Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:23
kuklos schreef:
26 aug 2022 15:16
Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:13

Dit zijn van die mooie nietszeggende emotie-argumenten... :lol: Het snijdt pas hout als je kunt aantonen dat er daar geschikte, vergelijkbare ruimte is als waar men de asielzoekers wél huisvest, maar dat die doelbewust niet gebruikt wordt.
Emotie mijn achterwerk. Feiten. Er is genoeg ruimte in de wijk van Rutte en Kaag om zo'n centrum te bouwen. Net zoals er vorig jaar genoeg ruimte was in dat dorpje in de buurt van Apeldoorn waar de bewoners toen tegen protesteerden.
Feit is, asielzoekers worden ver van Den Haag weggestopt, ver van waar al die politici die ze zo verwelkomen zelf wonen.
Dat zijn géén feiten. Ook in de Randstad en ook in de grote steden (en ook in Den Haag) zijn er AZC's. Een blinde focus op de specifieke wijk waar toevallig bewindspersonen wonen, is uitermate gezocht. Het gaat niet omwaar er mogelijk iets gebouwd zou kunnen worden (als bouwen in deze tijd überhaupt mogelijk is...), het gaat erom waar er geschikte locaties zijn.

Je zou slechts een punt hebben als er in die bewuste wijken een AZC zou komen, maar dat dat om de door jou gesuggereerde redenen tegengehouden is.
Waarom kon er dan wel een gebouwd worden in dat dorp bij Apeldoorn? Willen ze er nu een bouwen in Flevoland, maar niet in de wijk waar Rutte en Kaag wonen?
En als er in Den Haag een AZC zit, waarom gaan alle aso's onder de asielzoekers dan niet daarheen, zodat de dorpen die ze niet willen ze kwijt zijn en zij de asielzoekers krijgen die zich wel gedragen. Den Haag wil immers open en uitnodigend zijn. laat ze dat dan maar in de praktijk brengen in hun eigen stad, voor de voordeur van politici.

Het is heel frappant dat elke keer het echt geen opzet is, er niet door de politici in Den Haag invloed wordt uitgeoefend, maar wel elke keer juist bij hun geen asielzoekers komen.

En dat diezelfde politici nu volledig doof en blind zijn voor alle klachten van dorpen die zoiets door de strot geramd krijgen.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het probleem zijn de gelukszoekers uit veilige landen die toch geen asiel krijgen. Deze verstoppen de procedure.
Zet deze mensen in een bus en breng ze naar de ambassade van dat land in Den Haag, we willen ze niet dus regel zelf maar dat ze weer in jullie land komen.
Hierdoor is er meer plek voor de echte vluchtelingen.
De procedures zijn gewoon te lang en er is teveel beroepsmogelijkheid.
Bij ons in het dorp hebben we ook van die gelukszoekers gehad, ze wisten beter hoe ons rechtssysteem in elkaar zat dan ik en hoe ze de procedure zo konden vertragen zodat ze uiteindelijk misschien wel pardon kregen omdat ze hier al zo lang woonden en de kinderen die ze hier kregen niet meer uitgezet konden worden.
Wat mij betreft dus echte vluchtelingen hartelijk welkom maar de gelukszoekers zo snel mogelijk weer weg.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
26 aug 2022 15:29
Het probleem zijn de gelukszoekers uit veilige landen die toch geen asiel krijgen. Deze verstoppen de procedure.
Zet deze mensen in een bus en breng ze naar de ambassade van dat land in Den Haag, we willen ze niet dus regel zelf maar dat ze weer in jullie land komen.
Hierdoor is er meer plek voor de echte vluchtelingen.
De procedures zijn gewoon te lang en er is teveel beroepsmogelijkheid.
Bij ons in het dorp hebben we ook van die gelukszoekers gehad, ze wisten beter hoe ons rechtssysteem in elkaar zat dan ik en hoe ze de procedure zo konden vertragen zodat ze uiteindelijk misschien wel pardon kregen omdat ze hier al zo lang woonden en de kinderen die ze hier kregen niet meer uitgezet konden worden.
Wat mij betreft dus echte vluchtelingen hartelijk welkom maar de gelukszoekers zo snel mogelijk weer weg.
Bingo.

Het kwalijke is dat Den Haag wel dorpen wil dwingen asielzoekers op te nemen, maar op het punt van asielinstroom beperken niks doet. Doch als je daar iets van zegt dan ben je een populist en biedt je geen oplossingen. ==> zie hier de afstand tussen Den Haag en veel kiezers verklaard.

Aanvulling: wat mij betreft zou moeten gelden voor alle asielzoekers, bij misdrijven plegen asielaanvraag intrekken en opdonderen naar waar je vandaan komt.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zet deze mensen in een bus en breng ze naar de ambassade van dat land in Den Haag, we willen ze niet dus regel zelf maar dat ze weer in jullie land komen.
En dan? Alsof je dan een oplossing hebt :roll:
Denk je dat echt of praat dit gewoon lekker?

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Heeft Den Haag zoveel ambassades van verschillende landen? En wat gaan die ambassades dan doen, daar staat een bus vol met dat spul? Hebben ze allemaal I.D, denkt u dat nou echt?
Complex dit, zoals je zegt..ze weten beter dan jij en ik hoe het rechtssysteem in elkaar zit, ze zijn zo uitgekookt als wat. In Ter Apel niet anders dus!

De echte, welkom.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
26 aug 2022 15:47
Zet deze mensen in een bus en breng ze naar de ambassade van dat land in Den Haag, we willen ze niet dus regel zelf maar dat ze weer in jullie land komen.
En dan? Alsof je dan een oplossing hebt :roll:
Denk je dat echt of praat dit gewoon lekker?
Die oplossing zal vanzelf komen doordat de ambassades van die landen het probleem moeten gaan oplossen. En op een gegeven moment druk op hun regeringen gaan uitoefenen.

We kunnen natuurlijk wel elke oplossing af gaan wijzen, zoals jij nu doet. Maar we zien wat dat oplevert. Bijvoorbeeld in Albergen.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

kuklos schreef:
26 aug 2022 15:50
angel1978 schreef:
26 aug 2022 15:47
Zet deze mensen in een bus en breng ze naar de ambassade van dat land in Den Haag, we willen ze niet dus regel zelf maar dat ze weer in jullie land komen.
En dan? Alsof je dan een oplossing hebt :roll:
Denk je dat echt of praat dit gewoon lekker?
Die oplossing zal vanzelf komen doordat de ambassades van die landen het probleem moeten gaan oplossen. En op een gegeven moment druk op hun regeringen gaan uitoefenen.

We kunnen natuurlijk wel elke oplossing af gaan wijzen, zoals jij nu doet. Maar we zien wat dat oplevert. Bijvoorbeeld in Albergen.
Maar wat denk je nu serieus ( en dat is echt een serieuze vraag ) wat deze ambassades gaan doen als het er meer dan een paar worden?

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

kuklos schreef:
26 aug 2022 15:29
Het is heel frappant dat elke keer het echt geen opzet is, er niet door de politici in Den Haag invloed wordt uitgeoefend, maar wel elke keer juist bij hun geen asielzoekers komen.
Nou, echt héél frappant :lol:

Hoeveel wijken hebben we in Nederland? Hoe vaak wordt er een AZC gebouwd? En dan komt er "elke keer" :lol: nét geen in hun wijk? Nou, dat kán statistisch gezien niets anders dan boze opzet zijn... :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:26
moederslink schreef:
26 aug 2022 15:22
En waarom is er geen gedonder rondom Oekraïners?
Omdat dat totaal onvergelijkbaar is. Zie wat er net al over geschreven is.
Nee, niet totaal onvergelijkbaar; er zijn ook échte vluchtelingen uit een oorlogssituatie.
Onder Oekraïners zijn idd voornamelijk vrouwen en kinderen , maar niet in alle gevallen.
Ook mannen uit Oekraïne zitten hier. Je hoort ze niet, ziet ze niet en werken zich het schompes.
Wat gaat schuren onder Nederlanders is dat er zoveel jonge mannen zich hier aanmelden, gelukzoekers , zonder ID, ook uit veilige landen en ik denk dat deze discussie zich dan ook moet beperken tot deze asielzoekers die hier niets te zoeken hebben en de boel frustreren en doen stagneren. Daar moeten we hard tegen optreden.
Voor echte oorlogsslachtoffers is Nederland ruimhartig genoeg.

juliomariner
Berichten: 4986
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

angel1978 schreef:
26 aug 2022 15:47
Zet deze mensen in een bus en breng ze naar de ambassade van dat land in Den Haag, we willen ze niet dus regel zelf maar dat ze weer in jullie land komen.
En dan? Alsof je dan een oplossing hebt :roll:
Denk je dat echt of praat dit gewoon lekker?
Nee ik heb niet DE oplossing, u wel? maar juist deze landen willen niet meewerken aan de terugkeer, nou wij willen ze ook niet.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

juliomariner schreef:
26 aug 2022 15:55
angel1978 schreef:
26 aug 2022 15:47
Zet deze mensen in een bus en breng ze naar de ambassade van dat land in Den Haag, we willen ze niet dus regel zelf maar dat ze weer in jullie land komen.
En dan? Alsof je dan een oplossing hebt :roll:
Denk je dat echt of praat dit gewoon lekker?
Nee ik heb niet DE oplossing, u wel? maar juist deze landen willen niet meewerken aan de terugkeer, nou wij willen ze ook niet.
Maar dat is dus je kop in het zand en fijne praat voor de borrel..
Want dan nog maar een keer: wat gaat er uiteindelijk gebeuren met deze groep die niemand wil en wat er toch behoorlijk veel zijn?

Ik heb DE oplossing ook niet, maar ik zeg liever gewoon dat ik het ook niet weet.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 26 aug 2022 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
26 aug 2022 15:54
Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:26
moederslink schreef:
26 aug 2022 15:22
En waarom is er geen gedonder rondom Oekraïners?
Omdat dat totaal onvergelijkbaar is. Zie wat er net al over geschreven is.
Nee, niet totaal onvergelijkbaar; er zijn ook échte vluchtelingen uit een oorlogssituatie.
Alleen al het enkele gegeven dat Oekraïners uit een Europees land komen, is al een wereld van verschil met de asielzoekers uit Afrikaanse culturen.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:57
moederslink schreef:
26 aug 2022 15:54
Moneyman schreef:
26 aug 2022 15:26

Omdat dat totaal onvergelijkbaar is. Zie wat er net al over geschreven is.
Nee, niet totaal onvergelijkbaar; er zijn ook échte vluchtelingen uit een oorlogssituatie.
Alleen al het enkele gegeven dat Oekraïners uit een Europees land komen, is al een wereld van verschil met de asielzoekers uit Afrikaanse culturen.
En daarnaast dat deze Oekraïners niet in een AZC worden opgevangen, maar in een gezin of ander onderkomen.
Ze veel sneller en überhaupt aan het werk mogen. De kinderen opvang en scholing krijgen. Zonder pardon een uitkering (waar dan wel de halve maatschappij over valt overigens ).

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja, ze hebben bij voorbaat al niet een stempel op hun voorhoofd met ik ben een echte, en ik niet.

En ja, die Oekraïeners zijn overwegend vrouwen en kinderen, maar ook genoeg mannen. Ze zijn wel overwegend wit en christelijk. Scheelt vast. En ze mochten meteen aan het werk.

De vrouwen en kinderen asielzoekers worden, of mogen, niet particulier worden opgevangen.

gosewijn
Berichten: 2900
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Helaas de wetgeving staat in de weg ,,dus zo simpel is het niet . Wat ze in Utrecht nu gaan doen moet niet kunnen .

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
26 aug 2022 16:00
. Ze zijn wel overwegend wit en christelijk.


Wat een kul, je pikt iets van internet op wat sommige schreeuwers roepen. Dat heeft er geen bal mee te maken.

Je pikt de gelukzoekers er zo uit, goed kijken Lady.

angel1978
Berichten: 11131
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

reggie2 schreef:
26 aug 2022 16:11
Lady1234 schreef:
26 aug 2022 16:00
. Ze zijn wel overwegend wit en christelijk.


Wat een kul, je pikt iets van internet op wat sommige schreeuwers roepen. Dat heeft er geen bal mee te maken.

Je pikt de gelukzoekers er zo uit, goed kijken Lady.
:roll:

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
26 aug 2022 16:11
Lady1234 schreef:
26 aug 2022 16:00
. Ze zijn wel overwegend wit en christelijk.


Wat een kul, je pikt iets van internet op wat sommige schreeuwers roepen. Dat heeft er geen bal mee te maken.

Je pikt de gelukzoekers er zo uit, goed kijken Lady.

Dan moeten ze u maar aantrekken om de bokken van de schapen te scheiden.

Wit en christelijk heeft er alles mee te maken.

Moneyman
Berichten: 30447
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
26 aug 2022 16:11
... schreeuwers ...
Over "schreeuwers" gesproken... :roll:

We zouden wat minder moeten schreeuwen en wat minder op wat je dénkt te zien af moeten gaan. Wat meer luisteren en inleven kan geen kwaad.

En daar laat ik het maar weer even bij voor wat betreft dit onderwerp, ik ga even leuke dingen doen :mrgreen: Nu eerst lekker uit eten en een gezellige avond - maar niet te laat naar bed, want morgenochtend gaat de wekker weer om 04.45 uur voor een masterclass fotografie. Zin in!

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Maar ja, ze hebben bij voorbaat al niet een stempel op hun voorhoofd met ik ben een echte, en ik niet.
Daar heb je een paspoort of ID voor, dan kan alles gecheckt worden via de ambassade. En dat is allemaal gebeurd? Iedereen is gecheckt en zijn status is bekend?
Ok dan, dat scheelt. En of ze wit en christelijk zijn.. zegt mij niets.

Plaats reactie