Er wordt niet gesteld dat het nu acceptabel is, maar wel dat de claim van reggie2 dat het steeds erger wordt niet klopt.juliomariner schreef: ↑07 sep 2022 18:16Vroeger is verleden tijd, dat het vroger erger was maakt nog niet dat het nu wel acceptabel is.
Huiskamer
Re: Huiskamer
-
Het wordt wel minder geaccepteerd dan vroeger. Dat komt denk ik ook omdat studeren vroeger veel meer voor de elite was. Die scheidslijn is steeds minder geworden
En er wordt minder met de mantel der liefde bedekt, of in de doofpot gestopt.
Als je het VWO normaal gevolgd hebt, ben je 18 als je gaat studeren.
Als je het VWO normaal gevolgd hebt, ben je 18 als je gaat studeren.
Wat ik me vooral afvraag bij die ontgroeningen is wat voor jochies dat zijn. Je moet toch absoluut geen zelfrespect hebben als je zoiets doet, omdat je zogenaamde vrienden het zeggen. Dat je iets idioots doet, drink tot je moet kotsen, helemaal prima, maar niet omdat je anders niet bij die groep mag horen.
Ik heb het nooit begrepen, wilde er als eerstejaars niets mee te maken hebben, kon toch alle feestjes af en had nooit problemen met een gebrek aan vrienden. Altijd heb ik het idee gehad dat zo'n studentenvereniging vooral mensen trekt die sociaal minder goed zijn en daardoor op zo'n manier aan vrienden moeten komen.
Ik heb het nooit begrepen, wilde er als eerstejaars niets mee te maken hebben, kon toch alle feestjes af en had nooit problemen met een gebrek aan vrienden. Altijd heb ik het idee gehad dat zo'n studentenvereniging vooral mensen trekt die sociaal minder goed zijn en daardoor op zo'n manier aan vrienden moeten komen.
moederslink
vindt dit leuk
Mwah, ik denk dat je beeld van studentenverenigingen niet klopt. Ik snap op zich wel dat als je zelf niet bij een studentenvereniging hebt gezeten je vooral aan het corps denkt. (De misstanden bij) het corps is (zijn) natuurlijk met name in het nieuws, als het over studentenverenigingen gaat. Studentenverenigingen zijn echter heel talrijk, en ieder met een eigen karakter. Het corps zit daarbij aan een extreem uiteinde van het spectrum.
Dat je niet bij een studentenvereniging hoeft om een leuke studententijd te beleven is natuurlijk waar. Dat leden van studentenvereniging gemiddeld 'sociaal minder goed' zijn is dat niet. Sterker nog, ik denk eerder dat het tegenovergesteld het geval is (maar toegegeven, ik kan dat net zo min bewijzen als jij het tegendeel).
Dat je niet bij een studentenvereniging hoeft om een leuke studententijd te beleven is natuurlijk waar. Dat leden van studentenvereniging gemiddeld 'sociaal minder goed' zijn is dat niet. Sterker nog, ik denk eerder dat het tegenovergesteld het geval is (maar toegegeven, ik kan dat net zo min bewijzen als jij het tegendeel).
Oh en nog een toevoeging. Ik weet wel zeker dat er bij studentenverenigingen veel minder gewelddadige incidenten zijn dan bij reguliere horeca. Als je vindt dat studentenverenigingen verboden moeten worden omdat er te vaak sprake is van geweld e.d., zou je dus ook moeten pleiten voor het sluiten van alle discotheken.
Hopelijk niet. Je moet toch wel goed maf zijn als je daar bij wil horen.
kuklos
vindt dit leuk
Je bent niet lekker.
Persoonlijk worden is verboden.
Persoonlijk worden is verboden.
Dat je maf bent als je bij zo,n dronken zooitje wil horen.
Voor de rest, hou je persoonlijke aanvallen bij je
Voor de rest, hou je persoonlijke aanvallen bij je
Nul komma nul ervaring dus met studentenverenigingen.
Maar mensen veroordelen omdat ze iets doen wat jij niet doet en geen ervaring mee hebt is oké?
Hophophop
vindt dit leuk
Dat je ontzettend hypocriet bent was me al duidelijk, maar dit is wel een nieuw hoogtepuntje. Kennelijk is het jou wel toegestaan om iedereen die bij een studentenvereniging wil voor gek te verslijten, maar zodra iemand iets over jou zegt is het weer boehoehoehoe.
Overigens: ik vind dat je berichten ook daadwerkelijk op afgunst wijzen. Kennelijk ligt dit heel gevoelig voor je.
kuklos
vindt dit leuk
Je begint toch zo onderhand te vermoeden dat reggie2 een troll is. Zo hypocriet is toch niemand echt?
Reggie2 is geen troll. Ik ben het vaak niet met hem eens, maar niets in zijn vorige berichten wijst erop dat hij een troll is. Doch hij laat hier wel enorme hypocrisie zien.
Hmm ja niet alleen hier. Zo roept hij ook heel vaak tegen mensen dat ze niet moeten reageren op iets als het ze niet bevalt, om vervolgens constant te reageren op dingen die hem niet bevallen.
Maar duidelijk. Kennelijk geen troll, maar gewoon ontzettend hypocriet.
Maar duidelijk. Kennelijk geen troll, maar gewoon ontzettend hypocriet.
kuklos
vindt dit leuk
-
Als een forumlid ergenis bij u opwekt kunt je deze persoon op uw vijandenlijst zetten zodat u zijn/berichten niet meer ziet.
Heb dat een tijdje bij komkommertijd voor zijn permanente ban gedaan en moet zeggen dat geeft veel rust.
Heb dat een tijdje bij komkommertijd voor zijn permanente ban gedaan en moet zeggen dat geeft veel rust.