LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Camping Hengelhoef, leuke camping met goed en vriendelijk personeel?

Jazeker
58
54%
Zeker niet
49
46%
 
Totaal aantal stemmen: 107

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Henri42 »

De baden zijn dicht vanaf eind oktober:

besparing personeel en energiekosten
onderhoud


een commerciele sluiting

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door jermen2 »

Ik weet niet wat je loopt te zwetsen maar HENGELHOEF is gewoon open in de winter hoor hebben er een huisje vlakbij en gaan daar regelmatig zwemmen in de winter.
Als je het over een ander park hebt moet je het ook onder die naam plaatsen.
jermen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik wilde met m,n kleinkinderen naar Prinssenmeer of de Berckt gaan: beide waren of zijn gesloten (*_*)
Jermen even terug kijken voor je gaat kermen:(

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door jermen2 »

Dan zet je dat dus niet bij een topic over hengelhoef.
Dan maak je of te wel een nieuwe topic aan of je zet het bij een al bestaande topic over het park wat je bedoeld :D

werkt minder verwarrend!! voor mensen die iets zoeken over hengelhoef

jermen

snoppertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2009 20:53

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door snoppertje »

Wij willen in de meivakantie kamperen op de Hengelhoef. Weet iemand mooie plaatsen daar? Ruime plaats met veel zon. Zijn de velden F en G voor huisdieren ook werkelijk vol met huisdieren? Wij zijn namelijk ooit op veld F geweest en dat waren wel mooie plaatsen maar nu voor huisdierbezitters. Wil eigenlijk niet de hele dag tussen de honden zitten.

karin11
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:25

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door karin11 »

Wij zijn van plan om te boeken bij de Hengelhoef.
Nu ben ik wel geschrokken van alle berichten.
Heeft iemend een recente ervaring voor ons, of alles beter geworden is.

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door jermen2 »

Hoi Karin,

Ik heb alleen ervaring met het zwembad en dat is harstikke mooi.
Een mooie vijver hebben ze ook
Van wat ik gezien heb staan de caravans wel dicht op elkaar bij de ingang in ieder geval, hoe het op andere velden is weet ik niet.

groetjes jermen

Jet05
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2009 15:49

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Jet05 »

Wij wilden eigenlijk voor komende zomer boeken om met eigen caravan te gaan. Waar kan je het beste staan en hoe zit het nu eigenlijk met Hengelhoef? Wat is daar aan de hand?

jermen2
Berichten: 200
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:29

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door jermen2 »

Met hengelhoef is volgens mij niets aan de hand hoor.
Ik schreef alleen dat de huur caravans vrij dicht op elkaar staan althans degene die bij de ingang staan.
Bij de ingang was ook een veldje met eigen caravans en dat zag er netjes uit.
Verder heb ik nog nooit op hengelhoef gestaan, wij gaan er alleen regelmatig zwemmen in het zwembad en dat is een heel leuk zwembad met wildwaterbaan, golfslagbad, bubbelbad etc.

groetjes jermen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Henri42 »

Jet

Op www.recreatieparkhengelhoef.be kun je camping plattegrond vinden.

Op de kampeerplaatsen zijn er verschillende lokaties:
a. tenten
b. caravans
c. caravans en aansluitingen oa op de kabel tv.

Hengelhoef met sub tropisch zwembad is prima, wij komen er met kleinkinderen dit voorjaar voor de 2* keer.

Camping De Berckt zijn we ook 2* geweest, viel ons steeds meer tegen.

In Roggel is een vergelijkbare caming De Leistert met sub tropisch zwembad , een geweldig mooie camping

yr
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2009 17:16

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door yr »

We gaan met ons gezin al enkele jaren na camping de hengelhoef.We gaan ongeveer 6 tot 9 keer in de weekenden per jaar in zeer wisselende jaartijden.Alle mensen die dit forum bezoeken kan ik alleen aanraden ,kijk na de datum van de klachten.Ik weet toevallig dat er een nieuwe beheerder is en zie dat er elke keer hard gewerkt wordt aan onderhoud en verbeteringen.Wij zijn zeer tevreden over het zwembad,douches ,accomodaties en recreaties.Over verhuurobjecten kan ik niet oordelen.Natuurlijk is bij regenweer bijvoorbeeld de vloer bij de wc niet schoon de hele dag maar ligt dat ook niet aan de gasten die niet de voeten vegen? De wc en douches zijn zeker wel schoon.wij zijn zeker tevreden en vinden het personeel wel vriendelijk.Wij gaan telkens met veel plezier naar deze camping.

amaria
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2009 20:16

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door amaria »

Beste mensen,

Via vakantieveilingen had ik een super goedkope vakantie op de Hengelhoef in Belgie voor 6 personen in een nieuwe chalet.

Het was werkelijk geweldig!!!
We hebben er allemaal keihard genoten.
Het is ons inziens een echte aanrader.
Voor ieder wat te doen, voor elke leeftijd wat. Alles zag er goed schoon, netjes en veilig uit.

Dat ze te dicht op elkaar staan? Hebben wij geen last van gehad.
Van ons absoluut geen enkele klacht over Hengelhoef.

Ze stonden open voor vragen en klachten/tips.

Het zwembad was super, tropicana kan er nog wat van leren.
Ook voor kleine kindjes was er volop speelplezier in het zwembad.

Gewoonweg. SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!

johnensylvia
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2009 14:49

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door johnensylvia »

Wat ben ik weer een beetje opgelucht over de reactie van Amaria!!! Wij gaan over 4 weken naar de hengelhoef en ik hoor echt alleen maar (of in ieder geval heeeeeeeel veel) negatieve reactie's. Gelukkig is een heel recente reactie van amaria positief, en gaan wij iets geruster naar (hopen wij) een leuke vakantie!!

Rio-man
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2006 17:44

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Rio-man »

Wij zijn gister teruggekomen van een weekje Hengelhoef, en ik moet zeggen, dat heeft ons ZEER GOED bevallen en we vonden het jammer dat we niet nog een extra week konden blijven (onderandere door verplichtingen thuis etc.).

Het zwembad was heerlijk, het zwembadpersoneel was niet het meest snuggere personeel naar ons idee.. maargoed.

De caravan was prima.. de staat echter wat minder (gaten in de plafonbedekking en ramen die niet open blijven staan???) maar voldeed verder volledig naar de wensen dus die kleine dingetjes vallen daarbij in het niet.

De campingwinkel was zeer volledig en werd goed aangevult. De service was ook goed.

De receptie vonden wij wat aan de trage kant, en we werden niet door iedereen even vriendelijk geholpen. Bij vertrek was de receptie ook pas om 9 uur geopend, wat wij erg vreemd vonden.

Het restaurant/café had een goede service. Helaas niet altijd erg snel maargoed ik heb mij laten vertellen door een bevriende Belg dat dat ook een beetje aan de streek ligt.. het zal wel :P :roll:

Tot slot het entertainmentteam: Helemaal goed ;) er was een leuk gevarieerd programma en de dames en heren van het entertainmentteam deden het prima!

Campingplaatsen en sanitair: voor wat ik gezien heb gewoon goed.

Kortom: houd rekening met enige traagheid van het personeel en je hebt echt een geweldige vakantie.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Henri42 »

2 maanden geleden bij Hengelhoef geweest met de kleinkids, een wereld van verschil met Prinsenmeer:).

Het restaurant is niet best en absurt duur, het personeel is niet traag maar bijzonder behulpzaam en sevice verlenend, echte belgische blijheid:)

famstam
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2009 21:50

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door famstam »

Wij zijn net teruggekomen van de Hengelhoef. De tranen sprongen ons in de ogen toen we ons chalet binnenstapten. De stront lag uitgesmeerd in de douche en er was niet schoongemaakt. Dit bevreemde ons omdat wij er toch 36 euro voor hadden betaald. De schimmel stond op de gordijnen en zat in alle matrassen. Na een klacht werd dit dus wel weer schoongemaakt, maar ik begrijp niet dat dit eerst aangegeven moet worden. Het toilet was zo lek als een mandje en de gaten zaten in de vloer. En dan hebben we het nog maar niet over het personeel wat daar rondloopt. Onze voordeur konden wij niet sluiten, hierover is een klacht ingediend maar ze moeten nog langs komen om dit te repareren. In het restaurant zijn wij op aanraden van een vriendin maar niet wezen eten, de snitzels zijn daar namelijk zo groot als deurmatten en helaas smaken ze ook zo. Als je naar het toilet moet in het restaurant kom je er misselijk vandaan,wat een lucht zeg. Ja van huishouden en of schoonmaken hebben ze op de hengelhoef nog nooit van gehoord. De voorzieningen (speeltuintjes etc) die zijn echter wel geweldig voor de kinderen, die heb ik 10 dagen niet gehoord. Het springkussen bij het meertje buiten is echter ronduit smerig en als ze daar zijn wezen spelen kunnen ze onder de douche zo vies komen ze er vanaf. Dus wij gaan NOOIT meer naar een park van Oostappen.

pablo11
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2009 14:01

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door pablo11 »

We zijn ook op de Hengelhoef geweest en erg leuk gehad,zeker voor de kinderen,met speeltuintjes en overzichtelijke velden.Alles was schoon behalve na een aardige regenbui werden de vloeren in de toilletgebouwen wat smerig maar dat lijkt me logisch.Verder mooi zwembad en genoeg te doen.Restaurant was niet top,maar het is niet voor niks een camping.

baauwjh
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2009 12:22

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door baauwjh »

Gisteren teruggekomen van een weekje op dit park, ik heb inclusief de schoonmaakkosten en het linnen goed een kleine 1000 euro betaald voor drie personen, flinkje hap hoor als gescheiden man. maar dat mag de pret niet drukken , chalet helemaal top niet super schoon maar dat heb je in een tent ook niet. park zag er keurig uit en personeel erg vriendelijk, aleen bij receptie verder geen info ovf iet dergelijks over park en omgeving, buitenwater niet super schoon maar hadden een hete week dus dan duik je er toch wel in, zwembad vonden de kids super, elke dag even knutselen nou daar mogen zo nog heel veel leren want elke dag knippen en kleuren hoeft nou ook weer nier, nee niet een aanrader. restaurant nt gebruikt maar elke avond een ijsje halen dat wel moest je wel een half uur in de rij gaan staan en dat gold ook voor de snackbar ruim een half uur terwijl er 4mensen voor waren er er drie man personeel loopt nee nooit van snelheid gehoor waarschijnlijk een camping draait daarop lijkt me. verder een leuk park maar niet zo lang het zo traag gaat een aanrader is Bokrijk (koningin Astrid Park) een super speeltuin waar e niets voor betaald allen 3 euro voor de auto ja met de kids moet je er zeker heen in totaal zou ik een 6.5 geven en dat voor een oostappengroep is te laag

grt John baauw

pufnukkel
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2009 22:57

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door pufnukkel »

Hallo allemaal,

ik kom net terug met mijn gezin van Hengelhoef.
Wij zijn de afgelopen 4 jaar elke zomervakantie naar dit park op vakantie geweest. (tourplaats F vak) De netheid en correct onderhoude sanitair gebouwen, alsmede het goede entertainmentteam waren de redenen dat wij ook dit jaar weer voor een bezoek aan dit park kozen.
Voor de kleine € 700 (gezin 2 kinderen en hond) had ik dit jaar op zijn minst dezelfde verwachtingen van het park als voorheen, echter het viel dit jaar nogal tegen.
* Bij aankomst hadden we geen stroom
* Kraantje van het eigen water aftappunt was defect
* Straatverlichting in geheel onze " straat" functoneerde niet.

Nadat we dit gemeld hadden bij de receptie wist deze medewerker te melden dat de onderhouds mensen "ziek" waren aar er zou er weer eentje deze week aan de gang gaan.
De stroom bleek 's avonds plotseling weer aangeschakeld (kwamen we toevallig achter), Maar het kraantje en de verlichting hebben we de hele 2 weken niemand voor gezien.

Omdat je je dan eigenlijk op je vakantie aan dit soort dingen zit te irriteren gaan alle andere dingen ook opvallen zoals:
* Gesloopte kranen bij de wasgelegenheden waar totaal niets meer gebeurd (water wat tot de spiegels omhoog spuit)
* Verstopte wc's / Urinoirs waar gemakshalve maar een vuilniszak overheen getrokken wordt.
* Gevaarlijk veel "heet"water uit de douches en kranen (ondanks dat het de koude kraan helemaal open stond!)
* Keiharde grond op de tourplaatsen waar je alleen met grof geweld nog een haring in geslagen krijgt
* De tijd van de parkeermeter (bezoekers) stond 3 uur verkeerd! (en wel 3 uur later. Dit leek werkelijk nergens op!
* Als we de agenda van de bulletin borden op de camping volgden dan klopten de tijden nooit met het programma wat in de "plaza"gevoerd werd. Het programma werd onangekondigd en eigenhandig gewisseld.
* Personeel in de snackbar en aan de bar in de plaza is ondeskundig.

Hou me ten goede: ik ben echt niet iemand die vlug zeurt of zo, maar ben wel van mening dat ik voor 700 euro wat service krijg en niet alleen de huur van de 10x10 meter standplaats van keiharde grond.
Ik heb dan ook de indruk dat hier een beleidswissel heeft plaatsgevonden of zo, het lijkt alsof men veel geld wil verdienen met zo weinig mogelijk moete.

Schaam u oostappen groep!

SandraD
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2009 01:14

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door SandraD »

Wij zijn vandaag terug gekomen van een week Hengelhoef.

We hebben de vakantie geboekt via VakantieVeilingen.nl. De reis waar wij op geboden hadden was voor een comforthome. Door overboeking zijn wij echter in een appartement terecht gekomen.

Bij aankomst bleek er geen beddengoed en lakenpakket te zijn. Dit hebben wij tot twee keer toe moeten melden bij de receptie, maar daarna was het geregeld. Ook ontbrak er nog al wat aan inventaris, maar na een lijst gemaakt te hebben hiervan en te hebben doorgegeven, werden de ontbrekende spullen snel gebracht. De broodplank hebben we echter nooit gezien :lol:
Voor de rest was het appartement prima, enige nadeel was een stinkend toilet en een slechte douche. Water werd na een minuut koud en het was een straal van niets.

Later in de week hoorde van de buurvrouw dat de week voor ons nog flink getimmerd en verbouwd was aan ons appartement. Dat was waarschijnlijk ook de reden dat niet alles compleet was.

De eerste avond zij we tegen de waarschuwingen op diverse forums in toch gaan eten in het restaurant. Dat was gewoon schandalig. Om 18.35 eten besteld, om 19.45 op tafel. Het was echter niet te vr…….. :evil: Ook bij de snackbar lange wachtrijen.
De supermarkt is goed. Prijs is redelijk normaal en de broodjes super vers. Groot gedeelte van het assortiment komt van de Spar.

Het zwembad was super!!! Voor gezinnen met kinderen een echte aanrader. Ook in de speelvijver (waar niet in gezwommen mag worden, maar wat iedereen doet) kunnen kinderen en ouders zich prima vermaken.

Achteraf ben ik blij dat we geen comforthome hadden. De caravans staan achterelkaar ipv naast elkaar. Echt gezellig zag dat er niet uit. Ook op de camping zou ik niet met eigen caravan willen staan. Wat een drukte!! Totaal geen ruimte om je heen, een beetje privacy zou wel prettig zijn.

Kortom, het personeel is vriendelijk en de prijs kwaliteit verhouding is juist. Verwacht je luxe, ga dan naar een ander duurder vakantiepark.
Wij hebben een prima week gehad :lol: !

Gesloten