LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

als we het hebben over reageren, zie je wel dat jezelf het laatste woord wil hebben! ik zag trouwens dat je ook op een andere topic bezig bent je smerige brokken te promoten, vooral naar de dierenarts luisteren jongens! tuuuuuurlijk, die verkoopt je graag een zakje HILLS van 45 euro! hoezo contractje met HILLS?
werk je zelf soms bij een DA ofzo?

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 22.13 tegen wie heb je het nou?

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Vast niet tegen mij! :?: Ik heb geen vegetarische honden.... :roll:

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt me duidelijk tegen wie ''gast'' het heeft, AAP promoot geen brokken :roll:

Je hebt niet alleen geen verstand van voeding zo te zien...

yara1

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door yara1 »

wat een vreemd iets dat brokken versus barf of cvv.
zouden ze in de dierentuin de wolven ook met puppiebrokken voeren?
of de grotere wolven met largebreed? en de volwassenen met adult? en de oudjes met senior?
zouden er wolven zijn die nierdieet voorgeschoteld krijgen?
of krijgen ze gewoon een heerlijke lap vlees toegeworpen...

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

:) Jullie zijn domme huisvrouwen die een graag zijn boeken wil kopen. :P

Wat kost het ook alweer. 100 U$ voor een setje. Begint met zijn eigen Barf voer. En maar goed blijven praten.

Lezen kunnen jullie ook niet.

Ik schrijf. Barfen is slecht. Vers voeren niet. Je eigen menu samen stellen is goed. Maar niet volgens Barf.

Nogmaals ik ben geen brokken leifhebber maar ik weet wel dat de brokken beter zijn voor je hond dan het hele Barf verhaal.

Maar jullie hebben het mog steeds niet door. Want het Barfen is heilig.

Veel succes met het vergiftigen van je hond. Want iedere dierenarts en prof aan de universiteit weet. Te veel aan eiwitten is slecht voor je nieren.

En wat weten zij nog meer. Dat de nieren van een hond zwak zijn.

Dus wat doe je met Barfen. De Nieren overbelasten. En dat doe je met de juiste brok niet.

En als je je hond wil laten glimmen dan is olijfolie al voldoende. Maar hoe dat werkt is niet uit te leggen aan domme mensen. Die geloven de blauwe ogen van een verkoper. Niet de mensen die er voor geleerd hebben.

Anders hadden wij ook geen broodfokkers Denk daar maar over na.

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Hahaha, B.A.R.F. is absoluut GEEN VERGIF voor je hond. Ben jij wel goed bij je hoofd, zeg!!! Verdiep je erin en praat geen onwijsheden!
B.A.R.F. is NIET alleen het geven van vlees en bot, dat heb ik al meerdere malen aangegeven. Je schijnt je er niet in te WILLEN verdiepen en ziet alleen maar JOUW onbegripvolle visie daarop. Van alle B.A.R.F.-honden in Nederland (en dat zijn er veel, heeeeel veel) zijn GEEN gevallen bekend van een te vroege dood door een verkeerde samenstelling van voeding! Integendeel zelfs, veel honden met nierproblemen blijven gewoon op B.A.R.F. JUIST door die verschillende samenstellingen van gezonde produkten die de nieren NIET belasten.
B.A.R.F. is goed uitgebalanceerd de gezondste samenstelling van hondenvoer. Daar kan geen brok tegenop, hoe je het ook went of keert.

http://www.cujo.nl/voeding/barf%20ingredientenlijst.htm

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Verkoop je soms zijn Boeken Broodje aap.
+/- 80 Euro voor 3 boekjes.

Barfen is echt niet goed. Zelf vers voeren is niks mis mee. Maar niet volgens de manier van Ian Billing.

http://www.drianbillinghurst.com/place_an_order.html

En maar praten dat je tegen voer fabrikanten bent.

Deze heer is er 10 jaar geleden begonnen. Je kan zelf kant en klaar bij hem kopen. Een USA Netwerk marketing formule.

Je bent echt dom aan het praten Broodje aap.

Vers voeren is heel iets anders dan Barfen. Barfen is botten met vlees.

Vers voeren is totaal iets anders. Groenten vlees Vuile pens. Brood en rijst. Maar ik merk dat je echt geen verstand heb van Voeding voor honden. Anders had je niet van die domme uitspraken.

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

http://www.dwt.net/Archief/2003/juni/4% ... aarden.htm

Ik ben geen Billinghurst-aanhanger. Sta daar heel nuchter tegenover. Hij is de grondlegger van B.A.R.F. en van daaruit zijn verschillende theoriën voortgevloeid die ondersteund worden door verschillende bolleboffen in de neurologie/urologie en veterinaire sectoren.
B.A.R.F. zoals ik die beschrijf en bedoel is traditioneel. Daarnaast kun je voor ieder type hond een eigen vers voer samenstellen, afhankelijk van het leefmilieu en de gezondheid van de hond. Dit is voor iedere hond anders en DAAROM kun je nooit stellen dat de voorgeschreven B.A.R.F.-ingrediënten voor iedere hond geschikt zijn. Dat zegt Billinghurst ook duidelijk, het is een richtlijn waar iedere hond anders op zal reageren, maar de basis blijft hetzelfde. De verhouding van 50/50 vlees/bot of 60/60 vlees/bot over een periode van 3 weken is en blijft hetzelfde voor een gezonde hond. Daarnaast zijn er speciale theoriën bekend over nierfalen, HD/Artrose en B.A.R.F. Een juiste samenstelling gebaseerd op gemalen bot/blank spiervlees, aanvullend orgaanvlees en groentemixen geven goede resultaten. Zoveel mogelijkheden, zoveel goede resultaten die ondersteund worden door diverse medische onderzoeken vanuit de holistische sector. Dit is bekend over honden, katten en fretten.

De voordelen van B.A.R.F. t.o.v. normale hondenvoeding zijn:
Door het eten van rauw vlees bouwt de hond een natuurlijke en ijzersterke weerstand op tegen allerlei ziekten, bacterieën en
virussen. Het verhoogt de weerstand en verlengt de levensduur.
Je weet precies wat je hond binnenkrijgt, omdat je het zelf klaarmaakt.
Het bevat geen chemische toevoegingen om de houdbaarheid te verlengen en dergelijke.
Je geeft voedsel wat dicht bij zijn natuur ligt.
Veel honden die allergisch zijn voor bepaalde brokken of blikvoer, hebben bij B.A.R.F. nergens meer last van. Dit heeft onder
andere te maken met de granen die in brokken verwerkt worden, waar veel honden allergisch op reageren.
Doordat bijna alles in de voeding opgenomen en verteerd wordt, produceert de hond veel minder ontlasting.
De hond heeft geen last meer van problemen aan de anaalklieren.
Vers, rauw vlees bevat goede bacterieën en enzymen die de hond nodig heeft voor een sterke darmflora.
Rauwe voeding bevat natuurlijke vitamines en mineralen die gemakkelijk opneembaar zijn voor de hond.
De hond zal al binnen een paar weken een veel schoner gebit krijgen.

Dit geldt in hoofdlijnen ook voor een hoogwaardig KVV als Carnibest/Bibi/Energique. Zoals ik al eerder aangaf, doen mijn honden en vele andere B.A.R.F.-honden het perfect op vers voer. Dit in tegenstelling tot de slechte ervaringen met brokvoer, die de meesten van ons wel gehad hebben. Tel uit je winst.....

Dat wil niet zeggen dat ALLE brokvoeding per definitie slecht is. Als een hond niet om te schakelen valt op KVV of vers voer, moet het toch wat eten. Er zijn dus merken die geen chemische antioxydanten, conserveringsmiddelen (om schimmelgroei tegen te gaan) en geur-, kleur- en smaakstoffen bevatten.
Deze zijn beter dan de merken die dit wel gebruiken.

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Ik WEET wat ik voer. Dat kun je over menig brok niet beweren.
Wie heeft er nu oogkleppen op? :roll:

http://www.belfield.com/article3.html


Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

:D

Barfen is Ian Billing. Broodje aap als je over Vers voeren spreekt is niks speciaals. Maar je maakt het special het is tot nu toe een lulkoek verhaal. Als ik jouw hoor. Dan waai je met alle winden mee.

Nogmaals Barfen is slecht. Je begint je forum met Barfen. Je praat over Barfen. Je verwijst naar Barfen.

Barf = Ian Builling. En nu ben je geen voorstander van Ian. Dit slaat werkelijk nergens op. Want je adviseert het wel. Dan ben je ook geen voorstander van Barf.


Als je nu een Forum was gestart met Vers voeren of de juiste voeding voor honden dan was je een stuk beter begonnen.

Wat ik al zeg.

Heb je de tijd dan je Vers voeren. Prima niks mee. Zo lang het maar niet te veel vlees is. Max 20% spiervlees Bijv runderlappen Lamsvlees kip etc spiervlees wat aan een bot zit. De rest vuile pens, groente beendermeel graan bijv een bruine boterham en of rijst. Verhoudingen afhankelijk van het type hond. Maar ook hier geld niet te veel beendermeel bevatten veel mineralen

Met de opmerking Varkens vlees is het beste vlees. Maar wel zodanig verhitten dat de virusen dood zijn. 170 Graden. Dat is dus thuis niet mogelijk. Dus niet gebruiken

Of diepvries, Maar ook daar is de zelfde rommel in vewerkt als de goede brokken.

Verder is via wetenschappelijk onderzoek aangetoont dat het niet uitmaakt. Of je het vlees kookt van te voren of niet. De bestand-delen die je nodig hebt blijven in takt, ook na het koken. Welk onderzoek gelijk heeft wel of niet rauw. Geen idee. Maar het is wel veiliger om het wel te doen. Kruisbesmetting is mogelijk. Dat is de concluisie van het onderzoek

Ook belangrijk is dat men eerst heel veel goede boeken leest. Welke boeken ,dat kan je het beste aan je dierenarts vragen.

Maar onthou een hond is een alleseter geen planten geen vlees eter.
+ Honden hebben hele zwakke nieren. Een beetje te veel mineralen en dierlijke eiwitten en de nieren zijn onherstelbaar defect.

Brokken voer fout die men vaak maakt
Komt vaak voor dat men naast de brokken nog extra suppelementen gebruikt.
Ook dit is een aanslag voor de nieren.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

:D

Barfen is Ian Billing. Broodje aap als je over Vers voeren spreekt is niks speciaals. Maar je maakt het special het is tot nu toe een lulkoek verhaal. Als ik jouw hoor. Dan waai je met alle winden mee.

Nogmaals Barfen is slecht. Je begint je forum met Barfen. Je praat over Barfen. Je verwijst naar Barfen.

Barf = Ian Builling. En nu ben je geen voorstander van Ian. Dit slaat werkelijk nergens op. Want je adviseert het wel. Dan ben je ook geen voorstander van Barf.


Als je nu een Forum was gestart met Vers voeren of de juiste voeding voor honden dan was je een stuk beter begonnen.

Wat ik al zeg.

Heb je de tijd dan je Vers voeren. Prima niks mee. Zo lang het maar niet te veel vlees is. Max 20% spiervlees Bijv runderlappen Lamsvlees kip etc spiervlees wat aan een bot zit. De rest vuile pens, groente beendermeel graan bijv een bruine boterham en of rijst. Verhoudingen afhankelijk van het type hond. Maar ook hier geld niet te veel beendermeel bevatten veel mineralen

Met de opmerking Varkens vlees is het beste vlees. Maar wel zodanig verhitten dat de virusen dood zijn. 170 Graden. Dat is dus thuis niet mogelijk. Dus niet gebruiken

Of diepvries, Maar ook daar is de zelfde rommel in vewerkt als de goede brokken.

Verder is via wetenschappelijk onderzoek aangetoont dat het niet uitmaakt. Of je het vlees kookt van te voren of niet. De bestand-delen die je nodig hebt blijven in takt, ook na het koken. Welk onderzoek gelijk heeft wel of niet rauw. Geen idee. Maar het is wel veiliger om het wel te doen. Kruisbesmetting is mogelijk. Dat is de concluisie van het onderzoek

Ook belangrijk is dat men eerst heel veel goede boeken leest. Welke boeken ,dat kan je het beste aan je dierenarts vragen.

Maar onthou een hond is een alleseter geen planten geen vlees eter.
+ Honden hebben hele zwakke nieren. Een beetje te veel mineralen en dierlijke eiwitten en de nieren zijn onherstelbaar defect.

Brokken voer fout die men vaak maakt
Komt vaak voor dat men naast de brokken nog extra suppelementen gebruikt.
Ook dit is een aanslag voor de nieren.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Aan gast van 20 mei 22.13 en 21 mei 9.40

Ik denk dat je mij met een andere gast verward want ik ben niet degene die altijd het laatste woord wil hebben.
Ik had op 11 mei 21.21 een berichtje gestuurd voor Broodjeaap omdat
ik zag dat ze tevergeefs de mensen probeerde te overtuigen,zie ook haar of zijn antwoord hierop[11 mei 21.30].
Even voor de goeie orde,dit was niet kwaad bedoeld hoor.
Of mensen nu B.A.R.F,brokken of weet ik veel geven maakt mij niets uit,dat moet ieder voor zich weten.
Ik denk altijd maar zo:laat iedereen in zijn waarde,heb respect voor een andere mening. :wink:

Broodjeaap

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Broodjeaap »

Ga ik absoluut in mee. Maar om bepaalde wetenschappen kun je niet heen. B.A.R.F. is nog niet officieel wetenschappeijk onderbouwd volgens de regels van de AAFCO. Dat zijn de hoge meneren die beslissen hoeveel % aan minimum in een commercieel diervoeder hoort te zitten. Dat dit percentage niet te vergelijken is met de juiste percentages die je wel uit vers voer (B.A.R.F.) voor een carnivoor haalt en dat door div. particuliere onderzoeken van KVV-diervoedersbedrijven allang achterhaald is, daar wordt voor het gemak niet bij stil gestaan. Dat de positieve resultaten door B.A.R.F. (of vers voer voor degenen die niet begrijpen dat B.A.R.F. meer is dan Ian Billinghurst) niet worden geaccepteerd, heeft alles te maken met de acceptatie door de commerciële sector. Die draait op winstmarges met weinig schone produkten, OOK de produkten KVV van een minder hoogwaardige kwaliteit.

Ik vertel geen leugens, de gezondheid van mijn honden gaat voor alles. En bij de wetenschap wat er in brok zit, is dat het laatste wat ze voorgezet krijgen. Vele grote fokkers en de gemiddelde hondenbezitter over heel deze aardkloot zijn dezelfde mening toegedaan. Honden die in topconditie verkeren door JUIST het voeren van vers, B.A.R.F.
Nogmaals; er zijn meer problemen bekend van nierproblemen met brokkenhonden, dan van honden die vers gevoerd krijgen.

http://truecarnivores.com/care.shtml
http://www.ivysleague.nl/files/PPART%20 ... eralen.pdf
http://cockerspanielsanddoglovershaven. ... eeding.htm
http://thehonestkitchen.landofpuregold.com/
http://nordicdog.net/feedback.htm

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Broodjeaap,


Ben blij dat je het met mij eens bent.
Je maakt gelijk van de gelegenheid gebruik om toch weer de mensen ervan te overtuigen,maakt mij niet uit hoor. :D
Ik heb wel respect voor je want je bent wel een echte doorzetter dus zal ik hier zeggen:SUCCES ERMEE!! :wink:

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

en ik vertel ook geen leugens over de gezondheid van mijn hond. die gaan ook voor en die doen het goed op brok

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

(tot je de binnenkant bekijkt)
net als dat verhaal van die opa die al 90 jaar is en rookt als een stoomboot, tuurlijk, maar is hij nou zo gezond??

al doet je hond het goed op een gifbrokje, dat wil niet zeggen dat het goed voor ze is. vele honden zijn aan de diaree van brokken. als ik mensen adviseer om eens (een poosje) vers te gaan geven dan is dat probleem al zeer snel over. ook huidproblemen!

doopey

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door doopey »

Ik ben na het volgen van de *brokkenmafia* eens begonnen met cvv, tijdelijk, ik geloofde al wat ze zeiden niet zo.
Maar ze hebben wel gelijk; hoewel mijn herder er toch al goed uit zag zie je TOCH nog verschil. Ze is veeeeel mooier, poept stukke minder, laat geen windjes, hoeft geen bakken water leeg te lebberen, is nooit meer aan de poeperij, eet geen poep van andere honden meer, eet niet zoveel gras meer. en door een flink runderbot te geven (nee, niet gerookt, gewoon rauw) zien haar tanden er ondertussen ook een stuk beter uit.
Dus, ik kan mee praten over het verschil tussen brokken x cvv, en als ik over een half jaar stop met werken (gezinsuitbreiding) dan hoop ik ook eens op mijn gemak BARF te kunnen bestuderen.
Lijkt me heel erg leuk.
Alleen al om te weten wat ik de hond geef, om te kijken wat ze dan echt het lekkerst vindt of het meest van geniet.

Gast

Re: Waarom goed voeden zo belangrijk is.... B.A.R.F.

Ongelezen bericht door Gast »

goh wat kinderachtig doen jullie,
honden kunnen het best goed doen op brokken.
het is alleen een feit, dat als die mensen hun honden op BARF of CVV zouden zetten, ze meteen al die vooroordelen opzij zouden zetten en inzien wat ze hun hond al die tijd gegeven hebben.

Gesloten