Maar je zult dat maar zien en zelf de lampen en de verwarming uit moeten doen...
Nou en? Die mogen gratis meegenieten met alle verlichting.
Stel dat je niets meer mag wat een ander niet kan betalen dan wordt het wel heel droevig overal.
Ook mee eens,wat de laatste zin betreft dan.
Maar "nou en"?
Voor 190 euro kun je een hoop lampjes laten branden. Hoe je het ook went of keert.
Dat de cv op 16 staat om gas te besparen, ach.... als het gezellig is krijg je het vanzelf warm.
Kat zit al dagenlang op een puzzeldoos die op de eettafel staat, tenminste, als de lamp aan is. Realiseer me nu ineens waarom: dat ding ligt onder de lamp. En in die lamp zit zo'n ouderwetse gloeilamp. Komt nog aardig wat stralingswarmte van af. Kat is niet gek... zit gewoon te genieten...
Waarom is onnodig energieverbruik nog niet bij wet verboden?
Ps. ik kan het prima betalen om de gevels van mijn woning te verlichten of om lampjes naar de sterren te schijnen -dat ziet er natuurlijk heel leuk uit- maar het gaat wel ten koste van de gasvooraad.
Waarom is onnodig energieverbruik nog niet bij wet verboden?
Definieer onnodig energieverbruik. En weet je hoeveel energie er voor jouw bijdrage op dit forum nodig is? Terwijl dat, in het grotere geheel, absoluut niet nodig is.
Maar je zult dat maar zien en zelf de lampen en de verwarming uit moeten doen...
Je zult maar zien dat iemand vanaf een schip allemaal dingen zit te schrijven op een internetforum maar zelf geen geld hebben voor een pc of smartphone....
Je zult maar zien dat iemand vanaf een schip allemaal dingen zit te schrijven op een internetforum maar zelf geen geld hebben voor een pc of smartphone....
Klein beetje Corona: OECD heeft gisteren een studie gepubliceerd 'Health at glance: Europe 2022'. Hier de samenvatting in het Nederlands, 4 pagina's, en voor de liefhebbers de pagina met de download-link voor het volledige rapport: Health at Glance.
Opvallendste punten: levensverwachting is korter, mentale gezondheid bij jongeren is in veel landen achteruitgaan.
Dat de cv op 16 staat om gas te besparen, ach.... als het gezellig is krijg je het vanzelf warm.
Kat zit al dagenlang op een puzzeldoos die op de eettafel staat, tenminste, als de lamp aan is. Realiseer me nu ineens waarom: dat ding ligt onder de lamp. En in die lamp zit zo'n ouderwetse gloeilamp. Komt nog aardig wat stralingswarmte van af. Kat is niet gek... zit gewoon te genieten...
Van het eerste heeft zoon een foto gemaakt: groep mensen kijkt voetbalwedstrijd in de huiskamer ... ze hebben allemaal een winterjas aan.
Je kat heeft het goed door. Herr Flick bij ons zoekt in huis heeft inmiddels door, dat vuur in de kachel warmte betekent. Dan ligt hij op de stoel, die het meest dichtbij staat. En als de kachel niet brandt, dan zoekt hij warmte bij de mensen in de buurt.
Helaas is het noodzakelijk bij mij om hem op 22 graden te houden. Het lichaam vraagt te veel van mij als het kouder is.
Ach misschien komen daar ook nog regelingen voor.
Helaas is het noodzakelijk bij mij om hem op 22 graden te houden. Het lichaam vraagt te veel van mij als het kouder is.
U komt toch met uw uitkering wel in aanmerking voor de tegemoetkoming energiekosten van 2 x 1300 euro over 2022 en 2023? Of moeten ze voor u nog meer doen?
Voor een paar tientjes heb je een elektrische deken.
Als ik bij mijzelf kijk, de thermostaat staat op 18,5 graad, warm genoeg, ik heb vloerverwarming, die voelt nu koud aan, want het is door de binnenvallende zon binnen al 18,5 graad. Dus 0 verbruik.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 06 dec 2022 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.
U komt toch met uw uitkering wel in aanmerking voor de tegemoetkoming energiekosten van 2 x 1300 euro over 2022 en 2023? Of moeten ze voor u nog meer doen?
Er is een verschil tussen iemand met een uitkering, en iemand die chronisch ziek is, ik heb andere onkosten, die blijven terug komen, als iemand die gewoon een uitkering heeft.
En thermo onderkleding, bovenkleding van wol, wollen pantoffels …..
Voor zover ik uit ervaring weet, werkt thermo pas als er beweging is van het lichaam, en dat is er bij mij niet veel natuurlijk.
Elektrische deken vind ik niet fijn, dat heb ik al geprobeerd.
Volgens mij vind ik het prettiger zoals het nu is.
Waarom zou ik dat doen, ik vind het alleen maar jammer van de rekening, meer niet, ik wil wel een beetje fatsoenlijk leven zuiver het nog kan. Niet dat als ik ff drinken niet pakken gelijk de kou in moet, en het lichaam gelijk weer moet werken om het warm te krijgen.
Voor zover ik uit ervaring weet, werkt thermo pas als er beweging is van het lichaam, en dat is er bij mij niet veel natuurlijk.
Elektrische deken vind ik niet fijn, dat heb ik al geprobeerd.
Volgens mij vind ik het prettiger zoals het nu is.
Er zijn zowel elektrische onder- als bovendekens, plaids, kussens…
Er is toch wel iets voor u bij?
Juist dat wisselen van temperatuur maakt je weerbaarder. Het is niet voor niets dat ik nu iedere ochtend een of anderhalve minuut een koude douche pak. En echt, als je buiten bent voel je de kou een stuk minder. Niet dat ik koude douche zo fijn vind, absoluut niet. Maar de uren daarna maken het meer dan goed.