LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?
-
Re: afgesloten maar nu wel een doktersverklaring, hoe verder?
heb net in één ruk dit topic even gelezen. Ik meen het echt: hulde voor al degenen die geholpen hebben maar ik begrijp ook de reactie van Wit Geitje. Zoveel mensen raken in de problemen door laksheid, luiheid en deels onwetendheid. Zo'n verhaal in de krant krijgen we elke week wel als belastingbetaler voor de kiezen en dan wordt je geacht medelijden te hebben. Ik zeg het eerlijk, ik heb geen medelijden, sterker nog: iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen situatie. Dat er een vader is die wegloopt wil niet zeggen dat die van zijn verplichtingen ontslagen is maar daar moet moeders achteraan. Zolang ik 52% belasting betaal mag ik ook zo denken, met alle respect voor degenen die geen blaam treft.
Elk verhaal heeft minstens twee kanten maar de ene kant moet maar dokken en de andere kant onderneemt niet veel aktie.
Eén ding weet ik wel, vanaf mei 2009 al zonder alles zitten, niets doen en hulp vragen maar ondertussen zelf nergens achteraan zitten is iets wat mij de nodige vraagtekens brengt bij dit verhaal.
Nogmaals, ik heb respect voor alle hulp welke jullie deze dame verleend hebben maar ze had zelf ook al lang wat kunnen doen. En nee, ik heb niet verkeerd gelezen, ze is zelf ietwat lui geweest en laat het anderen weer opknappen.
Blijft bij mij de vraag waarom vader niet allang gesommeerd is te betalen.
Het blijft in mijn ogen een vreemd verhaal en, vergeef me, ik ben bang dat er nu iemand voorlopig weer achterover gaat leunen.
Elk verhaal heeft minstens twee kanten maar de ene kant moet maar dokken en de andere kant onderneemt niet veel aktie.
Eén ding weet ik wel, vanaf mei 2009 al zonder alles zitten, niets doen en hulp vragen maar ondertussen zelf nergens achteraan zitten is iets wat mij de nodige vraagtekens brengt bij dit verhaal.
Nogmaals, ik heb respect voor alle hulp welke jullie deze dame verleend hebben maar ze had zelf ook al lang wat kunnen doen. En nee, ik heb niet verkeerd gelezen, ze is zelf ietwat lui geweest en laat het anderen weer opknappen.
Blijft bij mij de vraag waarom vader niet allang gesommeerd is te betalen.
Het blijft in mijn ogen een vreemd verhaal en, vergeef me, ik ben bang dat er nu iemand voorlopig weer achterover gaat leunen.
-
@helpendhandje
Voor een groot deel kan ik het eens zijn met uw visie, echt waar,
maar nu komt het:
Had ik het maar niet zover laten komen, dat zal Helena zich ongetwijfeld vele malen hebben afgevraagd.
Voorbeeld van hadden: deze is voor mezelf:
Had mijn ex-werkgever maar op tijd gereageerd op die te gladde vloer,
dan had ik hier nu geen topic letselschade hoeven hebben misschien,
want dan had hij heel veel leed kunnen voorkomen, voor mij toch.
Dit is dan Hadden voor Helena:
Wat ik daar mee wil zeggen is, dat Helena nu hopelijk beseft dat ze een
grote fout heeft gemaakt en dat er waarschijnlijk volgende keer
geen hulp zal komen
Ze heeft nu het geluk gehad, dat er veel mensen waren die wilden helpen
en die helpende mensen beseffen toch echt wel, dat het voor een groot deel
haar eigen schuld is geweest, misschien niet helemaal, maar wel voor
een groot deel, dat denk ik dus zelf.
Neemt niet weg, dat we allemaal mensen zijn en fouten maken.
Ze krijgt nu heel veel kritiek over zich heen, terechte en onterechte
misschien, maar neemt niet weg dat er hulp geboden moest worden
en heel snel voor haar kindje toch ook.
Ik ben zelf ooit jong geweest en vergeet dat dus niet, maar heb zelf
nooit in zo'n situatie verkeerd, omdat mijn vaste lasten altijd als eerste
werden betaald, ook al had ik daarna geen geld meer om te eten.
Dan ging ik gewoon met dochtertje naar mijn moeder, daar kon ik
altijd terecht om te eten,
wil niet zeggen dat dat voor iedereen kan gelden.
Ik heb met Helena nog nooit over de vader van haar kind gesproken, want
daar hou ik me buiten, misschien verblijft hij wel in het buitenland en
daar heb je dan niets aan dus.
Inmiddels beseft Helena als geen ander, dat ze haar leven op de rails
moet krijgen en ze heeft inmiddels hulp van iemand die dat dus kan.
Dus dit is wat ik vind en ieder moet er maar het zijne van denken.
Ik sta nog steeds achter de beslissing, dat ik haar heb willen helpen.
Geen spijt van, nog steeds niet,
ondanks alles wat er over geschreven wordt.
Voor een groot deel kan ik het eens zijn met uw visie, echt waar,
maar nu komt het:
Had ik het maar niet zover laten komen, dat zal Helena zich ongetwijfeld vele malen hebben afgevraagd.
Voorbeeld van hadden: deze is voor mezelf:
Had mijn ex-werkgever maar op tijd gereageerd op die te gladde vloer,
dan had ik hier nu geen topic letselschade hoeven hebben misschien,
want dan had hij heel veel leed kunnen voorkomen, voor mij toch.
Dit is dan Hadden voor Helena:
Wat ik daar mee wil zeggen is, dat Helena nu hopelijk beseft dat ze een
grote fout heeft gemaakt en dat er waarschijnlijk volgende keer
geen hulp zal komen
Ze heeft nu het geluk gehad, dat er veel mensen waren die wilden helpen
en die helpende mensen beseffen toch echt wel, dat het voor een groot deel
haar eigen schuld is geweest, misschien niet helemaal, maar wel voor
een groot deel, dat denk ik dus zelf.
Neemt niet weg, dat we allemaal mensen zijn en fouten maken.
Ze krijgt nu heel veel kritiek over zich heen, terechte en onterechte
misschien, maar neemt niet weg dat er hulp geboden moest worden
en heel snel voor haar kindje toch ook.
Ik ben zelf ooit jong geweest en vergeet dat dus niet, maar heb zelf
nooit in zo'n situatie verkeerd, omdat mijn vaste lasten altijd als eerste
werden betaald, ook al had ik daarna geen geld meer om te eten.
Dan ging ik gewoon met dochtertje naar mijn moeder, daar kon ik
altijd terecht om te eten,
wil niet zeggen dat dat voor iedereen kan gelden.
Ik heb met Helena nog nooit over de vader van haar kind gesproken, want
daar hou ik me buiten, misschien verblijft hij wel in het buitenland en
daar heb je dan niets aan dus.
Inmiddels beseft Helena als geen ander, dat ze haar leven op de rails
moet krijgen en ze heeft inmiddels hulp van iemand die dat dus kan.
Dus dit is wat ik vind en ieder moet er maar het zijne van denken.
Ik sta nog steeds achter de beslissing, dat ik haar heb willen helpen.
Geen spijt van, nog steeds niet,
ondanks alles wat er over geschreven wordt.
-
ik ben het volledig met jeanne eens, ik sta ook nog steeds achter wat ik geschreven en geprobeerd heb voor helena, maar ook vooral de kleine aangezien ik zelf ook een heb van 1 jaar.
tuurlijk is zij voor een groot deel verantwoordelijk, maar dit neemt niet weg dat de tegenwoordige energiebedrijven gewoon lak hebben aan de wet en regering. dit is nu het nadeel van de vrije markt en privatisering.
en dat moet keihard aangepakt worden, net als de opta doet bijvoorbeeld, bij wanpraktijken gewoon tonnen aan boete opleggen.
waar ik me wel kwaad om kan maken is dat er heel veel mensen op de telegraaf.nl dusdanig erg gereageerd hebben zonder te beseffen wat er gebeurd is, vooral de vooroordelen zonder iemand te kennen. ik zeg heel eerlijkik heb zelfs een aantal reacties door de telegraaf laten weghalen. waarin bijv. gezegd werd; het is altijd hetzelfde met dit soort mensen, ze profiteren alleen maar van ons, en dat vond ik gewoon heel erg en heb daar diverse klachten over neergelegd.
ik hoop van harte dat helena heel goed beseft wat wij op dit forum voor haar gedaan hebben. en ik ben er trots op dat wij hebben geholpen.
ik heb het ook niet makkelijk en hoop dat ik als ik hulp nodig heb ook zo geholpen wordt. ik zou eeuwig dankbaar zijn en weer een beetje trots op nederland zijn.
tuurlijk is zij voor een groot deel verantwoordelijk, maar dit neemt niet weg dat de tegenwoordige energiebedrijven gewoon lak hebben aan de wet en regering. dit is nu het nadeel van de vrije markt en privatisering.
en dat moet keihard aangepakt worden, net als de opta doet bijvoorbeeld, bij wanpraktijken gewoon tonnen aan boete opleggen.
waar ik me wel kwaad om kan maken is dat er heel veel mensen op de telegraaf.nl dusdanig erg gereageerd hebben zonder te beseffen wat er gebeurd is, vooral de vooroordelen zonder iemand te kennen. ik zeg heel eerlijkik heb zelfs een aantal reacties door de telegraaf laten weghalen. waarin bijv. gezegd werd; het is altijd hetzelfde met dit soort mensen, ze profiteren alleen maar van ons, en dat vond ik gewoon heel erg en heb daar diverse klachten over neergelegd.
ik hoop van harte dat helena heel goed beseft wat wij op dit forum voor haar gedaan hebben. en ik ben er trots op dat wij hebben geholpen.
ik heb het ook niet makkelijk en hoop dat ik als ik hulp nodig heb ook zo geholpen wordt. ik zou eeuwig dankbaar zijn en weer een beetje trots op nederland zijn.
Meer dan geweldige woorden zoals Jeanne en Renegade het hebben omschreven.
En ook ik ben alleen maar blij, dat ondanks de schuldvraag bij wie die dan ook licht.
Het ten eerste al heel dapper is dat Helena zich heeft gemeld op dit forum met haar probleem.
En heeft zij ook eerlijk toegegeven dat de schuld ook gedeeltelijk bij haar zelf licht, en hier ook graag aan wil werken om dit op te lossen.
Het is alleen maar fijn dat mensen geholpen worden op dit forum. En wegwijs gemaakt om tot hun bewustzijn te komen, en hulp te zoeken.
En van zeer groot belang de tips en adviezen die zijn gegeven, om uit de ellende te komen.
En dat heeft zij denk ik wel ter harte genomen, en is zelfs een hyves begonnen om zodoende andere te kunnen helpen.
Oordeel nooit over de schuldvraag voordat je het hele verhaal kent van iemand, en besef dat mensen door op dit forum zich te melden, om hulp vragen.
Ook omdat het toch enigszins genant en schaamte is om direct zonder tussenkomst van forum je te moeten melden voor hulp bij wat dan ook.
En vaak is dat zetje door op een forum je probleem neer te leggen net genoeg, om de stap daadwerkelijk te nemen.
Om hulp te vragen.
En ook ik ben alleen maar blij, dat ondanks de schuldvraag bij wie die dan ook licht.
Het ten eerste al heel dapper is dat Helena zich heeft gemeld op dit forum met haar probleem.
En heeft zij ook eerlijk toegegeven dat de schuld ook gedeeltelijk bij haar zelf licht, en hier ook graag aan wil werken om dit op te lossen.
Het is alleen maar fijn dat mensen geholpen worden op dit forum. En wegwijs gemaakt om tot hun bewustzijn te komen, en hulp te zoeken.
En van zeer groot belang de tips en adviezen die zijn gegeven, om uit de ellende te komen.
En dat heeft zij denk ik wel ter harte genomen, en is zelfs een hyves begonnen om zodoende andere te kunnen helpen.
Oordeel nooit over de schuldvraag voordat je het hele verhaal kent van iemand, en besef dat mensen door op dit forum zich te melden, om hulp vragen.
Ook omdat het toch enigszins genant en schaamte is om direct zonder tussenkomst van forum je te moeten melden voor hulp bij wat dan ook.
En vaak is dat zetje door op een forum je probleem neer te leggen net genoeg, om de stap daadwerkelijk te nemen.
Om hulp te vragen.
-
Beste mensen, het is van mijn kant ook geen aanval, meer onbegrip dat iemand zo dom is (sorry) het zo ver te laten komen.
Ik ben opgevoed met de nadrukkelijke wetenschap dat je zelf je rotzooi moet opruimen als je zelf problemen maakt, de oude stempelmethode dus en ik heb er de vruchten van geplukt. Ben niet altijd welvarend geweest maar heb zelfs nog nooit 1 cent rood gestaan.
Heb zelf heel wat mensen in alle opzichten geholpen al tientallen jaren lang maar soms wordt je moe van wat iemand zichzelf voor ellende berokkend en het anderen laat oplossen.
Nogmaals, mijn respect voor wat jullie hebben gedaan voor helena maar voor Helena zelf kan ik geen respect opbrengen. heb mensen meegemaakt die het moeilijker hadden maar die zich niet zo diep hebben laten zinken.Wachten op hulp, zelf niks doen en maar op internet zitten klagen terwijl ze zgn geen stroom hebt???? Ik geloof veel maar niet alles.
Sorry dat ik hier hard in ben maar leer mij de mensen kennen die zielig doen, een beroep op je doen en vervolgens na je hulp weer in de problemen komen omdat ze te beroerd zijn zichzelf onder de kont te schoppen, en die mensen beloofden ook beterschap met heel veel mooie woorden en dikke tranen. Ben wel erg wrang maar door schade en schande wijs geworden dus help ik nog steeds mensen, maar enkel als ze het verdienen en hard hun best doen en zelf initiatief tonen.
Ik trap er niet meer zo snel in en wat ik al zei, als ik meer dan de helft naar de belasting mag brengen mag ik ook commentaar hebben op mensen die met dat geld wat wij verdienen er maar op los leven. Dat recht heeft elke eerlijke belastingbetaler.
Enne, vaders die ineens vertrekken en niet meer dokken moeten ze met hun slurf maar eens aan een waslijntje knopen maar serieus, die moeders moeten daar maar eens achteraan, er zijn teveel meiden met kinders van diverse vaders die ineens weg zijn en dat zint me ook voor geen meter omdat ik er wel voor mag dokken.
En dat is mijn eerlijke ongezouten mening.
Ik ben opgevoed met de nadrukkelijke wetenschap dat je zelf je rotzooi moet opruimen als je zelf problemen maakt, de oude stempelmethode dus en ik heb er de vruchten van geplukt. Ben niet altijd welvarend geweest maar heb zelfs nog nooit 1 cent rood gestaan.
Heb zelf heel wat mensen in alle opzichten geholpen al tientallen jaren lang maar soms wordt je moe van wat iemand zichzelf voor ellende berokkend en het anderen laat oplossen.
Nogmaals, mijn respect voor wat jullie hebben gedaan voor helena maar voor Helena zelf kan ik geen respect opbrengen. heb mensen meegemaakt die het moeilijker hadden maar die zich niet zo diep hebben laten zinken.Wachten op hulp, zelf niks doen en maar op internet zitten klagen terwijl ze zgn geen stroom hebt???? Ik geloof veel maar niet alles.
Sorry dat ik hier hard in ben maar leer mij de mensen kennen die zielig doen, een beroep op je doen en vervolgens na je hulp weer in de problemen komen omdat ze te beroerd zijn zichzelf onder de kont te schoppen, en die mensen beloofden ook beterschap met heel veel mooie woorden en dikke tranen. Ben wel erg wrang maar door schade en schande wijs geworden dus help ik nog steeds mensen, maar enkel als ze het verdienen en hard hun best doen en zelf initiatief tonen.
Ik trap er niet meer zo snel in en wat ik al zei, als ik meer dan de helft naar de belasting mag brengen mag ik ook commentaar hebben op mensen die met dat geld wat wij verdienen er maar op los leven. Dat recht heeft elke eerlijke belastingbetaler.
Enne, vaders die ineens vertrekken en niet meer dokken moeten ze met hun slurf maar eens aan een waslijntje knopen maar serieus, die moeders moeten daar maar eens achteraan, er zijn teveel meiden met kinders van diverse vaders die ineens weg zijn en dat zint me ook voor geen meter omdat ik er wel voor mag dokken.
En dat is mijn eerlijke ongezouten mening.
-
helpendhandje schreef:Beste mensen, het is van mijn kant ook geen aanval, meer onbegrip dat iemand zo dom is (sorry) het zo ver te laten komen.
Nogmaals, mijn respect voor wat jullie hebben gedaan voor helena maar voor Helena zelf kan ik geen respect opbrengen. heb mensen meegemaakt die het moeilijker hadden maar die zich niet zo diep hebben laten zinken.Wachten op hulp en maar op internet zitten klagen terwijl ze zgn geen stroon hebt???? Ik geloof veel maar niet alles.
Natuurlijk mag u uw mening geven, daar heeft iedereen toch recht op.
Het is alleen zo jammer dat u gewoon niet alles hebt gelezen, want
anders had u de uitleg van mij gezien, omtrent een oude laptop met
accu, die via een stroomkabel van de buren wordt opgeladen.
Dus zoals u het dan omschrijft klopt niet helemaal en dan voel
ik me geroepen om daar op in te gaan.
Niemand zal het erg vinden, dat u uw mening hebt gegeven,
want ook dat moet kunnen, ook al is uw mening anders dan die van
sommige van ons.
Het wordt ook niet gezien als een aanval hoor.
het is gewoon uw mening hierover en dat mag.
-
Ik snap precies wat je bedoeld. Als mijn ex tijdens ons huwelijk wat meer achter de vader van de kinderen aan had gezeten zodat hij zijn allimentatie betaalde, dan hadden wij een stuk minder in de financiële sores gezeten. Ik dan, want ze liet mij na de scheiding mooi met de schulden zitten. De rest van het verhaal dan nog buiten beschouwing gelaten.Enne, vaders die ineens vertrekken en niet meer dokken moeten ze met hun slurf maar eens aan een waslijntje knopen maar serieus, die moeders moeten daar maar eens achteraan, er zijn teveel meiden met kinders van diverse vaders die ineens weg zijn en dat zint me ook voor geen meter omdat ik er wel voor mag dokken.
Maar goed, ieder is verantwoordelijk voor zichzelf, ik pak de boel weer op, pak mijn leven weer op, het zonnetje gaat heus wel weer schijnen, dat komt wel goed.
Maar het zou toch wel een stuk makkelijker zijn als méér mensen hun eigen verantwoordelijkheid zouden nemen, en als mensen dat niet doen, dat anderen hen daar ook op wijzen. Want helpen zonder verandering van normbesef bij de hulpvrager/ontvanger is water naar de zee dragen.
-
@helpendhandje
Helaas kan mijn schuldhulpverleenster hier niet op reageren, want het is niet zo dat ik niets heb gedaan sinds mei 2009. Ik had al eerder bij schuldhulp aangeklopt, maar die hadden een wachtlijst. Pas op 30 mei kon ik aangemeld worden. Ik heb wel degelijk achter dingen aangelopen. Mijn schuldhulpverleenster kan dit beamen. Feit is dat met de aanmelding ik ook een aantal zaken moest hebben geregeld om door hun geholpen te worden. Ten eerste had ik op de officiele dag van aanmelding helemaal geen inkomsten. Ik was namelijk net beter verklaard door het UWV en ik had wel een aanvraag lopen voor de uitkering, maar die was nog niet toegekend. dat duurt namelijk een aantal weken. Pas daarna kreeg ik een uitkering. Dat heeft ook weer voor achterstanden gezorgd. Bij het intakegesprek kwam ook naar voren dat ik achter een aantal dingen moest gaan regelen. Bewijzen van vorige inkomsten. zorgtoeslag aanvragen, kindgebonden budget aanvragen, vrijstelling vragen voor de belastingen etc.
Ik was met sommige dingen niet bekend omdat ik daarvoor altijd heb gewerkt en ik daar dus nooit aanspraak op heb hoeven maken. Ja ook ik was een belastingbetalende burger. Dit regelen koste ook weer tijd en zo verder. En natuurlijk was ik ook nog zwanger van mijn zoon waarvoor ik helemaal alleen voor kwam te staan.
Mijn schuldhulpverleenster heeft ook contact gehad met de deurwaarder om te laten weten dat ik aangemeld was. En heeft ook gevraagd of ik weer terug kon worden aangesloten, maar de deurwaarder wou dat pas doen als ik alles had betaald zeiden ze. Pas in later stadium hoorde ik van iemand dat je niet mag zijn afgesloten in de wintermaanden en zodoende kwam ik uiteindelijk op het forum terecht.
Ook is er een aantal maanden geleden een eerder aanvraag gedaan voor het GKA maar die was toen afgewezen omdat er een aantal dingen niet klopten met betrekking tot mijn woonsituatie. Hiervoor heb ik toen ook alles weer voor moeten regelen.
Verder word er gezegd dat ik niet werk etc. Ik heb altijd gewerkt en kreeg toen complicaties tijdens en na mijn zwangerschap. Vandaar dat ik niet kon werken. Het is niet dat ik niet wil werken, want ik heb alles gedaan om weer een baan te krijgen. Verplichte cursussen gevolgd van het DWI etc. En continue solliciteren. Ik kon niet op alle banen reageren omdat ik alleen part time beschikbaar was. Die banen lagen niet voor het oprapen anders had ik er al 1 gehad. Ik heb zelfs op 2 banen gereageerd waar ik ook voor was aangenomen. Maar bij de ene bleek dat ik gewoon niet geschikt was voor de functie van callcentermedewerkster. En het tweede was als postbode, wat uiteindelijk fysiek te zwaar bleek te zijn. Ik mocht deze banen met behoud van uitkering doen omdat ik een zogenaamde overeenkomst met het DWI heb, een zogenaamde stagecontract. Dan mag je een bepaald aantal uur bijverdienen zonder dat dit je uitkering in gevaar brengt. Dus men moet niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd. Niet oordelen als je niets weet. Nog iets de crechekosten voor het afgelopen jaar heb ik uit eigen zak voorgeschoten, dat heb ik wel later weer teruggekregen van het DWI omdat ik daar recht op had. Ik had dat voorgeschoten zodat mijn kleine in ieder geval naar de creche kon gaan en ik een baan kon vinden. Want ja zonder creche kan je ook niet werken, want je kan moeilijk je kind op je rug meenemen naar het werk. Het feit dat het DWI voor mij de creche nu gaat betalen is omdat ze weten dat ik actief ben met werk zoeken.
Helaas kan mijn schuldhulpverleenster hier niet op reageren, want het is niet zo dat ik niets heb gedaan sinds mei 2009. Ik had al eerder bij schuldhulp aangeklopt, maar die hadden een wachtlijst. Pas op 30 mei kon ik aangemeld worden. Ik heb wel degelijk achter dingen aangelopen. Mijn schuldhulpverleenster kan dit beamen. Feit is dat met de aanmelding ik ook een aantal zaken moest hebben geregeld om door hun geholpen te worden. Ten eerste had ik op de officiele dag van aanmelding helemaal geen inkomsten. Ik was namelijk net beter verklaard door het UWV en ik had wel een aanvraag lopen voor de uitkering, maar die was nog niet toegekend. dat duurt namelijk een aantal weken. Pas daarna kreeg ik een uitkering. Dat heeft ook weer voor achterstanden gezorgd. Bij het intakegesprek kwam ook naar voren dat ik achter een aantal dingen moest gaan regelen. Bewijzen van vorige inkomsten. zorgtoeslag aanvragen, kindgebonden budget aanvragen, vrijstelling vragen voor de belastingen etc.
Ik was met sommige dingen niet bekend omdat ik daarvoor altijd heb gewerkt en ik daar dus nooit aanspraak op heb hoeven maken. Ja ook ik was een belastingbetalende burger. Dit regelen koste ook weer tijd en zo verder. En natuurlijk was ik ook nog zwanger van mijn zoon waarvoor ik helemaal alleen voor kwam te staan.
Mijn schuldhulpverleenster heeft ook contact gehad met de deurwaarder om te laten weten dat ik aangemeld was. En heeft ook gevraagd of ik weer terug kon worden aangesloten, maar de deurwaarder wou dat pas doen als ik alles had betaald zeiden ze. Pas in later stadium hoorde ik van iemand dat je niet mag zijn afgesloten in de wintermaanden en zodoende kwam ik uiteindelijk op het forum terecht.
Ook is er een aantal maanden geleden een eerder aanvraag gedaan voor het GKA maar die was toen afgewezen omdat er een aantal dingen niet klopten met betrekking tot mijn woonsituatie. Hiervoor heb ik toen ook alles weer voor moeten regelen.
Verder word er gezegd dat ik niet werk etc. Ik heb altijd gewerkt en kreeg toen complicaties tijdens en na mijn zwangerschap. Vandaar dat ik niet kon werken. Het is niet dat ik niet wil werken, want ik heb alles gedaan om weer een baan te krijgen. Verplichte cursussen gevolgd van het DWI etc. En continue solliciteren. Ik kon niet op alle banen reageren omdat ik alleen part time beschikbaar was. Die banen lagen niet voor het oprapen anders had ik er al 1 gehad. Ik heb zelfs op 2 banen gereageerd waar ik ook voor was aangenomen. Maar bij de ene bleek dat ik gewoon niet geschikt was voor de functie van callcentermedewerkster. En het tweede was als postbode, wat uiteindelijk fysiek te zwaar bleek te zijn. Ik mocht deze banen met behoud van uitkering doen omdat ik een zogenaamde overeenkomst met het DWI heb, een zogenaamde stagecontract. Dan mag je een bepaald aantal uur bijverdienen zonder dat dit je uitkering in gevaar brengt. Dus men moet niet zeggen dat ik het niet heb geprobeerd. Niet oordelen als je niets weet. Nog iets de crechekosten voor het afgelopen jaar heb ik uit eigen zak voorgeschoten, dat heb ik wel later weer teruggekregen van het DWI omdat ik daar recht op had. Ik had dat voorgeschoten zodat mijn kleine in ieder geval naar de creche kon gaan en ik een baan kon vinden. Want ja zonder creche kan je ook niet werken, want je kan moeilijk je kind op je rug meenemen naar het werk. Het feit dat het DWI voor mij de creche nu gaat betalen is omdat ze weten dat ik actief ben met werk zoeken.
-
Hopelijk is het dan nu duidelijk voor iedereen en kunnen we ons gaan
richten op een toekomst.
Zorg ook dat alle foto's uit beeld zijn, waar ze ook op staan.
richten op een toekomst.
Zorg ook dat alle foto's uit beeld zijn, waar ze ook op staan.
-
zo en dat is nu dus allemaal uit de wereld, dus please, hou op met die vooroordelen naar helena. zij heeft duidelijk haar uiterste best gedaan.
maar ik weet nu al wat er nu nog allemaal gezegd gaat worden, dat wacht ik nog even af en daar antwoord ik nog wel op.
maar ik weet nu al wat er nu nog allemaal gezegd gaat worden, dat wacht ik nog even af en daar antwoord ik nog wel op.
-
Eerlijk gezegd heeft iedereen een beetje gelijk.
Ik ben niet degene die mag oordelen over iemand die ik niet ken, touché
En dan te bedenken dat notabene ik me ongelooflijk geërgerd heb aan die botte reacties in de Telegraaf.
Helena, wat ik ook schrijf, jij bent mij totaal geen uitleg verschuldigd, wle ben ik blij voor jou dat je weer warmte hebt.
Eigenlijk schaam ik me best een beetje want ook ik krijgt vooroordelen over me heen maar in omgekeerde zin, ik heb mijn baan opgegeven om voor ouders te zorgen en daar mijn man een goede baan heeft dus ook geen uitkering. Dan zeggen sommige mensen ook dat ik een luxeleven heb en profiteer van mijn man, mooi huis, 2 mooie auto's waar we hard voor gewerkt hebben maar dat ik zelf jarenlang alle ouders geholpen en deels verzorgd heb daar hoor je niemand over.
Ergo, ik steek toch eventjes de hand in eigen boezem.
Dat ik al het grootste deel van mijn leven veel ellende heb meegemaakt ziet ook niemand. Conclusie: je weet nooit wat er zich achter iemands voordeur afspeelt.
Dus geef ik toe, ik was te voorbarig.
is dat helaas niet de hedendaagse maatschappij?
Mensen worden enkel beoordeeld op wat ze wel of niet bezitten en niet op wie ze zijn. Doodzonde.
(maar er zijn zat profiteurs, waar of niet, en dat blijft me boos maken, anderen zijn weer de dupe)
Ik ben niet degene die mag oordelen over iemand die ik niet ken, touché
En dan te bedenken dat notabene ik me ongelooflijk geërgerd heb aan die botte reacties in de Telegraaf.
Helena, wat ik ook schrijf, jij bent mij totaal geen uitleg verschuldigd, wle ben ik blij voor jou dat je weer warmte hebt.
Eigenlijk schaam ik me best een beetje want ook ik krijgt vooroordelen over me heen maar in omgekeerde zin, ik heb mijn baan opgegeven om voor ouders te zorgen en daar mijn man een goede baan heeft dus ook geen uitkering. Dan zeggen sommige mensen ook dat ik een luxeleven heb en profiteer van mijn man, mooi huis, 2 mooie auto's waar we hard voor gewerkt hebben maar dat ik zelf jarenlang alle ouders geholpen en deels verzorgd heb daar hoor je niemand over.
Ergo, ik steek toch eventjes de hand in eigen boezem.
Dat ik al het grootste deel van mijn leven veel ellende heb meegemaakt ziet ook niemand. Conclusie: je weet nooit wat er zich achter iemands voordeur afspeelt.
Dus geef ik toe, ik was te voorbarig.
is dat helaas niet de hedendaagse maatschappij?
Mensen worden enkel beoordeeld op wat ze wel of niet bezitten en niet op wie ze zijn. Doodzonde.
(maar er zijn zat profiteurs, waar of niet, en dat blijft me boos maken, anderen zijn weer de dupe)
-
@helpendhandje
Dat zijn woorden naar mijn hart, echt waar.
Ikzelf doe dat ook
als blijkt dat ik het toch wat anders had kunnen zien.
Geen mens is zonder fout, alleen domme mensen zeggen
dat ze geen fouten maken.
Ook jij bent niemand uitleg verschuldigd en soms zien de mensen
alleen wat ze willen zien toch?
Dat zijn woorden naar mijn hart, echt waar.
Ikzelf doe dat ook
als blijkt dat ik het toch wat anders had kunnen zien.
Geen mens is zonder fout, alleen domme mensen zeggen
dat ze geen fouten maken.
Ook jij bent niemand uitleg verschuldigd en soms zien de mensen
alleen wat ze willen zien toch?
-
Nog even voor Jor, ik zag dat er een pb was van jou 13 jan 18.37 maar verwijderd voor verzending.
Schroom niet, ik ben toch nieuwsgierig wat je wilde vertellen of vragen.
altijd welkom.
altijd welkom.
-
Jeanne, dat zeg je precies goed.
Oordelen is erg makkelijk maar pas terecht als je van de hoed en de rand weet.
Soms is het goed met de neus op de feiten gedrukt te worden. ook mijn man en ik hebben een magere tijd gekend. Dat we het nu bijzonder goed hebben is enkel maar financieel, qua ellende, zorg en achtergrond blijven we een stel armoezaaiers. En slechte herinneringen kun je niet afkopen. Daarom: inderdaad niet te snel oordelen, geld is bij lange na niet alles, en ik kan het weten.
Gelukkig maak ik meer lieve dan nare mensen mee, zolang je er zelf voor openstaat wordt je vaak aangenaam verrast.
En daar wil ik het maar even bij houden.
Behalve: geniet van het kleinste geluk.
Oordelen is erg makkelijk maar pas terecht als je van de hoed en de rand weet.
Soms is het goed met de neus op de feiten gedrukt te worden. ook mijn man en ik hebben een magere tijd gekend. Dat we het nu bijzonder goed hebben is enkel maar financieel, qua ellende, zorg en achtergrond blijven we een stel armoezaaiers. En slechte herinneringen kun je niet afkopen. Daarom: inderdaad niet te snel oordelen, geld is bij lange na niet alles, en ik kan het weten.
Gelukkig maak ik meer lieve dan nare mensen mee, zolang je er zelf voor openstaat wordt je vaak aangenaam verrast.
En daar wil ik het maar even bij houden.
Behalve: geniet van het kleinste geluk.
Bij nader inzien had ik mij inderdaad bedacht, moet kunnen hehelpendhandje schreef:Nog even voor Jor, ik zag dat er een pb was van jou 13 jan 18.37 maar verwijderd voor verzending.
altijd welkom.
Sorry voor de overlast.
-
Geeft niks Jor en wat nou overlast?
(misschien had je wat lelijks gebeebeed, hahaha, mag ook hoor)
Was gewoon even benieuwd (en nieuwsgierig, vrouwen eigen )
Fijne avond allemaal
(misschien had je wat lelijks gebeebeed, hahaha, mag ook hoor)
Was gewoon even benieuwd (en nieuwsgierig, vrouwen eigen )
Fijne avond allemaal