LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
gaat het om gas of electra.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Deze hebben we toch wel ontvangen, en hoe.
Diverse malen is door ons geprobeerd om het merkwaardige voorschotbedrag van 5 euro te veranderen, hetgeen maar niet lukte.
Resultaat: een enorme eindafrekening. Hoe krijgen ze het voor elkaar om aan te nemen dat 5 euro als voorschot voldoende zou zijn ? Misschien voor ons tuinhuisje, maar zeker niet voor een 4-persoons huishouden.
Diverse malen is door ons geprobeerd om het merkwaardige voorschotbedrag van 5 euro te veranderen, hetgeen maar niet lukte.
Resultaat: een enorme eindafrekening. Hoe krijgen ze het voor elkaar om aan te nemen dat 5 euro als voorschot voldoende zou zijn ? Misschien voor ons tuinhuisje, maar zeker niet voor een 4-persoons huishouden.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
dat deze te laag staat is inderdaad fout.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Op http://www.energieprijzen.nl/ kun je bij benadering uitrekenen of je eindafrekening correct is. Let wel: de tarieven zijn inmiddels weer verhoogd sinds 1 juli dus je einafrekening moet er in elk geval onder zitten.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Wacht al 26 mnd op jaar/eindafrekening nog nooit een afrekening gehad!
altijd de welbekende smoesjes bijna klaar -moet nog gecontroleerd worden enz dit gaat al 2 jaar zo door.aan het call center heb je ook niets want die geven je voor geprogrameerden antwoorden
nu weer een nieuwe truuk we hebben nu een speciaal team voor jaarafrekening/eindafrekening
die gaat alles snel behandelen weer een zoethoudertje!
Reageren nu ook niet meer op een e-mail het is daar een grote boeven bende!
al het teveel betaalde voorschot ( 400 €) word niet terug betaald oxxio speelt mooi weer van jou euro's ,Nu klacht ingediend bij de gechillen commissie.
mensen pas op als je daar klant wil worden je bent veel duurder uit!
altijd de welbekende smoesjes bijna klaar -moet nog gecontroleerd worden enz dit gaat al 2 jaar zo door.aan het call center heb je ook niets want die geven je voor geprogrameerden antwoorden
nu weer een nieuwe truuk we hebben nu een speciaal team voor jaarafrekening/eindafrekening
die gaat alles snel behandelen weer een zoethoudertje!
Reageren nu ook niet meer op een e-mail het is daar een grote boeven bende!
al het teveel betaalde voorschot ( 400 €) word niet terug betaald oxxio speelt mooi weer van jou euro's ,Nu klacht ingediend bij de gechillen commissie.
mensen pas op als je daar klant wil worden je bent veel duurder uit!
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
het gebeurt vaak dat men afhankelijk is van de netbeheerder deze moet de standen door geven aan een oxxio of een dergelijke partij dit gebeurt niet altijd goed. En het is inderdaad fout als men lang moet wachten op een afrekening.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Ik neem sinds 12-09-2003 energie af van Energiebedrijf.com, nu Oxxio Nederland BV. Sinds oktober 2004 ben ik bezig een tussentijdse jaarafrekening te krijgen. De eerste keer gebeld met de klantenservice in oktober 2004. Antwoord: de jaarafrekening valt in november bij U in de brievenbus. Niets ontvangen.
Gewacht tot Eneco netwerkbeheer de nieuwe meterstanden heeft opgenomen in februari 2005. In maart contact opgenomen met Oxxio. Antwoord: de tussentijdse jaarafrekening is klaar. Deze valt binnen 4-6 weken bij U in de brievenbus. Deze periode afgewacht. Niets ontvangen. Opnieuw contact opgenomen met Oxxio. Antwoord: Er was een fout gemaakt bij de berekening. Maar nu valt de jaarafrekening echt binnen 4-6 weken bij U in de brievenbus. Deze periode afgewacht. Niets ontvangen. Opnieuw contact opgenomen met Oxxio met de vraag waar mijn tussentijdse jaarafrekening blijft? Helaas er was weer een fout gemaakt. Aangegeven dat ik het zat was en er ernstig over dacht op te zeggen. Doorverbonden met de afdeling Opzegging. Deze bood voor het eerst excuses aan en een vergoeding van € 20,00 voor de overlast. Hier zou ik een bevestiging van ontvangen. En U raadt het al binnen 4-6 weken zou er een tussentijdse jaarafrekening in mijn brievenbus liggen. Tja, na ook deze periode te hebben afgewacht, geen jaarafrekening. Ondertussen is door Oxxio wel 2 x mijn maandelijkse automatische afschrijving aangepast, zonder dat ik zicht heb op basis waarvan dat is gebeurd.
Afijn opnieuw contact opgenomen met Oxxio, de klantenservice geconfronteerd met de niet nagekomen toezeggingen. Het speet hun allemaal zeer, maar er was opnieuw iets misgegaan met de eindafrekening. Jaja oftewel hoe houd ik de klant aan het lijntje. Ik slik hun zoete koek niet langer. Opnieuw doorverbonden met de afdeling opzegging. Nu opgezegd per vervaldatum. Ook hiervan zou ik een bevestiging krijgen. En ook deze bevestiging natuurlijk niet ontvangen. Wat is dit voor een bedrijf? Er vind geen enkele communicatie plaats, ook niet over aanpassingen van energieprijzen en automatisch afgeschreven bedragen. Toezeggingen worden niet nagekomen. Het is nu 2 jaar geleden en nog steeds geen tussentijdse afrekening. Ik ben over de hele gang van zaken woest. Voor mij is Oxxio een onbetrouwbaar bedrijf. Ik onderzoek de mogelijkheid om Oxxio in gebreke te stellen en op de kortst mogelijk termijn het contract open te breken.
Wat ik nu wil is dat op de kortst mogelijke termijn een jaarafrekening bij mij binnen is. Gedurende 2 jaar heb ik recht op een redelijk groot bedrag aan teveel betaalde maand bedragen naar eigen berekening. Dat is geld wat mij rechtens toekomt.
Daarnaast wil ik een bevestiging van mijn opzegging zien en de beloofde €20,00 op mijn rekening gestort zien.
Tot nu toe gedaan=Na 6 DURE telefoontjes die niets hebben opgeleverd, ook een aangetekende brief verstuurd (die door Oxxio is ontvangen)met een opzegging. Ook hier geen enkele reactie op gehad.
Ik raad echt iedereen af om ooit met Oxxio in zee te gaan. Zo te lezen ben ik niet de enige, die er ingetrapt is.
Gewacht tot Eneco netwerkbeheer de nieuwe meterstanden heeft opgenomen in februari 2005. In maart contact opgenomen met Oxxio. Antwoord: de tussentijdse jaarafrekening is klaar. Deze valt binnen 4-6 weken bij U in de brievenbus. Deze periode afgewacht. Niets ontvangen. Opnieuw contact opgenomen met Oxxio. Antwoord: Er was een fout gemaakt bij de berekening. Maar nu valt de jaarafrekening echt binnen 4-6 weken bij U in de brievenbus. Deze periode afgewacht. Niets ontvangen. Opnieuw contact opgenomen met Oxxio met de vraag waar mijn tussentijdse jaarafrekening blijft? Helaas er was weer een fout gemaakt. Aangegeven dat ik het zat was en er ernstig over dacht op te zeggen. Doorverbonden met de afdeling Opzegging. Deze bood voor het eerst excuses aan en een vergoeding van € 20,00 voor de overlast. Hier zou ik een bevestiging van ontvangen. En U raadt het al binnen 4-6 weken zou er een tussentijdse jaarafrekening in mijn brievenbus liggen. Tja, na ook deze periode te hebben afgewacht, geen jaarafrekening. Ondertussen is door Oxxio wel 2 x mijn maandelijkse automatische afschrijving aangepast, zonder dat ik zicht heb op basis waarvan dat is gebeurd.
Afijn opnieuw contact opgenomen met Oxxio, de klantenservice geconfronteerd met de niet nagekomen toezeggingen. Het speet hun allemaal zeer, maar er was opnieuw iets misgegaan met de eindafrekening. Jaja oftewel hoe houd ik de klant aan het lijntje. Ik slik hun zoete koek niet langer. Opnieuw doorverbonden met de afdeling opzegging. Nu opgezegd per vervaldatum. Ook hiervan zou ik een bevestiging krijgen. En ook deze bevestiging natuurlijk niet ontvangen. Wat is dit voor een bedrijf? Er vind geen enkele communicatie plaats, ook niet over aanpassingen van energieprijzen en automatisch afgeschreven bedragen. Toezeggingen worden niet nagekomen. Het is nu 2 jaar geleden en nog steeds geen tussentijdse afrekening. Ik ben over de hele gang van zaken woest. Voor mij is Oxxio een onbetrouwbaar bedrijf. Ik onderzoek de mogelijkheid om Oxxio in gebreke te stellen en op de kortst mogelijk termijn het contract open te breken.
Wat ik nu wil is dat op de kortst mogelijke termijn een jaarafrekening bij mij binnen is. Gedurende 2 jaar heb ik recht op een redelijk groot bedrag aan teveel betaalde maand bedragen naar eigen berekening. Dat is geld wat mij rechtens toekomt.
Daarnaast wil ik een bevestiging van mijn opzegging zien en de beloofde €20,00 op mijn rekening gestort zien.
Tot nu toe gedaan=Na 6 DURE telefoontjes die niets hebben opgeleverd, ook een aangetekende brief verstuurd (die door Oxxio is ontvangen)met een opzegging. Ook hier geen enkele reactie op gehad.
Ik raad echt iedereen af om ooit met Oxxio in zee te gaan. Zo te lezen ben ik niet de enige, die er ingetrapt is.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Zes weken geleden een uitspraak ontvangen van de Geschillencommissie SGC:
OXXIO moet mij binnen zes weken:
Correcte eindafrekening sturen
Openstaande tegoed uitbetalen
25 euro klachtengeld uitbetalen
50 euro onkostenvergoeding uitbetalen
Inmiddels van OXXIO de correcte eindafrekening ontvangen en de toezegging dat bovenstaande uitgevoerd zal worden. Met "welgemeende excuses" (wie gelooft dat???)
Maar dat is dus niet gebeurd binnen de gestelde 6 weken en OXXIO is wederom in overtreding
Daarnaast is OXXIO bizar genoeg "out of the blue" weer begonnen met het afschrijven van incassobedragen van mijn rekening alsof ik daar nog steeds klant ben. Inmiddels heeft de Postbank mijn girorekening definitief geblokkeerd voor OXXIO-afschrijvingen en is het betreffende bedrag weer teruggeboekt door de Postbank.
Ik ga nu melden bij SGC dat OXXIO de uitspraak van de commissie niet nakomt. Wordt waarschijnlijk een gang naar de kantonrechter.
OXXIO moet mij binnen zes weken:
Correcte eindafrekening sturen
Openstaande tegoed uitbetalen
25 euro klachtengeld uitbetalen
50 euro onkostenvergoeding uitbetalen
Inmiddels van OXXIO de correcte eindafrekening ontvangen en de toezegging dat bovenstaande uitgevoerd zal worden. Met "welgemeende excuses" (wie gelooft dat???)
Maar dat is dus niet gebeurd binnen de gestelde 6 weken en OXXIO is wederom in overtreding
Daarnaast is OXXIO bizar genoeg "out of the blue" weer begonnen met het afschrijven van incassobedragen van mijn rekening alsof ik daar nog steeds klant ben. Inmiddels heeft de Postbank mijn girorekening definitief geblokkeerd voor OXXIO-afschrijvingen en is het betreffende bedrag weer teruggeboekt door de Postbank.
Ik ga nu melden bij SGC dat OXXIO de uitspraak van de commissie niet nakomt. Wordt waarschijnlijk een gang naar de kantonrechter.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Heb eindelijk vandaag mijn 180 euro van OXXIO terug ontvangen. Nadat ze de uitspraak van SGC aan hun laars hadden gelapt heb ik OXXIO gemaild op 27 oktober. Ik heb daarin aangegeven OXXIO te dagvaarden wanneer de 180 euro niet op 1 november op mijn rekening zou staan. Heeft kennelijk geholpen. Kreeg vandaag een e-mail terug van OXXIO dat ze contact hadden opgenomen met SGC. Ook stond het geld op mijn rekening (spoedoverboeking). Een jurist van SGC had de situatie al in onderzoek. Kennelijk is OXXIO duidelijk geworden dat ze voor de kantonrechter af zouden gaan als een gieter en hebben ze eieren voor hun geld gekozen.
Het illustreert erg goed wat voor een grenzeloos gluiperige hufters het zijn. Ik wens iedereen veel sterkte met zijn of haar strijd tegen deze criminelen.
Ik zal e.e.a. met interessse blijven volgen.
Het illustreert erg goed wat voor een grenzeloos gluiperige hufters het zijn. Ik wens iedereen veel sterkte met zijn of haar strijd tegen deze criminelen.
Ik zal e.e.a. met interessse blijven volgen.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Eindelijk eindelijk.. ook ik heb nu de afrekening van OXXIO sinds 2003 binnen. Deze eindnota lijkt zelfs te kloppen: ik krijg € 330.00 terug! Ik ben er van overtuigd dat de ingediende klacht bij de SGC hierbij heeft geholpen. Natuurlijk staat er niet bij wanneer ik dit bedrag kan verwachten, tot ik het geld terug heb blijft de klacht dus gewoon gehandhaafd. Bovendien hebben ze een nieuw voorschotbedrag voor mij vastgesteld (terwijl ik het contract juist heb beëindigd!), ik hoop niet dat ze nu weer opnieuw gaan incasseren: op de eindnota zag ik dat OXXIO op een nieuw bankrekeningnummer is overgegaan. Met deze oplichters weet je het nooit.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
staat er links boven eindafrekening of gewoon afrekening
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Wat maakt dat uit, Flappie? Er staat "afrekening" op de afrekening. Maar OXXIO weet donders goed dat ik het 2-jarige contract ruim op tijd voor de einddatum (aangetekend met ontvangstbevestiging alsook per gewone brief en per email) heb opgezegd. Ik heb mij toen ook meteen terug bij Eneco aangemeld en betrek daar nu mijn energie. Wat mij betreft is het dus een eindafrekening en was mijn afname van OXXIO-diensten een eenmalige vergissing.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Dit betekend dus dat er na de AFrekening ook nog een EINDafrekening zal worden opgemaakt tot aan de switch datum. Deze kan een credit of een debit bedrag vinden en zal dus daarna worden geincasseerd of worden geexcasseerd.
Er volgt dan een incasso of een excasso.
Er volgt dan een incasso of een excasso.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Onzin, Flappie. Ik had een contract met een vaststaande beperkte looptijd. De einddatum daarvan staat dus vast. Per deze datum heb ik het contract met de oplichters van OXXIO opgezegd. Zij kunnen me niet verplichten daarna nog 1 kWh energie van ze af te nemen. De switch naar Eneco, de nieuwe leverancier, heeft de dag daarop plaats gevonden. Daar had ik me gelukkig tijdig aangemeld. De overgangsstand is een schatting van Eneco (netwerkbeheerder) en die klopte precies met de werkelijke stand op die dag! Zo doen ze dat bij een echt energiebedrijf.
Inmiddels een nederige excuusbrief van OXXIO ontvangen. Het nieuwe voorschotbedrag was een misverstand. En of ik nu alsjeblieft de ingediende klacht bij de SGC wil intrekken. Je zou bijna medelijden met ze krijgen. De klacht blijft gehandhaafd tot ik mijn geld op de rekening heb staan.
Inmiddels een nederige excuusbrief van OXXIO ontvangen. Het nieuwe voorschotbedrag was een misverstand. En of ik nu alsjeblieft de ingediende klacht bij de SGC wil intrekken. Je zou bijna medelijden met ze krijgen. De klacht blijft gehandhaafd tot ik mijn geld op de rekening heb staan.
Laatst gewijzigd door jsp op 08 nov 2005 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Vandaag het teveel betaalde bedrag (€ 330,00 plus 25,00 klachtengeld) van OXXIO terug ontvangen op de rekening. Niks eindafrekening die nog moet volgen, of interessantdoenerij over excasso-geneuzel. Ze kunnen het dus wel... ik denk dat OXXIO nattigheid begint te voelen en momenteel achter de schermen flink achter de vodden wordt gezeten.
Moraal: eind goed al goed. Nooit klant worden bij dit bedrijf, het kost je meer energie dan het je oplevert.... en als je in je recht staat gewoon een klacht indienen bij de SGC. Hele procedure heeft bij mij precies 2 maanden geduurd.
Moraal: eind goed al goed. Nooit klant worden bij dit bedrijf, het kost je meer energie dan het je oplevert.... en als je in je recht staat gewoon een klacht indienen bij de SGC. Hele procedure heeft bij mij precies 2 maanden geduurd.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Ontving iemand ooit jaarafrekening Energiebedrijf.com???
Gefeliciteerd. Grosso modo is het mij ook zo vergaan. Het bewijst dat een klacht indienen via www.sgc.nl ook echt werkt.