Jablan schreef: ↑02 feb 2022 21:15
scharrelschipper schreef: ↑02 feb 2022 20:57
Wat een gel*l!
Alle mensen die ik ken,en dat zijn er aardig wat, hebben om hun weldoordachte redenen afgezien van al dat geprik of zien nu af van de booster.
Denk je nu echt dat constant gedram ze van idee zal laten veranderen?
Ja. Omdat de GGD op de markt antwoorden op hun vragen geeft, waar ze mee verder kunnen. Of ze nu een vaccin nemen of niet.
Bovendien worden meertalige mensen de markt opgestuurd, zodat de informatie ook in eigen taal overkomt. Hoognodig, want het is te triest voor woorden, dat zelfs na 2 jaar pandemie nog niet eens de persconferenties door de rvd online worden gezet met ondertiteling in andere talen. Geen Engels, maar Pools-Russisch-Italiaans-Spaans-Duits-Frans-Zweeds-Bulgaars-Roemeens, gewoon de talen, die binnen de EU worden gebruikt (oké, Russisch niet, maar zou er Russische ondertiteling zijn, zou dat zeker worden opgepikt in Rusland).
De meeste mensen zijn verstandig en capabel genoeg hier zelf in te beslissen.
Daar heb ik bij sommigen ernstige twijfels over. Iets met complottheorieën of zo. Eerder een uitvlucht om niet met het onderwerp zelf bezig te zijn.
Ik schreef daarom ook "de meeste mensen".
Het is m.i. al erg genoeg dat de overheid met onze belasting centen reclame spots betaald om de vaccinatie aan de man te brengen.
Die zijn inderdaad meer dan irritant. Geen idee wie men aan wil spreken, maar hier wordt direct weggeklikt als die langskomen.
Mee eens.
Ik heb de eerste brief met uitnodiging voor de prik in de oud papier doos gegooid en er daarna nooit meer iets van gehoord.
En ik zit zeer zeker niet te wachten op een ggd getuige die aan mijn deur komt om het evangelie te verkondigen.
Dat doet de GGD niet.
De NPL doet dat wel. Het evangelie van gratis meespelen in een loterij, dat toch niet zo gratis is als in eerste instantie wordt gezegd. Het is bijna als een kerk: het bijwonen van een dienst is gratis, maar graag wel de collectebus vullen en daarmee is de dienst minder gratis dan gedacht.
Erger me ook aan.
ik heb het al meer gezegd:ik heb misschien makkelijk praten want er is mij nog nooit om een qr code of iets dergelijks gevraagd,
maar dat neemt niet weg dat ik gewoon mijn werk kan doen.
Dat noemen we geluk. Zonder QR-code/analoog gezondheidsbewijs is het voor mijn man en mij onmogelijk om ons werk te doen of zakelijk te reizen.
Dat is denk ik het voordeel van "ambulant werk"
En,ja,ik kan nu niet als ik dat zou willen naar landen als Australie en Nieuw Zeeland en nog wel een paar andere landen.
Is dat erg? nee niet voor mij,maar wel voor de mensen die daar hun boterham verdienen in het toerisme.
Dus waar hebben we het over?
Over een maatschappij, die min of meer wordt gegijzeld door een kleine minderheid van hardnekkige weigeraars.
Hardnekkige weigeraars is van uit jou perspectief,dus de term gijzeling is ook voor jou conto.
Laten we weer gewoon gaan doen en stoppen met dat gedram over vaccinatie`s en die idiote maatregelen opheffen.
Gooi ik de knuppel in het hoenderhok: Met een vaccinatieplicht had Nederland al in december alle beperkingen kunnen opheffen, omdat dan voldoende immuniteit in de bevolking aanwezig zou zijn om de ziekenhuisbedden te gebruiken voor de gewone zorg.
(En had ik zelf rond de feestdagen vrij gehad in plaats van bezig te zijn met de Doornroosje-slaap van een aantal bedrijven)
Zo, ik moest even terugl*ll*n, beste schipper, hoop dat je het mij niet kwalijk neemt.