LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

xflorisx schreef:
02 feb 2022 12:23
Dank je voor de link16 again. In ieder nu niet van Jose. Je was haar voor.
Toen ik dit las: https://www.nu.nl/coronavirus/6169882/o ... rouwt.html dacht ik aan de reacties onder dat artikel.

Dat artikel van Maurice vind ik niet erg bijzonder. Maar lees de reacties daaronder maar. Hoe mensen denken over onze regering. Ontevreden mensen.
Tja,dat soort reactie`s zie je natuurlijk niet op een site die vindt dat de regering het prima doet.
Want mensen die daar reageren zijn heel tevreden.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maurice heeft het er maar druk mee. Waarmee verdient hij eigenlijk zijn brood? Met die donaties waar steeds om gevraagd wordt?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
02 feb 2022 14:38
Maurice heeft het er maar druk mee. Waarmee verdient hij eigenlijk zijn brood? Met die donaties waar steeds om gevraagd wordt?
Hij is toch o.a. opiniepeiler?
Misschien krijgt hij daar opdrachten voor.
Als blijkt dat je van donaties kunt leven hebben velen van ons toch een verkeerd beroep gekozen :).

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
02 feb 2022 14:37

Tja,dat soort reactie`s zie je natuurlijk niet op een site die vindt dat de regering het prima doet.
Want mensen die daar reageren zijn heel tevreden.
Dat is de meute die meeloopt.

Er zijn niet veel mensen tevreden over hoe het nu gaat en terecht.
Zo lees je ook weer dat de GGD weer de wijk ingaat vanwege de booster :lol:
Alsof mensen niet zelf kunnen beslissen en achterna gelopen moeten worden

16again

Lady1234 schreef:
Sowieso heeft die AOW en wellicht pensioen.
Het zou je sieren als je tot de content op de site van maurice kon beperken.
Daar gaat het, net als in dit topic zou moeten, namelijk wel over corona.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
02 feb 2022 15:31
Lady1234 schreef:
Sowieso heeft die AOW en wellicht pensioen.
Het zou je sieren als je tot de content op de site van maurice kon beperken.
Daar gaat het, net als in dit topic zou moeten, namelijk wel over corona.
Is dat zo?
Naast vermakelijke vergelijking Kluytmans en roadrunner
Maar je denkt echt dat iemand daar nog serieus gaat kijken?
Hoeveel onderbouwing en bronnen werden in dat stuk gegeven dat je daar gelinkt hebt?
Geen idee waarom we ons tot de content van een site van een opiniepeiler zouden moeten beperken. Dat lijkt me verre van de bedoeling, net als bedelen.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het begint allemaal een beetje op archeologie te lijken. Ipv toekomst gaat het daar om geschiedenis. Het is een interpretatie van 2 kampen altijd geweest. Hier zie je een interpretatie van de toekomst, geen feiten. Net als bij archeologie zou het mijns inzien niet dom zijn om gewoon samen te werken en te kijken wat het beste zou zijn. En wat het mogelijk scenario zou worden.

Lady1234

Ach ja, die content van Maurice, heel belangrijk voor zijn knip.

16again

angel1978 schreef:
02 feb 2022 15:37
Geen idee waarom we ons tot de content van een site van een opiniepeiler zouden moeten beperken.
Dat beweer ik nergens, dat is je eigen invulling.
En zelfs de roadrunner vergelijking is meer on-topic dan je commentaar

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Lady1234 schreef:
02 feb 2022 16:27
Ach ja, die content van Maurice, heel belangrijk voor zijn knip.
Het zou weleens familie van die andere Engel kunnen zijn. Heeft zo ook zijn huis in Spanje gefinancierd. :D

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

angel1978 schreef:
02 feb 2022 15:37
Maar je denkt echt dat iemand daar nog serieus gaat kijken?
Hoeveel onderbouwing en bronnen werden in dat stuk gegeven dat je daar gelinkt hebt?
Als je er serieus niet kijkt dan moet je er ook geen commentaar op geven. Je kunt het zelf lezen en dan zien hoeveel onderbouwing er nodig is. Geen. Het zijn gewoon wat punten uit het nieuws op een rijtje. Als je het nieuws een beetje volgt dan zie je allemaal bekende dingen.

angel1978

Je kunt het zelf lezen en dan zien hoeveel onderbouwing er nodig is. Geen.
Maar dat is precies zoals verwacht. Dan is er ook geen enkele reden waarom ik daarheen zou gaan om te kijken.
Een opiniestukje van een opiniepeiler waar eigenlijk niets nieuws staat. Waarom zou ik daar dan heen gaan?

angel1978

Ik snap dan weer niet dat een dusdanige verdraaiing van teksten ( en dat is niet de eerste keer ) in dit topic maar toegestaan wordt:
Dus van de ruwweg 1350 ziekenhuisopnames incl. 215 IC opnames wordt dus 40 procent meegeteld terwijl deze geen klachten hebben door het coronavirus. Dus behalve aparte verplego g wegens besmetting verder geen beroep doet op de specifieke coronazorg.
Dat staat er namelijk helemaal niet. Er staat dat van de NU opgenomen patiënten, tussen de 30 en 50% om een andere reden dan Corona in het ziekenhuis beland en als patiënt met corona wordt geregistreerd. De optelling staat er ook niet, dus de conclusie dat dit ook IC-patienten betreft die ineens op de IC belanden met een andere reden dan corona is er ook een die er niet staat.

Lijkt me ook sterk dat er veel mensen ineens op de IC belanden en dat men er daar ineens achter komt dat de patiënt corona heeft.

xflorisx

Ongelezen bericht door xflorisx »

Daar is een logische verklaring voor dat er mensen zonder klachten in het ziekenhuis komen en daar positief getest worden. Mensen die een besmetting doormaken en genezen zijn nog lange tijd gewoon positief, omdat het lichaam nog niet alles opgeruimd heeft. Dat kan meer dan een maand duren, zoals vorig jaar bij mijn vrouw.
Ik ga het ook testen dmv de zelftesten via school. Gewoon ieder week een zelftest en kijken wanneer ik weer negatief ben. En dan moet je er van uitgaan dat de pcr test nog gevoeliger is.

Een goede opiniepeiler zou daar rekening mee moeten houden. Maurice is met wat anders bezig. Naar iets toe werken.
Laatst gewijzigd door xflorisx op 02 feb 2022 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Van de ruwweg 1350 ziekenhuisopnames blijkt 30 tot 50 procent pas met omicron besmet te zijn nadat bij hun werd gemeten nadat ze al opgenomen waren.
Dat staat er dus niet José
Hoeveel op de IC waren opgenomen wegens andere reden dan Omicron staat er niet bij.
Het is niet mogelijk om op de IC op te worden genomen en dan pas Covid op te lopen en patiënten worden bij binnenkomst getest. Je kan niet zomaar klakkeloos de patiënten op de IC meenemen in dat percentage van 30 tot 50%. Dat is gewoon verdraaiing van de cijfers José!

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Als ik moet kiezen ... Angel1978 draait heel misschien een enkele keer op de bureaustoel rond, terwijl jij, José, bij herhaling met conclusies, stellingen en aannames komt, die in je bron niet zijn terug te vinden. Oh ja, wat was het doel van je bijdragen? Volgens jezelf een tegengeluid laten horen. Nu nog leren in te gaan op vragen en daarbij niet naar de forumnaam van de vraagsteller te kijken. Nu ook nog leren zelf vragen te stellen in plaats van anderen direct aan te vallen.
16again schreef:
02 feb 2022 08:52
Je onderschrijft mijn punt. De ouderen testen niet voor school, studie of werk , waardoor besmettingen in die groep onder de radar blijven.
Die halve dag verschil an sich zegt weinig. Tijd tussen doorgeven van besmetting is relevanter, dat is zo'n 3,5 dag. En dat is kort vergeleken met de tijd dat Omikron al rond waart. De ouderen hadden in jouw genoemde besmettingsketen al lang bereikt moeten zijn.
Zie ik anders. Nederland had een lockdown en heeft nog een reeks maatregelen, die Omikron behoorlijk vertragen. Aangezien het aantal besmettingen momenteel alleen geschat kan worden, is het onduidelijk of de piek al bereikt is of nog komt.
xflorisx schreef:
02 feb 2022 08:54
Het virus jaagt door de scholen. Enorme aantallen zijn besmet of zitten in quarantaine. Ik ook, terwijl ik volledig gevaccineerd ben en waarschijnlijk bijna 2 jaar geleden ook al licht ziek ben geweest. Ik ben nu nauwelijks ziek gelukkig. Schat zo dat het aantal docenten wat een besmetting heeft doorgemaakt de 50 % nadert.
Niet eens zo ongewoon momenteel. Hoge koorts en zware hoofdpijn lijken bij deze variant het meest kenmerkend te zijn.
Tot nu toe hebben we geluk. Of we hebben zoveel immuniteit opgebouwd, dat we nog steeds de dans ontspringen.
16again schreef:
02 feb 2022 12:31
Oorzakelijk verband tussen vertrouwen in de overheid , en het aantal besmettingen lijkt me ver gezocht.
Zwart-wit gesteld: wappies hebben geen vertrouwen in de overheid, zijn die dan vaker besmet? Als dat al het geval is, zou ik eerst naar de vaccinatiegraad kijken.
Rusland is het beste voorbeeld. Wantrouwen in eigen overheid en eigen vaccin, lage vaccinatiegraad, hoge oversterfte.
Zo goed doet Nederland het ook niet, al was het hier voor Corona eerder de overheid, die de eigen inwoners met wantrouwen begroette. Gelukkig heerst hier een levendige discussiecultuur, die erger heeft voorkomen.
Jose2501 schreef:
02 feb 2022 13:51
1. Uit groot Deens onderzoek blijkt dat volledig gevaccineerden veel vaker besmet raakten met omicron dan ongevaccineerden. Zelfs als gecorrigeerd wordt naar verstorende factoren als dat gevaccineerden zich vaker laten testen
2. Uit groot onderzoek blijkt dat ruim 90 procent van ziekenhuisopnames mensen zijn met onderliggende levensbedreigende aandoeningen. En bijna allemaal in de leeftijdcategorie 60 plus.
3. Uit veel verschillende onderzoeken en dataregistraties blijkt de coronapas zinloos en zou per direct moeten worden afgeschaft.
4. Keer op keer vaccineren is gevaarlijk want vermindert kracht van immuunsysteem. 1x per jaar vaccineren van kwetsbare groepen mensen zoals bij de griepprik moet voldoende zijn.
Kanttekeningen:
Ad 1. Het onderzoek is gehouden terwijl Delta opzij werd geveegd door Omikron en om precies te zijn de BA.2 versie. Nog besmettelijker dan BA.1 en nog beter in staat langs de vaccins te glippen. Door de onderzoeksperiode heeft dit onderzoek wel waarde binnen Denemarken, maar daarbuiten een stuk minder.
Ad 2. Sinds februari 2020 komen vooral ouderen met andere aandoeningen in het ziekenhuis terecht na een besmetting met Sars-CoV2. Wat is het nieuws?
Ad 3. Niet meer dan een mening. Wat is het alternatief voor zo'n pas?
Ad 4. Ik heb je eerder gevraagd deze stelling verder uit te leggen, want ik kan er geen bewijs voor vinden en het klopt niet met hoe de vaccins werken. Waar meer dan 3 keer wordt gevaccineerd met hetzelfde merk, zat er te weinig tijd tussen de verschillende prikken.
reggie2 schreef:
02 feb 2022 15:24
Er zijn niet veel mensen tevreden over hoe het nu gaat en terecht.
Zo lees je ook weer dat de GGD weer de wijk ingaat vanwege de booster :lol:
Alsof mensen niet zelf kunnen beslissen en achterna gelopen moeten worden
GGD bereikt daar mensen, die op geen enkele andere manier bereikt worden.

reggie2

Flauwe kul, het gaat in dit geval om de booster....de meeste mensen willen die niet en terecht!

Lady1234

En de GGD bereikt dan ook nog mensen die geen of maar één vaccinatie hebben gehad.

Helemaal niets mis mee.

reggie2

Lady1234 schreef:
02 feb 2022 17:58

Helemaal niets mis mee.
Want..... nee is geen nee??
Lijkt mij dat volwassen mensen zelf wel weten wat zij wel of niet willen.

Gesloten