LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roken is een smerige gewoonte.

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Sylvia_bekkers

Re: Roken is een smerige gewoonte.

Ongelezen bericht door Sylvia_bekkers »

ik vind het laagdenkend betreft reacties over rokers , laat ons in onze waarde voor de rokers , waarom wordt er niets gezegd van de drugs verslaafden, dat lijkt me toch wel erger en de alcoholisten dan - ieder moet t
't toch voor zichzelf weten, waarom die dwang noreuse van zovele niet rokers , hebben die het dan voor het zeggen en zijn ze dan meer dan ons rokers . Zijn hun volmaakter dan ons of zo ?

JH

Ongelezen bericht door JH »

nel-foppe, denk je soms dat je als de enige us-mem wordt uitgemolken
om het maar even in jouw taal te plaatsen.

Iedereen draagt bij aan schade en overlast voor anderen. Dat is nu eenmaal de prijs die je betaalt voor een stuk welvaart. Geniet eens van hetgeen je wordt aangeboden en zeur niet dat je teveel wordt "uitgemolken".

Roken moet mogen oke maar bedenk dan wel dat je daarmee anderen overlast geeft en ter compensatie en uit solidariteit is het niet te veel gevraagd om daar extra voor te betalen,ofdit nu via de ziektekosten is of een bijdrage aan astma-klinieken.

nel-foppe

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Als je het nieuws volgt weet je wat je nog te wachten staat .Er staat heel wat op stapel vandaar dat er acties op stapel staan en terecht.Maar jij zeurt om het roken.En over meer betalen ervan ook voor de premie. We betalen al flink wat aan premies en heel veel mensen doen dat al die het eigenlijk niet meer kunnen.Vandaar .De premies hoger en de gezondheids kosten of vergoedingen nog meer uitgekleed worden.Dat zijn zaken om je druk over te maken. En het roken moet iedereen zelf weten. Iedereen in zijn of haar waarde laten JL dat is wat er gevraagd wordt aan je ,niet om te oordelen hoe iemand moet gaan leven.Dat moet iedereen voor zich zelf uitmaken en niet van buitenaf opgelegd worden. Dat was het. Verder nog een prettig week-end gewenst voor je
En een goed leven zonder inmenging van buiten af. :!: :wink:

JH

Ik snap echt niet waar je je zo druk om maakt nel-foppe. Ik gun iedereen zijn of haar sigaartje/sigaretje ja zelfs een shotje voor mijn part. Maar laat deze mensen dan niet klagen dat zij daarvoor een extra bijdrage moeten betalen. Kom op zeg. Ook autorijden kost geld. Er zijn niet voor niets snelheidsbeperkingen in woonwijken die dicht langs de snelweg liggen. Waarborg voor de veiligheid van kinderen is ook belangrijk genoeg. Is het teveel gevraagd dat mensen die zoveel luxe en welvaart willen een bijdrage leveren om mee te betalen.
Het roken van een sigaret is een genot, luxe dus. Het gebruik van een shot ook, het drinken van een borrel ook, autorijden ook.

De prijs van de welvaart. Als je vind dat je teveel betaald overweeg dan eens om te kijken of je een van die genotsmiddelen niet meer wilt gebruiken.

nel-foppe

Ongelezen bericht door nel-foppe »

Geen commentaar meer JLBlijf lekker sudderen in je eigen saus. :!: :!: :!: :lol:

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

JH wanneer ben jij gestopt met roken :D

Quasi-Modo

Ongelezen bericht door Quasi-Modo »

Helaas dat types als JH en Nel-Foppe de minimale inhoudelijke discussie als het roken en anti-roken zelfs om zeep helpen. Voor mij voldoende om helemaal niet meer te reageren!
QM

Gast

Nee doe dat ook maar niet QM. Ik dacht trouwens dat jij allang uitgerookt was! Hoe zit het met het figuurzagen in huis, van je? Doe je dat nog wel dan?

Gast

En volgens mij heeft Nel vaak een dikke sigaar tussen haar lippen :!: :!:

Gast

wat loopt iedereen nou toch te zeuren dat een roker extra moet betalen
betalen we nog niet genoeg voor een pakje sigaretten dan?
jullie weten zeker niet wat het ''rijk'' daar van in de lege schatkist stopt :twisted:
wat rokers aan accijns betalen, wees blij dat jullie niet-rokers, dat niet meer op hoeven te hoesten.

daarnaast begrijp ik ook de hetze tegen rokers niet zo
ik heb geen last van een roker
maar wel van een zatlap die je lastig valt en zijn handjes niet thuis kan houden.
en ik heb ook last van een junk die in de ingang van de parkeergarage voor pampus ligt terwijl zijn makker de schunnigste woorden tegen je brult en de derde een auto open staat te breken.

daar heb ik last van
en daar roepen jullie toch ook niet over dat ze meer moeten gaan betalen

elske

Lebke

Ongelezen bericht door Lebke »

Ik vind dat rokers ook langere werktijden moeten hebben in verband met de véééééél te lange peukenpauzes die ze hebben.

JH

wordt ook geregeld in de cao's :wink: Lodewijk de Wael is al een aktieplan aan het voorbereiden :P

strontsa

Ongelezen bericht door strontsa »

o dan gaan we ook bijhouden hoelang iedereen over zijn grote en kleine boodschap doet. vooral die grote is van belang. ik doe dat altijd thuis.

Gast

Ik doe dat ook thuis een grote boodschap. Je denkt toch zeker niet dat ik op het toilet ga zitten waar een van mijn collega,s met zijn of haar vette reet heeft opgezeten.
En iedereen moet weten of hij of zij wel of niet rookt als ik er maar geen last van heb van die rotstank

Gast

Geplaatst op 12 Sep 2004 20:22 door Lebke

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind dat rokers ook langere werktijden moeten hebben in verband met de véééééél te lange peukenpauzes die ze hebben.

jij bent zeker de leukste thuis? ik zou het haast gaan denken met die achterlijke opmerking van je.
volgens mij ben jij echt een feestbeest.

Gast

Nou ik ben het er ook mee eens dat rokers langer moeten werken. Moet je kijken hoe vaak ze rookpauzes houden. Ze bellen elkaar gewoon op en komen voor een sociaal gebeuren bijeen om te paffen en te ouwehoeren.
Nou als dat ten aanzien van de rokers niet a-sociaal is dan weet ik het niet meer :!: :!: :!:
:evil: :evil: :twisted:

Gast

Geplaatst op 12 Sep 2004 23:45 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Nou ik ben het er ook mee eens dat rokers langer moeten werken. Moet je kijken hoe vaak ze rookpauzes houden. Ze bellen elkaar gewoon op en komen voor een sociaal gebeuren bijeen om te paffen en te ouwe******.
Nou als dat ten aanzien van de rokers niet a-sociaal is dan weet ik het niet meer
zal wel mee vallen, hoogstens 5 minuten en niet langer.
wat doen de niet-rokers dan? die houden ook lange pauzes en staan ook vaak te ouwehoeren en bellen.
de niet-rokers zijn wat dat betreft net zo asociaal als de rokers.
dus gast van 12 sept.2004 23.45u. je moet geen onzin lopen te verkondigen.
ik weet een hele goede oplossing betreft arbeid: de rokers 40 urige werkweek en de niet-rokers 60 urige werkweek.
waarom? de rokers betalen meer belasting dan de niet-rokers.

Gast

de niet-rokers zouden moeten betalen voor het gratis meeroken.

Aso

Ongelezen bericht door Aso »

Rokers moeten langer werken??? Ik ben blij dat ik in de bijstand zit en een beetje bijsnabbel links en rechts.

Gast

ja hoezo werken
ik laat me met opzet afkeuren en krijg dus de hele dag pauze :twisted:
en laat ik jullie verrassen

ik rook niet

dus ben ik een A-SOCIALE NIET ROKER :lol:

Gesloten