LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen beseft Den Haag nu dat die regel niet klopt en moet de grijs rijder dat dus accepteren en denken, jammer dat ik die mogelijkheid niet meer krijg, mooi dat ik er zolang van heb kunnen profiteren.

j&p

Ongelezen bericht door j&p »

vraag me af of je ook zo makkelijk zou reageren als het iets was wat je persoonlijk aan gaat.

Gast

Ja, ik moet voor zo veel dingen meer betalen dankzij de overheid.
Mij hoor je echter niet klagen.

j&p

Ongelezen bericht door j&p »

Dus als jij ineens, door een plan van het kabinet, een maand sallaris kwijt bent dan klaag jij niet. daar zet ik mij ??? bij.

Dat houd dan in dat je waarschijlijk genoeg verdient. Daar is niks mis mee, maar er zijn ook mensen die het met minder moeten doen. En die door grijs wat ruimer de maand door komen.
Waar is de sollidariteit waar Nederland bekend om stond gebleven.

kely

Ongelezen bericht door kely »

volgens mij is deze gast iemand die er een levenswerk van gemaakt heeft om zo veel mogelijk dwars te liggen op forums als dit. was de stelling andersom geweest dan zou hij ook anders reageren!!

karrekiet

Ongelezen bericht door karrekiet »

En dan geef je hem nu teveel eer door er op deze manier op te reageren :P

kely

ja karrekiet, je hebt gelijk!!

Gast

Dat houd dan in dat je waarschijlijk genoeg verdient. Daar is niks mis mee, maar er zijn ook mensen die het met minder moeten doen. En die door grijs wat ruimer de maand door komen.
Waar is de sollidariteit waar Nederland bekend om stond gebleven.
Nee, ik leef naar wat ik heb.
Het is geen must om een auto te hebben.
Een auto is nog altijd een luxe.
Heb je dus geen gels om een auto te rijden, dan moet je het zonder doen.

j&P

Ongelezen bericht door j&P »

Ik lees hier veel ongenuanceerde uitspraken.
1 we zouden iets doen wat niet mag, als particulier op grijsrijden.
* er staat nergens dat grijs voorbehouden is aan ondernemers. de eisen worden gesteld aan het voertuig niet aan de eigenaar.

2 er zou ongelijkheid zijn
* iedere burger heeft het recht een grijskenteken voertuig aanteschaffen.
verwijt ons niet dat u dat niet heeft gedaan. wij hebben niet te weinig betaalt maar u te veel.

3 we zouden rijden als gekken
* ik kan u zeggen dat vele particulier grijs rijders zeer zuinig zijn op hun duur betaalde bus. persoonlijk denk ik dat je, het rijden als gekke, moet zoeken bij die gene die een busje van de baas rijden. Hun maakt het niet veel uit wat er gebeurd met die bus.

4 we zouden voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en de belasting oplichten.
* Ik denk dat er geen nederlander te vinden is die bij zijn belasting aangifte denkt, laat ik dat regeltje maar niet gebruiken want er zullen mensen zijn die dat niet weten, en dat zou niet eerlijk zijn ik wel maar zei niet. Dus wij doen niks anders dan alle burgers doen, gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn.

en als laatse hoop ik dat als u het onderstaande leest u wellicht gebrijpt wat er bij ons speelt.

Tot mijn spijt lees ik en hoor ik veel reacties, van mensen die niet op grijs rijden, dat het goed is dat grijs word afgeschaft.
ik wil daar een paar opmerkingen bij maken.
Los van het feit of deze auto's wel of niet zo luxe zijn als een geelkenteken auto, gaan deze mensen voorbij aan het feit dat deze auto's zijn aangeschaft volgens de wettelijke regelgeving. er word niks illegaals gedaan , geen fraude of misbruik.

Stel nu u koopt volgens, deze zelfde regels, een bromfiets en je moet hier geld voor lenen. Dan besluit de regering om bromfiesten te gaan belasten met wegenbelasting. door deze maatregel worden de maandlasten van de bromfiets ongeveer 560% meer.
Vele zullen dit dan niet meer kunnen betalen, de brommer verkopen is geen optie want niemand wilt hem kopen omdat het gebruik te duur is.Je zit dan met een bromfiets die je niet kan betalen, maar ook niet kwijt kan, en je lening loopt door. de bromfiets handelaar ziet zijn voorraad opeens veel minder waard worden, en hij zal mensen moeten ontslaan omdat hijn niks meer verkoopt. De groothandel zal minder verkopen en er zal ook bij hem minder werkzijn.waardoor ook hier ontslagen zullen vallen. De producenten van helmen zien hun omzet dalen en hun vooraad is veel minder waard.enz enz.
als dit het plan van Het kabinet zou zijn geweest dan stond heel nederland op zijn kop. Nou laat ik u dit zeggen, dit is wat er op het moment gebeurd in de wereld van de grijskenteken eigenaren en handelaren.

Gast

Ik heb dat geen van alle gezegd.
Maar goed, als jij er zo over denkt vind ik het prima

j&P

Ongelezen bericht door j&P »

dit forum draait niet alleen om jou.
Dus het was ook geen persoonlijk bericht maar een algemaan bericht.
Blijkbaar voel jij je altijd aangesproken

Gast

Tuurlijk J&P, blijf lekker in je waanwereldje zitten zou ik zeggen.

Gast

Nee, ik leef naar wat ik heb.
Het is geen must om een auto te hebben.
Een auto is nog altijd een luxe.
Heb je dus geen gels om een auto te rijden, dan moet je het zonder doen.
Makkelijk praten voor een werkeloze :twisted:
Wij werkenden, en zeker in de onregelmatige diensten zijn vaak wel afhankelijk van een auto. Niet iedereen is in de gelukkige omstandigheid om werk te hebben wat op 5 minuten fietsen van huis ligt. Daarnaast heeft ook niet iedereen een leasebak voor de deur staan.
Dus koop je een auto naar het geld wat je hebt. Hierbij hou je rekening met wat inflatie en verhoging van de lasten. Die auto staat nu - reeds een jaar - mooi voor het huis te glimmen en ik kan hem prima betalen!
Volgend jaar wordt dat wat anders. De gele benzine variant is weliswaar wat duurder in gebruik maar veel lager in wegenbelasting als de dieseluitvoering die ik nu rijdt en die me volgend jaar 1200 euro (iets minder als een netto maandsalaris) extra gaat kosten. Dus loont het misschien om hem weg te doen en een benzine uitvoering te kopen. Als ik nu echter naar de dealer ga dan wil deze hem niet eens hebben terwijl de wagen nieuw zo'n 30.000 euro heeft gekost. (Normaal zou je een afschrijving van zo'n 5000 euro verwachten het eerste jaar). Nu zul je zeggen als je die 30000 euro op tafel kan leggen zal je ook die extra kosten wel op kunnen brengen maar in de eerste plaats is er 5 jaar gespaard voor die auto en daarnaast is het gewoon weggegooid geld op deze manier.
Laat de overheid een overgangsregeling instellen voor de bestaande grijskentekenrijders. Ze hebben het zoveel jaren gedoogd en dan worden we nu in 1 keer gigantisch financieel benadeeld en ook nog eens voor halve criminelen uitgemaakt.
Zo'n regeling verwacht ik echter niet. Dit keer pakken ze gewoon een kleine groep die verder niet veel in te brengen heeft of een grote lobby achter zich heeft. Volgende keer pakken ze gewoon weer de grote bulk van geel rijders met forse belastingverhogingen (dieselrijders bijvoorbeeld!?)

Gast

Ik ben niet werkloos en ik verdien genoeg om een auto te kunnen betalen, ja.
Ik werk ook niet om de hoek, ook ik moet dagelijks een stuk rijden voor mijn werk.
Nee, ik heb geen lease-auto, dus ik moet het allemaal zelf bekostigen.
Nog meer vragen?

Gast

heb je geld teveel?

Gast

En wordt jij graag financieel een poot uitgedraaid?

Gast

In 5 jaar tijd een auto van € 30.000,- bij elkaar kunnen sparen, maar de kosten die de auto meebrengt niet op kunnen brengen?
Kijk dat geloof ik dus niet.
Ik heb ook 5 jaar voor mijn auto gespaard alleen was die wel een heel stuk goedkoper toen ik hem aan kon gaan schaffen.
Zo'n € 22.000,- goedkoper.
Ik kan echter wel met gemak nu de bijkomende kosten betalen en dan heb ik het niet over reparaties of dergelijke.
Ik heb het dan over benzine, beastingen, verzekering e.d.
Dus tja, kan niet anders oordelen dat je toch iets behoorlijk verkeerd hebt gedaan.

Gast

Nee, heb geen geld teveel, anders had ik ook wel een auto van € 30.000,- gekocht.

kely

wij hadden in het verleden een 4x4, grijs, 2 persoons en die ging ook opeens van grijs naar geel, of je moest hem ombouwen tot een onooglijke blokkendoos. Toen is er ook gestreden door de stichting belangen grijskentekeneigenaars, die voor hun'leden ' opkwam.
wat toen geresulteerd heeft in een belastingteruggave van,( ik meen, 6 maanden.) het meer te betalen belasting bedrag, dus als we allemaal lid worden dan krijgen we misschien nog iets van het te betalen geld terug. :D

Gast

Blijven dromen Kely :lol:

Gesloten