen en te vinden. Dat is gedeeltelijk gelukt.
Mijn schoonvader heeft inmiddels een kunstgebit.
Ik ga nu niet weer zeggen hoe dat komt het is een feit.
Van de week vroeg hij hij aan de verpleegster wanneer hij weer naar huis mocht.
Het antwoord is toen geweest dat hij niet meer naar huis mocht omdat zijn vrouw het niet meer aankon.
Dat is niet gelogen alleen het is slechts een heel klein deel van de waarheid. Het is nou juist dat deel waar mijn schoonvader geen begrip voor heeft. Jammer dat het zo gezegd is en niet over is nagedacht.
Het gooit ons als familie maanden terug in het proces waar we samen met onze schoonvader naar toe aan het groeien waren.
Maar boos worden wij niet meer we zijn een beetje murm.
Mijn schoonvader mag absoluut geen drank meer ,maar af en toe wordt er in het tehuis een borreltje geschonken. Dat is natuurlijk heel gezellig maar hij mag geen drank! Dan gaat hij dood. De arts en de eerste verantwoordelijke verpleegster konden dat niet garanderen want als mijn schoonvader een borreltje wilde dan kreeg hij dat.
Wij verzinnen niet zomaar dat hij geen sterke drank mag dus jullie kunnen onze ontzetting in dit opzicht begrijpen.
Het zal wel nooit helemaal goed komen tussen ons en dit tehuis.
We zullen wel blijven zeuren en dat moet dan maar. Dat is dan denk ik het enige wat we nog voor onze schoonvader kunnen doen. Om te zorgen dat hij het een beetje naar zijn zin heeft.
groetjes Vera
Mijn schoonvader heeft inmiddels een kunstgebit.
Ik ga nu niet weer zeggen hoe dat komt het is een feit.
Van de week vroeg hij hij aan de verpleegster wanneer hij weer naar huis mocht.
Het antwoord is toen geweest dat hij niet meer naar huis mocht omdat zijn vrouw het niet meer aankon.
Dat is niet gelogen alleen het is slechts een heel klein deel van de waarheid. Het is nou juist dat deel waar mijn schoonvader geen begrip voor heeft. Jammer dat het zo gezegd is en niet over is nagedacht.
Het gooit ons als familie maanden terug in het proces waar we samen met onze schoonvader naar toe aan het groeien waren.
Maar boos worden wij niet meer we zijn een beetje murm.
Mijn schoonvader mag absoluut geen drank meer ,maar af en toe wordt er in het tehuis een borreltje geschonken. Dat is natuurlijk heel gezellig maar hij mag geen drank! Dan gaat hij dood. De arts en de eerste verantwoordelijke verpleegster konden dat niet garanderen want als mijn schoonvader een borreltje wilde dan kreeg hij dat.
Wij verzinnen niet zomaar dat hij geen sterke drank mag dus jullie kunnen onze ontzetting in dit opzicht begrijpen.
Het zal wel nooit helemaal goed komen tussen ons en dit tehuis.
We zullen wel blijven zeuren en dat moet dan maar. Dat is dan denk ik het enige wat we nog voor onze schoonvader kunnen doen. Om te zorgen dat hij het een beetje naar zijn zin heeft.
groetjes Vera
-
S.
Beste Vera,
Ik neem aan dat je dit topic opgestart bent om tegelijk met begrip voor de situatie, ook een oplossing voor je problemen met de instelling te vinden.
Mijn vraag aan jou: wat heb je bereikt met de vele tips die je hebt gekregen over hoe je het beste een klacht kunt bespreken/oplossen?
Anders blijft dit topic doorzieken in elkaar verwijten maken en daar heeft niemand wat aan, toch?
Groet,
S.
Ik neem aan dat je dit topic opgestart bent om tegelijk met begrip voor de situatie, ook een oplossing voor je problemen met de instelling te vinden.
Mijn vraag aan jou: wat heb je bereikt met de vele tips die je hebt gekregen over hoe je het beste een klacht kunt bespreken/oplossen?
Anders blijft dit topic doorzieken in elkaar verwijten maken en daar heeft niemand wat aan, toch?
Groet,
S.
-
Gast
Jij was vroeger toch ''gastvrij'' S.?
Of heb ik dat ooit verkeerd begrepen, dan kan hoor.
Vera, op 1 of andere manier blijf je me verbazen en me vreselijk irriteren.
In december was je schoonvader af&toe een klein kind schreef je zelf.
Is daar vooruitgang in gekomen? Waarom mag je schoonvader niet naar huis, het is toch zo dat het thuis niet meer kan? Anders had het wel gegaan. Misschien ook eens een taak voor jullie om als het anders zit om hem dat dan elke dag een keer uit te leggen; je moet niet alles zo bij de verzorgende neerleggen.
Ik ben blij voor je schoonpa dat het tandenprobleem enigzins is opgelost, hoewel mondverzorging altijd blijft bestaan, kunstgebit of niet.
En echt, als het daar zo vreselijk is had ik hem in december 2004 al verhuisd naar een ander huis. Dat heeft niets met een postpakket te maken, maar meer dat je betere zorg wil voor je schoonpa.
Helaas willen jullie die stap niet nemen en vechten jullie liever tegen het personeel. Een hele vreemde beslissing als je het mij vraagt.
Of heb ik dat ooit verkeerd begrepen, dan kan hoor.
Vera, op 1 of andere manier blijf je me verbazen en me vreselijk irriteren.
In december was je schoonvader af&toe een klein kind schreef je zelf.
Is daar vooruitgang in gekomen? Waarom mag je schoonvader niet naar huis, het is toch zo dat het thuis niet meer kan? Anders had het wel gegaan. Misschien ook eens een taak voor jullie om als het anders zit om hem dat dan elke dag een keer uit te leggen; je moet niet alles zo bij de verzorgende neerleggen.
Ik ben blij voor je schoonpa dat het tandenprobleem enigzins is opgelost, hoewel mondverzorging altijd blijft bestaan, kunstgebit of niet.
En echt, als het daar zo vreselijk is had ik hem in december 2004 al verhuisd naar een ander huis. Dat heeft niets met een postpakket te maken, maar meer dat je betere zorg wil voor je schoonpa.
Helaas willen jullie die stap niet nemen en vechten jullie liever tegen het personeel. Een hele vreemde beslissing als je het mij vraagt.