LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bot321

Re: Kinderbijslag maar afschaffen ..

Ongelezen bericht door bot321 »

Zeker hatelijk bedoeld doekiewoekie die oudjes
zonder kinderen worden tegen die tijd door jouw
kinderen onderhouden.
Maar wie doet het nu dan die kinderbijslag etc.
Juist diezelfde mensen die nou jouw kinderen
onderhouden.

doekiewoekie

Ongelezen bericht door doekiewoekie »

heb natuurlijk weer tegen het zere been aangeschopt, maar ik geloof dat de kosten van verblijf in een bejaarden/verzorgingshuis toch ver boven de € 75 in de maand ligt... en in sommige gevallen duurt een verblijf langer dan 18 jaar....

dusse nogmaals... gun ieder t zijne en wees blij dat we hier nog in de mogelijkheid zijn een beetje voor mekaar te zorgen !

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Sorry doekiewoekie maar jij praat alleen over
oudjes zonder kinderen.Ik gun ieder van alles
hoor met of zonder kinderen .Ik hou er alleen
mijn eigen mening op na en ik respecteer
ieder ander zijn mening.
Bovendien als die oudjes in een verzorgingshuis
terecht komen hebben ze ruim 45 jaar gewerkt
en waar dnk je dan dat hun pensioen en aow
naar toe gaat.

Willem 4

Ongelezen bericht door Willem 4 »

Blijkt mijn idee over geld toch wel aardig te kloppen.
Als je meer dan 2x modaal verdient en je zit te wachten op de kinderbijslag voor de oppas en extraatjes dan heb je een probleem.
Maar duidelijk een probleem aan de uitgaven kant want inkomen is er voldoende.
"op te grote voet leven" noemde ze dat vroeger "klant van Leen" noemen ze dat nu

En iemand met 2x modaal krijgt geen huursubsidie en toeslagen, duh
Maar de hypotheekaftrek die je krijgt voor je eigen huis, die vergeet je voor het gemak en die is wel wat hoger dan huursubsidie.
Mag hoor, je hebt er recht op.

Laat mij nou even helemaal geen medelijden hebben 8)

groeten

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Willem, wederom ben ik het geheel met je eens. Een huishouden met 2 keer modaal heeft geen enkele behoefte aan kinderbijslag, die kunnen hun eigen broek wel ophouden. Als je dat niet kunt heb je inderdaad een probleem aan de uitgavenkant.

Verder is er geen enkele politicus die zijn vingers durft te branden aan de hypotheekaftrek, terwijl dat toch iets is wat allang afgeschaft had moeten worden of begrensd zou moeten worden. Met een dergelijk hoog inkomen (2 keer modaal is wel bijna 60.000) heb je dat ook niet nodig lijkt mij.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

En zo kan natuurlijk ook de huurtoeslag flink verminderd worden. 1 persoon die graag in een 4-kamerappartement wil wonen, daar hoeft de overheid niet aan bij te dragen. Nu zeggen mensen nog: laat ik maar een groter en duurder appartement huren dan nodig is, de huurtoeslag betaalt toch het verschil wel. Als je te groot wilt wonen kun je dat dan ook wel zelf betalen.

kazana

Ongelezen bericht door kazana »

En als je kindertjes neem betaal die dan ook zelf.
2 X modaal moet je toch wel van rond kunnen komen lijkt mij

Willem 4

Eigenlijk is het grappig dat iemand die zelf zegt rond te moeten komen van meer dan 2 x modaal, wat dus neerkomt op meer dan 60.000 euro (ofwel meer dan 132.000 ouderwetse guldens) op een forum even komt roepen "hallo luitjes, maar wij hebben het ook niet makkelijk" :lol:

Zou bij die bevolkingsgroep dan de "stille"armoede zitten? :wink:
Meer dan 2 x modaal is meer dan 6 x minimaal en dan ook nog de mensen die maar 1 x minimum hebben verwijten dat ze klagen :lol:
Misschien zijn die auto en huis wel grotendeels van de banken hebben ze een enorme studieschuld omdat ze uit een niet te rijke familie kwamen die de studie kon betalen
.
Keuzes, keuzes, keuzes, misschien is de auto te groot en het huis te duur om de studieschuld te betalen, allemaal eigen keuzes en ook nog statussymbolen, daar betaald de maatschappij al genoeg aan mee.

Natuulijk kan niemand in je portomonee kijken maar als je die hier zelf open doet en laat zien wat er in komt, ja dan kan je ook reacties verwachten.
Ik zie de humor er wel van in, ik kon er wel om lachen :lol:

groeten

justus

Ongelezen bericht door justus »

Ik moest nog even wat werken voor m'n geld, vandaar dat ik er even niet was.

inmiddels:

constateren we dat kinderbijslag weldegelijk een stimulans is om kinderen te verwekken!

verder dat kinderbijslag boven twee keer modaal eigenlijk onnodig is.

dat méér dan twee kinderen niet ondersteund hoeft te worden, wil je er
meer?, prima zelf betalen.

vinden we dat kinderbijslag alleen moet gelden voor in Nederland woonachtige kinderen en voor Nederlandse paspoorthouders.

Verder zullen we het met elkaar eens moeten zijn, dat als we de kinderbijslag helemaal afschaffen, er veel mensen direct in de financiele problemen geraken. Wat op termijn een groot probleem wordt. Op langere termijn zullen we zien dat er minder kinderen komen omdat dit onbetaalbaar wordt. Door dat gebrek zullen we dan opnieuw massa's gastarbeiders naar Nederland moeten halen om voor ons te werken om onze economie op gang te houden. Als dat niet gebeurd zal ook écht de AOW eraan moeten geloven.

Justus 4all

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Wat een vreeselijk gl.l zeg.
Alleen homo sapiens zonder kinderen kramen deze onzin uit.
KINDEREN NEEM JE NIET.
En de gedachte al dat er [ kinderen genomen ] worden vanwege de kinderbijslag maakt me aan het kotsen.

Justus put ya crap elswhere

Willem 4

constateren we dat kinderbijslag weldegelijk een stimulans is om kinderen te verwekken!
Kinderen verwekken heeft niets met rationele zaken te maken, dat is een gevoelskwestie.
De ene heeft er genoeg aan aleen het oefenen :wink: , een ander wil er 1, weer anderen zou er het liefste 15 hebben, volledig irrationeel maar zo zit gevoel nou eenmaal in elkaar.
De meeste mensen doen geen kosten/baten analise als het om kinderen gaat en dat is maar goed ook want dan werden er helemaal geen kinderen meer geboren.
Een kind kost namelijk vele malen meer dan de opbrengst van de kinderbijslag.

Mocht er iemand zo ongeloofelijk dom zijn om zo'n belissing de kinderbijslag te betrekken dan komt ie toch ernstig bedrogen uit.
De "boekhouder van het jaar"trofee gaat aan zo iemand zekers voorbij :lol:

groeten

prof

Ongelezen bericht door prof »

Kinderbijslag waar of niet waar.
Onze regering schreeuw alles is verschrikkelijk duur.
Alle data computers van instanties[CWI WIA Werkgevers ziekenfondsen] vergelijken alle gegevens
Van de inwoners van Nederland[of de in Nederland geregistreerden dat moet dan ten goede komen aan het rijk en om het opsporen van onjuistheden onrechtmatigheden misbruik.[op te speuren en te straffen]
STEL iemand heeft jaren geleden kinderen opgegeven als geboren zijnde voor de kinderbijslag Er wordt nu geconstateerd op onwaarheid stuurt geld naar familie in het buitenland. Maar deze personen leven allang niet meer. Maar een persoon heeft daar wel belasting voor deel mee gehad dat dan terug gevorderd moeten kunnen worden wie gaat dat doen.
Nu heeft men hier een spreuk Gelijken monniken Gelijke kappen
Waar of niet waar Waarom worden onze ouderen dan op de huid gezetten als zij misschien een achter deurtje hebben[spaarpotje]
Dat onze regering dat extra belasten wil.
Onze ouderen willen voor zichzelf blijven zorgen Waarof niet waar

Gesloten