Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
angel1978

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
12 sep 2022 21:16
Ik heb even tussendoor een paar vraagjes :
de buur kwam bij mij of zij via mijn WiFi mag internetten etc.
Ze heeft niets meer, kan niet op haar Phone, geen TV , niks nada.
Dit duurt tot eind sept , zegt ze.
Ze is in korte tijd geswitcht van Ziggo naar KPN en weer nu terug naar Ziggo, " gedoe" zegt ze.
Ze hebben 5 routers staan (?)
Ik ben nogal een digibeet en heb 3 vragen :
- hoe moet dat dan?
- ondervind ik hier nadeel/ traag internet van?
- kost mij dit geld/data?
Ze zei nl : " ik wil er wel voor betalen " .
Geen idee hoe dat gaat. Het enige dat ik weet is dat ze dan ook mijn wachtwoord moet hebben.

Niet doen.
Een switch naar ziggo moet binnen een paar dagen gepiept kunnen zijn. Nu aanvragen is deze week nog internet.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Allemaal bedankt zover! 👍👍

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
12 sep 2022 23:40
Geen idee wat iemand met vijf routers moet. Maar als u zich er niet veilig bij voelt, dan niet doen.

Maar dan maken ze maar een hotspot van hun mobieltjes.
Misschien heeft dat wel met dekking voor het WiFi netwerk te maken, ik heb hier ook 2 routers draaien, wifi extender was niet genoeg. En een router is goedkoper. Als een mesh systeem. Dus dat zou de reden kunnen zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
13 sep 2022 21:00
Radar kan in het artikel "wat kost een uitvaart" de begrafenis van Koningin Elisabeth aanhalen,
https://nieuwspaal.nl/koningin-elizabet ... rzekering/
Oei oei oei, je weet wat Maxima daar over gaat zeggen...

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik wilde hier nog op terugkomen
Jablan schreef:
04 sep 2022 19:00
Je hebt een serieus probleem, WA. Je ziet erotiek waar dat er niet is.
witte angora schreef:
04 sep 2022 19:07
Tuurlijk jablan. Je hebt het in je beschrijving maar over één ding, en je beschrijving is wat mij betreft expliciet genoeg.
Jablan schreef:
03 sep 2022 15:54
De een na de ander loopt in shorts met prints van bloemen, tropische vruchten of ... Sponge Bob.
Jablan schreef:
03 sep 2022 18:35
Tenslotte lopen er meer modebewuste mannen rond zonder Sponge Bob als kontbekleding.
Eerst terug naar het origineel.
Jablan schreef:
03 sep 2022 15:54
Als mysterie guest in een 4 sterren strandhotel onderweg. Erg opvallend onder de gewone gasten zijn de gezinnen met jonge kinderen. Vaak zijn grootouders mee op vakantie. Nog vaker draagt de jonge vader de baby (tuigje, baby op de buik).
Maar wie heeft deze mannen, met baard, goed verzorgd haar, zonnebril, verder aangekleed? De een na de ander loopt in shorts met prints van bloemen, tropische vruchten of ... Sponge Bob. 👀
en
Jablan schreef:
03 sep 2022 18:35
Mode komt bij ons binnen, maar dit viel gewoon op. Je kunt de neonkleuren niet missen ;)
We houden het erop, dat de jonge vaders deze strandmode beslist niet zelf hebben gekocht. Tenslotte lopen er meer modebewuste mannen rond zonder Sponge Bob als kontbekleding.
We zijn hier om het hotel te beoordelen, maar daar valt niet zo veel over te vertellen. Wel weer leuk om te doen, laatste keer was vier jaar geleden.
Dat kleding kopen voor je man moet wel iets zijn richting territorium markeren door hun vrouw ;)
Het verschil tussen jouw quotes en wat ik geschreven heb: jij pikt er het deel tussen navel en knieën uit, waar ik een redelijk compleet beeld neerzet van de jonge vaders. In eerste instantie noem je het mode en dan val je weer over het woordgebruik. Volgende keer zal ik er een derrièrecouvert van maken.

Hoe dan ook, ik kan niet verklaren waar de erotiek in zit. Het moet iets zijn met jouw beeld of veronderstellingen over homo's. Klein beetje voorlichting:

Homo-zijn is simpelweg een aanduiding, dat je op de eigen sekse verliefd wordt en niet op de andere sekse. Vanaf dat punt niet verder gaan inkleuren, want dan ben je bezig bevestiging voor de eigen vooroordelen te zoeken.

Om het nog concreter te maken:
Nee, niet elke man is een potentiële partner voor de slaapkamer. Nee, niet elke homo is doorlopend op zoek naar avontuur. Het zijn gewone mensen, die op één punt iets anders tikken en voor de rest net zo zijn als andere mensen. Hoe mensen zijn, is een optelsom van opvoeding, ervaring, dagelijkse bezigheden, aantal sociale contacten, grote of kleine familie, normen en waarden.

witte angora

Veel succes, Jablan. Je maakt het er niet beter op, sorry.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
13 sep 2022 23:20
Ik wilde hier nog op terugkomen
In de vlek roeren maakt het meestal niet beter, Jablan. Je rakelt zelf bewust de discussie weer op.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ jablan

Maar u hebt dat vergrootglas zelf aangereikt met uw uitgebreide beschrijving van uw bemoeienissen met het gezin van dat jochie.

En die bemoeienissen gingen en gaan, in mijn ogen, veel te ver.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
13 sep 2022 23:25
(...) ons tussen de regels door in de pedo-hoek weg te zetten. (...)
Ik geloof niet dat iemand u in "de pedo-hoek" probeert of probeerde weg te zetten. Zelf heb ik die associatie in ieder geval nooit gemaakt of gevoeld.
Verdere discussie vind ik ongepast, maar dit wilde ik ter geruststelling toch even kwijt.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ons jochie
Alleen dat 'ons' al wekt bij mij al de nodige weerstand en irritatie op. Het is jullie kind niet en zal het ook nooit worden. Als het mijn kind was, verbood ik jullie zich met hem te bemoeien. Ik vind jullie bemoeienis en jullie betweterigheid grensoverschrijdend.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

ZeerPrivé schreef:
14 sep 2022 10:30
Ons jochie
Alleen dat 'ons' al wekt bij mij al de nodige weerstand en irritatie op. Het is jullie kind niet en zal het ook nooit worden. Als het mijn kind was, verbood ik jullie zich met hem te bemoeien. Ik vind jullie bemoeienis en jullie betweterigheid grensoverschrijdend.

In Zuiden van het land gebruiken ze toch deze bewoordingen als ons moeder, ons vader etc etc etc. Zal dat in dit geval ook niet zo kunnen zijn ?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik gelezen heb is een beschrijving van menig jonge vader die in een opvallend short loopt, Sponge- Bob of in een andere opvallende print.
Niet meer, niet minder.
Dat er iets werd geassocieerd ( misschien?) omdat het door Jablan werd geschreven vond ik jammer en best ver gezocht. Ik kan me best voorstellen dat je je dan uiteindelijk tóch wilt verdedigen om eventuele associaties uit de lucht te halen.
Jablan had het ook kunnen laten rusten , maar hij heeft na een paar dagen een andere keuze gemaakt.
En wat betreft dat " aanloopjochie " : de beschrijving suggereert geen enkele pedofilie o.i.d. niet voor mij in ieder geval.
Misschien moet men minder als een bok op de haverkist springen en het niet zo persoonlijk/aanvallend maken in het geval van een post van Jablan over dit soort persoonlijke verhalen/ ervaringen?
Men hoeft niet te reageren.

JozJan

Ongelezen bericht door JozJan »

Veruit de beste, eigenlijk de enige realistische reactie @moederslink!

Hophophop

Ongelezen bericht door Hophophop »

Wat een wonderlijk forum is dit toch.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

:?
JozJan schreef:
14 sep 2022 11:03
Veruit de beste, eigenlijk de enige realistische reactie @moederslink!
Nou, mijn eigen reactie vind ik ook erg goed, eerlijk gezegd :D

Lady1234

Iemand die alles en iedereen becommentarieert, moet zelf ook commentaar kunnen verwachten.

witte angora

Ach Jablan, triest mannetje... Waren er in dat hotel geen ouderen? Waren er geen vrouwen? Natuurlijk wel. Maar het enige waar jij het over hebt zijn knappe mannen en rare 'kontbedekkingen' en één vrouw die je omschrijft als een paddestoelvormig wezen. Je komt niet alleen arrogant en zelfgenoegzaam over, maar... snap je nu echt niet dat je zelf het beeld schetst van iemand die zich maar op één ding focust? Nota bene kom je daar om een recensie over het hotel te schrijven, en je hebt het maar over één ding...

Ik heb geprobeerd dat boek van jou te lezen, gaat ook enkel over homo's. Althans de eerste twee pagina's, er is geen doorkomen aan met jouw schrijfstijl en het feit dat de homowereld mij niet interesseert. Prima, moet je allemaal zelf weten - maar accepteer dan ook dat mensen daar een mening over vormen. En dat die mening niet altijd is wat jij horen wil - daar zal je gewoon mee moeten leren leven. Je kan discussiëren tot je een ons weegt, maar dit soort discussies ga je niet winnen. Soms moet je dingen gewoon laten zoals het is.

witte angora

Jablan schreef:
13 sep 2022 23:25
In juni is een jongen van negen in Zuid-Limburg uit een speeltuin meegelokt, misbruikt, vermoord. Treurig genoeg. Ik vind, dat de overheid hier voor minstens 50% verantwoordelijk voor is,
Ik denk dat het probleem heel ergens anders ligt. Hier wonen ook aardig wat buurkinderen, sommigen zijn ook aan de deur geweest. Kinderen van allerlei niet-Nederlandse achtergronden. Ik heb stuk voor stuk, en ook tegen sommige ouders gezegd dat ik best met de kinderen wil kletsen, maar dat ik ze absoluut niet binnen wil hebben. Waarom? De meeste mensen kun je vertrouwen. Maar sommigen niet, en het probleem is dat je niet weet wie het is. Daar ben je dus zelf ook achter. Daarom vind ik het verstandig dat kinderen niet zomaar bij anderen naar binnen gaan, bij niemand. Dus ook niet bij mij. Dat is gewoon een duidelijke en overzichtelijke grens, meer niet.

Gino is pas later meegenomen en vermoord, door iemand die zijn vertrouwen gewonnen had. Dat is dus exact wat ik bedoelde. Het heeft me veel respect en waardering bij ouders hier opgeleverd. Leer kinderen nooit maar dan ook nooit met iemand mee te gaan. En kinderen? Die zijn soms gewoon naIéf. Laatst was er ook een buurmeisje van 9 aan de deur omdat ze de katten wilde aaien. Dat mag - buiten. Niet binnen. Zodra ik haar moeder zag heb ik het verteld dat haar dochter aan de deur was, zodat ze .met haar dochter het gesprek weer aan kan gaan. Want ze had het al vaker tegen haar dochter gezegd.

Sja, en dan lees ik dat drie homo's een kind van 8 binnen halen zogenaamd om hem te beschermen. Beschermen tegen wat? Pedo of niet, ik blijf het onverstandig vinden. En zeker waar jij je allemaal mee bemoeide vind ik absoluut grensoverschrijdend. Als je dit bij mijn kinderen had geflikt had ik gegarandeerd aangifte gedaan wegens onttrekking aan het ouderlijk gezag.

Lady1234

Ik wilde, dit vind ik leuk, aanklikken, maar leuk is het niet.

Ik ben het volledig eens met de reactie van Witte Angora.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eens, de lange epistels die Jablan hier neertiept zjn volgens mij pure aandachttrekkerij. Waarom kom je anders terug op een discussie die allang is gesloten?

Plaats reactie