Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Gesloten
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door moederslink »

Het is toch echt niet de bedoeling om een pb te sturen om daarin allerlei verwensingen te schrijven.
Kom op zeg! Stiekem en achterbaks hoor.
En zelf wél sturen en zelf niets willen ontvangen ? Dat kun je niet maken, vind ik.

Een PB sturen voor wat ruggespraak kan zeker goed uitpakken.
Zo heel af en toe heb ik met 4 personen leuk PB contact , ook alle 4 nog hier actief.

En die negeerlijst? Daar werk ik niet mee, want ik ga de reacties toch lezen , uit nieuwsgierigheid 😅 , bovendien wil ik niemand negeren , dan reageer ik maar gewoon niet , is dan ook maar beter.
Sowieso vind ik ' strijd voeren ' ook nog eens veel te vermoeiend , wat heb je eraan? Je kent elkaar niet eens 🤨 dus dát laat ik lekker los .

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
05 aug 2020 19:45
angel1978 schreef:
05 aug 2020 19:38
hebra98 schreef:
05 aug 2020 19:35
Je kunt het ook aan laten staan en (tijdelijk) uitzetten als iemand je lastig valt.

Een prive bericht is toch geen drama?
Waarom een functie aan laten staan die je niet (wilt/gebruikt)?
Wat mij betreft slopen ze die functie er weer uit.
>>
Als het niet misbruikt wordt is het toch geen probleem dat deze functie aanstaat?
Ik heb nooit problemen met PB's gehad.
En jij wil het eruit hebben terwijl het voor sommige wel bruikbaar kan zijn.
Dan kan niemand het meer gebruiken omdat jij het niet wenst?
Als je het eruit wil hebben kun je het toch gewoon uitzetten en ook geen PB's sturen aan anderen.
Dat zeg ik toch, dat ik dat heb?
Jij zegt: waarom niet uitzetten als iemand je lastigvalt.. maar dat is de wereld omdraaien. Het zou zo moeten zijn dat niemand je lastigvalt.. Niet dat je dan iets uit moet zetten.
Elke functie die dit stiekem mogelijk maakt mag er van mij uit idd.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door omega19 »

Lowieze schreef:
05 aug 2020 19:17
juliomariner schreef:
05 aug 2020 18:58
Helemaal eens. Vind het onzin dat de functie uit gezet kan worden. Men is niet verplicht te lezen.
Daar ben ik het niet mee eens. Toen ik hier pas op het forum zat, kreeg ik gelijk PB’s van 2 forummers met, heel vreemd, praktisch dezelfde tekst dat ik mij niets in het hoofd moest halen want ik was een nieuweling.
Daar was ik niet van gediend, dus gelijk het ontvangen van PB’s uit gezet.
Als ik iemand een PB zou willen sturen, dan pas zet ik hem zelf ook open.
Dit herken ik, vet irritant, maar aan mij niet besteed....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door Komkommertijd »

Zullen we er meer stoppen, met SK Radar er ook bij nu 7x Pb gestuurd en mijn nog uit staat...
Bewijs geleverd, kreeg er helaas 0 retour.

Zal morgen zeker weer aanzetten..
Dit was voor mijn als test... bij 6 forum leden met die AAN staan...
We hebben het bewijs geleverd en ze mogen er morgen naar kijken en testen.....

Nijogeth ook weer geholpen om mijn manier...
Groetjes en nu echte Feed Back weer.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tijd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door moederslink »

ik was ook één vd " gelukkigen " die van jou een PB kreeg....nou moe ....nu maar weer stoppen daarmee :D

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door alfatrion »

hebra98 schreef:
05 aug 2020 18:52
Kan dit geval niet worden veroorzaakt door een negeer / vijand setting?
Ik heb het ontvangen van PBs uitgezet omdat ik altijd hele onaardige PBs kreeg van iemand, Radar aangaf dat ze hier niet op konden moderen en er geen enkele andere minder ingrijpende mogelijkheid. Ik geef er de voorkeur aan om PBs gewoon aan te hebben, maar niet als het systeem gebruikt wordt om uit te halen naar de persoon.
hebra98 schreef:
05 aug 2020 18:52
In de settings staat wel duidelijk:
Sta gebruikers toe om je privéberichten te versturen:
Staat niet bij dat jij dan ook niet kunt zenden.
We kunnen het met zijn alle ook uitzetten. Als er niet gemodereerd kan worden en je specifieke mensen niet kan blokkeren dan is dar misschien wel het beste.
moederslink schreef:
05 aug 2020 19:53
Het is toch echt niet de bedoeling om een pb te sturen om daarin allerlei verwensingen te schrijven.
Er is slechts door iemand beweerd dat dat is gebeurt. Er zijn hier vast nog wel mensen die weten van die keer dat ik iemand een gemeend compliment gaf en die daar compleet van over de toeren ging.

Nijogeth
Berichten: 10135
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door Nijogeth »

hebra98 schreef:
05 aug 2020 19:02
>>
Kun je mij wel PB sturen?
Ja, zoals je als het goed is kunt zien.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door Komkommertijd »

Gaan nu alle 7 die van mijn.... nu zelf brievenbussen vervuilen?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door hebra98 »

Nijogeth schreef:
05 aug 2020 21:15
hebra98 schreef:
05 aug 2020 19:02
>>
Kun je mij wel PB sturen?
Ja, zoals je als het goed is kunt zien.
>>
Yep, dus jouw kant werkt goed.

ZeerPrivé
Berichten: 5678
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door ZeerPrivé »

Komkommertijd schreef:
05 aug 2020 21:20
Gaan nu alle 7 die van mijn.... nu zelf brievenbussen vervuilen?

Ja, kom er nou maar gewoon voor uit, je zit te popelen om ladingen PB's. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door witte angora »

Gelukkig heb ik mijn pb's even uitstaan vanwege een vreemde snuiterse. Dus ook niks van onze komkommer mogen ontvangen. :D

Alhoewel... stiekem had ik het wel leuk gevonden.

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 22:47
alfatrion schreef:
05 aug 2020 21:07
Er is slechts door iemand beweerd dat dat is gebeurt. Er zijn hier vast nog wel mensen die weten van die keer dat ik iemand een gemeend compliment gaf en die daar compleet van over de toeren ging.
Fair. Of de inhoud van de PB's juist wordt weergegeven, dat is maar de vraag.
Kijk gewoon naar wat hij op het forum doet. Ik geef aan dat de kans dat hij er naast zal zitten groot is en dat zet hij weg als lachwekkend, zielig en uitlachen. Dat soort opmerkingen kreeg ik in het verleden ook via PB, daar doe je dan wat aan. Ik schrijf dat soort berichten niet op het forum en uiteraard ook niet in een PB.
PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 22:47
Maar blijft wel dat je NeoDutchie een PB stuurt terwijl hij daar zelf niet op kan reageren, toch? Dat vind ik wel gek.
NeoDutchio heeft zelf controle over of hij PBs kan ontvangen. Dat is het enige systeem dat echt werkt. De verzender kan PBs altijd tijdelijk aanzetten, maar heeft geen controle over de instellingen van de ontvanger. Zo raar vind ik dat niet. Bedrijven mogen consumenten niet benaderen met reclame als ze in registers staan, maar consumenten mogen die bedrijven dan wel benaderen. Als een ontvanger berichten wilt ontvangen, waarom zouden dat dan onmogelijk maken?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 05 aug 2020 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door moederslink »

Maar even een vraagje tussendoor dan : je ziet dat iemand per PB te bereiken is , je stuurt PB.s , maar dan zou je die ander evengoed toch de mogelijkheid moeten geven om dan toch ook weer te reageren op jouw PB, waarom wordt dan die weg afgesneden?

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door alfatrion »

PietertjeTwee schreef:
05 aug 2020 23:37
Ok. Ik heb zelf de mogelijkheid om PB's te ontvangen uitgezet, en zou om die reden ook geen PB's uitsturen. Maar het is uiteraard je goed recht om gebruik te maken van de mogelijkheden die het forum je biedt.
Ik zou het prima vinden om een bericht van je te ontvangen. Het enige is dat als je een bericht terug wilt, dat je dan iets met de instellingen moet doen. Maar nogmaals, geef mij wat er nu is maar dan per persoon.
moederslink schreef:
05 aug 2020 23:45
Maar even een vraagje tussendoor dan : je ziet dat iemand per PB te bereiken is , je stuurt PB.s , maar dan zou je die ander evengoed toch de mogelijkheid moeten geven om dan toch ook weer te reageren op jouw PB?
Dat moet alleen als je een reactie wil. Als je alleen iets wilt mededelen dan is dat niet nodig.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door moederslink »

Maar kennelijk valt dat " iets meedelen " soms niet in goede aarde en mag de ander dus alleen incasseren.

alfatrion
Berichten: 21946
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door alfatrion »

Hoe hij zich op het forum laat gaan laat gaan over mij kan ik niet waarderen. Hij doet dat nadat Radar had aangegeven dat we op TS zouden moeten wachten.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door Lady1234 »

Hallo zeg, dit is een forum. En geen chat toestand. Als men iets te melden heeft, doet men dat open en bloot op het forum, en anders laat je het maar.

NeoDutchio
Berichten: 12388
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
05 aug 2020 23:33
Ik geef aan dat de kans dat hij er naast zal zitten groot is en dat zet hij weg als lachwekkend, zielig en uitlachen.
U weet zelf wat u geschreven hebt. U weet dus ook dat wat u nu schrijft grote onzin is. Wees dan eens een echte kerel en vertel het hele verhaal. U laat nu voorkomen of het PB dezelfde inhoud heeft als de reactie in het topic. U weet dat dat niet zo is. Uw PB begint met
Ik weet....
en daarna doet u een uitspraak over mij. Dat is volledig uw gedachte terwijl mijn reden om niet in te gaan op uw offtopic discussie meerdere keren is uitgelegd. En het zielige en kinderachtige zit in het feit dat u uitspraken en harde woorden naar mij doet in een PB zonder een weerwoord te willen ontvangen. Dat is net een klein kind die scheld naar een ander en dan snel weg rent.
Maar goed, met uw toestemming mogen anderen er over gaan oordelen. Inclusief over de berichten die u daarna gestuurd hebt. Als het voor u allemaal zou meevallen moet dat geen probleem zijn om hier neer te zetten, toch? Of komt de voorspelbare reactie dat het openbaar maken van een PB niet mag vanwege een hoop regeltjes en wetten die u gaat opdreunen?
alfatrion schreef:
05 aug 2020 23:33
NeoDutchio heeft zelf controle over of hij PBs kan ontvangen.
Had ik die controle maar. De enige optie die er is is om alle PB's uit te zetten. En ik zou enkel graag bepaalde personen willen blokkeren. Zoals diegene die hier iets anders beweren dan dat er in een PB verstuurd word.
alfatrion schreef:
06 aug 2020 00:05
Hoe hij zich op het forum laat gaan laat gaan over mij kan ik niet waarderen. Hij doet dat nadat Radar had aangegeven dat we op TS zouden moeten wachten.
En ik kan het niet waarderen als er uitspraken en zaken voor mij ingevuld worden. Net zo goed dat u bepaald voor mij dat ik mijn mond zou moeten houden.
In het bewuste topic heb ik u proberen aan te geven dat niet elk meubelstuk identiek hoeft te zijn. Niet alles komt immers uit een fabriek en kan identiek nagemaakt worden. En ook dat een timmerman die maatwerk levert echt geen 10 tafels gaat maken als er eentje besteld is. Gevalletje praktijk.
En hoe ik mij over u liet gaan? Omdat ik aangeef dat u aannames doet en zaken invult voor mij? Was dat niet het geval dan? U probeerde mij een uitspraak te laten doen die niets te maken had met het topic, waarom zou ik daar op in moeten gaan? En als ik bewust die keuze maak om niet offtopic te gaan, waarom bent u dan die gene die daarop reageert met teksten als dat ik dat niet zou kunnen? Zoals in de vergelijking met het vragen of iemand van een waterval af wil springen die daarna uitgelachen zou worden omdat hij dat niet zou durven/kunnen/willen, wat dan ook. Dat heeft niets met laten gaan te maken

Het probleem was en is dat u zaken invult voor en over mij. Dat TS niets aan mijn verhaal zou hebben, dat mijn uitgangspunt niet juist zou zijn, dat ik geen antwoord kon geven op de vloeren omdat u weet dat ik er naast zou zitten en ik mijn mond zou moeten houden. U hebt niets van dat te bepalen voor mij. Mijn reactie naar TS is duidelijke genoeg geweest. Net zo goed als mijn reactie naar u toe. Daar hoeft u het niet mee eens te zijn, maar als u geen dialoog wenst, stuur dan ook geen PB.

witte angora
Berichten: 31031
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door witte angora »

Even ter herinnering:
Radar schreef:
01 aug 2020 10:47
Hoi!

Het lijkt inmiddels een beetje het 'feedback op elkaar'-topic (of het grote 'laten we elkaar eens even flink afzeiken'-topic, ook goed) te worden. Zullen we het weer even ontopic houden?

Groet en een goed weekend, Radar^SK
Radar schreef:
01 aug 2020 12:43
De volgende persoon die offtopic gaat in dit topic krijgt een ban van twee dagen, huisregels of niet. Nu is dat bepaald geen indrukwekkende straf, het is immers weekend en bovendien nog lekker weer ook, dus die tijd kan ongetwijfeld goed worden benut. Maar het is hier niet de huiskamer, beste forumleden!

Groeten en dank voor de medewerking, Radar^SK

Lowieze
Berichten: 6676
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Bericht door Lowieze »

PietertjeTwee schreef:
06 aug 2020 01:11
Gezien de situatie lijkt het mij het meest verstandig ( :lol: ) als de PB's in kwestie gepubliceed worden. Dan kunnen we er met zijn allen een oordeel over vellen.
Helemaal niet nodig, PB’s moeten privé blijven.
Er moet een instelling komen dat, als je geen PB’s wilt ontvangen, je er ook geen kunt versturen.
En voor de rest.... gewoon even een paar dagen laten afkoelen, en als je je kunt gedragen als een volwassene kun je weer terugkomen.

Gesloten