| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hp printer kan naar het vuil door Vista/HP???
-
ikbenik
Re: hp printer kan naar het vuil door Vista/HP???
Veel klachten gaan ook over de gekochte muziek die niet in Vista af te spelen zijn.
Dit heeft niets met Vista te maken, maar met de licenties die aan die gekochte muziek gekoppeld zijn. Deze staan niet toe dat je de muziek op een andere computer afspeel.
Dus bij een herinstallatie van Windows XP krijg je de dezelfde problemen.
De vastlopers en trage computers is te wijten aan onvoldoende geheugen, processorkracht en een te zwakke videokaart.
Daarnaast zijn vastlopers en trage computers vaak te wijten aan goedkope troep die in computers gestopt worden.
Dus de B-merken.
Dit kom je niet alleen tegen bij Vista maar zeker ook bij XP.
Daarnaast willen teveel mensen Vista op een oude computer zetten, met alle gevolgen van dien.
Veel software werken ook niet op Vista.
Veel mensen stappen over van Windows 98 naar Vista.
En in Vista (en ook in XP) zit geen DOS meer, dus de programma's die voor Windows 98 geschreven zijn, werken dus niet onder Vista (uitzonderingen daargelaten).
Dat veel printers niet onder Vista werken, heeft voor het grootste deel te maken dat de printerfabrikanten het verdommen om voor de oude printers goede Vistadrivers te maken.
Een andere groep gebruikers ondervinden problemen met de printer, terwijl er wel goede Vistadrivers zijn. Voor deze laatste groep wordt dit probleem in de eerstkomende servicepack voor Vista opgelost.
Dit heeft niets met Vista te maken, maar met de licenties die aan die gekochte muziek gekoppeld zijn. Deze staan niet toe dat je de muziek op een andere computer afspeel.
Dus bij een herinstallatie van Windows XP krijg je de dezelfde problemen.
De vastlopers en trage computers is te wijten aan onvoldoende geheugen, processorkracht en een te zwakke videokaart.
Daarnaast zijn vastlopers en trage computers vaak te wijten aan goedkope troep die in computers gestopt worden.
Dus de B-merken.
Dit kom je niet alleen tegen bij Vista maar zeker ook bij XP.
Daarnaast willen teveel mensen Vista op een oude computer zetten, met alle gevolgen van dien.
Veel software werken ook niet op Vista.
Veel mensen stappen over van Windows 98 naar Vista.
En in Vista (en ook in XP) zit geen DOS meer, dus de programma's die voor Windows 98 geschreven zijn, werken dus niet onder Vista (uitzonderingen daargelaten).
Dat veel printers niet onder Vista werken, heeft voor het grootste deel te maken dat de printerfabrikanten het verdommen om voor de oude printers goede Vistadrivers te maken.
Een andere groep gebruikers ondervinden problemen met de printer, terwijl er wel goede Vistadrivers zijn. Voor deze laatste groep wordt dit probleem in de eerstkomende servicepack voor Vista opgelost.
-
Moppentappers
dat is dan ook de rede dat ik maandag contact opneem met de noobs van de consumentenbond
Wanneer een PC een vista ready certificaat heeft, wat dus ook voldoet aan de eisen die microsoft voor dat certificaat stelt de advisor is gedraait en alle software/hardware compatibel is gemerkt moeten mensen gaan z*iken
de consumentenbond heeft zogenaamd van alles verstand, maar om de havenklap laten ze steken vallen
is hier toevallig iemand lid van de consumenten bond? dan zou ik hun rapport over anti virus producten graag even willen hebben
Wanneer een PC een vista ready certificaat heeft, wat dus ook voldoet aan de eisen die microsoft voor dat certificaat stelt de advisor is gedraait en alle software/hardware compatibel is gemerkt moeten mensen gaan z*iken
de consumentenbond heeft zogenaamd van alles verstand, maar om de havenklap laten ze steken vallen
is hier toevallig iemand lid van de consumenten bond? dan zou ik hun rapport over anti virus producten graag even willen hebben
-
ikbenik
Ik ken het antwoord al:dan zou ik hun rapport over anti virus producten graag even willen hebben
ALS BEST GETEST:
NORTON ANTIVIRUS!!!
Wat een giller!
-
ikbenik
Er bestonden 2 soorten certificaten.Wanneer een PC een vista ready certificaat heeft, wat dus ook voldoet aan de eisen die microsoft voor dat certificaat stelt de advisor is gedraait en alle software/hardware compatibel is gemerkt moeten mensen gaan z*iken
De ene ging over dat je Vista Home Basic kon draaien.
En de andere de rest.
En de mensen gingen dat verdraaien en gaven aan dat ze de Ultimate op de systemen met de eerste certificaat wilden draaien.
-
Moppentappers
volgens mij was dat niet het oordeel, maar graag zou ik het volledige rapport willen zodat ik ze ook daar op hun fouten kan wijzen en eens kan bekijken hoe zij die test resultaatjes allemaal bepalen
-
ikbenik
Dat waren wel de punten waar veel over geklaagd werd.volgens mij was dat niet het oordeel, maar graag zou ik het volledige rapport willen zodat ik ze ook daar op hun fouten kan wijzen en eens kan bekijken hoe zij die test resultaatjes allemaal bepalen
-
Moppentappers
anyway, met het volledige rapport zou ik eens kunnen vertellen hoe je deze dingen zou moeten aanpakken ipv aanpak met de gedachte dat je alles weet zoals het daar momenteel lijkt te gaan
volgens mij hadden ze toen bit defender hoog in het vaandel staan, maar om daar dus specifieker te zijn in het wijzen op de fouten
en mochten ze norton op enige punt aanprijzen (tenzij terecht, maar dan zouden ze waarschijnlijk zijn gaan brainstormen over wat er goed aan norton is)
dan ga ik daar natuurlijk wat van zeggen
volgens mij hadden ze toen bit defender hoog in het vaandel staan, maar om daar dus specifieker te zijn in het wijzen op de fouten
en mochten ze norton op enige punt aanprijzen (tenzij terecht, maar dan zouden ze waarschijnlijk zijn gaan brainstormen over wat er goed aan norton is)
dan ga ik daar natuurlijk wat van zeggen
goh, wat vind jij jezelf goed zeg 
-
ikbenik
Kijk, dat er problemen zijn is duidelijk.
Maar wat de consumentenbond doet, is te gek voor woorden.
Gewoon de kop in het zand steken en maar tegen de schenen van Microsoft schoppen!
Wat gemakkelijk zeg!
TREK JE BEK LOS EN ZEG GEWOON ZOALS HET IS!!!
Ik moet als winkelier altijd eerlijk zijn en het is mijn plicht ook om goede informatie te geven.
En wat doet de consumentenbond?
Goede informatie geven en als er problemen zijn voor de consumenten opkomen?
Dacht het dus van niet!
In het begin heb ik ook een geschil gehad met een klant en die dreigde toen dat hij de juristen van de consumentenbond op mij af zou sturen.
Ik werd daar wel bang voor, maar nu weet ik gelukkig beter.
De consumentenbond:
Hebben altijd een grote bek en proberen zo iedereen te overbluffen, maar als puntje bij paaltje komt stellen ze niks voor en druipen ze heel hard af!
Maar wat de consumentenbond doet, is te gek voor woorden.
Gewoon de kop in het zand steken en maar tegen de schenen van Microsoft schoppen!
Wat gemakkelijk zeg!
TREK JE BEK LOS EN ZEG GEWOON ZOALS HET IS!!!
Ik moet als winkelier altijd eerlijk zijn en het is mijn plicht ook om goede informatie te geven.
En wat doet de consumentenbond?
Goede informatie geven en als er problemen zijn voor de consumenten opkomen?
Dacht het dus van niet!
In het begin heb ik ook een geschil gehad met een klant en die dreigde toen dat hij de juristen van de consumentenbond op mij af zou sturen.
Ik werd daar wel bang voor, maar nu weet ik gelukkig beter.
De consumentenbond:
Hebben altijd een grote bek en proberen zo iedereen te overbluffen, maar als puntje bij paaltje komt stellen ze niks voor en druipen ze heel hard af!
OK, 4200 klachten zijn denk ik op het aantal gebruikers niet super veel (alhoewel je je natuurlijk moet afvragen hoeveel leden de consumentenbond heeft die dan ook nog VISTA gebruiken ook).
Maar als ik dit lees dat deze aanpassingen bedoeld zijn onder meer om nieuwe grafische kaarten beter te laten functioneren, kun je problemen mijns inziens niet allemaal afdoen met de "fabrikanten weigeren aangepaste software te leveren omdat zij hun nieuwe producten willen verkopen": http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=72197
In dit geval raakt het dus kennelijk Microsoft wel en dan doen ze er ineens wel wat aan.
Trouwens, ook die netwerkbeperking was nu niet zo'n beste set:
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=72161
Vooral een opmerking als "Microsoft zou technische evoluties als processors met meerdere kernen en hogere kloksnelheden hebben onderschat, want dankzij deze nieuwe ontwikkelingen is een limiet niet langer nodig."
spreekt toch boekdelen over de visie - of de technische kennis - bij het bedrijf.
Met name van een bedrijf dat zo'n monopolie heeft dat iedereen gedwongen is op de één of andere manier met hen te moeten samenwerken verwacht je toch iets anders.
Of zijn ze echt in het stadium terechtgekomen waar IBM zich in bevond toen het de opkomst van Gates over het hoofd zag?
http://www.crn.com/software/21401368
Maar als ik dit lees dat deze aanpassingen bedoeld zijn onder meer om nieuwe grafische kaarten beter te laten functioneren, kun je problemen mijns inziens niet allemaal afdoen met de "fabrikanten weigeren aangepaste software te leveren omdat zij hun nieuwe producten willen verkopen": http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=72197
In dit geval raakt het dus kennelijk Microsoft wel en dan doen ze er ineens wel wat aan.
Trouwens, ook die netwerkbeperking was nu niet zo'n beste set:
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=72161
Vooral een opmerking als "Microsoft zou technische evoluties als processors met meerdere kernen en hogere kloksnelheden hebben onderschat, want dankzij deze nieuwe ontwikkelingen is een limiet niet langer nodig."
spreekt toch boekdelen over de visie - of de technische kennis - bij het bedrijf.
Met name van een bedrijf dat zo'n monopolie heeft dat iedereen gedwongen is op de één of andere manier met hen te moeten samenwerken verwacht je toch iets anders.
Of zijn ze echt in het stadium terechtgekomen waar IBM zich in bevond toen het de opkomst van Gates over het hoofd zag?
http://www.crn.com/software/21401368
Nou dacht ik toch dat SP1 50MB groot was. wordt in de link weer vermeld dat hij toch 1GB is.
Hoe groot is SP1 nu echt ?
daarnaast geeft men aan dat SP1 de PC zou versnellen. M.i. moet je hiervoor lezen ; minder vertragen
zoals al eerder gemeld PC's worden al jaren steeds sneller en toch slaagt MS erin het geheel langzamer ( maar wel mooier ) te laten werken.
( De mooiste goals zie je in slowmotion ...
)
Overigens las ik ook ergens dat MS SP1 uitbrangt, omdat er blijkbaar meer mensen overgaan stappen, omdat ze denken dat der ergste fouten er dan uit zijn.
Hoe groot is SP1 nu echt ?
daarnaast geeft men aan dat SP1 de PC zou versnellen. M.i. moet je hiervoor lezen ; minder vertragen
( De mooiste goals zie je in slowmotion ...
Overigens las ik ook ergens dat MS SP1 uitbrangt, omdat er blijkbaar meer mensen overgaan stappen, omdat ze denken dat der ergste fouten er dan uit zijn.
-
Moppentappers
SP1 staat gepland voor begin 2008
-
Moppentappers